anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

allegro w dyskusji nakazało mi odbiór łóżeczka dla dziecka w stanie takim jak dziecko śpi czyli rozł

Babyworld_Polska
#10 Popularyzator#

Witam

Jak w temacie. Szok i niedowierzanie.  Allegro w dyskusji z kupującym nakazało mi wysłać kuriera po łóżeczko które jest rozłożone czyli takie kiedy dziecko do niego wkładamy.Kupujący otwarcie twierdzi iż tak jest. Kupujący zgłosił zwrot 6-go listopada ale nie przekazał paczki kurierowi ponieważ łóżeczko nie było przygotowane. Poprzedni konsultant nakazał kupującemu zwrot w ramach darmowego smart a dzisiaj następny konsultant coś takiego. Moderatorzy proszę prześledzić dyskusję i znieść ograniczenie które konsultant w dyskusji nałożył. To jest bardzo niesprawiedliwe. Proszę prześledzić dyskusję bardzo dokładnie. Kupujący co chwila prosi allegro o pomoc i co chwila dowiaduję się czegoś nowego co muszę zrobić.  @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  
bajka_biała_10.jpg

oznacz moderatorów
47 ODPOWIEDZI 47

skrzat1963
#7 Wielbiciel#

Rozumiem że jesteś mężczyzną i nigdy nie byłeś w ciąży 😂 może i dobrze. Ciąża to nie choroba ale w pewnością uniemożliwia składanie łóżka i niektórych innych czynności 

oznacz moderatorów

Babyworld_Polska
#10 Popularyzator#

te dwie części ważą 2 kg każda. Moja żona była nieraz w ciąży. Nie wspominała nić pani o zagrożeniu ciąży lub coś w tym stylu. Ciąża to nie choroba a jeżeli tak jest to 2kg da rady ogarnąć każda kobieta w ciąży.

oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

Ja identyfikuję się jako klawiatura a moje zaimki to WASD dlatego ciężko mi zrozumieć kobietę, która łóżko potrafi złożyć a rozłożyć już nie a niesamowicie po zwrocie 25% za zamówienie będzie potrafiła je naprawić cyt. "Ja nie chcę zwrotu całości kwoty tylko zaproponowałam 25% żebym mogła sama naprawić te wady."

oznacz moderatorów

Babyworld_Polska
#10 Popularyzator#

to jest manipulantka, tak wygląda cała dyskusja

oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

No i "madka p0lka" cyt. "Wada jest istotna. Kupując łóżeczko za ponad 600zl wymagam żeby było w stanie idealnym, funkcjonalne i estetyczne" 🤣

oznacz moderatorów

skrzat1963
#7 Wielbiciel#

Przepraszam ale nie będę publicznie opowiadać mojej historii życiowej. Tak za te 25% kwoty czyli około 150zl jestem w stanie naprawić to łóżko. Czyli znaleźć kogoś kto mi to naprawi a ja będę musiała za to zapłacić. Rozumiem że klawiatura chciałaby kupować coś za 100% ceny i otrzymywać produkty z wadami?

oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

Opowiadanie historii życiowej nie jest tu potrzebne a raczej racjonalne podejście do tematu. Sprzedawca zaproponował wymianę części lub zwrot całości. Zwrot całości jako gabaryt jest zbyt wysokim kosztem dla sprzedawcy i to Pani powinna zrozumieć.

Swoją drogą aż jestem ciekaw co to za wada i element/elementy do wymiany. Co może być nie tak z drewnianym łóżkiem? 

A i ja jako klawiatura nie mam osobowości prawnej i nie wiążę się umowami kupna/sprzedaży dlatego nie odpowiem na pytanie.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Babyworld_Polska Allegro Gadane nie jest miejscem, w którym przyjmujemy reklamacje dotyczące obsługi zgłoszeń czy udzielania odpowiedzi w dyskusji. Jeśli masz wątpliwości dotyczące otrzymywanych od pracowników Allegro zaleceń, odpowiadaj na nie bezpośrednio w dyskusji, żeby konkretne osoby mogły się do nich odnieść.

   Natalia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Babyworld_Polska
#10 Popularyzator#

Sprzedawca nie może spytać się allegro o coś w dyskusji. Może to zrobić tylko kupujący. @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Babyworld_Polska Nie możesz wywoływać pracowników Allegro, ale możesz zamieszczać odpowiedzi. Pracownicy obsługujący dyskusje je widzą.

   Natalia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

Podaj więcej szczegółów bo zastosowanie może mieć kilka przepisów np.

Art 560. § 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna

Art 561. § 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez
kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli
kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną
od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu
obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej

Art. 561. § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest
obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego
w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca,
w którym rzecz została wydana kupującemu.
§ 2. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie
rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest
udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.


itd. itp.

oznacz moderatorów

Babyworld_Polska
#10 Popularyzator#

Sprawa ma się tak. Ja nie odmówiłem kupującemu reklamacji. Zaproponowałem wymianę części lub zwrot na nasz koszt. Jednak kupującego to nie urządzało. Kupujący cały czas żądał zwrotu 25% ceny produktu na co my się nie zgodziliśmy.

oznacz moderatorów

Babyworld_Polska
#10 Popularyzator#

Także my jak najbardziej chcemy wymienić lub doprowadzić produkt aby był jak w ofercie. Tylko problem jest taki że kupujący nie chce tego. Chce 25% zwrotu ceny łóżeczka. Najgorsze że w dyskusji allegro nakazuje mi odbiór tego łóżeczka  w stanie takim że jest nieprzygotowane do transportu. Mam nadzieję iż kurier tego nie zabierze bo bym chyba 2000 zapłacił za gabaryt. Kupujący nie che złożyć tego łóżeczka do kartonu. Manipuluje tak aby dostać pieniądze. Wcale nie chce zwracać produktu. Allegro ma klapki na oczy. Kupujący co chwila prosi o pomoc allegro a allegro co chwila pisze inaczej. Co chwila muszę się odnosić do dyskusji. Wcześniej wskazał kupującemu aby zwrócił w ramach smart a potem pewnie już inny konsultant abym zlecił odbiór łóżeczka mimo iż pisałem że kupujący go nie przygotuje. Teraz kupujący oświadczył iż najpierw muszę dostarczyć nowe łóżeczko a dopiero odebrać stare ale i tak nie złożone do kartonu bo dziecko musi w czymś spać. Tylko że kupujący zamówił łóżeczko dla dziecka które ma już 7 miesięcy. Tu ewidentnie kupujący manipuluje aby wywalczyć zwrot.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Cytuje kupującego '''Więc inaczej nie odeślę panu tego łóżka ponieważ nie mogę zostać bez. Proszę o jednocześnie zabranie starego wadliwego łóżka a oddanie mi nowego bez wad. W dodatku zgłosił pan odbiór paczek przez kuriera jako standardową paczkę a nie jako gabaryt. Więc kurier i tak tego nie zabierze''''

My wysyłamy łóżeczka flat pack w kartonie. Rozłożenie tego łóżeczka i spakowanie do kartonu to 10-15 minut ale kupujący żąda zlecenie kuriera który odebrał by gabaryt czyli łóżeczko rozłożone jak na zdjęciu w pierwszym moim poście.

oznacz moderatorów

Babyworld_Polska
#10 Popularyzator#

Ja ma taka sytuację pierwszy raz a handluję łóżeczkami dla dzieci od 2010 roku. Allegro zamiast konkretnie powiedzieć kupującemu co mówi prawo wtóruje mu trochę.

oznacz moderatorów

skrzat1963
#7 Wielbiciel#

Kupujący jest w prawie 7 miesiącu ciąży i nie ma możliwości aby złożyć to łóżeczko. To pan wysłał mi łóżko które ma wady fabryczne, więc zaproponowałam zwrot 25% kwoty wtedy będę mogła sama to sobie naprawić.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@nat_not Dlaczego tak uważasz, przecież może tu na forum po to ono jest zapytać, wyjaśnić, właśnie dobrze robi,  anie jak piszesz nie po to jest forum, czyżby poprzeszkadzało allegro pisanie o tym jak wypowiadają się konsultanci(doradcy) ? raczej powinniście się nimi chwalić a nie ich ukrywać, chyba ze macie ku temu jakiś powód.🤔

oznacz moderatorów

Babyworld_Polska
#10 Popularyzator#

dokładnie

oznacz moderatorów

Crow_Empire
#14 Krzewiciel#

 @Babyworld_Polska musieliście ostro zdenerwować klienta, że postawił taki warunek, albo próbuje coś ugrać. Ale my tu nie wiemy co tam zaszło, czy czego dotyczy wada, a Ty też za wiele nie opisujesz.

 

Co prawda art. 43d, punkt 6 ustawy o prawach konsumenta, daje konsumentowi takie prawo (demontujesz i zabierasz na własny koszt), ale jeśli stwierdzisz, że wymaga to nadmiernych kosztów, to punkt 2 tego samego artykułu daje Ci prawo do odmowy, wtedy powinieneś wypełnić oczekiwania konsumenta, czyli zwrot 25% kosztów. Zgodnie z tym artykułem nie możesz odrzucić reklamacji, gdy klient stwierdzi, że go nie rozłoży, bo Twoim obowiązkiem jest go odebrać.

 

Powtórzę, nie wiem czym tak bardzo zdenerwowaliście człowieka, że postanowił nie rozbierać tego łóżeczka, co zajęłoby mu kilka minut.

 

Edit po opublikowaniu: doczytałem, że kobieta w ciąży.

oznacz moderatorów

Babyworld_Polska
#10 Popularyzator#

to jest w przypadku kiedy montuje sprzedawca lub specjalny technik zatrudniony przez sprzedawcę a nie w momencie montażu mebla przez konsumenta.

oznacz moderatorów

skrzat1963
#7 Wielbiciel#

Proszę bardzo przeczytać jakie testy sprzedawca pisze w otwartej dyskusji. Do klienta...

Screenshot_2024-11-22-16-35-03-334_pl.allegro.jpg

Screenshot_2024-11-22-16-32-52-822_pl.allegro.jpg

Screenshot_2024-11-22-15-38-05-116_pl.allegro.jpg

oznacz moderatorów