Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Mam taki problem:
Klientka zamówiła u mnie paczkę z dostawą DHL i wróciła ona do mnie przedwczoraj jako odmowa odbioru I taką mam naklejoną naklejkę na paczce z DHL (ODMOWA ODBIORU). Napisałam do Allegro (przez czat) z pytaniem co w takim wypadku ponieważ widzę że Allegro mnie obciążyło kwotą 14,99 zł za zwrot tej paczki. Dostałam odpowiedź że w takim wypadku mogę obciążyć klientkę tą kwotą.
Napisałam do tej Pani, a ona twierdzi że ona była cały czas w domu i kuriera nie było, ale ja po śledzeniu widzę że ona odmówiła, więc jej słowo przeciwko DHL. Napisałam do niej żeby wobec tego napisała do Allegro i zgłosiła skargę w DHL-u bo ja przecież nie mogę udowodnić że ona w domu była. Pani się zgodziła i założyła mi spór ja w tym sporze załączyłam całą naszą rozmowę i jeszcze jej dzisiaj przypomniałam żeby kliknęła na opcję "poproś o pomoc pracownika Allegro" ponieważ ona tego nie zrobiła. Dzisiaj pracownik Allegro Odpisał mi tak:
Client (i tutaj numer klienta): przykro mi, że paczka do Pani nie dotarła.
Skontaktujemy się z Panią w tej sprawie drogą mailową pod numerem: 53483095.
Do momentu doręczenia paczki sprzedający jest za nią odpowiedzialny. Proszę o ponowne nadanie paczki lub zwrot pieniędzy i zachowanie prokonsumeckiej postawy.
To są dla mnie jakieś jaja. Dlaczego ja mam ponownie jej wysyłać paczkę albo zwracać pieniądze skoro ja widzę że ona paczki nie odebrała bo odmówiła? Jeden pracownik Allegro napisał tak a drugi siak. Nie ma opcji żebym ja jej wysłała ponownie paczkę bo muszę za nią zapłacić bo bezpłatna jest tylko jedna i nagle ja mam zapłacić za to że ona nie odebrała oraz za ponowne wysłanie?! Coś tu chyba nie gra.
Napisałam w sporze tak:
Dzień dobry. Nie rozumiem, pracownik Allegro napisał mi że mam prawo żądać od kupującego zwrotu 14,99 więc o co chodzi? Ja widzę że kupujący odmówił odbioru a jak mam sprawdzić że nie? I dlaczego mam płacić za kolejną wysyłkę Załączam rozmowę z pracownikiem Allegro.
Proszę o pomoc co mogę w tej sytuacji zrobić bo na pewno nie nadam paczki ponownie bo już mam doliczony do rachunku ten zwrot a tu nagle mam płacić za koleją paczkę?!
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@Pszczola2013 tak wygląda asystent AI zamiast pomagać szkodzi a allegro coraz bardziej na to stawia 😞
Najśmieszniejsze jest to, że całkiem możliwe, że klientka mówi prawdę. Było tu sporo postów wkurzonych kupujących gdzie cały dzień czekali na paczki, by doczekać sie na końcu informacji iż nie było ich w domu... Oni reklamację będą rozpatrywać co najmniej miesiąc i na koniec i tak odrzucą, Ty na zwrot masz dużo krótszy czas. Będziesz sie kłócić to jeszcze blokadę i protekta przysolą. Na Allegro dopasowujesz się i wliczasz w koszty lub idziesz gdzie indziej.
divide et impera Allegro ma dopracowane do perfekcji...
Ja wierzę że kupująca mogła być domu, ale czemu ja mam za to płacić? Niech złoży skargę w DHL albo niech to w JEJ imieniu złoży Allegro, a nie ja. Jak ja mam udowodnić czy ona była czy nie skoro mnie tam nie było? Nie ma mowy że za to zapłacę. Nie wyślę drugi raz, wolę jej zwrócić kasę pomniejszoną o 14.99
Jak kupujący twierdzi że nie odmawiał odbioru, to złoż reklamację do przewoźnika.
Śledzenie nie ma wartości dowodowej, lecz tylko informacyjny.
@pecela Jak mam udowodnić że klient mówi prawdę? Jak, skoro mnie tam nie było. Znając realia DHL odpisze że kurier był i reklamacja odrzucona. Ja mam naklejoną naklejkę na zwrocie: ODMOWA PRZYJĘCIA i tak wygląda w śledzeniu więc czemu ja mam się szarpać skoro być może prawdę mówi kurier?
@Pszczola2013 napisał(a):
Znając realia DHL odpisze że kurier był i reklamacja odrzucona.
I to jest właśnie to co Ci potrzebne do odrzucenia reklamacji. Takie coś ma w odróżnieniu od trackingu wartość dowodową.
@TechartGSM ale przecież do mnie nikt reklamacji nie składał, więc co ja mam odrzucać?
Skoro nie chcesz ponieść kosztów, to wierz mi za chwilę reklamację od klientki będziesz miała. Najlepsze co możesz zrobić to ruch wyprzedzający. Taka rada.
@TechartGSM ala jaki ja mam zrobić ruch wyprzedzający? Pierwsza do niej napisałam i odpisałam już w sporze jak sprawa wygląda. Co jeszcze mam zrobić?
Czekam na odpowiedź moderatorów @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@Pszczola2013 Jak to co? Złożyć do przewoźnika reklamację w związku z nienależytym wykonaniem usługi. Uznają - zwrócą koszta, a Ty klientce. Nie uznają - masz podstawę do odrzucenia ewentualnej reklamacji.
@TechartGSM Problem w tym że przewoźnik ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji a Klientka chce już. Więc ja mam machnąć rękę na to 14,99 zł i zapłacić jeszcze za kolejną nadanie a potem przewoźnik odrzuci reklamację i ci wtedy?
Kwestii reklamacji przesyłki zgodnie z prawem pocztowym leży po stronie nadawcy. Tak więc to ty składasz reklamację na to, że przesyłka wróciła i powołujesz się w niej nie to, że odbiorca twierdzi, że nie było u niego kuriera.
@Pszczola2013 proszę o cierpliwość. Pozwól, że skonsultuję temat i wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
Do momentu doręczenia paczki sprzedający jest za nią odpowiedzialny. Proszę o ponowne nadanie paczki lub zwrot pieniędzy i zachowanie prokonsumeckiej postawy.
co bzdury wypisuje allegro i wprowadza w błąd?
niech allegro odda pieniądze ze swojej puli i zachowa się prokonsumencko
jak znam życie to była przesyłka allegro dhl
przecież doręczenie było, tylko kupujący odmówił odebrania przesyłki
Cześć, @Pszczola2013. Klient nie odstąpił od umowy, więc powinnaś ustalić z nim ponowne nadanie. Oczywiście możesz zaproponować kupującemu zwrot, ale może on oczekiwać realizacji tego zamówienia.
Przy realizacji zwrotu możesz potrącić kupującemu 14,99 zł, powinnaś jednak w takiej sytuacji zgłosić też reklamację i jeśli przewoźnik ją uzna, zwrócić potrącone koszty kupującemu. Jako nadawca jesteś osobą uprawnioną do złożenia reklamacji logistycznej u przewoźnika, ponieważ klient nie miał styczności z przesyłką i obecnie ona znajduje się u Ciebie.
wg przewoźnika kupujący miał styczność z towarem
na co sprzedawca ma złożyć reklamację, na fakt, że kupująca nie chciała odebrać przesyłki?
@MiMary dokładnie kupujący nie odstąpił od umowy, ale nie odebrał przesyłki,
a reklamację może złożyć równie dobrze kupujący - o czym jakoś zapomniałaś tu napisać,
szczególnie jeżeli twierdzi coś innego niż kurier jak przebiegało doręczenie
to jest bardzo podobny przypadek do myku jaki chcecie zrobić z reklamacjami allegro standard - tam twierdzicie, co innego
@Pszczola2013 reklamacja i tak będzie odrzucona przez przewoźnika - napiszą, że jego tracking gps wskazuje, że kurier był pod adresem
@MiMary autor wątku właśnie tutaj zgłosił reklamację na usługę allegro - co z tym zrobicie?
Czy to jakiś głupi żart?
Ja mam składać reklamację że klient był w domu? A skąd ja mam to wiedzieć? Ja nie mam dowodu na to, to są jej słowa przeciwko słowu kuriera DHL. Ja równie dobrze mogę stanąć po stronie kuriera.
Ponadto odbiorca MA PRAWO złożyć reklamację i może to uzasadnić czy też udowodnić (bo jak mi napisała klientka, ma kamere przed domem i widać że kuriera nie było), ale to ja mam to robić i pytać raz ją jak DHL o coś tam będzie dopytywał? Ja mam od niej wymagać żeby mi całą sytuację opisała (z smsami od kuriera, kamerą itd), a ja mam to przekazać do DHL, Nosz... kr... przegięcie.
Ja mam "jak byk" że odbiorca odmówił zwrotu więc nie będę składać reklamacji na coś o czym sama nie jestem przekonana i na co nie mam dowodów.
Ja bym składała gdyby paczka wróciła bo została uszkodzona itp. a nie wtedy gdy mam odmowę odbioru.