anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Centrum wiadomości wysyła bezsensowne wiadomości email

kontozakupowe1
#9 Pomysłodawca#

"Centrum wiadomości - będziemy je wysyłać również na adres e-mail, który przypisaliście do swojego konta Allegro"

Dziękujemy bardzo za to udogodnienie.
W naszej firmie na wiadomości odpowiadają różne osoby,
jest system ticketów a dział sprzedaży, wysyłek, magazyn - każdy odpowiada we własnej kompetencji i oznacza wiadomość jako odpowiedzianą.
Do logowania na konto Allegro upoważniony jest jedynie właściciel firmy.

I teraz taka sytuacja - przychodzą wiadomości o treści przykładowej:

----------------------------------
masz nową wiadomość w Centrum Wiadomości
Od Kupujący:123456789
a macie do tej klamki dolny szyld ?
----------------------------------
masz nową wiadomość w Centrum Wiadomości
Od Kupujący:5678912345
Czyli otrzymuje samą kasetę czy nie ?
----------------------------------
masz nową wiadomość w Centrum Wiadomości
Od Kupujący:980354272
jaki ona ma rozstaw?
----------------------------------

Ich treść jest ni w otwór ni w oko, możliwe że odnoszą się do wcześniejszej korespondencji, ale do jakiej ?
kto to wie ? tylko serwis Allegro zapewne w swoim Centrum Wiadomości  ma tą informację
a nasi pracownicy którzy chcą odpowiedzieć - nie mają
I co teras? 🙂

 

 

Czy pracownik może wysłać odpowiedź o poniższej treści ?

Informuję, że jako pracownik a nie właściciel konta Allegro,
nie mam uprawnień do logowania się w serwisie Allegro i sprawdzania historii Centrum Wiadomości,
dlatego nie wiem czego dotyczy wiadomość.
Wiadomość z Centrum Wiadomości przesłana mi mailem jest wyrwana z kontekstu rozmowy.
Proszę używać wiadomości email do korespondencji, one zachowują historię korespondencji.

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

kytorr
#13 Ambasador#

To jest po kliknieciu w link zadaj pytanie sprzedającemu i odnosi się do konkretnej aukcji. Posiadacz konta allegro wie dokładnie która aukcja itd, ma również ciągłość korespondencji. Allegro nie jest przystosowane do delegacji samej korespondencji z centrum wiadomości.

oznacz moderatorów

kontozakupowe1
#9 Pomysłodawca#

odnosi się do konkretnej aukcji

z pewnoscią, ale w tej "wiadomości" nie ma informacji której aukcji !

więc:

Nie, nie wie która to aukcja
Nie, nie ma ciągłości korespondencji w tak przesłanej wiadomości

oznacz moderatorów

kytorr
#13 Ambasador#

Tak, po zalogowaniu na konto właściciel wie dokładnie która. jak pisałem wyżej NIE ma opcji delegacji korespondencji ani użycia zwykłego emaila itd.

oznacz moderatorów

kontozakupowe1
#9 Pomysłodawca#

Właściciel nie prowadzi korespondencji, od tego są pracownicy firmy
i nie są w stanie odpowiedzieć na takie "wiadomości" wyrwane z kontekstu,
nie zawierające nawet prostej informacji jakiej oferty dotyczą

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@kytorr są 2 rodzaje maili. Pierwsze, o których piszesz zaczynają się od słów "Pytanie o przedmiot" a drugie to "Masz nową wiadomość od użytkownika" i to jest takie zwykłe **piiip**...e. Bo klienci zrobili sobie z tego jakby czat, a Ty jak głupek musisz na to odpisywać, nawet jeśli ktoś kończy rozmowę i napisze "dziękuję" bo inaczej lecą Ci statystyki.

Powinno być jak kiedyś. Tylko "pytanie o przedmiot" i kontynuacja korespondencji. Namnożyli tego dziadostwa i tylko problem i dla sprzedawców i kupujących bo przecież w gąszczu tych wiadomości zawsze można coś przeoczyć. Dla mnie to po prostu jak spam. A na górę na tą ikonkę to już w ogóle nie zaglądam bo mi nawet moje odpowiedzi pokazuje jako niby nowe wiadomości na czerwono. Szlag może trafić 😕

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Dla mnie osobiście, centrum wiadomości to pod względem technicznych zmian, chyba najgorsza zmiana jaka miała miejsce w ostatnim czasie. Kiedyś było duuuuużo prościej. Teraz jakieś chore wiadomości, liczenie czasu na odpowiedź (np. dzisiaj zobaczyłem, że mam ujemne punkty w ocenie jakości chyba tylko dlatego, że jak ktoś w osobnej wiadomości mi np. podziękuje za poprzednią, to już nie robię z siebie **piiip**y i nie odpowiadam).

Ktoś tu kiedyś pisał o jakichś autoresponderach. Da się coś takiego ustawić, ale tylko na wiadomości wysyłane z tego centrum? Bo nie chcę żeby mi responder odpowiadał na wszystkie maila jakie przychodzą na ten adres.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@konto zamknięte liczenie czasów odpowiedzi nie ma nic wspólnego z Centrum Wiadomości. To są dwie różne sprawy. Czasy odpowiedzi liczymy dla każdego pytania wysłanego przez "Zadaj pytanie sprzedającemu" (nie liczymy czasu dla wiadomości wysłanych przez CW), a metoda odpowiedzi na tak zadane pytanie (przez CW czy mailem) nie ma znaczenia. Innymi słowy, możesz udawać, że CW nie istnieje, odpisywać cały czas na wszystko mailowo - i niczego to nie zmieni w Twojej sytuacji.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kontozakupowe1
#9 Pomysłodawca#

@msniezek  Czy jakiś pracownik Allegro może się wypowiedzieć w tej kwestii i doradzić jak wobec tego pracownicy Sprzedającego mogą udzielać poprawnych odpowiedzi ?
i czy mogą informować że odpowiedź na tak przesłaną wiadomość nie jest możliwa ?

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@kontozakupowe1 nie do końca rozumiem przedstawiony problem. Przed chwilą testowo wysłałem na swoje inne konto wiadomość przez Centrum Wiadomości. Oto mail, który otrzymałem w tej sprawie:

msniezek_0-1593087610112.png

Jak widać, w tej wiadomości jest miejsce na numer oferty. Rzeczywiście wpisanie numeru jest opcjonalne, tym niemniej zakładam, że jeżeli komuś zależy na odpowiedzi, to go wpisze. A jak nie wpisze, można dopytać. Co więcej, można dopytać zarówno przez CW, jak i mailowo, zgodnie z dołączoną na dole informacją.

Jeżeli czegoś nie zrozumiałem, będę wdzięczny za doprecyzowanie.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Wykonałem test, mam nadzieję, że Allegro się nie przyczepi za wysłanie wiadomości testowej na własne konto

- Pytanie Do Sprzedającego kliknięte z oferty wysyła link do niej

- Nowa Wiadomość też wysyła numer oferty (jeżeli podano)

Faktycznie, najwyraźniej nie przesyłają opcjonalnego numeru oferty, bo nie wiedzą gdzie go znaleźć. Ja mam często telefony z pytaniami o przedmiot, ale kupujący nie potrafią określić gdzie znajduje się numer oferty. Nie każdy wie, że numer oferty znajduje się:

  • na końcu w linku
  • na samym dole strony nad stopką

Może dobrze by było przy tym polu z numerem oferty dać ikonkę znaku zapytania z podpowiedzią gdzie ten numer znaleźć i że warto go podać aby sprzedawca wiedział o jaką ofertę chodzi.

---

Tak przy okazji, dopiero dowiedziałem się, że numer oferty, który się wpisuje, to ma być oferta należąca do użytkownika, do którego wysyłamy wiadomość. Ja ciągle myślałem - wysyłając wiadomość do kupujących - że podaję numer swojej oferty, do której nawiązuję i również dopiero przeczytałem: "Podaj numer, jeśli zadajesz pytanie o ofertę." - co raczej określa nr oferty należącej do odbiorcy 😄

oznacz moderatorów

kontozakupowe1
#9 Pomysłodawca#

@msniezek Bardzo ciekawe co napisałeś z tym linkiem, bo otrzymaliśmy dotychczas wiele wiadomości z Centrum Wiadomości ale NIGDY nie było w nich numeru oferty.

"wpisanie numeru jest opcjonalne, tym niemniej zakładam, że jeżeli komuś zależy na odpowiedzi, to go wpisze"
Pokładacie chyba zbyt dużą nadzieję w rozumności Kupujących do znalezienia numeru oferty i w tym że dochowają należytej staranności w prowadzeniu korespondencji.
NIKT NIGDY nam takiego linku nie podał:Adnotacja 2020-06-25 145954.png

 

"a jak nie wpisze, można dopytać"

OK, zatem dla takich wiadomości-widmo przygotujemy szablon odpowiedzi w systemie ticketów o treści:

 

"Informuję, że jako pracownik a nie właściciel konta Allegro,
nie mam uprawnień do logowania się w serwisie Allegro i sprawdzania historii Centrum Wiadomości, dlatego nie wiem czego dotyczy wiadomość (jakiego problemu i jakiej oferty).
Wiadomość z Centrum Wiadomości została przesłana mi mailem i jest wyrwana z kontekstu.
Proszę o uzupełnienie wiadomości o pełny kontekst sprawy tak by była zrozumiała dla osoby która ją przeczyta.
Sugerujemy używać wiadomości email do korespondencji, one zachowują historię korespondencji."

 

Czy nie okaże się że taka wiadomość będzie niezgodna z Waszymi nie do końca jasno określonymi w regulaminie Zasadami Allegro ?

 

 

 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@kontozakupowe1 Twoja wiadomość nie narusza naszych zasad, ale nie wiem po co zmuszać kupujących do czytania jakichś epistoł, których zapewne nie przeczytają lub uznają za obwinianie ich o coś - może wystarczy napisać coś w rodzaju:

"Której oferty dotyczy Pani/Pana pytanie?"

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kontozakupowe1
#9 Pomysłodawca#

Dlatego że chcemy Was wspomóc w trudnej sztuce edukowania Kupujących do rozwiązań przerastających ich możliwości informatyczne znalezienie numeru oferty
i nie chcemy by Kupujący pisali do nas wiadomości w tym czacie.

oznacz moderatorów

kontozakupowe1
#9 Pomysłodawca#

Poza tym opis pola w formularzu zadawania pytania:
"Podaj numer, jeśli zadajesz pytanie o ofertę"
jest niewłaściwy.
Jakie inne pytanie możne zadawać Kupujący jeżeli nie dotyczące oferty Sprzedającego ?  O pogodę w magazynie ?
Słowo "jeśli" jest tu zbędne.
Opis pola powinien brzmieć
"Podaj numer oferty której dotyczy wiadomość"

oznacz moderatorów