anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy jest tu jakiś opiekun Allegro DPD?

Pengano
#13 Ambasador#

O ile każdy inny kurier w miarę stara się doręczać przesyłki, to DPD za wszelką cenę stara się nie doręczać, jeśli tylko ma taką możliwość i okazję.

Przykładowo nasz sklep pracuje jak większość w godzinach 10:00-18:00. Zawsze ktoś jest obecny. Kurier DPD wiedząc to, zawsze stara się przyjechać o 9:00 aby nikogo nie zastać. Na mapie widać, że auto cały dzień kręci się w promieniu 300-500 metrów od nas, korków nie ma, potrzeba dosłownie minuty, ale on doręczać nie chce.

W związku z tym mam przypuszczenie, że system wynagrodzeń kierowców jest w DPD wadliwy. Bardziej opłaca im się nie doręczać przesyłek, niż je doręczać. Wolą zwracać do nadawców. To jest chore!

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Pengano Jeśli samodzielnie nie kontaktowałeś się lub nie chcesz się kontaktować w tej sprawie z DPD, zgłoś nam chęć złożenia reklamacji pisząc tutaj. Nasi konsultanci zajmą się tą sprawą. Mam nadzieję, że interwencja przyniesie pozytywny efekt.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Zwykle sprzedawcy dogadują się z kurierem (o ile jeździ ten sam na danym rejonie) o której porze przesyłki będą gotowe do odebrania. Spróbuj zgłosić problem do DPD by kuriera podsyłali dopiero po godzinach otwarcia sklepu.

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

@kolekcjoner608 Niestety tak było przez 30 ostatnich lat. W tym roku jest inaczej. Robiłem już 20 reklamacji i to nic nie daje, bo oni są złośliwi. Zależy im na zwracaniu paczek. Odpowiedź z działu reklamacji jest taka, że kurier ma cały dzień na dostawę, a w związku z tym może złośliwie podjeżdżać tak, aby nikogo nie zastać. Kierowca chętnie korzysta z tej okazji i zawsze jest o 9:00. Jak proszę aby doręczał w normalnych godzinach pracy, to odpowiada, że drugą próbę dostawy też zrobi o 9:00, aby nikogo nie zastać.

Miałem kiedyś ważną przesyłkę i nadawca wykupił za 45 zł dodatkową usługę dostawy na 12:00. Kurier przyjechał wściekły, nawyzywał mnie od najgorszych i powiedział że mam tak nie robić. On będzie zawsze o 9:00 aby mnie nie zastać. Zrezygnowałem już z kilkuset przesyłek DPD z tego powodu, ale czasem nadawca nie ma innej opcji. Teraz nawet zwrotu Allegro DPD nie mogę odebrać, bo oni prowadzą jakąś wojnę z klientami. Nie wiem o co im chodzi.

oznacz moderatorów

glenmoranghie
#14 Krzewiciel#

@Pengano   "Miałem kiedyś ważną przesyłkę i nadawca wykupił za 45 zł dodatkową usługę dostawy na 12:00. Kurier przyjechał wściekły, nawyzywał mnie od najgorszych i powiedział że mam tak nie robić. On będzie zawsze o 9:00 aby mnie nie zastać.

To jest tak absurdalne że aż się nie chce wierzyć. Szkoda że tego nie nagrałeś, za takie coś kurier powinien wylecieć z roboty. 
Ale faktycznie, problem może być systemowy, niemniej zachowanie kuriera to już totalna jazda po bandzie. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Pengano wezwanie przedsądowe do zaprzestania działań na szkodę firmy wyślij a kuriera nagraj jak gada takie durnoty

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@az1rael haha - dawno się tak nie uśmiałem. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek haha nie wiem co w tym śmiesznego? napisał że składa reklamację n-ty raz bez efektu więc trzeba uderzyć wyżej i mocniej na centralę główną wtedy zjebe dostanie kierownik regionalnej czy oddziału i na końcu kierowca. W piśmie należy przedstawić żądanie by kurier docierał o wskazanej godzinie najlepiej na 12.00 bo potem będzie się nie wyrabiał specjalnie

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

@az1rael Im po prostu kompletnie nie zależy na tej pracy w DPD. Dlatego tak się zachowują. W DHL może maja złotówkę od paczki więcej i kompletnie inni ludzie, mili, uczynni. Ostatnio odbierał paczkę DHL i mówię, że dojdzie jeszcze jedna, a on już na bazę miał jechać. Usiadł na korytarzu i czekał pół godziny na moją paczkę. Normalnie drugi biegun jakości usług.

oznacz moderatorów

Kraina_Albumow
#9 Pomysłodawca#

@Pengano  Ja przy okazji mam odwrotną uwagę - jeśli ktoś jako kupujący ma problem z danym kurierem (często to lokalny problem dotyczący konkretnej osoby/kuriera) to po co konsekwentnie go wybiera w kolejnej dostawie?

Mamy w ofercie wszystko oprócz PP ale zdarza się usłyszeć czy przeczytać od odbiorcy coś w stylu "paczki nie odebrałam bo tu wieczny problem z tym kurierem".

Może więc warto wybierać innego zamiast kolejny raz fundować sobie problemy - niejako na własne życzenie.

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

@Kraina_Albumow 90% paczek udaje się przekierować na innych przewoźników, ale raz na kilka dni musi być DPD, bo nadawcy nie pasuje inaczej. Czasem wsiadam na rower i ganiam auto DPD po całej dzielnicy, ale jak deszcz to niechętnie.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Pengano  hmm a ja mam taką teorie ze po prostu podpadłeś kurierowi. Byc moze jakaś reklamacja, być moze sie kiedys pokłóciliście że tak zacytuje: " jak do tego doszło ? Nie wiem " 😉

Natomiast wiem że kazdy z kurierów ma pewne pole manewru i że zawsze można sie jakoś dogadać. Jęlsi przyjeżdza kedy Was nie ma i on o tym wie to moim zdaniem to celowe działanie którego niestety nie udowodnisz.

Moja rada to albo sie przeprosić z kurierem ( zapytac prosto z mostu o co mu chodzi ? ) albo tez cierpliwie czekać na zmiane kuriera w rejonie chociaz zmiennik może mieć przekazane wskazówki. Ewentualnie przychodzić niespodziewanie od 9 i wydawac paczki .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@_Likos_ no jak nie udowodni przecież tamten odnotowuje że nie odebrane paczki z godziny x to jak sprzedawca 20x zgłasza reklamację na to że o godzinie x ma nieczynne tylko od godziny y i prosi o zmianę to kto tu se za przeproszeniem wali w wała? A jak zacznie o 9 przychodzić to co może o 6 będzie podjeżdżał bo wtedy to już na pewno nikogo nie będzie?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@az1rael  jeśłi nia masz umowy to po nadaniu WZA jest informacja - kurier odbierze paczki a dniu ... w godzinach ... ( najczęsciej 8-15) . I tak naprawde jesli kurier pojawia sie w tych godzinach ( a z tego co widzimy to tak jest) to nie ma tutaj co reklamować. Nadawca bezumowny nie może sobie wybierać godziny odbioru. Dlatego najlepiej sie dogadac z kurierem. 

Nadajac z małej wioski przerabialiśmy to z wszystkimi firmami

I tak naprawde wówczas firmy kurierskiej nie obchodzi kiedy firma nadawcy jest czynna. Kurier ma okreslony przedział czasowy na podjazd

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@_Likos_ ale tu chyba raczej chodzi o paczki do sprzedawcy a tam masz odnotowaną godzinę że nie odebrał o godz x bo byłem na miejscu o x i nikogo nie zastałem więc moim zdaniem jakby wysłać pismo z kancelarii na centralę główną to ktoś by tyłek ruszył bo tak se tego zostawić by nie mogli pt opiszą na reklamację 20x pismo kopiuj wklej 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@az1rael ale ta godzina X zawsze mieści się w godzinach z regulaminu usługi, chcesz zgłaszać, że ktoś wykonuje swoją pracę zgodnie z dokumentem na podstawie którego zawarto umowę 🤔 

"W piśmie należy przedstawić żądanie by kurier docierał o wskazanej godzinie najlepiej na 12.00 bo potem będzie się nie wyrabiał specjalnie"

Nie jeden raz czytałem regulamin firmy kurierskiej i nie przypominam sobie abyś mógł sobie wybrać godzinę o której kurier przyjedzie. 

Ogólnie powinieneś jeszcze polecić udanie się do UOKiKu żeby było wszystko zgodnie z tradycją. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek nie chce wykazać że pracownik z premedytacją mimo że miał 50x mówione że o 9.00 nikogo nie ma przyjeżdża o 9.00 czyli działa na niekorzyść 1 firmy sprzedawcy i na niekorzyść 2 firmy kurierskiej. Rozumiem że jako odbiorca jak zmienię sobie godzinę odbioru na wyznaczoną dla siebie dogodną np 12.00 co umożliwia mi panel na stronie to też mi przywiezie o 9.00? I nie mam podstaw do reklamacji? Zauważ że post jest o odbiorach paczek a nie o odbiorze paczek po podjeździe kuriera na niewłaściwą godzinę

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

@az1rael Kurier ma prawo tak robić. Zgodnie z umową ma dostarczyć paczkę w danym dniu. Kropka. Może to robić o 8:30, nawet jak wie że sklep działa 10-18. Jednak żaden kurier przy zdrowych zmysłach nie robi tego celowo z wyjątkiem DPD. Każdy inny stara się dostarczyć, a DPD stara się nie dostarczyć, tylko zwrócić do nadawcy. To jest właśnie absurdalne, choć zgodne z umową. Jego usługa jest wykonana jak najbardziej prawidłowo. Skoro tak się dzieje to te umowy DPD wymagają weryfikacji. Np. takiej że odbiorca może wyznaczyć 8-godzinny przedział czasowy dostawy. Albo określić parametr "nie przed 10:00". Przynajmniej w rejonach gdzie kurier cały czas przebywa w odległości 500 metrów. Tak żeby nie pozwalać na fochy i złośliwe działania wobec Klientów.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Pengano dpdbjak zamawiam paczki przysyła na mail / smsem pin i info pt jak nie pasuhe ci godzina odbioru to możesz zmienić probowałeś zmienić czy zmienialeś a on dalej swoje? 

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

@az1rael Tak, żadne metody nie działały. Zapowiedział że będzie tylko około 9:00 i nie ma opcji. Czasem bez uprzedzenia zostawiał w punkcie i to nie najbliższym. Musiałem autem jechać. Dobra, od dziś jest zupełnie nowy kierowca i nowe nadzieje na normalność.

oznacz moderatorów