Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. 4 stycznia nadałem (najprawdopodobniej) za pomocą Baselinkera (przez Wysyłam z Allegro) przesyłkę Pocztex Poczta Polska) dla zamówienia z towarem o wartości ~150zł: e3dec0e0-cac1-11ef-8203-df5e19508e84
Przesyłka zaginęła, złożyłem reklamację w Poczcie Polskiej która została uznana, JEDNAK - uznana jedynie do wartości 100zł z powodu - braku deklaracji wartości przesyłki:
"Informujemy, że w myśl §33 ust.4 w/w Regulaminu w przypadku utraty przesyłki przysługuje odszkodowanie w żądanej wysokości jednak nie wyższej niż jej zadeklarowana wartość. Ponieważ w omawianym przypadku nadawca nie zadeklarował wartości przesyłki, tylko dokonał ubezpieczenia przesyłki zgodnie z zasadami określonymi w OWU i cenniku albo pisemnej umowie, zgodnie z §6ust.1 pkt.3 w/w Regulaminu przesyłka traktowana jest jak przesyłka z zadeklarowaną wartością 100,00zł i objęta ubezpieczeniem do wskazanej przez nadawcę kwoty."
I teraz pytanie - kto mnie robi w konia? Nadając przesyłkę Pocztex ręcznie na allegro - także nie mam deklaracji jej wartości a jedynie "wartość ubezpieczednia". O co chodzi ? Czy allegro w komunikacji z Pocztą Polską ma możliwość deklarowania wartości a tego nie robi (i nie daje takiej mozliwości sprzedającym), czy moze jednak Polska Poczta mi jakis bull**piiip** sprzedaje ?
@Syrena_zT @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@natalia_z_wasem zweryfikuję tę kwestię i wrócę do Ciebie z informacjami w tej sprawie.
@natalia_z_wasem Deklaracja wartości a ubezpieczenie to są dwie różne sprawy. Jednak jeśli przesyłka zawierała towary handlowe zgodne z regulaminem Poczty P., to ich wartość powinna zostać objęta tym ubezpieczeniem. Z tym że wszystko zależy od tego, co podałeś w reklamacji oraz na etykiecie (zawartość) - bo z odpowiedzi na reklamację wynika, że przesyłka została potraktowana tak, jak gdyby zawierała tylko korespondencję lub dokumenty. Być może nie dołączyłeś żadnego dowodu odnośnie zawartości i jej wartości (faktura, potwierdzenie sprzedaży z Allegro etc.)
Natomiast zadeklarowaną wartość (za dość wysoką opłatą) podaje się przy wysyłce przedmiotów wartościowych, których standardowe ubezpieczania nie obejmują: numizmaty, biżuteria, drogie zegarki, dzieła sztuki itd.
WWszystko się zgadza. Poczta Polska nie pośredniczy w kwestii zgłaszania szkody z ubezpieczenia. Nadawca zgłasza szkodę bezpośrednio w firmie ubezpieczeniowej.
Poczta zawsze wypłaca do 100 zł, chyba że była wykupiona usługa "deklaracja wartości". W przypadku kiedy zaś paczka była ubezpieczona, o odszkodowanie należy wystąpić do firmy ubezpieczeniowej. Ubezpieczycielem PP jest Agro Ubezpieczenia i najlepiej napisać w tej sprawie na pocztex@agroubezpieczenia.pl.
Ubezpieczenia przesyłki i deklaracja wartości to dwie wzajemnie się wykluczajsce opcje.
to jeszcze jakbyś był łaskaw odpowiedzieć na pytanie z pierwszego posta - dlaczego nie mam możliwosci zadeklarować wartości przesyłki - wyjaśnisz ten wątek i wszystko stanie na swoje miejsce.
@natalia_z_wasem "dlaczego nie mam możliwosci zadeklarować wartości przesyłki" - to już raczej pytanie do Allegro. Ja nadaję przez Elektronicznego Nadawcę Poczty P. - i mam możliwość dodania wszelkich możliwych opcji. Z tym że (jak pisali koledzy), deklaracja wartości jest usługą dodatkowo płatną (1 zł za każde 50 zł zadeklarowanej wartości).
W wypadku zwykłych towarów handlowych dopuszczonych regulaminem całkowicie wystarcza standardowe ubezpieczenie Pocztex (do 1000 zł jest w koszcie usługi podstawowej, powyżej płatne jakieś grosze). Z tym że - jak napisał @pecela - ubezpieczeniami zajmuje się zewnętrzna firma.
Mi tam nigdy żaden Pocztex nie zginął, ale zginął koledze, który ma podobny sklep. I dostał ubezpieczenie bez problemu, chociaż to troszkę trwało (ze 2-3 tygodnie). Poczta przesłała mu formularze do wypełnienia dla Agro, musiał też załączyć wydruk zamówienia i potwierdzenie otrzymania przelewu.
Ja miałem raz podobną sytuację w InPost (wysłane z Menedżera Paczek, zakup przez Allegro), i też oddali bez problemu.
@natalia_z_wasem jak obiecałam, wracam z informacjami. Twoja przesyłka była ubezpieczona, więc w takiej sytuacji możesz zgłosić się do ubezpieczyciela Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Przysługuje Ci prawo dochodzenia roszczeń, więc skieruj proszę zgłoszenie pisemne wystąpienie na adres: AGRO Ubezpieczenia - Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, ul. Graniczna 17, 26-600 Radom lub elektronicznie: pocztex@agroubezpieczenia.pl.
Natomiast co do samej deklaracji wartości, to ta opcja jest dostępna w formularzu nadania przesyłki w Wysyłam z Allegro, w polu "usługi dodatkowe":