Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziś dostaliśmy blokadę konta za brak odpowiedzi w dyskusji, która uwaga, jest oznaczona jako "rozwiązana" i jak wiadomo nie mamy możliwości odpowiedzi w niej.
Klient zadał kolejne pytanie w prowadzonej dyskusji, po godzinie allegro zakończyło dyskusję i nie zdążyliśmy odpowiedzieć, ponieważ minęło 30 dni od jej rozpoczęcia a to powód żeby dyskusję zamknąć mimo że wciąż się toczyła. Przeszliśmy więc na wiadomości prywatne (w allegro) z klientem bo inaczej nie mogliśmy odpisać. Sprawa została rozwiązana, po czym po ponad tygodniu jakaś rozgarnięta konsultantka nakłada nam blokadę za brak odpowiedzi w tej właśnie zakończonej dyskusji.
Pytanie czy możemy gdzieś złożyć skargę lub żądać jakiejś rekompensaty, bo mamy blokadę i sprzedaż stoi z powodu takiego nie rozgarnięcia.
Tak, wyliczcie szkodę, którą Allegro będzie musiało zapłacić, prześlijcie do spółki najlepiej listem poleconym wszystkie dowody w tej sprawie oraz kwotę szkody z 14dniowym czasem zapłaty. Skontaktujcie się z UOKiK przedstawiając jak najbardziej wylewnie swój problem.
Co do odblokowania konta, oznaczam dla Ciebie moderatorów aby pomogli w sprawie
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
5000 pracowników Allegro. Każdy próbuje czymś zaskoczyć prezesa, który podniósł sobie zarobki o 300% 🤣
Matko jedyno jakie jaaaaaja się dzieją na tej platformie !!!
@szybkie_czesci sprawdziłam, że powadzisz już z nami korespondencję e-mailową. Swoje roszczenia możesz przekazać w sprawie nr 44244990, jeśli chodzi o blokadę konta, to poczekaj proszę na naszą odpowiedź w sprawie nr 44244638.
Minęły 2 godziny, dostałem odpowiedź tutaj, na czacie i na e-maila ale wszędzie, że mam czekać, konto dalej zablokowane. Nikt nic nie wie. Jest to naprawdę nie wiarygodne.
Czas blokady w przypadku wystąpienia o odszkodowanie może działać tylko na Twoją korzyść. Jeśli na koncie, na którym dostałeś blokadę masz tak samo dużo aukcji co na koncie "szybkie_czesci" odszkodowanie może sięgać kilkudziesięciu tysięcy pln bo szkoda jest teoretyczna i faktyczna 🙂
@q3qPL Dobra papuga z zagranicznej kancelarii wypłukałaby trochę księgowość w Poznaniu.
Trzymałbym kciuki. To co wyczyniają to już słów litości nie ma.
Ja źle oceniłem sytuację , blokada nie dotyczy aktualnych ofert chociaż tytuł e-maila brzmi, że konto ma ograniczoną sprzedaż, także ciśnienie nam zeszło. Nie możemy aktywować nowych ofert i aktualizować stanów co też jest sporym problemem przy naszym asortymencie. Dodatkowo może poleci nam ocena konta za blokadę.
Największe są szkody na umyśle, za taką sytuację i strata czasu na próbę wyjaśnień, gdzie każdy nas zmywa i każe czekać. Konsultant na czacie tłumaczył mi 5 minut, że mamy blokadę bo nie odpowiedzieliśmy na pytanie kupującego, zaznaczył, że faktycznie widzi, że nie możemy odpisać, ale takie są zasady a on nie może wznowić dyskusji ani odblokować ograniczeń. Także, człowiek po prostu nie wie co się dzieje uczestnicząc w takiej dyskusji.
Przecież to jest chore co się wyprawia na tym allegro. Jak można dać blokadę za rozwiązana dyskusje w której nie ma możliwości odpisania bo została zamknięta!!!
@szybkie_czesci @AlePiesio jak mawiał klasyk, sprzedawanie na Allegro nie jest obowiązkowe 🐭
W dalszym ciągu nikt nam nie zdjął blokady, czy ktoś w tym cyrku pracuje?
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
czas odpowiedzi od tych ludzi od bezpieczeństwa trzeba liczyć w wielodniach a nie kilku godzinach 😞
Dlatego jak już odpisują to w podpisie jest tylko imię i to pewnie jeszcze zmyślone 😄
@Client:118898772 napisał(a):Dlatego jak już odpisują to w podpisie jest tylko imię i to pewnie jeszcze zmyślone 😄
Może dlatego, że się wstydzą ... ? Tego co piszą? Tego gdzie pracują?
Cześć, @szybkie_czesci. Poprosiłam o szybką odpowiedź w sprawie o numerze 44244638. Proszę jeszcze o chwilę cierpliwości. Zgłoszenie jest weryfikowane.
@MiMary czyżby kolejny przypadek, gdzie poszkodowany jest sprzedawca przez samowolne działania allegro?
Ten post jest kontynuacją tego tematu:
(Podaję w punkach aby łatwiej czytać chronologię zdarzeń.)
1. Bezzasadne ograniczenie sprzedaży: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/blokada-konta-za-rozwi%C4%85zan%C4%85-dysk...
2. Po około 24 godzinach od tamtego zdarzenia, z naszego konta zostały zdjęcie ograniczenia sprzedaży a dyskusja ponownie otwarta. Klient ponownie otrzymał decyzję z ekspertyzą, że reklamacja zostaje odrzucona, ponieważ to nie produkt jest wadliwy i nie posiada wad fabrycznych. (katalizator samochodowy, mógłbym napisać więcej o samym produkcie i reklamacji i ekspertyzie ale nie o to chodzi).
3. Klient w dyskusji pisze, że on się nie zgadza z odrzuceniem reklamacji i chce nowy produkt lub zwrot pieniędzy. Na co odpowiadam mu, że termin na zwrot minął (zgłosił problem 30 dni po zakupie po montażu i używaniu części) a reklamacja zgodnie z ekspertyzą nie jest zasadna.
4. Allegro odpisuje:
5. Klient składa wniosek do allegro, w którym uwaga piszę, że:
"Sprzedający nie chce przyjąć zwrotu"
6. Ponownie napisałem, że termin na zwrot minął a reklamacja nie została uznana z podanych przyczyn.
7. Klient otrzymał i odebrał zwrot towaru z reklamacji.
8. Allegro akceptuje wniosek z allegro protect z powodu nie uznania ZWROTU, w momencie gdy klient jest w posiadaniu produktu, a o zwrocie nie ma mowy i pobiera od nas pieniądze dla klienta.
9. Koniec. Klient i allegro zadowolone, my oszukani na -1319,38 zł
Sprawę już zgłosiłem do allegro, nie wiem czy oddadzą nam pieniądze, ale na podstawie mojej wiedzy i analizy tej sytuacji jest jasne, że, allegro nie miało prawa nas obciążyć za ten wniosek i tą sprawę.
Cała ta sytuacja pokazuje jaki chaos i zaprzeczanie samym sobie w dyskusji wprowadzają pracownicy allegro i jak swobodnie się czują w działaniach które powinny być poparte dowodami i prawem. Odpisują i podejmują działania bez choćby przeczytania dyskusji czy powodu wniosku. To jest niechlujstwo na poziomie nie wyobrażalnym i nie spotykanym w żadnej innej firmie. Dostaliśmy sprzeczne informacje, bezzasadną blokadę konta i zostały nam zabrane pieniądze za widzimisię obsługi i klienta.
My składamy kolejną reklamację do allegro i zgłoszenie do UOKiK ponieważ nie może być tak, że pracownicy robią sobie co chcą bez konsekwencji. Za poprzednią blokadę nie dostaliśmy żadnej rekompensaty, te sprawy są olewane.
Wszystkim sprzedawcom radzę to samo, allegro należy napiętnować za takie sytuacje aby ktoś z zarządu wiedział, że sprzedawcy nie godzą się na samowolkę monopolisty, który klienta traktuje jak świętą krowę a nas jak chłopców do bicia.
Niestety ze spawą związaną z Allegro Protect pofatygowałem się już do adwokata i Allegro dobrze zabezpieczyło swoje interesy w tej kwestii. Mogą obciążać Cię kwotą uznaną w przypadku uruchomienia Allegro Protect a błąd konsultanta w dyskusji nie zwalnia z niczego. Regulamin nadal jest wiążący.
W takim wypadku możesz złożyć zawiadomienie do prokuratury z Art. 286 KK tj. oszustwo.
Nic ich tutaj nie zabezpiecza, pracownicy po prostu działają bez prawnie nie mając ku temu żadnych podstaw nawet w ich regulaminie. Wysłali mi w mailu zapis na podstawie którego doliczają nam rekompensatę, gdzie w tym zapisie prostym jak budowa cepa nie ma zaistniałej sytuacji:
Załącznik nr 9 Allegro Protect - regulamin
Spółka w ramach Allegro Protect umożliwia zarejestrowanemu Kupującemu ubieganie się o rekompensatę, w przypadku gdy:
a) zapłacił za Towar, ale go nie otrzymał; // NIE MA ZASTOSOWANIA
b) otrzymał Towar niezgodny z zawartą umową, posiadający wartość istotnie niższą od Towaru opisanego w ofercie; // NIE MA ZASTOSOWANIA
c) otrzymał niekompletne zamówienie; // NIE MA ZASTOSOWANIA
d) otrzymał Towar uszkodzony; // NIE MA ZASTOSOWANIA
e) skorzystał z możliwości zwrotu Towaru lub anulowania Transakcji i nie otrzymał zwrotu należnych świadczeń. // NIE MA ZASTOSOWANIA
Jak widać allegro protect nie ma zastosowania w tej sytuacji. Proste koniec i kropka, nie trzeba nic analizować.
@q3qPL prawnik **piiip**oła lub chciał stosować złe przepisy - nie ma czegoś takiego jak uznaniowe obciążanie kosztami sprzedawcy - allegro może sobie wypłacać jak chce pieniądze, ale powody wypłaty są podane w regulaminie
nie ma tam słowa o tym, że sprzedawca ma zwracać ap za sprzedaż sprawnego towaru
my mieliśmy u nas podobne przypadki - zawsze allegro brało wypłatę na siebie.
Oczywiście trzeba było ostro wzywać moderatorów o działania zgodne z regulaminem serwisu i prawa.
@q3qPL allegro wdraża też dyrektywę ue (była tu podawana na forum) o działaniach bigtechów wobec małego przedsiębiorcy - konkretne przepisy