Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Na billingu Allegro liczycie oddzielnie pobranie oraz przesyłkę w metodach Allegro Pocztex (bez różnicy czy do punktu czy pod adres).
Natomiast nawet w przypadku braku odbioru naliczacie opłatę w postaci 4,99zł za usługę pobrania.
Dlaczego usługa pobrania jest doliczana, skoro do pobrania nie doszło? Jest to fakturowanie nieprawidłowości i nie jest to zgodne z obowiązującymi zasadami.
Opłata taka mogłaby występować skoro macie taki system tj. liczycie opłatę za wysyłkę oddzielnie i za pobranie oddzielnie, ale powinna być opłata za usługę pobrania automatycznie zwracana, jeżeli do pobrania nie doszło.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@esturion_pl widzę, że prowadzisz już korespondencję e-mail w tej sprawie z odpowiednim działem, więc poczekaj proszę na odpowiedź w sprawie nr 48705121.
Nie chodzi nam o jedną przesyłkę. Chodzi nam o to, kiedy Allegro wprowadzi systemowe rozwiązanie tego problemu.
Dodatkowo chcemy poznać wyjaśnienie kto i dlaczego uznał, że naliczanie opłat za niewykonane usługi powinno być na billingu. Nawet jeżeli tam już trafia, to czemu osoby odpowiedzialne nie robią od razu korekt na te opłaty?
Jak wysyłasz przesyłkę za pobraniem, to PP nalicza opłatę za przesyłkę i usługę pobranie (w przypadku Smarta dopłatę). W przypadku zwrotu, płacisz za zwrot przesyłki wg cennika, a opłata za usługę pobranie jest zwracana.
Czyli na FV za nadanie powinieneś mieć koszt przesyłki i dopłata za pobranie, a na FV za zwrot opłatę za zwrot i za usługę pobranie na minus (korekta).
Pamiętaj też, że usługę pobranie realizujesz na umowie własnej z PP, a nie na umowie Allegro.
Rozliczanie nie działa w przedstawiony sposób.
1. Kiedyś zwroty były na umowie własnej z PP, teraz takich nie otrzymujemy. To rozwiązanie i tak było bezsensowne, bo PP zwracała faktyczną kwotę jaką brali za pobranie, a Allegro i tak brało sobie 4,99zł.
2. Usługa pobranie jest realizowane na umowie Allegro, bo wysyłka jest Allegro Pocztex. Jakby miała być doliczana jeżeli dany sprzedawca nie miałby prywatnej umowy z Pocztą Polską?
Allegro na chwilę obecną nalicza sobie pobranie i go nie cofa z automatu jak pobrania nie było. W ten sposób płaci się za usługę której nie było i trzeba samemu pisać na to reklamacje.
Przecież, aby nadać przesyłki pobraniowe Allegro Pocztex, trzeba mieć umowę własną z PP (lub skorzystać z usług brokera obsługującego przesyłki z przedrostkiem Allegro).
Tu masz wyraźnie napisane https://help.allegro.com/sell/pl/a/metody-dostawy-poczty-polskiej-i-pocztex-informacje-dla-sprzedaja..., że aby skorzystać z usługi pobranie, potrzebna jest umowa własna z Pocztą Polską.
Ad1. Opłata pobrana przez Allegro za pobranie powinna być równa opłacie pobranej przez PP. Czyli powinno być -4,99 zł przy nadaniu i +4,99 zł przy zwrocie, co daje mam zero.
A i przesyłka zwrotna nie jest przesyłką pobraniową.