Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Proszę o sprecyzowanie dwóch kwestii.
1. Zwrot automatyczny anulowanie zamówienia.
Obawiamy się problemów, gdyż mogą - więc wystąpią - sytuacje, kiedy to zadziała w sposób bardzo niewłaściwy (chociaż jak wiadomo szybki zwrot to same zalety, jednak chodzi o sposób wdrożenia).
Jak to będzie wyglądać w hipotetycznej sytuacji. Klient dokonuje zamówienia, zamówienie zostaje pobrane, a list wygenerowany. Jednak status zamówienia z powodu błędów serwisu (które naprawdę nie są czymś nadzwyczajnym i występują, jak w każdym systemie) nie zmienił się ani na polecenie "ZMIEŃ STATUS NA W REALIZACJI" ani z listu przewozowego na "ZMIEŃ STATUS NA WYSŁANE".
W ten sposób cały czas zamówienie ma status NOWY i można je anulować, co doprowadzi do automatycznego zwrotu pieniędzy bez żadnej ludzkiej weryfikacji.
W skrajnej sytuacji zamówienie może zostać anulowane, a paczka jednak wysłana. Sprzedawca zostanie wtedy bez towaru i pieniędzy.
W jaki sposób zamierzacie przeciwdziałać takim sytuacjom? Jakie będą tutaj zabezpieczenia?
2. Zwroty produktów rynek polski.
Wolimy się upewnić, bo zdarzało się, że nowości były źle opisane. Rozumiemy, że po zmianach nadal nie będzie automatycznego zwrotu pieniędzy za zwrot produktu i to my jako sprzedawca będziemy mogli ręcznie (tj. bez udziału serwisu Allegro) wykonywać ten zwrot?
@julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Dzień dobry, czy jest możliwość wyłączenia opcji automatycznych zwrotów pieniędzy za anulowane zamówienia?
Cześć, @puder_cukier. Nie ma możliwości wyłączenia automatycznych zwrotów za anulowane zamówienia. Wprowadziliśmy system automatycznych zwrotów, aby upewnić się, że klienci otrzymują pieniądze zgodnie z naszą Polityką Zwrotów.
Każdy sprzedający akceptuje ją podczas rejestracji konta w naszym serwisie. Zgodnie z tą polityką, sprzedający zobowiązany jest do zwrotu pieniędzy w ciągu 2 dni roboczych po anulowaniu zamówienia lub do 7 dni kalendarzowych po otrzymaniu zwrotu zamówienia.
Rozumiem zobowiązanie, jako sprzedający zwracam pieniądze w dniu anulowania, ale robię to ręcznie i mam zamówienia pod kontrolą.
Innowacja, którą wprowadziliście, daje nieuczciwym kupującym szerokie pole do popisu.
Temat jest zamknięty czy myślicie o możliwości wyłączenia tej opcji i np. zwrocie pieniędzy kupującemu, jeśli sprzedający nie zrobi tego w 24 czy 48 godzin?
@puder_cukier, dopytam o to i niedługo wrócę z odpowiedzią.
Dobrze, czekam.
Uprzejmie ponawiam.
Uprzejmie ponawiam.
Ostatnio kupujący anulował zamówienie, które było już w kompletowaniu (status zmienia się dopiero w momencie wydrukowania listu przewozowego), pieniądze zostały automatycznie zwrócone przez Allegro. Specjalnie nic nie zgłaszałam i po godzinie pracownik bez żadnych przeszkód wydrukował list przewozowy, więc wspomniane zabezpieczenie nie działa.
Cześć, @puder_cukier. Nie otrzymałam jeszcze odpowiedzi na Twoje wątpliwości. Gdy tylko dostanę więcej informacji, wrócę do Ciebie z odpowiedzią!
@puder_cukier, którego dokładnie zamówienia dotyczyła ta sytuacja? Proszę, podaj jego numer.
06cee562-15e2-11f0-89d1-7d572a833082
@MiMary Wasz system jest po prostu głupi. Poniżej e-mail, którego treść w ogóle nie przystaje do aktualnych zasad.
Skoro jest automat do zwrotów, to po co jest w mailu link do ręcznego zwracania płatności? Sami tworzycie problem, bo skoro są już automatyczne zwroty to po co w linku przekierowujecie sprzedawców do ręcznego zwrotu?
Przecież to aż się prosi o to, by omyłkowo zostały wykonane dwa zwroty, bo wasz system jak widać nie działa jak trzeba.
P.S.
Nie uznajemy odpowiedzi na zasadzie "otrzymałeś opcję ręczny zwrot gdyby automatyczny nie zadziałał", gdyż skoro automatyczny nie działa to jest źle napisany i nigdy nie powinien zostać wprowadzony.
@esturion_pl jeżeli zwrot został wykonany automatycznie (lub wykonasz go ręczne). Nie ma możliwości ponownego zwrotu "podwójnego". Oczywiście w odnośnik możesz wejść, za każdym razem, jak i w szczegółach transakcji wejść w "Zwróć wpłatę" to będzie wszystko na szaro i nieaktywne, będzie także adnotacja że do tego zamówienia zwrot został wykonany.
Nie staje w obronie Automatycznego zwrotu, bo to nie jest dobry pomysł. Niby mniej pracy dla nas, ale wychodzi odwrotnie w razie problemow. To kontaktuj się z firmą kurierską, anuluj dostawę, przekieruj przesyłkę, monitoruj wszystko. A jak to nie pomoże, to kontaktuj się z klientem aby Ci zwrócił przesyłkę (kto zapłaci za zwrot), jeżeli trafi się uczciwy klient, jeżeli nie to kontakt, z Allegro no i liczysz na ich pomoc. To jest ułatwienie?
@wojtekmarchewka To tak nie działa, bo flaga nie zawsze wskoczy, system Allegro nie działa tak jak go opisują.
Np. zdarzyło nam się z 1 sztuk dostępnej sprzedać 2 sztuki i mieliśmy na Allegro ilość -1. To jeden z przykładów, gdzie system zadziałał w sposób całkowicie błędny.
Tak więc brak ustawienia flagi "Zwrócono" wcale nas nie zdziwi. Z tego powodu takich rzeczy po prostu nie należy automatyzować, bo to jest operacja finansowa, która w normalnych warunkach wymaga zatwierdzenia przez operatora.