anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ciekawość odnośnie rozpatrywania reklamacji

NipponShorty
#13 Ambasador#

Moi sprzedający mam pytanie jako kupujący gdyż chcę zareklamować produkt z tytułu rękojmi a czytałem różne czary na  forum odnośnie czasu rozpatrywania reklamacji.
Według allegro czas rozpatrywania reklamacji liczony jest 14 dni od daty rozpoczęcia reklamacji, w innych przypadkach 14 dni od czasu otrzymania przez sprzedającego towaru reklamowanego - jak to w końcu jest?

I pytanie retoryczne przy okazji i czekam na wasze opinie - co w przypadku jak jakiś sprzedający nada wam paczkę tak że trafi do was 11-12 dnia od daty rozpoczęcia dyskusji/reklamacji ( nie mam zamiaru tak zrobić bo trzeba być człowiekiem) ale co wtedy robicie (zżera mnie ciekawość jak to rozpatrujecie)

Oraz czy moderacja też może dorzucić swoją opinie odnośnie późnego wysyłania produktów przez kupujących co wtedy? reklamacje od razu odrzucona? @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

mdrogeria
#21 Demiurg#

@NipponShorty 14 dni masz na odniesienie się do reklamacji czyli wystarczy krótkie stwierdzenie ,że wada występuje i informujesz klienta co dalej  lub nie występuje i roszcenie odrzucasz , gdy produkt nie dotrze przed upływem 14 dni odrzucasz reklamację informując ,że ją ponownie rozpatrzysz po otrzymaniu towaru .

oznacz moderatorów

NipponShorty
#13 Ambasador#

@mdrogeria tak to jest jasne ale chodzi mi w przypadku gdzie wysłałbym towar do sprzedającego tak by miał za mało czasu na sprawdzenie usterki.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@NipponShorty Jeśli towar trafi np. 13 dnia do sprzedającego to nic nie stoi na przeszkodzie aby wydać decyzję negatywną z powodu braku możliwości rzetelnego rozpatrzenia reklamacji oraz poinformowanie kupującego, że po zapoznaniu się z towarem decyzja może ulec zmianie w ciągu np 7 dni.
Tak mi się obiło o uszy.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@NipponShorty masz na myśli np. elektronikę wymagającą do weryfikacji specjalistycznego sprzętu czy konsultacji z autoryzowanym serwisem ? , w takim przypadku najlepiej chyba będzie reklamację odrzucić informując jednocześnie klienta o możliwości złożenia odwołania , innego wyjścia nie widzę , jak się w 14 dni nie odniesiesz obciążą Cię rekompensatą .

Miałem już taki przypadek , ale klient zwykle nie idzie na taki układ tylko bierze kasę z Protect 

Reklamowałem produkt elektroniczny  ,początkowo chciałem sprawę załatwić po ludzku przez CW  ,ale zaczął mnie zbywać to skorzystałem z ,, gorącego przycisku ,, , Gościu w końcu zaczął się motać , delikatnie wiadomością przypomniałem mu o obowiązujących terminach , ale nie zatrybił , 14-tego dnia otrzymałem możliwość złożenia wniosku do Protect  ,ale wiem co to oznacza i zwróciłem się o wydłużenie czasu dla sprzedawcy  ,ostatecznie reklamację uznał ,sprzęt wrócił do mnie sprawny .

oznacz moderatorów

NipponShorty
#13 Ambasador#

No właśnie chodzi mi głównie o sprzęt elektroniczny gdzie nie zawsze można usterkę zdiagnozować po 1 dniu - ja oczywiście mam ludzkie podejście i staram się tego samego dnia wysyłać towar na reklamacje ale zastanawiało mnie jak to w takim przypadku wygląda.
Dzięki @mdrogeria  @komis-bell  za wasze opinie

oznacz moderatorów

NipponShorty
#13 Ambasador#

Czy mogę jeszcze prosić moderację o zdanie w tym temacie? @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów