anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

brak odbioru przesyłki z punktu DHL

Grawerowanie3D
#2 Obserwator

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_

  Dzień dobry, Proszę o pomoc i wyjaśnienie sytuacji, Nadaliśmy przesyłkę w Środę 10.12 godz 14:36 w punkcie Allegro Kurier DHL (AD)   Allegro AD01H1FM75 , dziś mamy kontakt od zaniepokojonego klient który informuje nas że ze statusu wynika że przesyłka dalej jest w punkcie nadania 😞 Cóż daleko nie mam do punktu nadania jadę i widzę że przesyłka leży w punkcie a Pni mówi że DHL nie odbiera pomimo tego że jest w punkcie. Dodam tylko że jest to statuetka za 549 zł robiona na indywidualne zamówienie i zgodnie z ustawą nie podlega zwrotowi, natomiast klient zaraz powie że już jej nie potrzebuje bo jej nie otrzymał !!! Bardzo proszę o informację kto poniesie koszty wyprodukowanej statuetki na indywidualne zamówienie która w momencie zwrotu staje się bezużyteczna ( nasz czas, materiał, maszyny, pakowanie, usługa personalizacji )? proszę o stanowisko allegro w tej sprawie kto ponosi koszty ? My ze swojej strony dbamy każdy detal od momentu przyjęcia zamówienia aż po jego realizację, a nasza rola kończy się w momencie nadania przesyłki.

Pozdrawiam serdeczenie

Karol Pietraszauk

ps. proszę o rzeczową odpowiedź

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Grawerowanie3D cały Szczecin padł, ponoć kurierzy się zwalniają 😞 https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/zr%C3%B3bice-co%C5%9B-z-allegro-delivery-d... @RED też ma problem 😉

Nie myśleliście o rezygnacji z Allegro Delivery ? 

 

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Grawerowanie3D Poprosiłam o interwencję w tej sprawie. Kiedy będę wiedzieć więcej odezwę się ponownie.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@nat_not a nie macie wrażenia że w firmie u Was jest jakiś sabotażysta, przecież to co się dzieje z dostawami to aż nie realne, jak można ładować tak na minę sprzedawców i kupujących 😞

Autor wątku @Grawerowanie3D a też jestem ciekaw pytał reklamację i pokrycie strat w przypadku produktów personalizowanych jak minie termin imprezy a paczka nie dotrze z Waszego powodu ?

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

Grawerowanie3D
#2 Obserwator

Pani Natalio, bardzo dziękuję za interwencję w naszej sprawie, ale bardzo proszę jeszcze o odpowiedź na moje pytanie co w sytuacji kiedy klient powie że nie chcę już statuetki  z dużym prawdopodobieństwem tak się zaraz stanie ?  są to drogie rzeczy i robione z personalizacją najczęściej na dany dzień galę, ceremonię, itp...  

oznacz moderatorów

Grawerowanie3D
#2 Obserwator

@nat_not 

Pani Natalio, bardzo dziękuję za interwencję w naszej sprawie, ale bardzo proszę jeszcze o odpowiedź na moje pytanie co w sytuacji kiedy klient powie że nie chcę już statuetki  z dużym prawdopodobieństwem tak się zaraz stanie ?  są to drogie rzeczy i robione z personalizacją najczęściej na dany dzień galę, ceremonię, itp...  

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Grawerowanie3D Pyta Pan o hipotetyczną sytuację. Dobrą zasadą jest rozwiązywanie problemów, gdy się faktycznie pojawią, a nie skupianie się na tym, co wcale nie musi się wydarzyć. 

Odpowiedni zespół interweniuje u przewoźnika w Pańskiej sprawie. Dostanie Pan wkrótce odpowiedź w korespondencji nr 57167490.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Grawerowanie3D
#2 Obserwator

@nat_not 

Pani Natalio, pytam bo jest to wysoce prawdopodobne, a myślę o wystawieniu naszej oferty na allegro, a biorąc pod uwagę to co się dzieje teraz to przy skali wysyłek 20-50 x więcej takie sytuacje będą się zdarzały i będziemy musieli sobie z nimi radzić. Allegro jako duża platforma zapewne przerabiała takie przypadki i ma na nie gotowe rozwiązania i chciałbym je poznać abym był świadomy z czym będę musiał się mierzyć i czy warto, dlatego chciałbym poznać stanowisko allegro w takim przypadku gdyż budzi to moje wątpliwości czy słuszną decyzją będzie zwiększenie naszego udziału na rynku allegro, czy w takiej sytuacji allegro zasłoni się regulaminem, czy potraktuje sprzedawcę jako partnera i każdy weźmie na siebie ciężar konsekwencji wynikający ze swoich błędów. Buduję markę firmy wiele lat w oparciu o jakość obsługi klienta w powiązaniu z jakością produktu, dlatego tak ta odpowiedź jest dla mnie ważna, zresztą chyba do tego służy forum, jeśli jest inaczej proszę o wyprowadzenie mnie z błędu, dodam jeszcze jedno pytania co jeśli z tytułu opóźnienia dostawy klient wystawi nam ocenę negatywną na którą przecież nie mamy wpływu, ale ma wymierny skutek dla przyszłych kupujących. 

Pani Natalio z góry dziękuję za odpowiedź gdyż są one dla mnie ważne, bardzo proszę jak poprzednio o rzeczową odpowiedź a nie wymijającą.

Dziękuję

Karol Pietraszuk

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Grawerowanie3D Jeśli usługa dostawy nie jest zrealizowana zgodnie z zawartą umową, może Pan ją reklamować. Natomiast kwestię możliwości odstąpienia od umowy zakupu w takiej sytuacji, musi Pan wyjaśnić bezpośrednio z klientem.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Grawerowanie3D
#2 Obserwator

@nat_not 

 

Pani Natalio, tak mogę reklamować samą usługę dostawy, a co z towarem który został wykonany na indywidualne zamówienie i z kosztami, kto mi za to zwróci skoro zamawiający nic nie zawinił a my zrobiliśmy wszystko jak należy ? jeśli my nie wyrazimy zgody na odstąpienie to dostaniemy negatywa, a przecież nie jest to nasza wiana tylko usługa świadczona przez allegro, więc bardzo proszę kolejny raz o odpowiedź czy allegro zwróci mi koszty towaru w tej sytuacji ?

Bardzo proszę o konkretną odpowiedź której jako Wasz klient oczekuję

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Grawerowanie3D tu chyba pozostanie Ci sprawa w sądzie 😞 tu masz z regulaminu 😞

  1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi uprawnionemu przysługuje odszkodowanie:
    1) za utratę, ubytek lub uszkodzenie Przesyłki – w wysokości nie wyższej niż zwykła wartość utraconych lub uszkodzonych rzeczy;
    2) za opóźnienie w doręczeniu Przesyłki w stosunku do gwarantowanego terminu doręczenia – w wysokości nieprzekraczającej dwukrotności opłaty za Usługę.

poprośmy o wsparcie @pecela 

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Powiem tak. Jeśli zależy Ci na opinii to nie Delivery. Olej je. Przy drogich produktach koszt wysyłki wiele dla klienta nie zmieni. Dodaj tych przewoźników, którym ufasz. Poczytaj o Delivery wpisy, a zrozumiesz. Tu każdy kto może z tego rezygnuje, zostają z tym tylko ludzie z tych kategorii gdzie sprzedaż bez smarta jest niemożliwa. I dobrze radzę zaglądaj co forum co dzień. Nie musisz na nim non stop siedzieć. Jednak wejdź na 5 minut i zerkaj ostatnie posty. Dowiesz sie masy rzeczy o delivery, dowiesz się o zmianach, które przegapiłaś, a będą miały na Ciebie wpływ. I o wielu innych czasem nie mieszczących w głowie rzeczach, które możesz przeoczyć. ten czas nie będzie stracony. 

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@kostas11 dokładnie - w Szczecinie mamy samych nowych kurierów lub zastępstwa

do tego wasz system informatyczny się sypie patrz dhl - kurier operuje u nas pod firmą ale nie odbiera od nas przesyłek bo nie ma o tym info

w odpowiedziach na składane reklamacje, bredzicie coś o niegwarantowaniu godzin odbiorów mimo, że kuriera nie  ma po odbiór przesyłek po kilka dni

za sugerowanie kupującym lub wywoływanie wrażenia, że termin wysyłki jaki podajecie to rzeczywisty termin dostawy mimo, że jest podobno obliczany z dostaw poprzednich to powinniście dostać taką karę od uokik, że wasz ceo i inni powinni wylecieć z roboty

@Grawerowanie3D chłopie ty jeszcze nic nie widziałeś - nasza paczka z dhl leżała w pkt odbioru 2 tygodnie, inna straciła swój numer i rozpłynęła się w powietrzu mimo, że była zeskanowana przez kuriera

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@RED zastanawiam się czy nie ma na to żadnego paragrafu, odpowiedzialności, czy musimy czekać jak padną firmy i allegro żeby zatrzymać ten bałagan i niszczenie małych firm 😞

To się nadaje na film, wiem wiem allegro ani smart nie jest obowiązkowy 😄

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@Grawerowanie3D

Allegro Delivery ma gwarantowany termin doręczenia do trzech dni roboczych. Jeżeli nadałeś przesyłkę w punkcie w dniu 10 grudnia, to powinna dojść do 15 grudnia (do 16 grudnia jeżeli nadanie było po godzinie granicznej).

Za opóźnienie w doręczeniu przesyłki, zgodnie z 88 ust 4 pkt 4 ustawy prawo pocztowe, przysługuje odszkodowanie w wysokości dwukrotności opłaty za usługę. Chyba że postanowienia regulaminu w kwestii odszkodowania są korzystniejsze.

I teraz zgodnie z par 6 ust 2 pkt 3 rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej, reklamację z tytułu opóźnienia w doręczeniu przesyłki w stosunku do gwarantowanego terminu doręczenia, można składać nie wcześniej niż po upływie tego terminu. Czyli najwcześniej będziesz mógł zgłosić opóźnienie w doręczeniu 16 grudnia (lub 17 jeżeli nadanie było po godzinie granicznej). To wynika wprost z powszechnie obowiązującego prawa i przewoźnik (w tym przypadku Allegro) nie może tego zmienić.

A i w razie sporu zazwyczaj wystarczy złożenie skargi do UKE. UKE w przeciwieństwie do UOKiK-u może też interweniować w sprawach indywidualnych oraz pomiędzy firmami. To szybsze niż sprawa w sądzie (chyba że chce się odszkodowanie na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego, wtedy niestety tylko sąd powszechny).

oznacz moderatorów