Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Zakładam nowy temat, bo takiego o dopłatach nie znalazłem.
Otóż mam taką sytuację: generalnie korzystam z dwóch firm kurierskich - DPD albo GLS korzystając z ich systemów lub Polkuriera. Dane kopiuję z allegro.
I teraz ważne: rzadko, bo rzadko ale zdarza mi się kopiować zakodowany adres mailowy, żeby klient otrzymał maila zwłaszcza, jeśli chodzi o DPD, bo tam jest sporo możliwości dotyczących odbioru paczki, kopiuję go sobie klikając w KOPIUJ E-MAIL w "Zamówieniach".
Już dawno temu zauważyłem, że stworzeniu i zapisaniu takiej przesyłki w systemie DPD, GLS, Polkurier automatycznie uzupełnia się w "Zamówieniach" numer paczki. I teraz najlepsze...
Równocześnie Allegro dolicza opłatę za nadanie takiej paczki! Po kontakcie z konsultantką allegro wiem tyle: o co mi w ogóle chodzi, przecież to dobrze, że allegro pokrywa połowę kosztów nadania paczki! No dobra, ale ja za tą paczkę już jednej z firm zapłaciłem 30 czy 40 zł! Plus 11,49 dolicza sobie allegro za co? Za skopiowanie adresu email? Przecież ja nie korzystam z allegrowej opcji wysyłki z "Zamówień".
Proszę kilka paczek z kwietnia:
18 kwi 2025, 14:49
Przesyłka DPD
Numer nadania:
1015531314401U
Kod:
DPD_P1_KURIER
963d32c0-163b-11f0-ae10-373f7f4366ab
Szczegóły:
Allegro Kurier DPD; Order value = 75.00 PLN - w ramach Uslugi Allegro Smart
-5,79 zł
-5,79 zł
18 kwi 2025, 03:09
Przesyłka DPD
Numer nadania:
1015531244296U
Kod:
DPD_P1_KURIER
02bc2fc0-13d3-11f0-ac4f-639ea24ab8fc
Szczegóły:
Allegro Kurier DPD; Order value = 420.00 PLN - w ramach Uslugi Allegro Smart
-11,49 zł
-11,49 zł
14 kwi 2025, 16:33
Przesyłka DPD
Numer nadania:
1015136744309U
Kod:
DPD_P1_KURIER
c53b59e0-1220-11f0-a0bb-3317218f068f
Szczegóły:
Allegro Kurier DPD; Order value = 340.00 PLN - w ramach Uslugi Allegro Smart
-11,49 zł
-45,96 zł
14 kwi 2025, 13:13
Przesyłka DPD
Numer nadania:
1015136646697U
Kod:
DPD_P1_KURIER
24b39a20-1188-11f0-8062-0fed63521798
Szczegóły:
Allegro Kurier DPD; Order value = 420.00 PLN - w ramach Uslugi Allegro Smart
-11,49 zł
-34,47 zł
14 kwi 2025, 12:54
Przesyłka DPD
Numer nadania:
1015136863112U
Kod:
DPD_P1_KURIER
06cb0280-1329-11f0-9e2c-f70af5da8b9f
Szczegóły:
Allegro Kurier DPD; Order value = 490.00 PLN - w ramach Uslugi Allegro Smart
-11,49 zł
-22,98 zł
14 kwi 2025, 10:51
Przesyłka DPD
Numer nadania:
1015136956246U
Kod:
DPD_P1_KURIER
e75bc270-132a-11f0-856a-91cf100451ae
Szczegóły:
Allegro Kurier DPD; Order value = 370.00 PLN - w ramach Uslugi Allegro Smart
-11,49 zł
-11,49 zł
Na te paczki z 14 kwietnia, jak już do konsultantki dotarło co się stało, złożyła reklamację. Na te z 18 nie mogła, bo nie było ich jeszcze w rozliczaniu, już są. A to tylko kilka paczek z tego miesiąca.
I mam pytanie co teraz? Mam przeglądać wszystkie paczki z kilkunastu miesięcy i każdą po kolei reklamować?
Jakim w ogóle prawem allegro sobie dolicza taką opłatę.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
@zrolowani_com z tego co widzę, prowadzisz już korespondencję mailową z naszym supportem, a Twoja reklamacja została złożona 16.04.2025 - proszę o cierpliwość. Odpowiedź otrzymasz w drogą mailową.
Nie, nie prowadzę. Tam już nie ma nic do wyjaśniania, ewentualnie reklamacja na resztę paczek, ale nie wiem czy mam składać każdą po kolei czy można to załatwić w inny, szybszy sposób. Poza tym chciałbym się dowiedzieć dlaczego w ogóle opłaty są doliczane w ten sposób. Chciałbym też ostrzec przed tym innych.
Wiemy o tym. Allegro od dawna ma to gdzieś. Temat był wielokrotnie poruszany i dotyczy wszystkich metod dostawy. Masz tylko 2 opcje. 1-wsza robić tak jak robisz, a oni się cieszą z niesłusznych zysków. 2-ga z maila wycinasz wszystko do plusa. Wtedy portal nie naliczy tej opłaty. Za to nie wliczą Ci tego do statystyk, żadna paczka nie będzie wysłana w terminie.
Ja nie znalazłem podobnego wątku. Fakt są o dopłatach, weryfikacjach, ale o tym, że podając maila w systemie firmy kurierskiej allegro potraktuje paczkę jako wysłaną przez nich co poskutkuje naliczaniem opłat nie widziałem. Nadal pisząc to brzmi jak abstrakcja.
CTRL C CTRL V numeru paczki z np. GLSa do allegro działa normalnie. Liczy się do statystyk, śledzenie działa też.
Długo mam czekać na odpowiedź? Ani tu ani wspomnianego maila brak.
@zrolowani_com Tak jak napisała wyżej Basia, odpowiedź na reklamację otrzymasz drogą mailową.
Ale chyba pytałem jeszcze o coś. Tych paczek jest więcej.
Na te paczki z 14 kwietnia, jak już do konsultantki dotarło co się stało, złożyła reklamację. Na te z 18 nie mogła, bo nie było ich jeszcze w rozliczaniu, już są. A to tylko kilka paczek z tego miesiąca.
I mam pytanie co teraz? Mam przeglądać wszystkie paczki z kilkunastu miesięcy i każdą po kolei reklamować?
Jakim w ogóle prawem allegro sobie dolicza taką opłatę
@zrolowani_com Dopłaty są naliczane na podstawie informacji, które otrzymujemy od przewoźnika. W przypadku wątpliwości co do zasadności naliczenia którejś z nich, możesz złożyć reklamację. Tylko wtedy sprawa może zostać zweryfikowana i wyjaśniona.
Ale jakiego przewoźnika? Ja podałem tylko i wyłącznie w zewnętrznym systemie skopiowany zamaskowany adres email klientów z panelu "Zamówienia". W którym miejscu znajdę informację, że podając wyłącznie jego w aplikacji firmy kurierskiej lub brokera zostanie mi naliczona opłata jak za nadanie paczki przez wasz system? Przypominam, że oprócz tej naliczonej przez allegro paczki zostały już wcześniej opłacone!
Wiem, że mogę reklamować. Pytałem już dwa razy jak mam to zrobić - czy każdą z kilkunastu miesięcy po kolei mam weryfikować, znaleźć potwierdzenie zapłaty w firmie kurierskiej czy jest jakaś szybsza opcja?
@zrolowani_com Jeśli chcesz złożyć reklamację, musisz wskazać konkretne przypadki, których ona dotyczy. Tylko wtedy reklamacja będzie mogła zostać rozpatrzona.
Allegro Kurier DPD to metoda dostawy rozliczana modelem Allegro Standard, czyli bezpośrednio z Allegro. Wszystkie informacje na ten temat, łącznie ze wskazówkami w jaki sposób składać reklamacje, są dostępne tutaj.
Albo się nie rozumiemy albo Pani celowo to robi. Allegro Kurier DPD - ja z tej usługi nie korzystałem. Ja podałem wyłącznie adres mailowy w aplikacji DPD dostępnej pod adresem https://nadaj.dpd.com.pl/ lub wysyłając poprzez analogiczny panel Polkuriera. Proszę mi wskazać miejsce w regulaminie, gdzie jest informacja, że podając wyłącznie adres email klienta skopiowany z "Zamówień" przesyłki zostaną potraktowane jako wysłane poprzez Allegro i zostanie mi naliczona za to opłata, a które to paczki zostały już opłacone bezpośrednio.
@zrolowani_com W swoim pierwszym wpisie, otwierającym ten wątek, podaje Pan przykłady przesyłek, których dotyczy problem. Pierwsza paczka nr 1015531314401U dotyczy zamówienia 963d32c0-163b-11f0-ae10-373f7f4366ab, gdzie wybraną metodą dostawy jest Allegro Kurier DPD.
Przesyłki z dostawą Allegro Kurier DPD można zamawiać w narzędziu Wysyłam z Allegro lub w narzędziu nadawczym DPD. Można je też nadać poprzez integrację API WzA z zewnętrznym systemem, takim jak Baselinker czy EasyUploader.
Zasady rozliczania tych przesyłek są opisane w artykule, który wskazałam wyżej. Jeśli doszło do naliczenia podwójnej opłaty, należy złożyć reklamację.
Nie korzystam praktycznie wcale z "wysyłam z allegro". I te paczki z pierwszego posta wysłane były przez Polkuriera a nie DPD.
Zapoznałem się z tym artykułem i nie widzę nigdzie informacji o możliwości naliczenia podwójnej opłaty. Poproszę o inne wskazanie, gdzie ta informacja się znajduje.
I z tym Panem to bez przesady - Rafał jestem. A allegro znam dłużej niż czas pracy wszystkich tu obecnych moderatorów razem wziętych.
Przynajmniej na odpowiedź tym razem można liczyć szybko, dzięki.
Wchodzę dzisiaj na allegro, gdzieś kątem oka widzę saldo rozliczeń z allegro na minusie. Co jest grane, jaki minus... Sprawdziłem rozliczenia z allegro i do każdej z wyżej wymienionych paczek doliczono kolejne dopłaty. A to tylko te kilka ostatnich paczek.
@zrolowani_com Jeśli nie zgadzasz się z naliczonymi opłatami, masz możliwość złożenia reklamacji.
Nie no, pewnie że się zgadzam. Wszystko jest w jak najlepszym przecież porządku...
Acha... Tylko....
Do kogo mam składać reklamację? W allegro już dawno minęło 14 dni na rozpatrzenie tych z pierwszego posta, cisza. Broker? Dzisiaj się z nim kontaktowałem, nie wiedzą co i czy w ogóle cokolwiek mogą zrobić, sprawdzają.
@zrolowani_com Czy możesz wskazać numery reklamacji, o których piszesz?
16.04.2025, 19:11
Przyjęliśmy reklamację. Numer sprawy: "50962002" ref:!00D240aE05.!500Ti0PabfP:ref
Dzień dobry Rafal,
właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację o numerze 50962002.
Wszystkie zgłoszenia staramy się rozpatrzyć w ciągu:
Decyzję prześlemy na Twój adres e-mail.
Wiadomość jest automatyczna. Prosimy na nią nie odpowiadać.
Pozdrawiamy,
Zespół Allegro
Allegro sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000635012, kapitał zakładowy: 40 000 000 złotych, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 525-26-74-798, REGON 365331553
@zrolowani_com Reklamacja została złożona 16.04, zatem termin na jej rozpatrzenie jeszcze nie minął.