anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy klient może zatrzymać pomyłkowo wysłany towar?

mala_planeta
#9 Pomysłodawca#

Cześć! 

W ostatnim czasie pomyliłam się przy pakowaniu przesyłek - błędnie nakleiłam etykiety, co doprowadziło do tego, że dwóch klientów otrzymało niezamawiany towar. Z pierwszą klientką nie było żadnego problemu - od razu wysłałam prawidłowy produkt, a ona odesłała ten niezamawiany. Sprawa zamknięta.

Schody zaczynają się jednak przy drugim kliencie. Dzwoniłam, ale nie odbierał telefonu. Napisał mi tylko wiadomość, że prosi o numer do mnie, bo nie chce o tym pisać na "forum". Odpisałam, że wiem co się stało i opisałam w wiadomościach do jakiej pomyłki konkretnie doszło wraz z przeprosinami. Zaproponowałam również rabat na kwotę około 15 zł (produkt o wartości 59zł).

Niestety nie zauważyłam wiadomości od klienta, że chce zrezygnować z zakupu i że zgłosi zwrot, więc wysłałam prawidłowy produkt i od razu zleciłam zwrot środków na kwotę 15 zł. Wiem, że się pospieszyłam - zbyt szybko chciałam naprawić problem.

Klient paczkę odebrał i od tej pory nie odzywa się. Ani razu nie odebrał telefonu, nie odpisuje na żadne wiadomości. Jest w posiadaniu nieswojego towaru na kwotę 134 zł. Zwrot został zgłoszony. Minął już tydzień od ostatniego kontaktu. Widzę również, że sam coś sprzedawał na Allegro - powinien więc wiedzieć, że towar nie należy do niego.

Co mogę zrobić w tej sytuacji? 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

kostas11
#21 Demiurg#

@mala_planeta poczekaj 14 dni od zgłoszenia zwrotu bo tyle ważna jest etykieta, jak nie odeśle potem napisz na kiedy masz zamówić kuriera po odbiór, jak Cię oleje napisz że zgłaszasz przywłaszczenie mienia na Policję, jak dzielnicowy do niego zapuka to się ogarnie 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mala_planeta
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za podpowiedź. Tak właśnie mi się wydawało, że konieczne będzie zgłoszenie sprawy na Policję w najgorszym wypadku.

A czy Allegro jest w stanie coś zdziałać we wstępnej fazie? 🙂  @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mala_planeta allegro możesz poprosić o pomoc, wyślą maila kupującemu i nic więcej prawnie nie zrobią 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mala_planeta tak Kostas ma rację, możemy wysłać e-mail do kupującego z informacją, że powinien zwrócic towar, ale nic więcej. Jeśli mamy skontaktować się z kupującym, to napisz proszę do nas za pomocą formularza i prześlij numer zamówienia, którego to dotyczy. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mala_planeta
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję bardzo za pomoc - napiszę 🙂

oznacz moderatorów

Starkrak
#10 Popularyzator#

Witaj w klubie. Ja się pomyliłem gdyż nicki w postaci cyfr różniły się 2 bardzo podobnymi cyframi. Zarobiłem negatywa i dyskusje której kupujący nie chce zakończyć pomimo iż w ten sam dzień wysłałem poprawne z zamówienie i właściwa przesyłka dotarła na czas. W dyskusji oczywiście przeprosiłem - no bo wina była ewidentna. Klient oczywiście zwrócił produktu ani nie zmienił komentarza. Poprosiłem o zmianę komentarza właściwe zamówienie dotrze. Z drugim klientem nie było problemu jeszcze nie zdążył odebrać przesyłki. Poinformowałem, że doszło do pomyłki i wszystko odbyło się kulturalnie. Według allegro nic się nie stało dopiero jak Cię oszukają 3 razy to możesz ich zablokować na pół roku 🤣

oznacz moderatorów

mala_planeta
#9 Pomysłodawca#

Nigdy nie zrozumiem osób, które wyżywają się w ten sposób na uczciowych ludziach, którzy po prostu zrobili błąd i się do tego przyznali.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To u nas w Polsce tak działa, każdy każdego się "wyr....ć".

oznacz moderatorów