Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam problem odnośnie zwrotów towarów, na chwile obecną mamy wyłączone zwroty w ramach ochrony zdrowia (jest to bielizna) zgodnie z regulaminem. Sytuacja ze strony allegro jest niejasna, klienci kupujący u nas towar z opcją smart mają możliwość zwrotu towaru pomimo regulaminu, który stanowi jak ww. Jedna sytuacja zaprzecza drugiej, w momencie kiedy odmówimy zwrotu gotówki posypią się lawinowo negatywne opinie, których zespół allegro nie usunie, a które będą przeczyć ze stanem faktycznym, kupujący nie potrafią zapoznać się z regulaminem na aukcji, również po zakupie w zawartości wiadomości email, proszę o rozwiązanie sytuacji, która dla nas stanowi duży problem i sens dalszej sprzedaży za pośrednictwem portalu (straty finansowe, wydatki przewyższają zarobek)
@Konrad_Lingerie Jeśli chciałbyś zaproponować konkretne rozwiązanie tego problemu, zachęcam do zamieszczenia wpisu na forum Zgłoś swój pomysł! To najlepszy obecnie sposób zgłaszania sugestii.
Cały system sprzedażowy allegro powinien być prosty i zrozumiały dla dwóch podmiotów strony kupującego i sprzedającego, to allegro powinno zadbać o to by do takiej sytuacji nie dochodziło, nie interesują mnie półśrodki, ale kluczowe rozwiązanie problemu, który wystąpił, chciałbym nadmienić, że taka sytuacja była również wiosną i z tego powodu zrezygnowaliśmy z obecnych warunków zwrotów. Wystarczy jedynie wyłączyć możliwość darmowego zwrotu kupującemu z informacją email po zakupie "sprzedający nie przyjmuje zwrotów" z uzasadnieniem dlaczego.
@Konrad_Lingerie trudno o rozwiązanie , nie możesz odmówić prawa do zwrotu klientowi odsyłającemu produkt nawet higieniczny w nienaruszonym opakowaniu .
Rozumiem, natomiast takich przesyłek w nienaruszonym opakowaniu było dosłownie kilka i wszystkie były to paczki za pobraniem, reszta to ok 2500 każda z nich była odpieczętowana, a bielizna mierzona, jeśli allegro zapewni mnie o usuwaniu komentarza od kupującego, który naruszył regulamin zwrotu, paczkę odesłał, a my nie zwróciliśmy środków to ok, dodatkowo opłaci wysyłkę ponowną dla takiego klienta.
@Konrad_Lingerie jedyne wyjście to zaraz po zgłoszeniu zwrotu pisać maila do klienta z ustawą i informacją że jak otwarte to nie zwrócisz kasy bo zwrot nie przysługuje 🙂
Nie jesteś w stanie wyłączyć zwrotów bo jak jest produkt nie otwierany to klient nie będzie miał jak zwrócić, ciężki temat 😞
Tak, To klient zakłada spór i łapka w dół.
Ale te majtki były rozpakowane i przymierzane bez odpowiedniej wkładki.
Jeśli były mierzone to piszesz do klienta pismo że albo odsyłasz zwrot na jego koszt po oplaceniu wysylki albo z powodów opisanych w regulaminie allegro plus ustawie obniżasz wartośc zwrotu do 1grosza i utylizujesz majtki.
Zgadzam się, Trzeba przenieść się ze sprzedażą w bardziej cywilizowane miejsce, bo to nie epoka kamienia łupanego.
Allegro właśnie zniszczyło mi konto robiące 50 000 obrotu za to że nie przyjmowałem brudnych majtek i nie sprzedawałem ich dalej.
@Konrad_Lingerie o jakim koncie piszesz?
Sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu rzeczy, które dostarczone są w zapieczętowanym opakowaniu, a których po jego otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę – na przykład: bielizna osobista, test ciążowy, końcówki do szczoteczki elektrycznej, soczewki kontaktowe, maseczki.
Dlatego raczej powód blokady konta (jeśli o tym piszesz) był inny.
Sam osobiście usłyszałem w rozmowie telefonicznej z pracownikiem Allegro, że nie mogę odmówić przyjęcia zwrotu. A powinienem go przyjąć i określić procentowo uszczerbek w sprzedawanym przedmiocie i o tyle procent pomniejszyć zwrot pieniędzy.
@Konrad_Lingerie to jakiś niedoszkolony pracownik, jest tak ale z innymi produktami, z tego są wyłączone produkty higieniczne itp. które w ogóle nie podlegają pod zwrot 🙂
Napisz skargę do allegro i zgłoś to do UOKiK !
NA przyszłość podeślij mu UK
Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub
przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem.
2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że
przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów.
3. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a rzecz dostarczono
konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy,
przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu
na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.
Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
Tak, i iść do sądu i procesować się przez 3 lata o .......... majtki.
Nie isc do e-sadu z powodztwa o znieslawienie negatywem bo klient nie przeczytal informacji o braku zwrotu otwartych majtek ze wzgledow higienicznych i po pare kola odszkodowania wraz z orzeczeniem sadu ze negatyw ma zniknac, wystarczy raz prawnika poprosic o wypisanie odpowiednich wzornikow wezwania przedsadowego i pozwu do wpisania danych kluczowych
A czy ja piszę o blokadzie konta?
@Konrad_Lingerie nie piszesz o blokadzie konta, ale o jego "zniszczeniu", więc może opisz dokładnie co masz na myśli.
Nie mogę sprawdzić zapisu rozmowy z Doradcą, więc potrzebuję konkretnych informacji, co się wydarzyło i jakiego zamówienia to dotyczy.
Mam na myśli to, że z wzrostowego 50 000 zł miesięcznego obrotu z pomocą Allegro zostało 0 zł.
Ale pocieszające jest to, że Wy też nie zarobicie;)