Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W kwietniu 2023 r. zaczęliśmy automatycznie pobierać należność za usługi Allegro z pieniędzy, które macie zgromadzone na saldzie w Allegro Finanse. Wciąż rozwijamy tę funkcję, o której informowaliśmy na Gadane już na początku roku.
W lutym planujemy włączyć automatyczne pobieranie należności za korzystanie z Allegro na wszystkich kontach firmowych na allegro.pl i allegro.cz.
Już teraz automatycznie pobierzemy należność z pieniędzy zebranych ze sprzedaży za opłaty i prowizje, jeśli macie konto firmowe i:
Gdzie znajdziecie informację o kwocie, którą pobraliśmy
W zakładce Środki i historia operacji zobaczycie pobraną kwotę wraz z identyfikatorem płatności. Gdy w niego klikniecie, przekierujemy Was do zakładki Rozliczenia z Allegro.
W zakładce Rozliczenia z Allegro sprawdzicie ile pobraliśmy pieniędzy pod nazwą Pobranie opłat z wpływów.
Obejrzyjcie krótki filmik który wyjaśnia jak to działa:
Bezpłatne odroczenie płatności w ramach Allegro Merchant Finance
Możecie skorzystać z Allegro Merchant Finance to jedna z metod płatności za nasze usługi. Dzięki niej zyskacie więcej czasu na uregulowanie rachunku – płatności odroczycie o 30 lub 60 dni. Po okresie odroczenia będzie można rozłożyć je na 6 miesięcznych rat.
W ramach promocji pierwsze 30 dni odroczenia będzie bezpłatne. O starcie promocji poinformujemy w Aktualnościach. Już teraz sprawdźcie szczegóły.
W przypadku, gdy masz zarezerwowane środki ze sprzedaży na zwroty pieniędzy do kupujących, możemy pobrać pieniądze z tej kwoty. Zawsze próbujemy pobrać całą kwotę Twoich należności wobec Allegro – tak, aby Twoje bieżące saldo wyniosło zero złotych.
Hehe, czyli Wasz interes przed kupującymi 😉
Pozostaje pytanie po co to zrobiliście? Komu to ma służyć? chyba tylko allegro. Faktura kosztowa powinna byż wystawiana jak do tej pory. Czy wy swoje faktury kosztowe tez płacicie w ten sposób???? Raczej nie Te ciągłe podwyżki prowizji , zmiany co kilka dni .... nikt za wami już nie nadąża. Takie rzeczy powinny być dobrowolne. I co za parę dni dowalicie mi koszty za Ads i już zablokujecie pieniądze ze sprzedaży pomimo tego, że faktura bedzie dopiero na koniec miesiąca za takową usługę. A pieniążki bedziecie już blokować.
Przekazuję słowa od prezesa
**piiip**TWO !
Dziś zniknęły wszystkie środki do zera. Nie mamy ani złotówki na zwrot czy inne operacje.
Klient kupi błędnie towar za kilka tysięcy, Wy przechwyciliście całość do zera i nie możemy kupującemu zwrócić jego wpłaty np na 2450 zł i co ?
Trzeba poustawiać wszystko za pobraniem i wyłączyć PayU i Przelewy24 ?
Dziś o 6:46, 10:45, 11:45 i 13:45 zniknęła kwota na sumę 2435,76 zł
Jak mam ją opisać w wyciągach bankowych mojej księgowej, która księgowała każda fakturę i każdy paragon do wartości wpłaty na wyciągach z banku ?
JAK ?
Jak zwróciłam Allegro uwagę, że prowizję za transakcję zrealizowaną za pośrednictwem PayPro potrącili z wpłaty z PayU i trudno to zaksięgować, to mi odpisano że pytania o "księgowość tych operacji, należy kierować do odpowiednich do tego osób, wykształconych i doświadczonych w księgowości." Zupełnie nie przeanalizowano tego pod kątem księgowym. Ciekawe co zrobią, jak Urząd Skarbowy poprosi ich o JPK wyciągów bankowych
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
I co z tematem zwrotów, bo widzę, że jak jest problem to nie ma moderatorów i rozwiązań.
Nie można zmienić, żeby nie ściągało z zarezerwowanej na zwroty kwoty?
FV za styczeń już wliczyło, a teraz ściąga za pierwszą połowę lutego. Tak że do poniedziałku pewno zejdzie.
Co z miarami jakości sprzedaży za ten okres?
Co z niezadowolonymi kupującymi?
@fhubax Kilka godzin temu Ola odpisała Ci tutaj.
Wprowadzony dzisiaj na wszystkich firmowych kontach system rozliczeń nie ma wpływu na jakość sprzedaży ani na kontakt z klientami.
@nat_not I odniosłem się do tego kolejnymi 3 postami, gdzie jest odpowiedź do nich?
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Dalej czekam na odpowiedź na moje pytania:
I gdzie mam gwarancję, że jak zasilę, to mi tego automat nie ściągnie?
Jak puszczę zwrot i pojawi się wpływ na koncie, to kto ma priorytet? Środki pójdą na zwrot czy do Was?
Super rozwiązanie przy 1-2 zwrotach, a przy 20-30?
Hehe, czyli Wasz interes przed kupującymi?
@fhubax jeżeli masz włączony automatyczny zwrot wpłaty do kupującego, pieniądze te są zarezerwowane z bieżących środków i nie pobieramy ich automatycznie za opłaty za usługi i prowizje. Natomiast w przypadku, gdy masz zarezerwowane środki ze sprzedaży na zwroty pieniędzy do kupujących, możemy pobrać pieniądze z tej kwoty. Zawsze próbujemy pobrać całą kwotę Twoich należności wobec Allegro, tak, aby Twoje bieżące saldo wyniosło zero złotych.
Miałem odłożone środki na zwroty, ale wszystko ściągnęło i ściąga, dopóki nie uzupełni salda za okres 01-15.02. Przez co nie mogę robić zwrotów.
Czemu zostały ruszone w takiej sytuacji środki na zwroty? Nie było to do przewidzenia, że będzie ujemne saldo za pół miesiąca? Kto za to odpowiada? Czemu paraliżujecie pracę? Czemu kupujący nie mogą otrzymać swoich zwrotów?
Co z resztą moich pytań z poprzedniego postu?
Naprawdę, 2 posty wyżej:
Dalej czekam na odpowiedź na moje pytania:
I gdzie mam gwarancję, że jak zasilę, to mi tego automat nie ściągnie?
Jak puszczę zwrot i pojawi się wpływ na koncie, to kto ma priorytet? Środki pójdą na zwrot czy do Was?
Super rozwiązanie przy 1-2 zwrotach, a przy 20-30?
Hehe, czyli Wasz interes przed kupującymi?
Pytania były w nawiązaniu do:
@fhubax Na wszystkie zgłoszenia odpowiadamy zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
Jeśli chodzi o realizację zwrotów, to masz możliwość zasilenia salda Allegro Finanse na poczet zwrotu: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/konfiguracja-konta-do-wyplat/zasilenie-allegro-finanse-kw...
@fhubax jak zasilisz na poczet konkretnego zwrotu nie pobiorą Ci tej kasy 🙂
To czemu żaden moderator nie chce tego potwierdzić?
@fhubax Tak właśnie działa automatyczne rozliczanie. System będzie pobierał środki z salda PayU i P24 tak, aby saldo rozliczeń z Allegro wynosiło 0. Jeśli chodzi o automatyczne zwroty i kwoty zarezerowane na zwroty dla kupujących to wszystko wyjaśniłam Ci już w mojej poprzedniej wypowiedzi.
To jak mam dokonać zwrotów?
Pozostaje pytanie po co to wogóle wprwadziliście . Dlaczego pobieracie również całość za allegro Ads ? akurato to powinni być na fakturę i z terminem płatności jak normalna faktura kosztowa. We wtorek naliczycie mi Ads i już będziecie pobierac z tego tytułu kasę z całości sprzedaży nie wystawiając na to nawet faktury ( ona pojawi sie dopiero później) Proszę bardzo wprowadzicie abonamenty na Ads na przedpłatę i sprawa załatwiona - tyle że wtedy przy tych zbójeckich cenach allegro obroty Wam spadną. Mam nadzieję, że menadzerowie waszej spólki pójdą po rozum do głowy
@MedicSpa taki sposób pobierania opłat jest standardem rynkowym na wielu platformach sprzedażowych, stąd zdecydowaliśmy wprowadzić go także u nas, a o samych zmianach i planach informowaliśmy Was już w drugiej połowie ubiegłego roku.
@_HolaOla_ "taki sposób pobierania opłat jest standardem rynkowym na wielu platformach sprzedażowych" - owszem, ale przyznam, że nigdzie nie spotkałem pobierania opłat co godzinę. Standardem jest raczej rozliczanie opłat na bieżąco za daną transakcję, plus ewentualne opłaty dodatkowe (np. abonamenty) raz w tygodniu/miesiącu. Dlaczego zawsze musicie "ulepszać" rozwiązania sprawdzone gdzie indziej?
Standardem jest pobieranie prowizji ale naliczenie Ads to już zwykły koszt za który powinna być faktura kosztowa i to jest standard. Myli Pani pojęcia . To, że informowaliście to jest waszym obowiązkiem ale samo wprowadzenie i bawienie się w firmę windykacyjną to już pewnie zbada UKOiK. Bo często naruszacie prawo , co dowodem są nałożone na Was milionowe kary