Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Z wiedzy jaką posiadam w sytuacji jeśli kupujący odstępuje od umowy, dostarcza towar który według sprzedawcy ma obniżoną wartość to na podstawie obowiązujących przepisów sprzedawca ma prawo do obniżenia zwracanej kwoty.
Dokonuje wyceny i zwrotu. Jednocześnie informując kupującego o zaistniałej sytuacji, podając powód obniżenia kwoty zwrotu.
Oczywiście Kupujący może to zakwestionować i domagać się spełnienia swoich roszczeń na drodze prawnej.
To ogólnie znane przepisy których chyba nikt nie będzie kwestionował.
Moje pytanie brzmi czy pracownik allegro w takiej sytuacji może kwestionować wysokość dokonanego zwrotu?
Domagać się wypłaty wyższej kwoty zwrotu.
Naliczać na podstawie tego kosztów wypłaconej kupującemu rekompensaty z allegro protect.
Chciałbym uzyskać oficjalną odpowiedź jak zapatruje się allegro na powyższa kwestię i jeśli uznaje takie działania za zasadne, podanie podstaw prawnych, regulaminowych.
Niestety pracownicy allegro odmawiają udzielenia odpowiedzi na powyższe pytania zatem proszę moderatorów @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ o przestawienie stanowiska waszego działu prawnego w powyższym wątku.
@nat_not napisał(a):
@ALL-DA Podaj mi proszę numer dyskusji lub korespondencji prowadzonej w sprawie, która stała się przyczyną zadania tych pytań na forum.
@nat_not Proszę w pierwszej kolejności odpowiedzieć na pytania i podać oficjalne stanowisko portalu.
Problemy z waszymi konsultantami roszczącymi sobie prawo do uprawnień jakie posiada sąd powtarzają się notorycznie, potwierdzają to także inni użytkownicy np @mikeza zatem przyda się oficjalne stanowisko portalu. Będzie można je przedstawiać waszym konsultantom.
Przykładów zgłoszeń / wniosków AP gdy wymuszaliście działania niezgodne z prawem mógłbym podać wiele ..a aktualną podam z chęcią po otrzymaniu odpowiedzi z waszym stanowiskiem, nawet mogę wkleić pełną treść wniosku AP z odpowiedziami waszej konsultantki
@ALL-DA Konsultanci, z którymi piszesz, podobnie jak moderatorki, odpowiadające tutaj, wypowiadają się w imieniu Allegro. Nie jest tak, że informacje przekazywane w społeczności mają inną wartość czy opierają się o inne procedury. Wymuszanie na nas przedstawienia - jak piszesz - "oficjalnego stanowiska", które w Twoim przekonaniu miałoby się różnić od wcześniej otrzymanych wyjaśnień, pozostanie bez odpowiedzi.
@nat_not napisał(a):
@ALL-DA Konsultanci, z którymi piszesz, podobnie jak moderatorki, odpowiadające tutaj, wypowiadają się w imieniu Allegro. Nie jest tak, że informacje przekazywane w społeczności mają inną wartość czy opierają się o inne procedury. Wymuszanie na nas przedstawienia - jak piszesz - "oficjalnego stanowiska", które w Twoim przekonaniu miałoby się różnić od wcześniej otrzymanych wyjaśnień, pozostanie bez odpowiedzi.
@nat_not Wasi konsultanci uparcie nie podają podstaw prawnych jednocześnie roszczą sobie prawo m.in do kwestionowania wysokości zwrotu.
Skoro potwierdza Pani że takie jest stanowisko portalu i wszyscy sprzedawcy wypowiadający się w tym wątku się mylą to proszę podać umocowanie prawne i konkretne zapisy popierające takie stanowisko.
Proszę to potwierdzić podać stosowne zapisy to chętnie prześlę to do odpowiednich instytucji przykładowo UOKIK by dokonały weryfikacji waszego stanowiska i prawidłowości praktyk.
@nat_not napisał(a):
@ALL-DA Konsultanci, z którymi piszesz, podobnie jak moderatorki, odpowiadające tutaj, wypowiadają się w imieniu Allegro. Nie jest tak, że informacje przekazywane w społeczności mają inną wartość czy opierają się o inne procedury. Wymuszanie na nas przedstawienia - jak piszesz - "oficjalnego stanowiska", które w Twoim przekonaniu miałoby się różnić od wcześniej otrzymanych wyjaśnień, pozostanie bez odpowiedzi.
@nat_not
Szanowne allegro raczy udzielić odpowiedź @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Przypadki wskazujące na nieprawidłowe rozpatrywanie wniosków przez Allegro Protect jest coraz częstsze.
Proszę zatem po raz kolejny o udzielenie odpowiedzi na zadane pytania z pierwszej wiadomości.
Chciałbym poznać w końcu stanowisko portalu by wiedzieć czy wasz konsultant roszcząc sobie prawo do wyceny łamie wasz regulamin i wasze procedury. Będę mieć podstawy do złożenia skargi na waszego pracownika i będę mógł liczyć na wyciągnięcie konsekwencji wobec niego. Czy wasz konsultant tylko wykonuje plecenia pracodawcy i działa zgodnie z waszymi wytycznymi które są sprzeczne z moją interpretacją przepisów jak i innych użytkowników m.in
@mikeza @starling_shop @az1rael .
@ALL-DA Każdą sprawę Allegro Protect rozpatrujemy indywidualnie i jeśli w przypadku danej sprawy, czy wypłaty rekompensaty pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości również wyjaśniamy to jednostkowo, bo każda sytuacja jest inna. Jeśli chodzi natomiast o odpowiedzi naszych konsultantów to wszystko przedstawiła Ci już Natalia i nie mamy w tej kwestii nic więcej do dodania.
@_HolaOla_ napisał(a):
@ALL-DA Każdą sprawę Allegro Protect rozpatrujemy indywidualnie i jeśli w przypadku danej sprawy, czy wypłaty rekompensaty pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości również wyjaśniamy to jednostkowo, bo każda sytuacja jest inna. Jeśli chodzi natomiast o odpowiedzi naszych konsultantów to wszystko przedstawiła Ci już Natalia i nie mamy w tej kwestii nic więcej do dodania.
@_HolaOla_ zapominasz że prawo jest jedno ..a ja tylko proszę o podanie podstaw prawnych i regulaminowych.
Później chętnie podam konkretne przykłady (mogę nawet wkleić pełne korespondencje z dyskusji i wniosku AP) i każdy także wy będziecie mogli ocenić kto popełnił błąd.
nie licz, że otrzymasz podstawy prawne działania allegro
@RED ależ jest podstawa prawna pt nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobisz
chyba w kodeksie karnym
art 191 kodeksu karnego
@RED mam wszelkie prawa oczekiwać otrzymania takich informacji.
Brak odpowiedzi jest też odpowiedzią i pokazuje standardy jakimi kieruje się allegro.
@_HolaOla_ napisał(a):
@ALL-DA Każdą sprawę Allegro Protect rozpatrujemy indywidualnie i jeśli w przypadku danej sprawy, czy wypłaty rekompensaty pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości również wyjaśniamy to jednostkowo, bo każda sytuacja jest inna. Jeśli chodzi natomiast o odpowiedzi naszych konsultantów to wszystko przedstawiła Ci już Natalia i nie mamy w tej kwestii nic więcej do dodania.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Otrzymam odpowiedź? Czy portal nadal będzie ignorował zadane pytania. Chciałbym otrzymać podstawy prawne i waszą interpretację przepisów.
tak jak napisałem:
@_HolaOla_ zapominasz że prawo jest jedno ..a ja tylko proszę o podanie podstaw prawnych i regulaminowych.
Później chętnie podam konkretne przykłady (mogę nawet wkleić pełne korespondencje z dyskusji i wniosku AP) i każdy także wy będziecie mogli ocenić kto popełnił błąd.
@_HolaOla_ @nat_not kiedy raczycie udzielić odpowiedź.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@_HolaOla_ @nat_not jak długo będziecie unikać udzielenia odpowiedź i podania podstaw prawnych.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Chciałbym poznać w końcu stanowisko portalu by wiedzieć czy wasz konsultant roszcząc sobie prawo do wyceny łamie wasz regulamin i wasze procedury.
@ALL-DA zostałeś oficjalnie olany a stanowisko oficjalne brzmi domyśl się na podstawie obsługi i logiki 😉
@az1rael napisał(a):
@ALL-DA zostałeś oficjalnie olany a stanowisko oficjalne brzmi domyśl się na podstawie obsługi i logiki 😉
@az1rael fakt
.. ale te kilka sek na odpisanie, drożenie i przypominanie tematu jestem wstanie poświęcić
Choćby po to by pokazać jak wygląda transparentność zasad na allegro i jakość obsług portalu.
@ALL-DA transparentność zasad na Gadane polega na tym, że jako pracownicy Allegro odnosimy się tu do konkretnych, indywidualnych przypadków. Nie odpowiadamy na pytania z tezą.
Ale w porządku, na podstawie tego, co mówisz, wnioskuję, że Twoje pytanie brzmi: czy pracownicy Allegro mogą łamać prawo? Odpowiadam: nie, nie mogą.
Czy teraz masz już dostatecznie dużo informacji, aby podzielić się z nami szczegółami swojej sprawy? Z doświadczenia wiem, że często wygląda ona zupełnie inaczej, niż wynika z opisu na Gadane. Sprawdźmy, jak jest w Twoim przypadku.
@msniezek nie mogą łamać prawa? to dlaczego robią to bez żadnych konsekwencji?
@msniezek napisał(a):
@ALL-DA transparentność zasad na Gadane polega na tym, że jako pracownicy Allegro odnosimy się tu do konkretnych, indywidualnych przypadków. Nie odpowiadamy na pytania z tezą.
Ale w porządku, na podstawie tego, co mówisz, wnioskuję, że Twoje pytanie brzmi: czy pracownicy Allegro mogą łamać prawo? Odpowiadam: nie, nie mogą.
Czy teraz masz już dostatecznie dużo informacji, aby podzielić się z nami szczegółami swojej sprawy? Z doświadczenia wiem, że często wygląda ona zupełnie inaczej, niż wynika z opisu na Gadane. Sprawdźmy, jak jest w Twoim przypadku.
Panie Macieju @msniezek moim zdaniem transparentność działań allegro polega na tym że udzielane są odpowiedzi, podawane są podstawy prawne waszych działań i podejmowanych decyzji .. a jak widać notorycznie zbywacie sprzedawców.
Robicie to zarówno w konkretnych zgłoszenia jak i na waszym forum co widać choćby w powyższym wątku.
Ostatecznie jednak cieszę się że przyznał Pan iż konsultant allegro nie ma prawa podważać decyzji sprzedawcy dotyczącej wyceny zwracanego towaru i jest to działanie naruszające prawo.
..choć mógłby się Pan powstrzymać od od odwracania kota ogonem, sugerowania moich błędów nie znając sprawy. Chyba bardziej adekwatne byłoby przeproszenie ze tak długo byłem zbywany i czekałem na tak prostą odpowiedź.
Przechodząc do konkretu, poniżej umieszczam zrzuty ekranu z odpowiedziami waszej konsultantki.
Pani Sylwia ewidentnie podważa moją decyzję i wycenę wymuszając jej zmianę co jest złamaniem prawa.
Dodam że ta Pani wcześniej złamał również prawo i wasz regulamin naliczając mi kwotę wypłaconej rekompensaty w ramach allegro protect.
Zrobiła to bezpodstawnie nie dając mi możliwości wyjaśnienia.
Przyznali to wasi konsultanci na forum osobnym wątku opisującym tamtą sprawę.
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/patologie-z-rozpatrywaniem-alleg...
Jak widać ta Pani notorycznie narusza wasz regulamin i co gorsze obowiązujące prawo.
Nie tylko nie przeprosiła za pochopnie podjęta decyzję, nie anulowała kosztów wypłaconej rekompensaty ale również nie odpowiada na zadane pytanie, nie podaje podstaw prawnych i wykorzystując swoją pozycję blokuje zamkniecie sprawy.
To tylko przykładowa sytuacja, podobnych spraw jest wiele przekazywanych przez różnych sprzedawców.
Mogę podać kolejne linki i zrzuty ekranu z odpowiedziami jak osobiście otrzymywałem.
Rozumiem że chcecie dbać o kupujących ale wymagając od innych utrzymywania wysokiego standardu powinniście dawać przykład a już co najmniej przestrzegać prawa, zasad własnego regulaminu.
Na allegro sprzedaję w ramach prowadzonej działalności gospodarczej od ponad 15 lat, na swoich kontach mam zwyczaj średnio poziom super w panelach jakości, super sprzedawce, standardy allegro itp ..a w korespondencjach z konsultantami często traktuje się mnie jak oszusta.
Chyba nie tak to powinno wyglądać.
@ALL-DA weź policz tej durnej babie same koszty:
1 wystawienia (koszt pracownika który sfotografuje przedmiot, obrobi zdjęcia w fotoshopie, dorobi opis do tej jedynej niepowtarzalnej aukcji)
2 opakowania zastępczego
3 pakowania przez magazynierów
4 prowizji od sprzedaży i wyróżnienia żeby się to sprzedało
5 marży
wyjdzie poniżej 1 zł
@az1rael napisał(a):
@ALL-DA weź policz tej durnej babie same koszty:
1 wystawienia (koszt pracownika który sfotografuje przedmiot, obrobi zdjęcia w fotoshopie, dorobi opis do tej jedynej niepowtarzalnej aukcji)
2 opakowania zastępczego
3 pakowania przez magazynierów
4 prowizji od sprzedaży i wyróżnienia żeby się to sprzedało
5 marży
wyjdzie poniżej 1 zł
@az1rael Zwrócone spodnie nie nadają się do sprzedaży i tylko do do utylizacji więc w zasadzie przynoszą straty a 1zł to tylko kwota by wypełnić procedury.
W zasadzie jednak to na jaką kwotę wyceniono nie ma znaczenia gdyż nie powinno być kwestionowane przez pracowników allegro.
To jest meritum problemu .
Jak widać pracownik allegro w nieprawidłowy sposób rozpatrzył wniosek do allegro protect, obarczył mnie kosztami a na później po raz kolejny łamie prawo podważając moje wyceny zwracanego towaru.
Prośby o podanie podstawy prawnej w prowadzonej korespondencji którą się kieruje allegro podważając moją wycenę oczywiście do dziś są ignorowane .
Tak wyglądaj w praktyce transparentność działań allegro o której wspominał @msniezek .