anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy muszę zwrócić kupującemu koszt przesyłki zwrotnej, jeśli wybrał najdroższą?

petinek_pl
#13 Ambasador#

Klient żądał zwortu za produkt który sam uszkodził. Mimo wszystko dobrym gestem zdecydowaliśmy się zwrócić cały koszt choć ktoś inny by odrzucił. Klient teraz żąda też ogromnego kosztu za to że wysłał do nas produkt, nabił go specjalnie bo wiem doskonale że można było dużo taniej wysłać produkt i spakował go też w inny sposób niż myśmy mu wysłali,powiększył paczkę dwukrotnie. Żąda ponad 50zł za przesyłkę... Czy moge odmówić tego zwrotu? Dla Nas to naprawdę wielkie koszty przez czyjąś złośliwość.

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

az1rael
#21 Demiurg#

Pozwoliłeś mu odstąpić od umowy czy uznałeś reklamację?

oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

@az1rael producent uznał reklamację.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@petinek_pl czy ty wymagałeś odesłania od niego czy sam wysłał? możesz ponieść koszty odbioru towaru od konsumenta jeśli wyrazisz taką chęć bo nikt cię nie zmusza do rozpatrywania reklamacji mając przedmiot  reklamacji

oznacz moderatorów

Sagitarius_sklep
#7 Wielbiciel#

Według prawa przy zwrocie oddajesz koszt najtaszej oferowanej przez ciebie dostawy jesli zwrocil to w ramach zwrotu 14 dni.

oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

@Sagitarius_sklep chodzi o reklamację.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@petinek_pl  "Żąda ponad 50zł za przesyłkę..." - popros o rachunek

oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

  @Syrena_zT @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ Świetnie w odpowiedzi na moje wiadomosci allegro napisaliscie tylko "Mam natychmiast zwrocic srodki za wysylke kupujacemu". Tyle a ja nawet nie dostalam odpowiedzi na nic. Chorzy ludzie czyli kupujacy moze nabic mi najwiekszy koszt wybral sobie najdrozszego przewoznika to ja mu ide na reke i zwracam cale koszty zakupu choc kazdy inny by odmowil bo mialam podstawy a w zamian dostaje po d.. nie oplaca sie tu ani sprzedawac ani byc uprzejmym jak widac bo sie obrywa za to

oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

@_Likos_ gosc wyslalam potwierdzenie przelewu choc to i tak nie dowodzi ze na moja przesylke. Ale pomijajac to, nie chodzi o dowod, tylko wybral sobie najdrozsza forme wysylki na zlosc mnie i spakowal produkt tak zeby powiekszyc dwukrotnie paczke...

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@petinek_pl  cóż my jesli uznajemy reklamacje to z reguły podcazs prośby o desłanie informujemy że zwracamy koszt przesyłki do kwoty XXXX. Wiec klient od razu jest świadomy że zawyżanie kosztów przesyłki nie ma sensu.

jełsi klient sie nie godzi na zwrot kosztow naszej wysokości- wysyłamy opłacona etyiete

oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

@_Likos_ a jeśli mimo to klient wyśle wyższym kosztem sam?Dla allegro to zaden dowod ze byl informowany o tym co piszesz i kaze oddac kase nawet miliard zł.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@petinek_pl  "a jeśli mimo to klient wyśle wyższym kosztem sam" ....Jeszcze sie to nie zdarzyło lecz jeśli wyśle drożej samemu to ma takie prawo. Jełsi nie prosił o etykiete to my zwracamy do kosztu ktory określiliśmy. Jeśłi klient życzy sbie zapłacic wiecej szanujemy jego prawo lecz nie bedziemy za to płacić, jeśłi był informowany na piśmie a zwracany koszt nie jest zaniżony to własnie jest to dowód i klient może nawet pójsc do sądu.

Obecnie mamy sytuacje kiedy klient chce zrobić zwrot po prawie dwóch miesiącach bo podobno produkt nieużywany a żona zapomniała zrobic zwrot. Już mu napisałem że zwrot oczywiście przyjmiemy lecz warunkiem jest to że klient odsyła na koszt wlasny( smart juz nie zadziała) oraz potrącamy prowizje allegro której już nie odzyskamy. I oczywiście decyzja klienta czy chce odesłać produkt i zrobić zwrot na naszych warunkach tracąc częśc środków czy też woli sobie produkt pozostawić.

oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

@_Likos_ no dobrze ale dla allegro to żaden dowód że sie na coś umawialiście z klientem, jak klient wyśle paczkę za 200zł mimo że informowaliście go że przyjmiecie wysyłkę np do 30zł to allegro ma to gdzieś. Nie macie rozwiązania na taką sytuację awaryjną?

Co do drugiej sytuacji- z czego wynika że przyjmujecie zwrot mimo,że minęły 2 miesiące? Przecież nie musicie.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@petinek_pl  co do zwrotu - tak nie musimy ale zawsze staramy sie iść na ręke klientom o ile nie ponosimy dodatkowych kosztów. Prdukt i tak sie sprzeda a jeśli klient bedzie zadowolony to kiedys wróci:)

 

Natomiast co do zdania allegro na temat naszych działań ? Cóż przede wszystkim staramy sie postepować rozsądnie. W ostateczności to allegro nie jest ani sądem ani stroną transakcji co wielokrotnie podkreśla. Wiec bierzemy zdanie allegro pod uwage lecz nie czujemy sie nim w żaden sposób związani przy rozwiązywaniu problemów z klientami

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@petinek_pl przykro mi, że znalazłaś się w tej sytuacji, jednak w przypadku uznania reklamacji, sprzedający jest związany zwrócić kupującemu wszystkie poniesione koszty, więc w tej sytuacji kupujący powinien otrzymać zwrot kosztów transportu. 
Rozumiem, że decyzja reklamacyjna to był ukłon w stronę kupującego, mogłaś wydać inną decyzję, jednak nie zmienia to  tego, że po uznanej reklamacji kupujący powinien otrzymać zwrot wszystkich poniesionych kosztów 😞 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

@la_nika ja to wszystko rozumiem tylko dlaczego nie wymagacie udowodnienia ze taki koszt byl konieczny bo klient ma do wyboru wysylke za 20zl i 200zł i wybral te najdrozsza mozliwa ktora nie byla ani konieczna ani jednya dostepna, wystarczy wpisac w google i cenniki sa duzo tansze. Klient zrobil to na zlosc. Paczkę równiez wyslal duzo większa niż otrzymał od nas. Czyli nawet jak klient stwierdzi ze a wysle sobie zwrot kurierem na 1000zł to tez mam oddac kase tak? Nie weryfikujecie czy to bylo konieczne? To jest zgodnie z prawem narazanie sprzedawcy na niepotrzebne koszty.

Druga kwestia- nakazujecie mi wykonac zwrot na podstawie potwierdzenie przelewu klienta dla dhl. Nie ma tam zadnej informacji ze opłata w ogole dotyczy tego zwrotu. Prosze napisac aby klient przedstawil potwierdzenie na to ze ta wysoka oplata dotyczyla przesylki do mnie, bo przelew dla dhl ja tez moge przedstawić rownie dobrze mogl sobie tym oplacic dwie rozne paczki.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@petinek_pl poprosiliśmy kupującego w dyskusji o udokumentowanie kosztów wysyłki i załączenie potwierdzenia jej nadania. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

@la_nika kupujacy nic nie dodal,pisze tylko ze juz wam przedstawil. A to caly czas to potwierdzenie anonimowego przelewu ktory nic nie udowadnia. Mialam sie skontaktowac z wami jesli dalej nie przedstawi dowodu. Prosze o dowod na to ze oplata dotyczy przesylki do mnie bo taki przelew do dhl tez moge zalaczyc a on nic nie wnosi.

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@petinek_pl widzę, że dziś w dyskusji poprosiliśmy klienta o przesłanie potwierdzenia od przewoźnika z numerem przesyłki oraz wysokością opłaty za tę przesyłkę. Zaczekajmy teraz na odpowiedź od klienta. 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@petinek_pl

Powiem krótko. Potwierdzenie przelewu nie jest dowodem poniesia kosztów. Kupujący ma przedstawić fakturę lub paragon.

Poza tym cena jest podejrzane wysoka. Jakie były wymiary i masa tej paczki. A i rozumiem że to był DHL eCommerce, bo jak DHL Expres, to cena jest podejrzanie niska (to są dwie różne firmy kurierskie).

oznacz moderatorów