anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego w Allegro nie ma żadnej możliwości zgłoszenia błędów logicznych i projektowych?

nikl
#14 Krzewiciel#

Wszystko utyka na etapie ludzkiego firewalla, który bawi się w pomidor lub głuchy telefon. Zapis kuriozalnej rozmowy, bez komentarza.

 

Dobry wieczór! Tu Sylwia [edycja]. W czym mogę pomóc?

 

Dzień dobry, chciałem zgłosić błędy w ocenie jakości.

Za brak dyskusji mam ocenę Super, a tylko 5/50 punktów. Jeśli Super, to powinienem dostać ponad 50% punktów możliwych do zdobycia.

Drugi błąd jest za wybór przesyłek Allegro. Mam długie przedmioty jak gitary, a Allegro wymaga włączenia paczkomatów. To absurdalne żądanie i punkty zabrane bez sensu.

 

Już weryfikuję sprawę

Proszę dać mi chwilę

 

Nieprawidłowo są też przyznawane punkty z ilość sprzedanych przedmiotów. Odwrotnie niż logika wskazuje. Im mniej ktoś sprzedaje, tym jakość wzrasta. Przy masówce jakość maleje, bo brakuje czasu na staranną obsługę.

Brakuje punktów za staż na Allegro. Jak ktoś sprzedaje 20 lat, to jakość będzie lepsza niż po miesiącu obecności na Allegro

 

W tej sytuacji może Pan dodać kurierskie metody dostawy do ofert. Przykładowo: Allegro Kurier DPD, Allegro Kurier UPS

 

Nieprawda.

Allegro wymaga co najmniej 2 metody dostawy z odbiorem w punkcie - po jednej z 2 różnych grup. Druga grupa to wyłącznie paczkomaty.

Zatem mając długie przedmioty jestem dyskryminowany. Wymaga się rzeczy niemożliwych do spełnienia

 

Czy chodzi o spełnianie warunków Allegro Smart!?

 

Metody dostawy - odbiór w punkcie:0,00%

Chodzi o ocenę jakości sprzedaży

I o wymaganie poprawy, niemożliwe do realizacji.

 

W tej sytuacji mogą Państwo dodać do ofert metodę dostawy Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch

 

Nieprawda.

Allegro wymaga co najmniej 2 metody dostawy z odbiorem w punkcie - po jednej z 2 różnych grup. Druga grupa to wyłącznie paczkomaty.

Czy ja rozmawiam z robotem?

Proszę czytać ze zrozumieniem.

Jak mam włączyć paczkomaty, skoro skrytki mają 64cm a przedmioty 115 cm?

 

Tutaj znajdzie Pan listę metod dostaw z odbiorem w punkcie: link

 

Nie pytam o Allegro Smart, tylko o wymagania w ocenia jakości sprzedaży

Metody dostawy - odbiór w punkcie:0,00%

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/jakosc-mojej-sprzedazy/4GmBDWdlXs0#metody-dostawy-odbior-...

 

Po raz trzeci: Allegro wymaga co najmniej 2 metody dostawy z odbiorem w punkcie - po jednej z 2 różnych grup. Druga grupa to wyłącznie paczkomaty.

 

Zgłoszenie przekazuję do zespołu, który zajmuje się tą tematyką. Proszę pozostać na czacie, zaraz odezwie się inny Doradca, który zapozna się ze sprawą. Nie ma konieczności opisywania sprawy ponownie.

 

Super. Proszę połączyć z osobą rozumiejącą co napisałem

 

Łączymy Cię z doradcą, który odpowie na Twoje pytanie. Prosimy o cierpliwość.

Dobry wieczór! Tu Izabela [edycja]. Właśnie zapoznaję się ze sprawą. Proszę o chwilę cierpliwości.

 

Dobry wieczór. Poprzedni doradca nie rozumiał treści zarzutów, ani błędów popełnionych przez projektantów Allegro.

Nie interesuje mnie Smart, tylko błędy oceny jakości sprzedaży

 

Tak to prawda wymagamy co najmniej dwóch metod dostawy

 

Jak mam wepchnąć gitary do paczkomatu?

 

Może Pan dodać do swojego asortymentu przedmioty, które są mniejsze i zmieszczą się do Paczkomatu

 

Jaki to ma związek z jakością sprzedaży? Osoby sprzedające małe przedmioty są wyżej oceniane niż osoby sprzedające duże przedmioty. To jawna dyskryminacja!

To jest błąd w projekcie ocen jakości

 

Łączymy Cię z doradcą, który odpowie na Twoje pytanie. Prosimy o cierpliwość.

Dobry wieczór! Tu Dominika [edycja]. Właśnie zapoznaję się ze sprawą. Proszę o chwilę cierpliwości.

 

Tu jest potrzebne połączenie z osobą projektującą te absurdy i popełniającą tak grube błędy logiczne i projektowe.

Ocenianie jakości po wielkości przedmiotów? Chore!

Zna Pani kogoś z projektantów systemu? Błędy te były zgłaszane sto razy przez ostanie pół roku i nikt tego nie naprawia. To po co ta rozmowa?

 

Naszą rozmowę przekazuje do koleżanki z którą wcześniej Pan pisał. Proszę o chwilę.

Dobry wieczór! Tu Izabela [edycja]. Właśnie zapoznaję się ze sprawą. Proszę o chwilę cierpliwości.

 

od Annasza do Kajfasza, a problem nie rozwiązany.

 

Proszę o doprecyzowanie w czym tkwi problem

 

Wymagacie poprawy w kategorii Metody dostawy - odbiór w punkcie. Jedyną możliwością poprawy jest włączenie paczkomatów dla przedmiotów nie mieszczących się w paczkomatach. Nie możecie wymagać rzeczy niemożliwych do realizacji.

 

Może Pan w swoim asortymencie udostępnić rzeczy mniejsze, które zmieszczą się do Paczkomatu. Niestety innego rozwiązania nie widzę w tej sytuacji

 

Właśnie na tym polega błąd w projekcie systemu Allegro. Dyskryminacja Sprzedawców z uwagi na długość przedmiotu. Przecież wiemy że długość nie ma znaczenia dla jakości

 

Przekażę Pana sugestię czy w czymś jeszcze mogę pomóc?

 

Sugestia nic nie daje. Było zgłaszane, a błąd pozostał.

Tak, może Pani jeszcze pomóc

Chodzi o to co pisałem na początku. Jeżeli zero dyskusji jest oceniane jako "Super", to czemu tylko 5/50 punktów. Kolejny błąd!

Oczywista niezgodność oceny słownej z punktacją

Też do poprawy

Jeżeli błąd był sto razy zgłaszany i nikt nie reaguje, to jak zgłosić błąd skutecznie, żeby został poprawiony?

Może pani wysłać do działu, który nadzoruje pracę tego "odpowiedniego działu", który nie funkcjonuje prawidłowo?

 

Niestety nie mogę Pana przełączyć.

 

Jestem załamany i bezsilny 😞

 

link do Allegro Smart

 

Są zgłaszane oczywiste błędy, a Allegro nie reaguje

Pani znowu z tym Smart? Serio?

 

Sprawdzę Pana jakość sprzedaży.

Jeśli chciałby Pan poprawić wyniki musi Pan udostępnić dwie metody w tym artykule jest wszystko wypisane link

 

W tym paczkomaty, prawda? Ale moje przedmioty nie wejdą w paczkomat!

To jest błąd w zasadach oceny jakości

 

Pokazałam Panu rozwiązanie dotyczące paczkomatów.

 

Że dostanę lepszą ocenę sprzedając małe przedmioty zamiast dużych? Co to ma wspólnego z oceną jakości? Na tym polega ten błąd!

 

Jeśli chodzi o wynik 5/50 to oznacza, ze w ostatnich 30 dniach miał Pan tylko utworzonych 5 dyskusji.

 

Ale ocena słowna jest Super!

 

To bardzo dobrze

 

Dlaczego ktoś wymyślił, że jak Super, to tylko 5/50? To nienormalne!

Powinno być "Bardzo słabo", a nie Super

 

W ciągu ostatnich dniach miał Pan tylko 5 dyskusji utworzonych

Więc to jest dobry wynik

 

Jeśli dobry, to czemu 5/50, a nie 40/50?

Błąd projektanta!

Swoją drogą żadnych dyskusji nie miałem

 

Nie odnotowaliśmy błędów w Pana jakości sprzedaży 🙂

 

To są oczywiste wady projektowe systemu oceny jakości

 

Niestety, nie ma błędów w Pana statystykach.

Uważam, że wszystko Panu wyjaśniłam.

 

W statystykach nie ma błędu. Zgłaszam błędy w logice projektu sytemu.

Nic Pani nie wyjaśniła

Niech to przeczyta projektant systemu

Uważam, że Panu wszystko wyjaśniłam, pozwolę sobie zamknąć czat. życzę spokojnej nocy.

Doradca Izabela [edycja]opuścił czat. Połączenie brutalnie rozłączone

oznacz moderatorów
58 ODPOWIEDZI 58

_Likos_
#21 Demiurg#

@msniezek  odnośnie:" Decyzja w sprawie miar jakości sprzedaży to decyzja stricte biznesowa" -

Wczoraj pojawił sie wątek o miarach jakości sprzedaży. Zadałem w nim kilka pytań do @la_nika  lecz niestety nie dostałem odpowiedzi. Wiec pozwalam sobie je ponowić z nadzieją że w koncu sie czegoś logicznego dowiem. Bo według mnie to wyglada tak:

"Procent zamówień z szybką dostawą - procent zamówień, które kupujący otrzymali następnego dnia kalendarzowego po płatności lub po złożeniu zamówienia za pobraniem"

Mam kilka pytań:

Czyli znowu to sprzedający bedzie odpowiadał za prace firm kurierskich ??? To po co było likwidowac program szybkich dostaw i tworzyc program szybkich wysyłek???

Która firma przewozowa z oferowanych w ramach allegro dostawy ( dopuszczonych jako smart) ma w swoim regulaminie zapisany czas dostawy w 24 h ??

Czy znowu ktos wymyślił coś zupełnie niezależnego od sprzedających ( gdzie każdy z pośredników ma to .... właśnie tam) i robi sie to wymogiem liczonym do jakości sprzedaży???

Potwierdż czy dobrze rozumiem???

To może idżmy dalej??? I na przyklad za wysyłke w słoneczny dzień przyznajmy 500pkt a za wysyłke w deszczowy odejmijmy 200 pkt od jakości sprzedaży ????? Przeciez to taka sama loteria jak ta czy przewożnik dostarczy przesyłke na drugi dzień czy też jej nie dostarczy. :((

Niestety ja tutaj nie widze logicznej podstawy do oceny obsługi klienta przez sprzedającego. Jeśli sie mylę to mnie popraw.

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ To już też reklamowałem. Teoria jest taka, że na planecie Allegro sprzedawca non stop testuje wszystkich przewoźników i wybiera najszybszego, aby uzyskać najwyższą jakość. To była oficjalna odpowiedź. Ten system oddala się od prawdziwego życia i praktyki handlu. Przewoźnicy powinni mieć swoje oceny i punktację, a Sprzedawcy swoje. Jednak cele Allegro są inne. Było to tu wyjaśnione. Ocena jakości realizuje cele Allegro, a nie ocenia jakość Sprzedawcy. Oni to mają w Excelach wyliczone.

Pan Manager z 19 letnim stażem napisał: Decyzja w sprawie miar jakości sprzedaży to decyzja stricte biznesowa - mogę tylko próbować wyjaśnić Wam nasze intencje, to czym się kierowaliśmy tworząc je. Ma podstawy matematyczne, statystyczne, służy (skutecznie) osiągnięciu założonych przez nas celów. Czy da się ją "obalić w sposób logiczny"?

No nie da się obalić tego w sposób logiczny, bo logika tu nie obowiązuje, tylko czysty biznes. Naprawią to tylko wtedy, jeśli słupki Excela wykażą, że zbyt duża ilość dobrych sprzedawców odchodzi do innych serwisów z powodu takiego olewania.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@_Likos_ masz rację, to będzie jedna z tych miar, na które sprzedawcy nie mają 100% wpływu (chociaż mają całkiem spory). Tym niemniej:

  • takich miar jest już wiele - choćby nierozwiązane dyskusje czy dostawa w terminie,
  • pomimo ich istnienia nadal wielu sprzedawców ma jakość na poziomie Super i wyżej,
  • to dlatego, że miary mają charakter statystyczny, to wiele wskaźników składających się na całość, braki w jednym z nich można nadrobić w innych,
  • w tej mierze (tak jak w innych podobnych) będzie można zarobić punkty, ale nie będzie można ich stracić - nie będzie punktów ujemnych,
  • konkurujesz z innymi sprzedawcami, co oznacza, że nie wymagamy od nikogo, aby wspiął się na wyżyny niemożliwości - wystarczy, że spróbuje być lepszy od innych.
   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

O, przepraszam. Wymagacie rzeczy niemożliwych. Sprzedawca długich przedmiotów ciągle dostaje komunikat "Wymaga poprawy", choć nie może włączyć paczkomatów. Co do punktów ujemnych też wyjaśniałem. Nic się Pan nie uczy.  Jeśli wstawicie warunek "Czy jesteś facetem?" i dacie 100/1000 za spełnienie, to kobiety statystycznie będą niżej oceniane niż mężczyźni, bo nie dostaną tych 100 pkt. Powiedz kobiecie, że "nadrobi w innych wskaźnikach".

Zatem brak punktów ujemnych i tak WPŁYWA na finalną ocenę i nie jest to sensowne tłumaczenie. Są różne dyskryminacje, nie za bycie kobietą, ale za długie przedmioty, wolnego kuriera, wypoczynek na urlopie i wiele innych. Matematyka na planecie Allegro jest bardziej relatywistyczna niż można przypuszczać.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@msniezek  ohh tylko że chybe nie tędy droga. To jest loteria bo jeśli ja wyśle 100% paczek z danego dnia i ktoś inny wyśle 100% a na jednym oddziale przewoźnika będzie awaria to jeden za nas otrzyma 80-100% punktów za dostarczenie a drugi 0 ( zupełnie nie z własnej winy) I jego oferty od razu spadają w pozycjonowaniu.

Oczywiście te procenty dostaw na drugi dzień sa zależne od wielu czynników i będą sie różnie rozkładać niemniej tak naprawde sprzedajacy nie maja zupelnie wpływu na cos a jednocześnie są z tego rozliczani

Dokładnie tak jak w moim przykładzie ze słonecznym i deszczowym dniem :((((

O ile np moim zdaniem dobrym pomysłem jest branie pod uwage ofert z wysyłką ntychmiast ( bo tutaj sprzedający ma wpływ na ocene) o tyle ocena szbkich dostaw to czysta loteria.

Oczywiście że nie ma punktów ujemnych lecz wszyscy wiemy ze poziom sprzedaży i ilośc zgromadzonych punktów ma wpływ na mnóstwo czynników: pozycjonowanie, smart, SS, wiec jeżeli w tym przypadku allegro nie bedzie oceniało rzeczywistej pracy i staran sprzedających a punkty będa przyznawane tak naprawde losowo ( no bo to jest czysta loteria ile paczek zostanie dostarczonych na drugi dzień gdyż żaden przewożnik tego nie gwarantuje) to nigdy nie uda sie wyłonić najbardziej rzetelnych sprzedających. A zdaje sie na tym własnie powinno wszystkim zależeć. Na budowaniu jak najlepszej jakości obsługi.

Co do argumentu z dyskusjami to nie do konca sie zgadzam. Tutaj sprzedający ma szanse na "dogadanie sie" z klientem natomiast w przypadku szybkich dostaw sprzedający nie ma żadnego wpływu na przewożników nie wspominając o tym że ostatecznie to kupujacy wybiera przewoznika i opcje dostawy. Jedno na co sprzedający ma wpływ to szybkość wysyłki i zabezpieczenie przesyłki i właśnie to moim zdaniem powinno byc oceniane.

I teraz jesli u jednego sprzedającego wiekszośc kupujących wybierze " allegro przesyłka polecona" - to żadne z tych zamówień nie bedzie dostarczone na drugi dzień a jelsi wiekszość kupujacycch wybierze paczkomat czy kuriera to 80-85% bedzie na drugi dzień. Sprzedający bedą obsługiwać tak samo dobrze lecz statystycznie sprzedający będa na zupelnie różnym poziomie.

:((((

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Też mam pełne przekonanie, że czynnik losowy stanowi 90% oceny jakości. Ja straciłem Super Sprzedawcę za pobyt na urlopie, który gwarantuje mi Konstytucja RP. Ale oprócz czynnika losowego jest cała masa ewidentnych niesprawiedliwości w tym ocenianiu. Pewne parametry promują gorszą jakość, a dołują lepszych sprzedawców. Nic nie poradzimy.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@_Likos_ To jest loteria bo jeśli ja wyśle 100% paczek z danego dnia i ktoś inny wyśle 100% a na jednym oddziale przewoźnika będzie awaria to jeden za nas otrzyma 80-100% punktów za dostarczenie a drugi 0 ( zupełnie nie z własnej winy) I jego oferty od razu spadają w pozycjonowaniu.

Tak, mogą takie sytuacje się zdarzyć, przypominam jednak, że trafność ("pozycjonowanie") nie zależy tylko i wyłącznie od jakości, jest wiele innych czynników na nią wpływających. Ale nawet gdyby, ten spadek też nie byłby raczej drastyczny - średnią liczymy z miesiąca i mało kto wysyła wszystkie przesyłki jedną metodą. No i wreszcie to samo mogłoby następnym razem przytrafić się innym sprzedawcom, a wtedy to Ty mógłbyś zyskać.

no bo to jest czysta loteria ile paczek zostanie dostarczonych na drugi dzień gdyż żaden przewożnik tego nie gwarantuje

W jakimś stopniu loteria, ale nie w zakresie 0-100%, tylko pewnie 90-100%, jeżeli nie jeszcze węziej (oczywiście im mniejsza sprzedaż, tym większa loteria).

I teraz jesli u jednego sprzedającego wiekszośc kupujących wybierze " allegro przesyłka polecona" - to żadne z tych zamówień nie bedzie dostarczone na drugi dzień

Jeżeli tak jest - może warto tę metodę usunąć z ofert? Jeżeli jakiś dostawca nawala, można go zmienić na innego. Wybór jest coraz większy. A tam, gdzie jest niewielki (jak wiecie, pracujemy aby go zwiększyć) - wszyscy jadą na jednym wózku.

I przypominam, że po 30 dniach wszelkie "wpadki" w jakości się niwelują.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@msniezek  już nie bede polemizował bo to nie ma sensu. Akurat w moim przypadku allegro polecony był bardzo fajną przesyłką.Tania przesyłka, tanie i szybkie pakowanie- idealna do wysyłki np nasion ( Oczywiście niedoręczalna w ciągu 24 godzin no ale za to najtańsza)Zobaczymy jak bedzie teraz kiedy zniknie ze smarta.

Niemniej nadal nie rozumiem po co wprowadzać do oceny sprzedającego coś co jest zupełnie od niego niezależne. Dla mnie to demotywujące.

Program szybkich wysyłek jest dużo lepszy, bardziej obiektywny i bardziej motywujący.

Jełsi miałbym otrzymywac punkty za procent paczek wysłanych tego samego dnia - to mnie osobiście daje motywacje do tego aby te przesyłiki szybko i sprawnie realizować i aby ciągle pracować nad jakością i szybkością obslugi. Im wiecej wyśle z danego dnia tym lepiej.

Natomiast jeśli mam byc oceniany za coś co jest ode mnie niezależne. To niby czemu mialbym sie starac ?

Ot takie wnioski.

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Mnie olśniło. To jest ocena jakości nabijania kasy Allegro, a nie ocena jakości obsługi klientów. Stąd punktowane obroty i ilość sprzedaży w ofercie, a nie lata doświadczenia na Allegro. U mnie klienci uwielbiają listy zwykłe i uważają podanie do wyboru: czy ma być szybko, czy tanio jest genialnym rozwiązaniem na najwyższym poziomie jakości. Odcięcie opcji tanio będzie obniżeniem jakości, ale jakość nabijania kasy Allegro wzrośnie.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@nikl Mnie olśniło. To jest ocena jakości nabijania kasy Allegro, a nie ocena jakości obsługi klientów.

Byłby to piękny bon mot, prawdziwa szpila, gdyby nie jedna kwestia - pobieramy procent od Waszych obrotów. Zatem "nabijanie kasy Allegro" jest równoznaczne ze zwiększaniem obrotów (a tym samym również zysków) sprzedających. Nasze zmiany w jakości sprzedaży, trafności itp. są wprowadzane wyłącznie po to, aby sprzedający więcej sprzedawali.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

@msniezek Nieprawda. Znowu nieprawda. List zwykły nie nabija kasy Allegro, tak jak wszystkie inne formy sprzedaży z nazwą Allegro oraz Smart. Wliczanie do oceny jakości obrotów i ilości sprzedaży promuje masówkę, wyścig szczurów i firmy z wielkimi obrotami, które wsparcia nie potrzebują. Dołujecie w ten sposób małe firmy rodzinne i slow business, choć jakość obsługi mogą mieć znacznie wyższą.

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

@msniezek Podam fajny przykład rynkowy. Kilka lat temu drukarnie książek też wpadły na pomysł aby sprzedający więcej sprzedawali. Tak jak Allegro wsparli bardziej te firmy, które sprzedawały dużo. Logiczne i w Excelu zgadzało się. I nagle w ciągu jednego roku odeszło 500 małych księgarń osiedlowych. Zbankrutowały, bo ci wielcy detaliści ze wsparciem sprzedawali w detalu taniej, niż małe księgarnie kupowały w hurcie. Marże ujemne. Sytuacji nie udało się już odwrócić. Wszyscy finalnie ponieśli straty.

Stąd nauczka dla Allegro. Wystarczy wsparcia dla wielkich firm tym, że Kupujący mają przycisk sortowania po ilości zakupów. Nie musicie dodatkowo oszukiwać sortowania po trafności, oszukiwać ocen jakości. Niech jakość będzie jakością, a nie jakimś wskaźnikiem zyskowności i obrotów. Jak będziecie tak robić, to małe firmy od Was odejdą i już nigdy nie wrócą.  Chyba, że taki jest cel.

Podobna rzecz zdarzyła się z hurtowniami komputerowymi i producentami. Dali takie fory tym wielkim, że dziesiątki tysięcy małych sklepików zmieniło branże. Zlikwidowali szeroką sieć sprzedaży całkowicie. Teraz dzwonią i proszą się, bo zostało tylko kilka molochów bez fajnego kontaktu z klientami, ale sytuacja jest nieodwracalna. Rzadko kiedy to co podpowiada Excel jest dobre dla równowagi rynkowej. Jest masa firm, których celem nie jest ciągłe zwiększanie zysków i obrotów. Coraz więcej firm odpuszcza sobie wyścig szczurów, na rzecz spokojnej i uczciwej pracy. Przestają pasować do Allegro, bo tu podstawia się im nogę.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@msniezek "Zatem "nabijanie kasy Allegro" jest równoznaczne ze zwiększaniem obrotów (a tym samym również zysków) sprzedających..."

A jak ma się do tego prowizja od kosztów wysyłki?

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

A czy nie lepiej usunąć wszystkie czynniki losowe z oceny jakości i pozostawić tylko te w pełni zależne od Sprzedawcy? Dlaczego macie nisko oceniać jakość listów, bo długo idą? Wielu Kupujących uwielbia długo podróżujące przesyłki, bo są za to bardzo tanie. Uznają to właśnie za bardzo wysoką jakość, że oferujemy do wyboru także taką formę. Usuniecie długo podróżujących, ale tanich przesyłek będzie obniżeniem jakości oferty.

Zdaje się że Allegro nie ocenia jakości obsługi, tylko jakość nabijania własnej kasy. W tym jest główny problem. Jesteście zwyczajnie interesowni i nieuczciwi w tych ocenach.

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@msniezek 

Jak tak to wszystko czytam, to mam wrażenie, że sprzedający na allegro mają być jak tresowane małpki. Nieważne czy to sensowne rozwiązanie, czy nie - tak ma być i trzeba skakać do muzyki granej przez serwis. A różnica między małpką z cyrku a sprzedającym jest taka, że ta pierwsza ma chociaż wolne gdy cyrk ma przerwy w występach ;]

A z ciekawości: czy masz okazję korzystać na bieżąco z rozwiązań jakie narzuca serwis ? Nie chodzi mi o czytanie o tych problemach, ale postawienie się w roli sprzedawcy. Domyślam się, że nie. Ja mam nieodparte wrażenie, że ci którzy to wszystko projektują, nigdy nie stawiają się w tej roli. To tak jak moja niedawna dyskusja na temat allegro lokalnie i przykład przywołanego w niej MichalJerzy, tzw Pana Experta (który podobno jest profesjonalistą i ma jeden z najdłuższych staży w ekipie). Gdzie są te owoce jego pracy ? Nie da się tego obronić. Na allegro zaś na odwrót - non stop coś się zmienia, chociaż już wszyscy woleliby aby już nic w tym nie grzebać, bo nikt już za tym nie nadąża. Z projektantami włącznie.

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała odnośnie tego spotkania z ekspertem od lokalnie (jakby ktoś się jeszcze nie zapoznał: tutaj Generalnie można trochę się pośmiać ;] Ale co ja to miałem ... A, cytat (w sprawie opcji dodawania komentarzy):

"Myślimy nad systemem ocen, ale takim, który jednocześnie jest bardziej zrozumiały niż "78% poleca tego użytkownika" (to dużo, mało,?). Mamy różne koncepcje, stąd zwłoka."

Dodam tylko, że obecnie są dwa statusy weryfikacji sprzedawcy: nick z niczym albo nick z mini symbolem (którego znaczenia do tej pory nie rozgryzłem, a wydawało mi się, że mam bogatą wyobraźnię) i dopiskiem "aktywnie sprzedaje". Chmurka po najechaniu na to pole informuje, że ta aktywność to: w ciągu 90 dni min. 6 przedmiotów wystawionych i 3 sprzedanych. Nie ma innego stopnia. Sprzedałeś 100 rzeczy albo trzy - żadnej różnicy.

Ale nie o tym. Chodziło mi o te 78%, które rzekomo jest trudne w interpretacji. O ile w matematyce nic się nie zmieniło, to jest to np. 78 na 100, ewentualnie (w przybliżeniu) 8 na 10, tudzież 3 na 4. Nie wiem co tu jest do rozumienia. To jest tym ciekawsze, że te same procenty (po przecinku nawet !) w ocenie sprzedających na allegro już jest zrozumiałe. A najciekawsze w tym wszystkim jest to, że jakość sprzedaży sprzedawcy na allegro jest bardzo precyzyjnie mierzona w tychże procentach i przeliczana na punkty.

Faktycznie. Wtedy dopiero da się się to zrozumieć :]

oznacz moderatorów

Client:102485058
#7 Wielbiciel#

@msniezek 

"Po pierwsze, na Trustpilot oceniają nas głównie sprzedający" - co za różnica kto was ocenia? Sprzedający (mimo, że to oni płacą prowizje) są w tym aspekcie jacyś gorsi od kupujących (to nie oni utrzymują allegro)?

"mówiąc "oceniane przez klientów" miałem przede wszystkim na myśli to, że miliony osób dziennie wybiera Allegro jako miejsce swoich zakupów" - tych osób, z których spora część jest z "internetami" tak bardzo na bakier, że wchodzą na allegro przez google, bo inaczej nie potrafią? Tych, które nawet nie wiedzą na którym koncie na allegro są zalogowane (pewnie nawet nie zdając sobie sprawy że założyli kolejne) i robią raban na AG, że im zakupy i smart wyparowały? Tych, które na allegro gubią się do tego stopnia, że nawet prowadzone za rączkę mają problem z podstawową jego obsługą (tak, mam i takie osoby wśród znajomych)?

"Dlaczego Allegro było i nadal przez te wszystkie lata jest najsilniejszą marką?" - ile razy jeszcze trzeba ci powtórzyć, że allegro nigdy nie miało realnej i silnej konkurencji, żeby w końcu do ciebie dotarło?

"Moja odpowiedź brzmi: ponieważ zazwyczaj podejmujemy właściwe decyzje" - tak sobie myślę, że osoby, które mają realny wpływ na decyzje podejmowane w allegro na wysokim szczeblu, to pewnie nawet nie wiedzą że istniejesz.

"Ponieważ dobrze wyważyliśmy korzyści obu stron transakcji." - jedyny komentarz jaki mi się nasuwa na myśl to 🤣

"Ponieważ dajemy zarobić setkom tysięcy przedsiębiorców" - mylisz się, to oni dają wam zarobić, bo wasze prowizje często są wyższe, niż ich marże.

"Konkurencja dla Allegro była, jest i będzie - a część to światowi giganci. Fakt, że wyrażasz się o nich w ten sposób, tak jakby potwierdza moje tezy." - bycie gigantem to nie wszystko, liczy się też znajomość specyfiki danego rynku, co przekłada się na odpowiednią strategię.
Tak czy owak, masz może na myśli yebaya, który ze swoim paypalem nie ma szans przebić się w Polsce? Czy może ąmazon, który wszedł na rynek w momencie, gdy allegro było na nim już ze 20 lat?

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@msniezek "...tutaj nie usuwamy żadnych krytycznych opinii w stosunku do Allegro ..."

Przeczytaj sobie co napisałeś, kilka razy, bo przypomnę Ci to zdanie nie raz, a jak nie ja, to inni.

Taka ciekawostka. "Przekroczyłeś limit 10 wpunkt na godzinę"

Zabawne.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@DECO-MASTER jeżeli już polecamy sobie lektury, zachęcam Cię do przeczytania zasad panujących na Gadane (załącznik 15 do Regulaminu Allegro, punkt 4.1 i 4.2 - raz, ale ze zrozumieniem), jakie wpisy na Gadane mogą być usunięte i z jakich przyczyn. Nie usuwamy żadnych opinii z powodu ich nieprzychylności wobec Allegro. Wystarczy kilkanaście minut przeglądania wątków, aby to wiedzieć.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów