anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Automatyczny zwrot pieniędzy - zmiany 31 marzec

esturion_pl
#11 Animator#

Proszę o sprecyzowanie dwóch kwestii.

1. Zwrot automatyczny anulowanie zamówienia.

Obawiamy się problemów, gdyż mogą - więc wystąpią - sytuacje, kiedy to zadziała w sposób bardzo niewłaściwy (chociaż jak wiadomo szybki zwrot to same zalety, jednak chodzi o sposób wdrożenia).

Jak to będzie wyglądać w hipotetycznej sytuacji. Klient dokonuje zamówienia, zamówienie zostaje pobrane, a list wygenerowany. Jednak status zamówienia z powodu błędów serwisu (które naprawdę nie są czymś nadzwyczajnym i występują, jak w każdym systemie) nie zmienił się ani na polecenie "ZMIEŃ STATUS NA W REALIZACJI" ani z listu przewozowego na "ZMIEŃ STATUS NA WYSŁANE".

W ten sposób cały czas zamówienie ma status NOWY i można je anulować, co doprowadzi do automatycznego zwrotu pieniędzy bez żadnej ludzkiej weryfikacji.

W skrajnej sytuacji zamówienie może zostać anulowane, a paczka jednak wysłana. Sprzedawca zostanie wtedy bez towaru i pieniędzy.

W jaki sposób zamierzacie przeciwdziałać takim sytuacjom? Jakie będą tutaj zabezpieczenia?

2. Zwroty produktów rynek polski.

Wolimy się upewnić, bo zdarzało się, że nowości były źle opisane. Rozumiemy, że po zmianach nadal nie będzie automatycznego zwrotu pieniędzy za zwrot produktu i to my jako sprzedawca będziemy mogli ręcznie (tj. bez udziału serwisu Allegro) wykonywać ten zwrot?

@julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @esturion_pl.
1. Zapewniam, że wszelkie zmiany wprowadzamy wtedy, gdy serwis jest na to przygotowany i zabezpieczony przez takimi hipotetycznymi sytuacjami.
Na ten moment nie jestem w stanie wskazać toku działania w opisanym przykładzie - głównie przez to, że jest to sytuacja hipotetyczna i nie wiemy co tak naprawdę mogłoby spowodować taki błąd. 
2. Tak, rozpoczynamy od wprowadzenia automatyzacji zwrotu po anulowaniu zamówienia na wszystkich platformach Allegro oraz po odstąpieniu od umowy na rynkach zagranicznych. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

@MiMary Punkt 2 jest w takim razie całkowicie jasny.

Co do 1 punktu. Czy natychmiastowy zwrot oznacza, iż jeśli Klient anuluje zamówienie to od razu będzie generowany stosowny zwrot pieniędzy, czy jest to lekko przesunięte w czasie?

Co do podanej przez nas sytuacji, to mogłaby ona zaistnieć bardzo prosto. Zdarzyło nam się, że komunikacja z Państwa serwerem była zrywana w trakcie. Otóż GET pobierał zamówienie poprawnie, a POST co po nim następuje nie zmienił statusu, bo serwer odrzucił poprawne żądanie z tytułu przekroczenia czasu przetwarzania. Wystąpi wtedy idealnie sytuacja przez nas opisana tj.

Zamówienie pobrane (magazyn je przetwarza), status nadal NOWE (czyli możliwe do anulowania).

Naszym zdaniem powinna być tu jakaś specjalna procedura, skoro angażują tutaj Państwo Allegro Protect, to powinien on także chronić sprzedawców przed błędami serwisu.

W naszym odczuciu w przypadku błędu procedura standardowa tj. 14 dni będzie zdecydowanie za długa, a na razie z uwagi na brak wskazania innej procedury ogólna jest właściwa w takowym przypadku.

Domyślamy się, że to Państwa rozwiązanie jest implementowane z uwagi na długi czas zwrotów przez niektórych sprzedawców. Prosimy jednak o dokładne i precyzyjne wdrożenie tego rozwiązania, gdyż automatyczne zwroty mogą okazać się rozwiązaniem powodującym inne, wcześniej niewystępujące problemy.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl Jeśli chodzi o natychmiastowy zwrot, będzie on odnotowany w systemie od razu, ale samego przelewu klient nie otrzyma dokładnie w tej samej chwili.

Rozumiem Twoje obawy dotyczące prawidłowego działania zewnętrznych programów, które wykorzystujesz do obsługi Allegro. Jednocześnie - jak pisała już Marysia - na zmiany decydujemy się, gdy serwis jest przygotowany i zabezpieczony, żeby minimalizować ryzyko wystąpienia ewentualnych problemów. 

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

@nat_not A czy będzie automatycznie zwracana prowizja, czy trzeba będzie złożyć wniosek o zwrot? Chodzi nam o obie procedury, tj. gdy wykonuje się automatyczny zwrot za anulowanie i zwrot pieniędzy za zwrot konsumencki z innych rynków niż polski.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl Zasady dotyczące automatycznych zwrotów prowizji pozostają bez zmian. Informacje zawarte w tym artykule są obowiązujące.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów