anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedającym przeszkadza częsty zwrot produktów?

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

Szanowni sprzedawcy. Jestem kupującym i chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda z Waszego punktu widzenia.
Jestem bardzo aktywnym kupującym, w ciągu dwóch lat na allegro smart mam napisane, że zaoszczędziłem 6.500zł
Jako, że mam taką możliwość to czasem zamawiam kilka podobnych produktów jednocześnie po to aby wybrać jeden. Otwieram wtedy szczególnie delikatnie i staram się aby sprzedawca mógł to potem sprzedać bez pisania, że po zwrocie. Nawet jak kupuję tylko jedną sztukę to delikatnie otwieram w razie jakby mi to nie pasowało.
Zastanawiam się jednak czy nie przesadzam, rok temu kupiłem 5 radiobudzików, wybrałem jeden, wczoraj kupiłem trzy multimetry wybiorę jeden albo żadnego a teraz kupiłem 5 radioodbiorników po 200zł każdy i wybiorę jeden. Oczywiście to są rekordy bo z reguły kupuję jedną rzecz i nie zwracam.
Po prostu korzystam z tego, żeby nie wychodzić z domu i oglądać w sklepie tylko odebrać z paczkomatu i jak mi nie będzie pasować to zwrócić. Gdyby jednak produkty miały bardzo dokładne opisy oraz dołączony film z tego jak to działa to nie musiałbym zamawiać po kilka albo przynajmniej robiłbym znacznie mniej zwrotów.
Tak więc mam pytanie do Was, jak bardzo Wam to przeszkadza. Oceniłbym, że na wydane 1.000zł zwracam za 300zł Wolelibyście mieć takiego klienta co robi Wam obrót 1k z czego zwraca 30% czy wolelibyście nie mieć tych 700zł obrotu i nie robić zwrotów?

oznacz moderatorów
88 ODPOWIEDZI 88

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

Podam Wam przykład z teraz (z przed tygodnia). Chciałem kupić żonie na prezent radio do kuchni bo lubi słuchać polskiej muzyki i na FM jest tego mało i się kawałki powtarzają.
Więc pomyślałem o kuchennym radiu internetowym na WiFi.
I teraz podam Wam 5 linków jakie kupiłem i zostawię jeden a poniżej opisze dlaczego to jest jedyne wyjście i odpowiedzcie dlaczego:

1 https://allegro.pl/oferta/radio-lenco-dir-60bk-dab-fm-10821622430
2 https://allegro.pl/oferta/radio-sieciowe-internetowe-oneconcept-tuneup-12858021961
3 https://allegro.pl/oferta/radio-internetowe-lenco-dir-70bk-wifi-bt-alarm-lcd-12331838104
4 https://allegro.pl/oferta/radio-internetowe-wifi-technisat-nowy-swiat-357-10549071265
5 https://allegro.pl/oferta/radio-internetowe-dual-ir-11-wifi-lcd-9522324536

Więc chodzi o to aby do ulubionych stacji dodać powiedzmy 10 lub więcej polskich stacji, żeby był spory wybór i się nie powtarzały kawałki. A jak nie będzie 10 to to co ma najwięcej.
Pierwszy problem - nie piszecie w opisach jednej z podstawowych rzeczy ile tych ulubionych jest. Poszukałem na YT recenzji i tych odbiorników, które mieściły się w budżecie nie było na filmach, ale w podobnych często przewijała się liczba 6 stacji.
6 stacji internetowych? Trochę mało, a nie ma szans przeklikiwać tysięcy stacji w poszukiwaniu polskiej muzyki.
W ogóle skąd taki limit? To nie czasy, że był telewizor rubin i miał tylko 6 przycisków bo więcej się nei bardzo mieściło, tu mamy ekran LCD i ulubione są w formie listy do wyboru. Ograniczenie pamięciowe tez nie występuje bo to znikoma ilość bajtów.
Czyli pasowało by, żeby znaleźć takie co ma 10 lub więcej. No, ale nie piszecie. Pomyślałem - spytam sprzedawcy i dostałem odpowiedź taką:
---------
Dzień dobry,
towar posiadamy jedynie w postaci fabrycznie zapakowanej, niestety nie posiadamy możliwości jego uruchomienia bądź używania przed wysyłką.
Pozdrawiam,
Bartłomiej Michalski
Specjalista ds. sprzedaży aukcyjnej
---------
Czyli nie dość, że nie wie, nie dość, że nawet nie popatrzył do jakiejś instrukcji online, to jeszcze nie może otworzyć i sprawdzić.
No to co może? Nic nie może? Po co on tam siedzi? Że jak niewidomy zadzwoni do niego to on mu przeczyta z opisu aukcji co ma? Nie musi, jest taki plugin do przeglądarki co czyta.
Przyszło 5 radioodbiorników i tylko jeden z nich (ten z poz. 4) miał ilość ulubionych powyżej 6-ciu i się okazuje, że ma chyba no-limit bo już jest 20 stacji zaprogramowanych i działa. A w ofercie słowa o tym nie ma.
Co byście zrobili na moim miejscu? Nie kupowali? Kazali żonie słuchać nielegalnie mp3-jek? A może wstawić do kuchni laptopa i słuchać w przeglądarce?
Tak, że podkreślam, to nie są zakupy nieprzemyślane tylko problemem jest to, że sprzedawcy nie wiedzą co sprzedają i jest zatrzęsienie szmelcu co jest słabe jakościowo albo ma ograniczone funkcje. Powinniście jakoś nie oferować rzeczy słabych tak aby nie trzeba było kupowac kilku i wybierać, tylko kupić jedno i mieć dużą szansę, że będzie dobre.

oznacz moderatorów

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

Ja rozumiem, że trzeba iść na ilość a nie na jakość. No ale w takiej sytuacji kupujący tez będą szli na ilość i zwracali to co im nie pasuje. Bo chyba nie będą oddawali biednym i kupowali następne.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Nie oferować? Towar to towar jeden chce radio za 50zl a drugi za 500zl i od tego maja oferty w roznych cenach od chinczyka za grosze po maybacha wsrod radioodbiornikow. A teraz zrob sobie maly research i zobacz ilu sprzedawcow ma identyczny opis produktow, wynika to 1 z produktyzacji 2 z pobierania kopiuj wklej ze strony producenta 3 podpirrniczenia z oferty innego sprzedawcy i teraz pomysl ile czasu by zajelo wystawienie 1 produktu z super opisem jak masz miec ich na sklepie pare tysiecy, ile to roboty za ktora trzeba zaplacic kosztuje oraz czemu twoje radio nie koszuje 150zl tylko 50zl. Oswiece cie napisanie 1 merytorycznego indywidualnego opisu do aukcji suplementu diety czy odzywki dla kulturysty zajmowalo mi ok 1.5h a gdzie wystawienie? Gdzie research ceny? Po co mam robic swoj opis skoro inny allegrowic zaraz mi go zajumie? Tu nie masz sztabu ludzi do wystawiania osobnych do odpowiadania osobnych na pytania, do reklamacji osobnych, do zwrotow osobnych, do odbierania telefonow osobnych etc masz na biurze pare ludzi na krzyz do wszystkiego. I co z tego ze ja odpowiem klientowi chcacemu kupic rolki merytorycznie 30minut mi zejdzie zachwale produkt dosle dodatkowe zdjecia klient 3 razy zadzwoni sie dopytac etc sprzedalem rolki za 450zl nawet juz nie pamietam ile z tego zysku bylo, wiesz co stwierdzil szef? Ze wtym czasie moglem wystawic 10 aukcji z 10 produktami z czego sprzedaloby sie 10szt za wieksza kase, a moze jeden by mial pytania o towar czyli zmarnowalem 55minut bo on z tych rolek nawet nie zarobil by mi za godzine roboty zaplacic. Pytasz od czego ten pracownik tam jest? Na pewno od wszystkiego a przy podejsciu szefa najmniej od odpisywania na w 95% durne pytania kupujacych no ale punkty allegro za jakosc o pilnowanie dyskusji musza byc, tzn ktos musi odpisywac najlepiej kopiuj wklej. Ja moge miec satysfakcje ze mi kupujacy dzieku i wystawia fajny komentarz, moge miec satysfakcje z tego ze mi za rozpatrzona reklamacje dziekuje mimo ze dwa razy dostal rozwalony towar bo nikt nie zdejmie plomb z opakowania elektrycznej hulajnogi za 2tys tylko szef mi powie ze moja robota nie przynosi wymiernych korzysci w postaci wiekszej ilosci $$$ niz ja go kosztuje to po co mu taki pracownik

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@az1rael to rzuć w cholere taką robotę. Tylko trzeba mieć jaja. Ja miałem.

Dla sąsiada rozkminiam znowu temat uzywanych twardych dysków.

Pytanie o przebieg; dziesięć zapytań; dziesięciu sprzedawców. W zasadzie jedna odpowiedz: "Bardzo różnie - nie ma reguły".

Tylko, że taki handlarz juz nie pomysli, ze tyle co on napisal to ja sam wiem bez pisania @ do niego. I bez marnowania mojego czasu.

I teraz co?

Powinienem zamówi z 5 sztuk i sprawdzić przebiegi we własnym zakresie.
Brawo dla yntelygentnego sprzedawcy.

Jakby sam nie mogl napisac: sprawdze dla pana 5 sztuk losowo wybranych i zaproponuje z najniższym przebiegiem.

Gość ma tych dysków na stanie 10 😄

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:104371448 jakby to takie latwe bylo to pewnie bym rzucil ale niestety nie moge chociaz wk..r.ia mnie szefostwo w pi.du akcjami ja zalatwiam uglaskanie klienta a ci wysylaja towar po tygodniu bo sie nikomu nie chce na poczte jechac, albo reklamacja rolek trwala 4 miesiace i co im zrobisz skoro ja 200 razy pisze szefowej czy oddala rolki do naprawy i co sie dzieje z rolkami ... obeckie 2 miesiac siedze sobie na l4 jestem po 2 operacji wyciecia raka i skoro malo mobilny jestem to sie udzielam tutaj zeby nie oszalec. Kasa jakas z l4 leci na leki jakos styknie ale nic wiecej nawet nie ma by sobie do znalezienia czegos innego przetrwac, a mieszkam w takim dziadowskim zaglebiu ze do wyboru market rehabilitacja lub budowlanka a niestety jedyne czym moge pracowac na chwile obecna jest glowa / rozum i praktycznie brak ofert w promieniu 50km 

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@az1rael Rozumiem. Pomimo, że się czesto "żremy" na forum życzę szybkiego powrotu do zdrowia!

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:104371448 ja zajmuję stanowisko neutralne pt ta strona może tak a tamta może tak bo nigdy tak na prawdę nie ma podanych wszystkich danych i w realu np może być sytuacja że sprzedawca jest mega cwany i np wystawi perfumy podróbkę w oryginalnym opakowaniu za niską cenę i zdjęcie będzie opakowania zewnętrznego i opis perfumy nazwa xxx i wtedy nie ma jak zgłosić reklamacji z tytułu niezgodności z opisem ba nawet kiedyś taki proces był o sprzedaż audi tt że się sprzedającemu zła cena wbiła i sprzedający w sądzie **piiip**zielił równo, byłą tez sprawa że sąd gościa uniewinnił bo oparł uzasadnienie na stwierdzeniu wszak kupujący widział dziwnie niską cenę podejrzanie niską to mógł zapytać sprzedającego na AL czy potwierdza cenę i czy towar jest oryginalny, w drugą stronę kupujący też potrafią jechać po bandzie sam miałem takich cwaniaków że babka samoopalacz przez igłę i strzykawkę uzupełniała wodą albo klient po zakupie 2 szt towaru kupuje kolejną po 2 tygodniach i oddaje na zwrot towar którego nie miałem w ofercie, ba udaje że towaru nie zna bo on na pewno taki kupił jak z pudełka wyciągnął mimo, że pudełko iinny kolor bo nie miałem takiego w ofercie i inny model inna marka i allegro już leci z pok a klient z negatywem nie do usunięcia bo to subiektywna opinia

oznacz moderatorów

Kaliko1
#8 Zapaleniec#

Zgoda. Kupujący, jeśli ma wątpliwości może zawsze zadać pytanie sprzedającemu. Tak było dawniej. Teraz niestety, kupuje się na chybił trafił, często nie przeczytawszy opisu aukcji - przecież są darmowe zwroty. Nie natym handel polega.

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

Masz 100% racji! Handluję już ponad 20 lat i kiedyś było mnóstwo pytań (co ciekawe takie pytania są w sklepie internetowym, gdzie nie mam darmowego zwrotu). Dzisiaj na Allegro Klienci nie czytają opisów i zamawiają, jak leci, bo mają "darmowe zwroty".

 

Dzisiaj za to dostaję takie pytania:

"Witampiszę na ten prywatny e-mail ponieważ na allegro nie można składać nieodpowiednich propozycji.Kupię tą 1 baterie Akumulator ML1220 Panasonic 15mAh 3.0V ale potrzebuje darmowej wysyłki smart.Proszę wystawić 1 aukcje z ceną 45zł aby był smart.Ja kupię a po zakupie odda mi Pan 25zł przelewem na wskazane konto, może sobie pan odliczyć od tej kwotu 1 zł na prowizje dla allegro.Wszyscy będą zadowoleno.Ok?. Poproszę o odpowiedz."

oznacz moderatorów

Kaliko1
#8 Zapaleniec#

Popieram Cię. Propozycja faktycznie "nie do odrzucenia". Masakra. Podziwiam "pomysłowość" Klientów.

oznacz moderatorów

Kaliko1
#8 Zapaleniec#

Przepraszam, ale nie wiem dlaczego zapalił mi się czerwony kciuk.?

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Kaliko1 @Ktoś dał Ci punkt za wpis🤔

oznacz moderatorów

Client:83405541
#7 Wielbiciel#

Cześć Przemo. Wiem że temat sprzed paru miesięcy ale szukałem dokładnie takiego tematu. Ogólnie robię bardzo podobnie, znam inne osoby które tak robią więc nie jesteś jedyny. Rzeczywiście czasami sprzęcior który zamawiam to ciężko ocenić po opisie, youtubie itp. Głupie zwracanie nie jest ok, ale jak inaczej obczaić sprzęt? Jak mają w stacjonarnym jakieś myszki na wystawce do dotknięcia to fajnie, powinno tak być zawsze. A tak to po youtubie nie wiadomo. Zastanawiam się czy rzeczywiście to jest taki problem dla sprzedawcy... Raz kupowałem pada od jednego sklepu, łącznie kupiłem 4 pady i za każdym razem był zepsuty. Wcześniej kupiłem innego w innym sklepie i był super, chciałem dokupić drugiego ale taniej. Rezultat, to że sprzedawca się oburzył że ciągle zamawiam i zwracam, a pisałem do niego o tych usterkach i czy on mógłby sprawdzić. Co zabawniejsze, kupiłem potem tego pada z outletu z innego sklepu i był bez żadnych wad. 

Ciekawy temat i ogolnie ciezko chyba o jednoznaczna odpowiedz a takiej by się chciało 😄 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Zalezy od sytuacji wiadomo ze jak na przyklad kupujesz ciuch czy buty to niekoniecznie wstrzelisz sie z rozmiarem i zamawiasz 3 rozmiarowki albo zamowisz od razu 3 modele ale 2 zwrocisz tzn ze jednak cos nabyles sa natomiast takie kutfy ze potrafia ci zamowic 3x te same buty w tym samym rozmiarze i zwracac zakup a jak dzwonisz to barbie ci mowi ale jak to 3x zamowilam r38 ja bylam przekonana ze zamawiam 38, 38 1/3, 38 2/3 zamowila 3x ra sama pare butow ostatnia z dostawy mierzyla poczym stwierdzila ze za pierwszym razem sa za male a za drugim za duze te same buty... i to nie ten sam model tylko te same buty miala do siebie 2x wyslane a za 3 trafila na moi nieaktywni kupujacy 

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

Kilka lat temu (nie mogę tego teraz znaleźć) była artykuł w gazecie na temat zwrotów w UE. Okazało się, że nikt w UE nie znał kosztów (i ilości zwrotów), jakie firmy ponoszą za zwroty "bez podania" przyczyny. Po prostu przed wprowadzeniem przepisów nie dokonano wyliczeń. W tym artykule był odnośnik do strony UE zajmującej się handlem, gdzie była ankieta z bardzo szczegółowymi pytaniami (kwoty, czas, stan zwracanych produktów itd.), ale skończyło się tak samo, jak z ankietą na temat zakończenia zmian czasu.

Po wprowadzeniu Smarta - moim zdaniem - wypaczył się pierwotny sens ustawy o zwrotach.

Ludzie zamawiają towar i nawet paczki nie otwierają.

oznacz moderatorów

MSeth
#8 Zapaleniec#

Od wprowadzenia Smarta kupiłem przez Allegro kilkaset produktów i część z nich zwróciłem. Za każdym razem byłbym w stanie podać powód, ale nie ma takiej opcji o ile nie składa się reklamacji - a reklamacji składać nie chcę.

W moim przypadku najczęstsze powody zwrotów to:

- towar ze zwrotu sprzedawany jako nowy, z otwartym opakowaniem, często ze śladami użytkowania

- towar z wadami fabrycznymi (np. wady lakiernicze, rdza, brak wycentrowania elementów ruchomych w narzędziach, wykrzywienia - np. w wiertłach itp.)

- towar nie spełniający swoich funkcji lub nie mający pewnych właściwości wbrew deklaracji producenta (np. prowadnica nie pasuje do narzędzia do którego jest dedykowana, żarówki nie mają deklarowanej jasności, obudowa lampy okazuje się żółtawa zamiast białej)

- towar niskiej jakości (np. na zdjęciach wygląda porządnie, w rzeczywistości tani, delikatny plastik, torba, w której szew pruje się choć nigdy nie była używana)

Nie zwracam towarów, które są dobrej jakości (a o to coraz trudniej) i dobrze spełniają swoją funkcję. Jeśli coś mi nie odpowiada, towar zwracam nawet jeśli przesyłka jest płatna.

Największym problemem dla mnie jako kupującego jest losowa jakość tego, co kupuję. Nawet w przypadku renomowanych marek nie ma gwarancji powtarzalności. Reklamacje nie pomagają, bo zazwyczaj można usłyszeć, że "wszystko mieści się w normie".

oznacz moderatorów

Hardylegs
#11 Animator#

moim zdaniem to Polak wśród konsumentów jest najgorszym kupującym dać wam prawo to będziecie to  robić dla fanu a nie przemyślanych zakupów czemu ,w Niemczech,Francji, Rumuni nie ma tyle zwrotów co w Polsce, Ty Przemu weź idź i kupuj na Aliex--presie  i tam rób zwroty , klient roku ,trafić na takiego to koszmar kupuje 5 i wybiera och jak ja bym cię dopadł ,uwierz mi  że byłby to Grunwald,i polecam IDZ stąd w pi😀.zdu

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

Kupujący tutaj to typowy Janusz, potrafi dobrać produkt za kilka złotych dla darmowego smarta, a potem odsyła np. zapach samochodowy, żeby dostać zwrot 3-4zł. Żenada

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

tego typu zwroty jak wymieniłeś mają oczywiście sens. U nas wygląda to trochę inaczej. 90% zwrotów ma formę na zasadzie kupię, zobaczę jak wygląda, czy będzie fajne itd. Często dochodzi do kuriozalnych sytuacji, gdzie klient nie wie jaki ma samochód, w związku z czym nie wie jakiej części potrzebuje. Zamiast zapytać przed zakupem, to bawi się w kupowanie na kilku aukcjach przeróżnych części, my to wysyłamy, a potem klient zostawia 1, a resztę odsyła. to jest norma.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@mikeza a nie jest tak, że kupuje warsztat to samo u 5 sprzedawców, a potem

odsyła te które doszły później?

Allegro wybrało złą drogę swojego promowania, zamiast promować sprzedawców, ich wiedzę, różnorodność, możliwość kontaktu, opinii specjalisty

wybrało inną drogę - najniższa cena i masowa sprzedaż na ilość

portal, który udostępni te możliwości wygra u wszystkich zarówno Kupujących i Sprzedawców

 

oznacz moderatorów