anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedającym przeszkadza częsty zwrot produktów?

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

Szanowni sprzedawcy. Jestem kupującym i chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda z Waszego punktu widzenia.
Jestem bardzo aktywnym kupującym, w ciągu dwóch lat na allegro smart mam napisane, że zaoszczędziłem 6.500zł
Jako, że mam taką możliwość to czasem zamawiam kilka podobnych produktów jednocześnie po to aby wybrać jeden. Otwieram wtedy szczególnie delikatnie i staram się aby sprzedawca mógł to potem sprzedać bez pisania, że po zwrocie. Nawet jak kupuję tylko jedną sztukę to delikatnie otwieram w razie jakby mi to nie pasowało.
Zastanawiam się jednak czy nie przesadzam, rok temu kupiłem 5 radiobudzików, wybrałem jeden, wczoraj kupiłem trzy multimetry wybiorę jeden albo żadnego a teraz kupiłem 5 radioodbiorników po 200zł każdy i wybiorę jeden. Oczywiście to są rekordy bo z reguły kupuję jedną rzecz i nie zwracam.
Po prostu korzystam z tego, żeby nie wychodzić z domu i oglądać w sklepie tylko odebrać z paczkomatu i jak mi nie będzie pasować to zwrócić. Gdyby jednak produkty miały bardzo dokładne opisy oraz dołączony film z tego jak to działa to nie musiałbym zamawiać po kilka albo przynajmniej robiłbym znacznie mniej zwrotów.
Tak więc mam pytanie do Was, jak bardzo Wam to przeszkadza. Oceniłbym, że na wydane 1.000zł zwracam za 300zł Wolelibyście mieć takiego klienta co robi Wam obrót 1k z czego zwraca 30% czy wolelibyście nie mieć tych 700zł obrotu i nie robić zwrotów?

oznacz moderatorów
47 ODPOWIEDZI 47

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ nie oszukujmy się.
Gdyby nie bylo negatywow, dyskusji, obostrzeń np. za brak odp. w ciagu 24h to bylby burdel/syf/bałagan i lecenie w kulki przez sprzedawcow.

Wystarczy popatrzeć na "zadane pytania o towar". Automat odpowiada **piiip**ołami, obowiazek odpowiedzi e 24h jest zachowany,  wymóg Allegro spełniony/zachowany, zazwyczaj merytorycznej odpowiedzi BRAK. Bo nie ma zadnych sankcji za brak konkretnej odpowiedzi.

oznacz moderatorów

_Likos_
#19 Nestor#

@Client:104371448  oczywiście że w wielu przypadkach negatywy i dyskusje są skuteczne, w innych mniej jak wszędzie. 

Zgadzam sie też że sprzedający powinni przestrzegac prawa i zwracać pieniądze kupującym zgodnie z przepisami - max 14 dni od zgłoszenia zwrotu lub w przypadku opóźnienia przesyłki natychmiast po jej otrzymaniu .

Zgadzam sie takze że prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu zakupów to oczywiste prawo kupującego przez internet ( poza wyjątkami)

Lecz chciałem także uswiadomić kupującycm że im więcej będzie zwrotów tym wyższe będą ceny - tego nie da sie uniknąc

To troche tak jak z ochroną środowiska- wyrzuce smieci do lasu i mnie to nie dotyczy - to złe myślenie bo to dotyczy nas wszystkich.

W przypadku zwrotów jest podobnie- korzystam ze zwrotu bo mam darmowy i moge - kolejny bład - za koszty zwrotów, podobnie jak darmowych dostaw płacą wszyscy kupujący ( część sprzedający wliczają bezpośrednio w marzę a drugą część wlicza allegro w swoje prowizje) . Wiec de facto i tak płaca kupujący

Własnie o taką swiadomośc mi chodziło

Nie o ograniczanie praw kupującym lecz o swiadomość że te prawa nie są darmowe. Im wieksza będzie świadomość zarówno kupujących jak i sprzedających tym zakupy moga być tańsze ( bo to wymusi rynek) i przyjemniejsze

Nie wiem skąd na allegro założenie że sprzedający i kupujacy to wrogowie. Dla mnie kupujący to zawsze był partner nie wróg. Im wiecej będzie między stronami zrozumienia - tym lepiej dla handlu w sieci.

Dlatego ciesze sie że ten wątek powstał i że można kilka rzeczy opisać 🙂 

 

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ tu się z Tobą nie zgadzam. W pewnym "sensie" 😉

Dokładnie chodzi mi o wysokie ceny. Ceny są wysokie głównie dlatego, że sprzedawcy płacą wysokie prowizje Allegro, prowizje od prowizji, prowizje od kosztów wysyłek, abonamenty, opłaty i inne badziewia. Ktoś prywatny pisał, że sprzedał części za 3500zł, kalkulator pokazał mu wczesniej 200zł prowizji a realnie przyszło mu wyliczenia na 700zł jakoś. Jak dla mnie kosmos.

Poza tym odnosze wrazenie, ze spora czesc tematow jakie sie tu pojawia to problemy kupujacych ze sprzedawcami. Czy to na Allegro czy na Lokalnie.

I tyle albo aż tyle. 😉

Jak sprzedajacy leca w kulki z kupujacymi tak...

oznacz moderatorów

RED
#20 Guru#

a jA SIĘ Z TYM NIE ZGADZAM

@Client:104371448 

większość problemów transakcyjnych generuje allegro

nowomowa, która jest bardzo często brana przez Kupujących dosłownie

dlaczego na allegro nadal nie ma wyraźnego odstąpienia od umowy?

dlaczego nie ma wyraźnej możliwości złożenia reklamacji?

sorry ale dyskusje to nie reklamacje - nawet allegro tego tak nie traktuje - stąd narzucony termin 24h na odpowiedź, a nie ustawowy

zwrot towaru w ustawie konsumenckiej to oddanie towaru sprzedawcy - czynność po reklamacji lub odstąpieniu od umowy

boty allegro, które ze sprzedawców robią w oczach kupujących złodziei lub oszustów

wypowiedzi moderatorów mylących reklamacje z odstąpieniem od umowy

z wyjątków opisywanych prze uokik allegro zrobiło regułę - po co formuLARz odstąpienia od umowy? po co dowód zakupu? przecież można odesłać przesyłkę bez żadnych danych kupującego lub na inny adres niż podany w ofercie do zwrotów

zapraszam do mnie do firmy, gdzie będziesz pod rygorem allegro, odpowiadał kupującemu dlaczego po jego dyskutowanych wadach towaru, zgodziłeś się bezpłatnie wymienić towar na nowy (nawet bez jego sprawdzania) i dlatego nie oddasz mu pieniędzy bo przecież tego nie chciał

bo z tekstów allegro zrozumiał, że może mieć obie te rzeczy lub twoja deklaracja wymiany przedmiotu, co  obiecałeś Kupującemu, przed jego zwrotem to nie zwrot gotówki

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@RED ale ja pracowalem przez cale trzy lata w firmie handlującej akcesoriami komputerowymi na Allegro oczywiście. Aż trzy długie lata.

oznacz moderatorów

RED
#20 Guru#

@Client:104371448 a ja to robię na allegro kilka dekad dłużej, od prawie 23lat

i pamiętam serwis bez tego (napiszę brutalnie) syfu

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@Przemo_M dlaczego myślisz, że pusty obrót to coś do czego sprzedawcy chcą dążyć?

oznacz moderatorów

abakus1421
#8 Zapaleniec#

Szanowny kupujący, gdyby Allegro nie oferowało darmowych zwrotów towaru, to byś się zastanowił przed zakupem, a nie kupował na zapas i odsyłał. Kupujący ponoszą dodatkową opłatę za twoje darmowe dostawy i darmowe zwroty. W przypadku zwrotu towaru ponoszą tylko koszty. Musisz wiedzieć że zgodnie z prawem to konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania). Skoro więc Allegro oferuje darmowy zwrot by chronić kupujących, nie nadużywaj tego przywileju, bo możesz zostać dodany do tzw. spamu i pozostaną ci zakupy w sklepie stacjonarnym

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@abakus1421 Szkoda czasu na tłumaczenie > uważa, że mu wolno tak postępowac bo ustawa na to pozwala > a jeszcze do tego utwierdza go w tym przekonaniu "nawrócony" handlarz, który nie radził sobie z kupującymi i teraz jedzie po kolegach z branży. W sklepie stacjonarnym by tak nie zrobił bo po drugim razie wyprosili by go ze sklepu > i musiał by jeździć coraz dalej po zakupy > a tu niestety sie czuje bezkarny

oznacz moderatorów

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

Widzę, że się tutaj pojawiło wielu wściekłych sprzedawców na to, że jakaś tajemna siła zmusza ich do korzystania z allegro.
Na allegro są rygory ale za to jest duży obrót. Jakbyście mieli taki suwak gdzie z lewej jest napisane [duży obrót] a po prawej [zasady sam ustalasz] to w która stronę byście przesunęli? W prawo? To otwórzcie sobie własny sklep internetowy, płaćcie po 100zł w google ads i będziecie mieli suwak po prawej stronie.
Jak sprzedawcy są dociskani to jest duży obrót, jak są mniej dociskani to jest mniejszy obrót. Ja kupuję na allegro pomimo, że często jest drożej niż w indywidualnych sklepach właśnie przez to, że wiem, że tu nie będę miał problemów. I każdy tak myśli.

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@Przemo_M nadal nie odpowiedziałeś, dlaczego według Ciebie pusty obrót jest czymś do czego sprzedawcy chcieliby dążyć.

oznacz moderatorów

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

Nie odpowiedziałem ponieważ to jest głupie pytanie. Ja nigdzie nie sugerowałem, że sprzedawcy chcieliby dążyć do pustego obrotu.

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@Przemo_M ciągle sugerujesz, że Twoje bezmyślne kupowanie nie jest takie złe bo generuje duży obrót (z ujemnym przychodem przy okazji).

np. tu "Na allegro są rygory ale za to jest duży obrót."

oznacz moderatorów

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

Co mam ci wyjaśnić? Czego nie rozumiesz? Chcesz się odnieść do tego co napisałem to się odnieś a nie zadawaj bezsensownych pytań, że ja myślę, że celem sprzedawców jest pusty obrót. Celem sprzedawców jest oczywiście obrót z marżą 500% i co z tego wynika?
A kupowanie oczywiście nie jest bezmyślne co opisałem wyżej. Sprzedawcy powinni postarać się bardziej, robić rzetelne opisy a oni nie mają pojęcia co sprzedają! Nawet jak im zadasz pytanie to jak tylko nie mogą tego przeczytać w opisie to ci odpiszą, że nie wiedzą albo odpiszą jakąś randomową odpowiedź.
Ja po prostu lubię mieć rzeczy, które w 100% spełniają moje oczekiwania a nie w 70% i to nie jest bezmyślność.
Zanim napiszesz kolejną odpowiedź to zastanów się dwa razy.

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@starling_shop może troszkę nie na temat ale nie wiem czy miałeś okazje poczytać moje wcześniejsze dywagacje nt zewnetrznych dysków twardych. Polowa sprzedawców z Allegro, polowa z AL. Dokladnie mam na mysli odpowiedzi na zadane dwa pytania. Podsumowując: tragedia jesli chodzi korespondencję. Istny dramat. Albo brak odpowiedzi, odpowiedzi z du-py, odpowiedzi nie na temat albo "nie wiem".

Poza tym osobiście nie rozumiem jak można przesłać inny rozmiar albo inny kolor ubrania (np. zamawiam dwie pary spodni; XL czarny, XXL granatowy; dostaję: XL szary, XXL brązowe). Jak dla mnie coś jest nie tak. Ale może dla mnie tylko.

W pewnym momencie poziom wk---nia sięga zenitu.

Duża część ogólnych zwrotów to źle wysłane towary do klientów.

I tyle albo aż tyle.

To tak na marginesie.

oznacz moderatorów

mikeza
#19 Nestor#

Ciebie denerwują sprzedawcy, którzy wysyłają błędny towar, i ja to doskonale rozumiem. Jak zdarzy mi się błąd, to staram się go odkręcić i zrekompensować klientowi. Mnie dla odróżnienia denerwują kupujący, którzy nie mają pojęcia o tym co chcą kupić, albo nie wiedzą jakim samochodem jeżdżą i kupują do niego części. To jest dopiero irytujące. U mnie 90% zwrotów, to brak czytania tytułu, opisu, parametrów itd. Po prostu ludzie kupują w ciemno, bo myślą np. że opel astra to był jeden i ten sam model produkowany przez 30 lat :):)

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@mikeza wiem doskonale o co Ci chodzi 😉 po trzech latach użerania sie z kupującymi na Allegro mógłbym książke napisać.

Zastanawiam sie tylko czy gdyby nie SMART to sprzedaż rozwinelaby sie do takiego poziomu jak jak jest obecnie.

oznacz moderatorów

mikeza
#19 Nestor#

smart z pewnością bardzo wpłynął na decyzje kupujących, poza tym pandemia, ogólna wygoda, brak czasu na bieganie po tradycyjnych sklepach. Czynników jest sporo, chociaż my Polacy zawsze lubimy jakieś gratisy, promocje, darmowe wysyłki, więc to bardzo wpisuje się w nasze preferencje. Sam korzystam z takich zakupów i wiele produktów kupuję bez wychodzenia z domu. Mimo wszystko nigdy nie zdarzyło mi się, żebym dobierał coś do 40zł i potem to odsyłał. Byłoby mi po prostu wstyd, ale innym widać to nie przeszkadza i trzeba to mimo wszystko zaakceptować.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

Podam Wam przykład z teraz (z przed tygodnia). Chciałem kupić żonie na prezent radio do kuchni bo lubi słuchać polskiej muzyki i na FM jest tego mało i się kawałki powtarzają.
Więc pomyślałem o kuchennym radiu internetowym na WiFi.
I teraz podam Wam 5 linków jakie kupiłem i zostawię jeden a poniżej opisze dlaczego to jest jedyne wyjście i odpowiedzcie dlaczego:

1 https://allegro.pl/oferta/radio-lenco-dir-60bk-dab-fm-10821622430
2 https://allegro.pl/oferta/radio-sieciowe-internetowe-oneconcept-tuneup-12858021961
3 https://allegro.pl/oferta/radio-internetowe-lenco-dir-70bk-wifi-bt-alarm-lcd-12331838104
4 https://allegro.pl/oferta/radio-internetowe-wifi-technisat-nowy-swiat-357-10549071265
5 https://allegro.pl/oferta/radio-internetowe-dual-ir-11-wifi-lcd-9522324536

Więc chodzi o to aby do ulubionych stacji dodać powiedzmy 10 lub więcej polskich stacji, żeby był spory wybór i się nie powtarzały kawałki. A jak nie będzie 10 to to co ma najwięcej.
Pierwszy problem - nie piszecie w opisach jednej z podstawowych rzeczy ile tych ulubionych jest. Poszukałem na YT recenzji i tych odbiorników, które mieściły się w budżecie nie było na filmach, ale w podobnych często przewijała się liczba 6 stacji.
6 stacji internetowych? Trochę mało, a nie ma szans przeklikiwać tysięcy stacji w poszukiwaniu polskiej muzyki.
W ogóle skąd taki limit? To nie czasy, że był telewizor rubin i miał tylko 6 przycisków bo więcej się nei bardzo mieściło, tu mamy ekran LCD i ulubione są w formie listy do wyboru. Ograniczenie pamięciowe tez nie występuje bo to znikoma ilość bajtów.
Czyli pasowało by, żeby znaleźć takie co ma 10 lub więcej. No, ale nie piszecie. Pomyślałem - spytam sprzedawcy i dostałem odpowiedź taką:
---------
Dzień dobry,
towar posiadamy jedynie w postaci fabrycznie zapakowanej, niestety nie posiadamy możliwości jego uruchomienia bądź używania przed wysyłką.
Pozdrawiam,
Bartłomiej Michalski
Specjalista ds. sprzedaży aukcyjnej
---------
Czyli nie dość, że nie wie, nie dość, że nawet nie popatrzył do jakiejś instrukcji online, to jeszcze nie może otworzyć i sprawdzić.
No to co może? Nic nie może? Po co on tam siedzi? Że jak niewidomy zadzwoni do niego to on mu przeczyta z opisu aukcji co ma? Nie musi, jest taki plugin do przeglądarki co czyta.
Przyszło 5 radioodbiorników i tylko jeden z nich (ten z poz. 4) miał ilość ulubionych powyżej 6-ciu i się okazuje, że ma chyba no-limit bo już jest 20 stacji zaprogramowanych i działa. A w ofercie słowa o tym nie ma.
Co byście zrobili na moim miejscu? Nie kupowali? Kazali żonie słuchać nielegalnie mp3-jek? A może wstawić do kuchni laptopa i słuchać w przeglądarce?
Tak, że podkreślam, to nie są zakupy nieprzemyślane tylko problemem jest to, że sprzedawcy nie wiedzą co sprzedają i jest zatrzęsienie szmelcu co jest słabe jakościowo albo ma ograniczone funkcje. Powinniście jakoś nie oferować rzeczy słabych tak aby nie trzeba było kupowac kilku i wybierać, tylko kupić jedno i mieć dużą szansę, że będzie dobre.

oznacz moderatorów

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

Ja rozumiem, że trzeba iść na ilość a nie na jakość. No ale w takiej sytuacji kupujący tez będą szli na ilość i zwracali to co im nie pasuje. Bo chyba nie będą oddawali biednym i kupowali następne.

oznacz moderatorów