anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Automatycznie pobieramy należność za korzystanie z Allegro

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

W kwietniu 2023 r. zaczęliśmy automatycznie pobierać należność za usługi Allegro z pieniędzy, które macie zgromadzone na saldzie w Allegro Finanse. Wciąż rozwijamy tę funkcję, o której informowaliśmy na Gadane już na początku roku. 

W lutym planujemy włączyć automatyczne pobieranie należności za korzystanie z Allegro na wszystkich kontach firmowych na allegro.pl i allegro.cz. 

Już teraz automatycznie pobierzemy należność z pieniędzy zebranych ze sprzedaży za opłaty i prowizje, jeśli macie konto firmowe i:

  • zarejestrowaliście je w serwisie od 3 lipca 2023 lub
  • dwa razy nałożyliśmy blokadę na Wasze konto za zaleganie z opłatami za sprzedaż (na podstawie art. 8.4 pkt 1 Regulaminu). Blokady nie muszą następować po sobie, abyśmy uruchomili mechanizm. Blokady będziemy liczyli od 1 sierpnia, kiedy nastąpi pierwszy proces nałożenia blokad po ogłoszeniu zmian lub
  • wybierzecie tę opcję, jako formę zapłaty za usługi Allegro, w zakładce Rozliczenia z Allegro.

Gdzie znajdziecie informację o kwocie, którą pobraliśmy

W zakładce Środki i historia operacji zobaczycie pobraną kwotę wraz z identyfikatorem płatności. Gdy w niego klikniecie, przekierujemy Was do zakładki Rozliczenia z Allegro.

W zakładce Rozliczenia z Allegro sprawdzicie ile pobraliśmy pieniędzy pod nazwą Pobranie opłat z wpływów.

Obejrzyjcie krótki filmik który wyjaśnia jak to działa:




Bezpłatne odroczenie płatności w ramach Allegro Merchant Finance

Możecie skorzystać z Allegro Merchant Finance to jedna z metod płatności za nasze usługi. Dzięki niej zyskacie więcej czasu na uregulowanie rachunku – płatności odroczycie o 30 lub 60 dni. Po okresie odroczenia będzie można rozłożyć je na 6 miesięcznych rat.
W ramach promocji pierwsze 30 dni odroczenia będzie bezpłatne. O starcie promocji poinformujemy w Aktualnościach. Już teraz sprawdźcie szczegóły.

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
162 ODPOWIEDZI 162

fhubax
#9 Pomysłodawca#

W przypadku, gdy masz zarezerwowane środki ze sprzedaży na zwroty pieniędzy do kupujących, możemy pobrać pieniądze z tej kwoty. Zawsze próbujemy pobrać całą kwotę Twoich należności wobec Allegro – tak, aby Twoje bieżące saldo wyniosło zero złotych.


Hehe, czyli Wasz interes przed kupującymi 😉

oznacz moderatorów

MedicSpa
#9 Pomysłodawca#

Pozostaje pytanie po co to zrobiliście? Komu to ma służyć? chyba tylko allegro. Faktura kosztowa powinna byż wystawiana jak do tej pory. Czy wy swoje faktury kosztowe tez płacicie w ten sposób???? Raczej nie Te ciągłe podwyżki prowizji , zmiany co kilka dni .... nikt za wami już nie nadąża. Takie rzeczy powinny być dobrowolne. I co za parę dni dowalicie mi koszty za Ads i już zablokujecie pieniądze ze sprzedaży pomimo tego, że faktura bedzie dopiero na koniec miesiąca za takową usługę. A pieniążki bedziecie już blokować. 

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

Przekazuję słowa od prezesa

 

**piiip**TWO !

Dziś zniknęły wszystkie środki do zera. Nie mamy ani złotówki na zwrot czy inne operacje.

Klient kupi błędnie towar za kilka tysięcy, Wy przechwyciliście całość do zera i nie możemy kupującemu zwrócić jego wpłaty np na 2450 zł i co ?

 

Trzeba poustawiać wszystko za pobraniem i wyłączyć PayU i Przelewy24 ?

 

Dziś o 6:46, 10:45, 11:45 i 13:45 zniknęła kwota na sumę 2435,76 zł

Jak mam ją opisać w wyciągach bankowych mojej księgowej, która księgowała każda fakturę i każdy paragon do wartości wpłaty na wyciągach z banku ?

 

JAK ?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

DobraWelna-eu
#10 Popularyzator#

Jak zwróciłam Allegro uwagę, że prowizję za transakcję zrealizowaną za pośrednictwem PayPro potrącili z wpłaty z PayU i trudno to zaksięgować,  to mi odpisano  że pytania o  "księgowość tych operacji, należy kierować do odpowiednich do tego osób, wykształconych i doświadczonych w księgowości."  Zupełnie nie przeanalizowano tego pod kątem księgowym. Ciekawe co zrobią, jak Urząd Skarbowy poprosi ich o JPK wyciągów bankowych

oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

I co z tematem zwrotów, bo widzę, że jak jest problem to nie ma moderatorów i rozwiązań.

Nie można zmienić, żeby nie ściągało z zarezerwowanej na zwroty kwoty?

FV za styczeń już wliczyło, a teraz ściąga za pierwszą połowę lutego. Tak że do poniedziałku pewno zejdzie.

Co z miarami jakości sprzedaży za ten okres?

Co z niezadowolonymi kupującymi?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@fhubax Kilka godzin temu Ola odpisała Ci tutaj.

Wprowadzony dzisiaj na wszystkich firmowych kontach system rozliczeń nie ma wpływu na jakość sprzedaży ani na kontakt z klientami.

   Natalia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

@nat_not I odniosłem się do tego kolejnymi 3 postami, gdzie jest odpowiedź do nich?

oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Dalej czekam na odpowiedź na moje pytania:

I gdzie mam gwarancję, że jak zasilę, to mi tego automat nie ściągnie?

Jak puszczę zwrot i pojawi się wpływ na koncie, to kto ma priorytet? Środki pójdą na zwrot czy do Was?

Super rozwiązanie przy 1-2 zwrotach, a przy 20-30?

Hehe, czyli Wasz interes przed kupującymi?

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@fhubax jeżeli masz włączony automatyczny zwrot wpłaty do kupującego, pieniądze te są zarezerwowane z bieżących środków i nie pobieramy ich automatycznie za opłaty za usługi i prowizje. Natomiast w przypadku, gdy masz zarezerwowane środki ze sprzedaży na zwroty pieniędzy do kupujących, możemy pobrać pieniądze z tej kwoty. Zawsze próbujemy pobrać całą kwotę Twoich należności wobec Allegro, tak, aby Twoje bieżące saldo wyniosło zero złotych.

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

Miałem odłożone środki na zwroty, ale wszystko ściągnęło i ściąga, dopóki nie uzupełni salda za okres 01-15.02. Przez co nie mogę robić zwrotów.

Czemu zostały ruszone w takiej sytuacji środki na zwroty? Nie było to do przewidzenia, że będzie ujemne saldo za pół miesiąca? Kto za to odpowiada? Czemu paraliżujecie pracę? Czemu kupujący nie mogą otrzymać swoich zwrotów?

Co z resztą moich pytań z poprzedniego postu?

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@fhubax jak brzmią te pytania? 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

Naprawdę, 2 posty wyżej:

Dalej czekam na odpowiedź na moje pytania:

I gdzie mam gwarancję, że jak zasilę, to mi tego automat nie ściągnie?

Jak puszczę zwrot i pojawi się wpływ na koncie, to kto ma priorytet? Środki pójdą na zwrot czy do Was?

Super rozwiązanie przy 1-2 zwrotach, a przy 20-30?

Hehe, czyli Wasz interes przed kupującymi?

Pytania były w nawiązaniu do:

fhubax_0-1708086703981.gif

 

 ko_alka
Moderatorka
 
 ‎15-02-2024 12:18

@fhubax Na wszystkie zgłoszenia odpowiadamy zgodnie z kolejnością zgłoszeń.

Jeśli chodzi o realizację zwrotów, to masz możliwość zasilenia salda Allegro Finanse na poczet zwrotu: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/konfiguracja-konta-do-wyplat/zasilenie-allegro-finanse-kw... 

Ola
Moderatorka

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@fhubax jak zasilisz na poczet konkretnego zwrotu nie pobiorą Ci tej kasy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

To czemu żaden moderator nie chce tego potwierdzić?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@fhubax Tak właśnie działa automatyczne rozliczanie. System będzie pobierał środki z salda PayU i P24 tak, aby saldo rozliczeń z Allegro wynosiło 0. Jeśli chodzi o automatyczne zwroty i kwoty zarezerowane na zwroty dla kupujących to wszystko wyjaśniłam Ci już w mojej poprzedniej wypowiedzi. 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

fhubax
#9 Pomysłodawca#

To jak mam dokonać zwrotów?

oznacz moderatorów

MedicSpa
#9 Pomysłodawca#

Pozostaje pytanie po co to wogóle wprwadziliście . Dlaczego pobieracie również całość za allegro Ads ? akurato to powinni być na fakturę i z terminem płatności jak normalna faktura kosztowa. We wtorek naliczycie mi Ads i już będziecie pobierac z tego tytułu kasę z całości sprzedaży nie wystawiając na to nawet faktury ( ona pojawi sie dopiero później)  Proszę bardzo wprowadzicie abonamenty na Ads na przedpłatę i sprawa załatwiona - tyle że wtedy przy tych zbójeckich cenach allegro obroty Wam spadną. Mam nadzieję, że menadzerowie waszej spólki pójdą po rozum do głowy

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@MedicSpa taki sposób pobierania opłat jest standardem rynkowym na wielu platformach sprzedażowych, stąd zdecydowaliśmy wprowadzić go także u nas, a o samych zmianach i planach informowaliśmy Was już w drugiej połowie ubiegłego roku. 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@_HolaOla_  "taki sposób pobierania opłat jest standardem rynkowym na wielu platformach sprzedażowych" - owszem, ale przyznam, że nigdzie nie spotkałem pobierania opłat co godzinę.  Standardem jest raczej rozliczanie opłat na bieżąco za daną transakcję, plus ewentualne opłaty dodatkowe (np. abonamenty) raz w tygodniu/miesiącu. Dlaczego zawsze musicie "ulepszać" rozwiązania sprawdzone gdzie indziej? 

oznacz moderatorów

MedicSpa
#9 Pomysłodawca#

Standardem jest pobieranie prowizji ale naliczenie Ads to już zwykły koszt za który powinna być faktura kosztowa i to jest standard. Myli Pani pojęcia . To, że informowaliście to jest waszym obowiązkiem ale samo wprowadzenie i bawienie się w firmę windykacyjną to już pewnie zbada UKOiK. Bo często naruszacie prawo , co dowodem są nałożone na Was milionowe kary

oznacz moderatorów