anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego Allegro tak kombinuje z oceną jakości sprzedaży? Miary w Jakość Sprzedaży.

morfeus_sklep
#8 Zapaleniec

Nie wiem dlaczego Allegro tak kombinuje w przyznawaniu punktów w miarach dotyczących jakości sprzedaży. Tygodniami, miesiącami mam tak samo ustawione oferty, czasy wysyłki, szybko reaguje na pytania klientów, wysyłam przed zadeklarowanym czasem itp. Mam 310-305 pkt. A pewnego dnia pyk i -100 pkt co daje 200 pkt poziom sprzedaży "dobry". Co za tym idzie za kilkanaście dni jak się nic nie zmieni to stracę Super Sprzedawcę.

Nic w moich ofertach się nie zmieniło. Nie zmieniła się moja obsługa i realizacja zamówień. A zabrano mi 100 punktów.

Dlaczego miary np "Brak wiadomości w Dyskusjach" są uzależnione od ilości zamówień? Dlaczego to nie może być procentowo? Nie mam żadnej dyskusji - czyli prawidłowo bo to oznacza, że nie mam problemów z obsługą zamówień. Ale dostaję tylko 15 pkt z możliwych 70 bo mam tylko 58 zamówień. Uważam to za niesprawiedliwe. 

Dlaczego nie mogę dostać punktów w mierze "Brak pytań od klientów" w momencie kiedy klient się ze mną skontaktuje. Są towary, które czasami wymagają dodatkowych wiadomości od klientów. I tym razem ilość pkt uzależnione od ilości ofert. 

Wydaje się, że Super Sprzedawcą może być ktoś kto nie ma tysięcy ofert i tysięcy klientów, ale ma wzorową i na wysokim poziomie obsługę klientów i realizację zamówień.

Mam wrażenie, że od jakiegoś czasu robi się na Allegro wszystko, żeby wykosić tych małych sprzedawców. Ale przecież nawet tacy mali płacą wcale nie małe rachunki.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Jesteś za dobry i masz karę bo kupujący ci nie zakładają dyskusji albo nie zadają pytań

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

 

 

Chodzi o uwiązanie , o to żebyś cały swój czas przeznaczył na obsługę allegro ,żeby nie przychodziło Ci do głowy zaglądać na inne platformy , a ja uważam ,że warto porzucić upośledzony system allegro i zająć się tym ,,co misie lubią najbardziej ,, czyli .. trzepaniem kasy ,, , a to zdecydowanie lepiej idzie właśnie u konkurencji nawet u myfrendów .

 

 

oznacz moderatorów

morfeus_sklep
#8 Zapaleniec

Przepraszam, że jeszcze raz poruszam temat, ale tym razem oznaczyłem moderatorów i jestem ciekaw ich zdania na poruszone tematy.

Nie wiem dlaczego Allegro tak kombinuje w przyznawaniu punktów w miarach dotyczących jakości sprzedaży. Tygodniami, miesiącami mam tak samo ustawione oferty, czasy wysyłki, szybko reaguje na pytania klientów, wysyłam przed zadeklarowanym czasem itp. Mam 310-305 pkt. A pewnego dnia pyk i -100 pkt co daje 200 pkt poziom sprzedaży "dobry". Co za tym idzie za kilkanaście dni jak się nic nie zmieni to stracę Super Sprzedawcę.

Nic w moich ofertach się nie zmieniło. Nie zmieniła się moja obsługa i realizacja zamówień. A zabrano mi 100 punktów.

Dlaczego miary np "Brak wiadomości w Dyskusjach" są uzależnione od ilości zamówień? Dlaczego to nie może być procentowo? Nie mam żadnej dyskusji - czyli prawidłowo bo to oznacza, że nie mam problemów z obsługą zamówień. Ale dostaję tylko 15 pkt z możliwych 70 bo mam tylko 58 zamówień. Uważam to za niesprawiedliwe. 

Dlaczego nie mogę dostać punktów w mierze "Brak pytań od klientów" w momencie kiedy klient się ze mną skontaktuje. Są towary, które czasami wymagają dodatkowych wiadomości od klientów. I tym razem ilość pkt uzależnione od ilości ofert. 

Wydaje się, że Super Sprzedawcą może być ktoś kto nie ma tysięcy ofert i tysięcy klientów, ale ma wzorową i na wysokim poziomie obsługę klientów i realizację zamówień.

Mam wrażenie, że od jakiegoś czasu robi się na Allegro wszystko, żeby wykosić tych małych sprzedawców. Ale przecież nawet tacy mali płacą wcale nie małe rachunki. @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator
Moderator

Cześć @morfeus_sklep, dzięki za podzielenie się opinią. Zależy nam, aby każdy sprzedający, niezależnie od skali działalności, miał równe szanse w osiąganiu jak najlepszych wyników, a system ocen był przejrzysty i sprawiedliwy.

Rozumiemy, że zmiany punktacji mogą budzić wątpliwości. System miar jakości sprzedaży został zaprojektowany tak, aby kompleksowo uwzględniać różne aspekty działalności sprzedażowej, zarówno ilościowe, jak i jakościowe, i jak najlepiej odzwierciedlać całokształt doświadczeń zakupowych kupujących.

W kwestii dyskusji priorytetowo traktujemy szybkie rozwiązywanie problemów z realizacją zamówień. Jeśli przez 30 dni nie było żadnej dyskusji, przyznajemy punkty na podstawie liczby zamówień, aby zachować proporcjonalność i zapewnić równe zasady dla wszystkich sprzedających.

Odpowiadając na Twoje pytanie dotyczące miary "Braku pytań od klientów", gdy otrzymasz wiadomość od klienta, wtedy przyznawane są w miarach: Terminowe odpowiedzi i Średni czas odpowiedzi.

Cały czas pracujemy nad usprawnieniem systemu i zalecam śledzić na bieżąco artykuły dotyczące jakości sprzedaży 🙂

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów