anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Błąd w rozliczeniach przesyłek Inpost Smart paczkomat.

nikl
#14 Krzewiciel#

Zgodnie z Regulaminem Smart pierwsza przesyłka powinna być rozliczana bezpłatnie. Tymczasem Państwa programiści oprogramowali to wadliwie i zamiast faktycznej przesyłki jest rozliczany sam druk etykiety, co nie jest usługą transportową. Jeśli gabaryt jest zmieniany przed wysyłką paczki, to po zmianie gabarytu nadal jest to pierwsza przesyłka Smart i nie powinny być pobierane żadne opłaty podstawowe dla takiej paczki.

Problem dotyczy wyłącznie przesyłek paczkomatowych Inpost z uwagi na ich nietypową procedurę zmiany gabarytu. W maszynach Orlen i One gabaryt zmienia się wprost na maszynie, natomiast Inpost informuje na ekranie paczkomatu, że gabaryt można zmienić bezpłatnie, tylko należy w tym celu wygenerować nowy numer przesyłki. Tak robimy, a mimo to opłata jest naliczana za dwie przesyłki choć wysłano tylko jedną. W przypadku Smart jest to pierwsza wysłana przesyłka, czyli powinna być zgodnie z regulaminem liczona bez opłat podstawowych.

W trakcie reklamacji proponuje się absurdalny zwrot 0 zł za sam wydruk pierwszej etykiety. Tymczasem prawidłowe rozliczenie 0 zł powinno dotyczyć pierwszej przesyłki faktycznie wysłanej! Po nieprawidłowym procedowaniu reklamacji ta pierwsza przesyłka Smart pozostaje płatna, ponieważ po zmianie gabarytu jest ona obsługiwana drugą etykietą wymagającą opłaty. To nie zgadza się ani z regulaminem ani z informacjami na paczkomacie. Pokutuje błąd, że system wadliwie rozlicza nie te etykiety, które zostały użyte do faktycznego wysłania pierwszej przesyłki Smart. Jeśli to druga etykieta posłuży do wysłania pierwszej paczki, to ona właśnie powinna być bezpłatna.

Proszę naprawić ten błąd, bo był on zgłaszany kilkadziesiąt razy na przestrzeni ostatnich lat. Taka szacowna firma jak Allegro nie powinna oszukiwać na opłatach. Alternatywnie możecie przeprogramować paczkomaty Inpost aby tak jak pozostałe umożliwiały zmianę gabarytu przy maszynie. Trzecia możliwość to naprawienie procesu reklamacji, tak aby wadliwie pobraną opłatę można było wycofać bez fochów i bez odwracania kota ogonem. Pierwsza przesyłka to pierwsza przesyłka. Może być milion etykiet, a przesyłka musi być rozliczana uczciwie. Jeśli wolicie rozliczać etykiety zamiast faktycznych przesyłek, to musicie rozliczać jako Smart tą która została użyta. Możecie zwrócić 0 zł za pierwszą nieużytą etykietę, a następnie zwrócić 12 zł za drugą, która pojechała wraz z pierwszą przesyłką Smart. Pierwszy krok reklamacji spełniacie, a o drugim zapominacie. Proszę to poprawić.

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

kolekcjoner608
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @nikl. Tylko w przypadku przesyłek InPost opłata za paczkę jest naliczana w momencie wygenerowania etykiety - tak działa system rozliczeniowy przewoźnika. Tylko pierwsza etykieta jest Smart (o ile system do zamówienia przypisał tylko jedną etykietę), pozostałe są rozliczane jako dodatkowe przesyłki, poza Smart.
Rozumiem, że takie rozwiązanie nie jest dla Ciebie satysfakcjonujące; dziękuję za Twoje uwagi i sugestie - przekażę je odpowiednim osobom, jednak nie mogę niczego obiecać. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Zasady Smart są takie że usługa transportowa jest bezpłatna, a nie żadne etykiety. Ktoś popełnił błąd projektowy w Allegro, że rozliczacie nie te etykiety z którymi pojechała pierwsza przesyłka w ramach Smart. Dlaczego ja mam płacić za Wasze błędy? Proszę oddać pieniądze. To nie jest sugestia tylko zgłoszenie poważnego błędu, a Wy to ciągle lekceważycie.

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Proszą zwrócić uwagę na podstawową kwestię. Inpost nie jest drukarnią. Ich usługi nie polegają na drukowaniu czegoś, tylko to są usługi transportowe. Nie wolno Wam naliczać opłat za to że ja sobie coś wydrukowałem. Podstawą do rozliczeń jest realna usługa dostawy paczki. Etykieta jest tylko czymś pomocniczym. Jeśli chcecie rozliczać etykiety, to wyłącznie te, które pojechały wraz z przesyłką. Obecnie rozliczacie niewłaściwe etykiety. To jest gruby błąd wielokrotnie zgłaszany.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#12 Orędownik#

@nikl przecież Ci napisała, że tak działa system rozliczeniowy przewoźnika, więc reklamację składaj  reklamację do @InPost 

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

A przewoźnik do Annasz czy Kajfasz? Bo w ramach tej procedury jest proponowany zwrot za tą bezpłatną przesyłkę Smart, czyli obłędna kwota 0 zł, a nie ta którą faktycznie zapłaciłem. Przewoźnik tłumaczy, że tak działa system rozliczeniowy że należy to rozliczyć z Allegro.

oznacz moderatorów