Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Konsument kupił produkt i otrzymał uszkodzony.
Fakt ze zdjęciami został zgłoszony w dyskusji natychmiast po stwierdzeniu faktu.
Paczka cała ale zawartość uszkodzona.
Żądanie wymiany towaru na pozbawiony wad lub zwrot wartości.
Sprzedawca jak i obsługa Allegro każe kupującemu składać reklamację do przewoźnika.
Allegro protect każe czekać na decyzję przewoźnika.
Reklamacja przewoźnika oczywiście odrzucona. Sprzedawca już się nawet nie wypowiada.
A w załączniku odpowiedź Allegro.
@Syrena_zT@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ Jeśli przewoźnik uznał by reklamację to klient otrzymał by od niego rekompensatę i wtedy AP nie było by potrzebne. Ale w tej sytuacji odpowiedź AP jest co najmniej niedorzeczna.
To z jakiego powodu mnie jako odbierającemu zamówienie kazaliście w dyskusji składać reklamację do przewoźnika. Niby w/g prawa pocztowego z tym że prawa konsumenta są raczej nadrzędne w tej sprawie i to sprzedawca powinien zająć się wszelkimi reklamacjami. Tym bardziej iż paczki nie były uszkodzone z zewnątrz i ja jako odbierający nie mam żadnej możliwości weryfikacji czy taki produkt był wysłany przez sprzedawcę czy został uszkodzony w transporcie.
@br. A czy zauważyłeś co było przedmiotem zakupu? Panele... to jest pakowane fabrycznie w karton na ścisk i spinane taka taśmą plastikową by nie rozleciało się, do tego wazy 30kg tego się nie da zapakować drugi raz bo już jest spakowane więc kto odpowiada za spakowanie? Producent. Do tego by polamać panele to trzeba się naprawdę tęgo wysilić bo by musiało coś bardzo ciężkiego wyrżnąć w paczkę poziomo albo im musiała z samochodu zlecieć wtedy paczka nie ma śladów uderzenia bo w tym miejscu karton będzie zbity a nie wywalisz w nim dziury na wylot bo zaraz pod nim masz panele i zero miejsca pomiędzy. Sprzedawca nie zagląda do całych opakowań spakowanych paneli czy są całe on je wysyła tak jak mu producent je dostarcza a taki towar dostarcza się na paletach i wyładowuje wózkiem widłowym. Co do protect to jest fikcja do zaorania allegro w kazdym sądzie bo nie mają cesji wierzytelności od kupującego taki dokument od notariusza o przekazaniu długu bez którego sąd oddali pozew stwierdzając że allegro nie jest stroną
@az1rael Cieszy mnie że sam przyznajesz że panele mogły zostać uszkodzone już w czasie pakowania u producenta, lub w czasie transportu do hurtowni a potem do sklepu sprzedawcy.
Więc zwalanie winy za wszystkie zaniedbania na końcowego odbiorcę jest dużym nadużyciem. Dla hurtownika lub sprzedawcy ubytek kilku sztuk to niewielki procent kosztów, dla końcowego odbiorcy to strata często nie do odrobienia.
A za błędy, niedopatrzenia pośredników odpowiadać ma zawsze klient?
Pytanie było jak najbardziej zasadne: Czy Protect to fikcja?
Tak jakbyś całą palete wywalił z naczepy to mialbys uszkodzoną całą paletę a nie 1 opakowanie więc prawdopodobne jest ze się przewoźnik postarał niż że u producenta nie zauważyli takiej straty w produkcie @br. Za błedy i partactwo pośredników odpowiada allegro bo to są zwykle ich podwykonawcy smarta
@az1rael Ciągle czegoś nowego się dowiaduję....🤣
Więc twierdzisz że za transport od producenta do hurtowni albo z hurtowni do sprzedawcy odpowiada Allegro ?
Można dyskutować jaka jest odpowiedzialność Allegro podczas wysyłki towaru do kupującego ale w jaki sposób za transport do hurtowni?
Nie sądziłem że rola Allegro w procesie dystrybucji towarów jest tak olbrzymia.
Za transport morski z Chin też odpowiada Allegro?
Twierdze że jakby ci się zwalila paleta paneli z naczepy tira albo z wózka widlowego to gwarantuję ci nie mialbyś ani jednego całego opakowania i to nie wewnatrz ale i z zewnatrz i nie byloby co ratować by po cichu podłożyć i podesłać kupujacemu w częściach więc dywagacje że celowo sprzedawca wysyła paczkę rozwalonych paneli można sobie między bajki włożyć. Natomiast kurier jak miał 30kg wyrwać to pewnie nie chcialo mu się tego klaśc tylko zwyczajnie upuścił na podłogę busa i poszły w drzazgi
@az1rael Nie interesują mnie kłopoty sprzedającego kiedy mu paleta z widlaka spadnie. Może ma jakieś ubezpieczenie, może nie ale to jego problem.
Tutaj rozmawiamy o tym co zrobić żeby sprzedający był łaskaw udowodnić że wysłał kupującemu nieuszkodzone panele. Bo jak dotychczas to wszyscy się cieszą że wrobili kupującego w udowadnianie że dostał kupę złomu. A ponieważ kupujący nie potrafi udowodnić że sprzedający złomu nie wysłał no to oczywiście że wina kupującego.
To jest nowa patologia Allegro, pytanie czy Protect to fikcja jest ciągle aktualne.
Kupującemu pozostaje jeszcze odwoływanie się od decyzji Protect a również właściwa ocena negatywna dla sprzedającego. Może sprzedający zechce wytoczyć proces o zniesławienie? Sprzedający musiałby najpierw udowodnić że nie wysłał złomu lecz dobre panele. Gdyby potrafił dawno by to udowodnił że wysłał dobre.
Ja popieram tezę że tak jak ty opisałeś, sprzedający ma paletę złomu i rozprowadza wśród kupujących a Allegro mu w tym przyklaskuje. Business is business.
@br. Po 1 nie wiesz czy kupujący dochował odpowiednich procedur prawnych tj sporzadził protokół szkody w terminie 7dni od odebrania i sprawdził paczkę od razu lub w takim czasie by taki protokół sporzadzić bo odrzucenie reklamacji nie napisał z czego wynikało i wcale nie musieli podać złego spakowania a np pozostawili bez rozpatrzenia bo nie było protokołu szkody, po drugie teraz normą jest nagrywanie pakowania w magazynach i sprzedawca nie ma obowiązku przedstawiać ci nagrań poza sądem, po 3 to ty imputujesz że można wysłać 2 paczki po 30kg rozwalonych paneli ja ci natomiast udowodnołem że jest to rownie prawdopodobne jak wygrana w totka, po 4 w smarcie sprzedawca nie ma jak złozyc reklamacji bo nie jest jej storną nie będąc nadawcą paczki bo tym jest allegro więc to allegro wpędziło kupujacego w kanał
Prawo przewozowe
Art. 76. [Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń]
Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1)
szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego;
2)
zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
3)
ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika;
4)
szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
@EElektryka_com @BEMISIE @gdvorek No właśnie punkt 4 mówi wyraźnie że szkodę można udowodnić przewoźnikowi poprzez udowodnienie że szkoda powstała po przyjęciu przesyłki przez przewoźnika.
A skąd kupujący ma wiedzieć czy sprzedawca nie wysłał mu celowo złomu, ot żeby się pozbyć kłopotu? Tylko sprzedający może udowodnić że wysłał mu pełnowartościową przesyłkę, składanie reklamacji przez kupującego to sprytne wrabianie kupującego w kłopot.
Ale Allegro nie jest stroną, nie może podważyć decyzji przewoźnika ani decyzji sprzedającego.
Kolejna patologia.
Wysłano po 2 opakowania fabryczne w każdej paczce. Zawinięte luźno w jedną warstwę tektury i folię. Jak podniosłem paczkę to opakowania wewnątrz przesuwały się. Co by nie było konsument nie może ponosić szkody tego tytułu.
Allegro w wielu miejscach łamie polskie przepisy odnośnie reklamacji, serwis allegro ma możliwości by wpłynąć na przewoźnika
@BEMISIE odpowiedź jest allegro jest żenująca
przewoźnicy allegro odrzucają większość reklamacji lub rozpatrują je w sposób niezgodny z prawem - serwis nie chce za to płacić z ap
@Syrena_zT@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Czyli jednak to fikcja.
Mam Inny przypadek :
Kupiłem towar który okazał się nie do końca sprawny ok sprzedawca milczy.
To może skorzystamy z Allegro Protect ??
Niby sprawa jest prosta
po 14 dniach po zakupie wg allegro składasz wniosek bodaj do 5 dni mają go "rozstrzygnąć".
No to składam nie mijają 3h dostaję info nagle ze sprzedawca (który milczy od wieli dni - w zasadzie od momentu wysyłki towaru) ma "kolejne" 14 dni na ustosunkowanie się do mojego zgłoszenia allegro protect (czyli z 5 dni robi się 14)
Na moje pytanie a jakim to tak cudem ? Tak allegro odpowiada żę opiera się na ustawie o ochronie praw konsumenta ? What TF ?
Ale przecież na każdej aukcji (allegro lokalnie) JAK WÓŁ stoi że cytuje :
Sprzedający nie jest przedsiębiorcą, więc nie chroni Cię prawo konsumenckie, np. nie zwrócisz zakupu bez zgody sprzedającego.
Jak cię nie chroni to prawo to w całej swej rozciągłości.
Ale co tam allegro tutaj robi jakiś dziwny wyjątek i zgodnie z art 7a punkt 1
Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
I oto nagle nasz prywatny sprzedawca staję się przedsiębiorcą który nagle on ma prawo odpowiedzieć na reklamacje albo nie.
No ale oczywiście ty jako kupujący już nie masz prawa np wykorzystać punku 34 gdzie możesz ten towar zwrócić.
Czyli jedne prawa (punkty) sobie działają a inne nie .
Na moje pytania do allegro czy to może jakiś ich wew reg allegro lub allegro protect to regulują ci się wiją i kombinują. (bo takich wpisów po prostu nie ma)
Konkluzja
Mi tu pachnie tym że allegro za wszelką cenę chcę zniechęcić (no to nie koniec sprawy) kupującego do odzyskania kasy.
Oczywiście ze allegro już jest nie to, inne AP kto kiedy czy i ile to jakieś widzimisię jakiegoś"doradcy" a powinno być jasne i jednoznaczne z tym co napisane w regulaminie, Taki "osobni" zmienia terminy daty jakieś dodatkowe pisma itd, wszystko co sobie wymyśli i albo ci da rekompensatę albo nie.😐
kombinują to pewne
@siup-marcin bot ci odpisał gotowcem i potem takie potworki prawne wychodzą nie żeby konsultanci byli bardziej kompetentni bo nie są i tez jeden z drugim firmy od prywatnego sprzedawcy nie rozrożnia
tu sie ludzie podpisywali nazwiskami wiec to nie bot czy nie kompetentni konsultanci ?
A może celowe jednak działanie tu chodzi już o kase a nie o pitu pitu
@siup-marcin wlaśnie w tym problem że nie pisze ze to bot pisał a nawet raz wytknałem głównemu moderatorowi żeby te herezje od botów były podpisane ze to bot bo ludzie zawalu chcą dostać jak dostaną odpowiedź z tyłka wzietą calkiem co innego niż konsultant ost pisał to oczywiście po co oznaczać gotowca