Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Widzę że w rozliczeniach pojawiły mi się dodatkowe dopłaty z tytułu niby nie standardu Allegro DPD, około 20 przesyłek + 10 zl każda.
Jako że wiem że DPD ma w swoim zwyczaju doliczanie takich dopłat i na umowie wiem jak to reklamować skutecznie. Tak tutaj nie bardzo wiem co z tym zrobić.
Ma ktoś podobną sytuację?
Pozdrawiam
@ailton5 a wiadomo z jakiego powodu te dopłaty ? gabaryt, waga ? coś jest w specyfikacji ??
Sprawdzasz kod dopłaty w szczegółach rozliczenia z Allegro, następnie w pomocy Allegro szukasz tematu, w którym wyszczególnione są kody opłat z Poczty Polskiej. Weryfikujesz dopłatę ze stanem faktycznym wysłanej paczki, jeśli dopłata jest naliczona prawidłowo, bierzesz ja na klatę, jeśli nie - składasz reklamację, udowadniając ich pomyłkę.
Przechodziłem reklamacje z DPD, z PP jeszcze nie mam doświadczenia przy ich składaniu ponieważ przez 4 lata nie zdarzyły mi się jakiekolwiek dopłaty od nich.
Czy komuś udało się odzyskać pieniądze za nie słuszne doliczenie opłat kurier DPD ?
Rownież mam taka sytuacje - Poczta Polska doplaty na ponad 2000zl 😡😡😡
licząc od początku roku - mi naliczyli opłat za ok 1500zł - pierwsza reklamacja allegro nie uznało .19.05 znów naliczono mi dodatkowe opłaty pawie 400zł.Po przeanalizowaniu tych opłat robią to wybiórczo np nadając tą samą przesyłkę jednego dnia z tej samej aukcji do jednego mi doliczyli ,a drugiego nie .Ja nie ogarniam tych opłat dodatkowych i nie wiem jak mam to odzyskać
ja składałem reklamację do DPD - liczyli mi paczki ponad gabarytowe jako wysyłki paletowe. DPD uznało reklamację, po 2 miesiącach o ile się nie mylę allegro oddało środki.
@Finger000 to jest pokłosie pośrednictwa allegro. Od kiedy ten system tak działa, tutaj na forum czytalem już o dopłatach na poczcie, inpost, DPD itd, praktycznie u wszystkich. Dziwne, że jak nie było pośrednictwa allegro to te dopłaty praktycznie nie istniały, albo pojawiały się sporadycznie.
Przed przystąpieniem do Smart tego problemu nie było -opłaty dodatkowe są niesłusznie doliczane i nie wiem jak mam wywalczyć zwrot
Naprawdę przejrzałem wszystkie dopłaty i przykład nadając przesyłkę z tej samej aukcji -tak samo pakuje - tak samo wygląda do jednej doliczyli a do drugiej nie
i takich opłat dodatkowych 19.05 doliczyli mi bardzo duzo a miesiac temu składalem reklamacje która nie została uznana gdyż podobno paczki są nie standardowe - tylko jak jedna jest standardowa a jedna nie - teraz z allegro nikt mi już nawet nie odpisuje
Mega wałek
Tak, składasz reklamację (jeśli to Smart - dołączasz pełnomocnictwo Allegro), która za pierwszym razem zapewne zostanie odrzucona. Następnie składasz odwołanie, które też zapewne zostanie odrzucone, wtedy kontaktujesz się ze swoim doradcą biznesowym DPD, któremu naświetlasz sprawę, i możliwe, że dopiero wtedy reklamacja może zostać uznana, ale... tylko wtedy, kiedy w jakikolwiek sposób jesteś w stanie udowodnić, że akurat w przypadku tej przesyłki został popełniony błąd ze strony DPD.
Przy uznanej reklamacji, o ile pamiętam w ciągu półtorej miesiąca na koncie Allegro pojawiła się korekta.
Niestety, aby uniknąć takich sytuacji, trzeba wprowadzić w swojej firmie system fotografowania przesyłek. Kupujesz aparat tylko w jednym celu, robienia zdjęć paczek. Ustalasz schemat robienia powiedzmy 3 zdjęć jednaj paczki, w określonej pozycji w przystawioną rozwiniętą miarką. Robisz zdjęcie tak, aby widać było list przewozowy i odczyt z miarki. Robisz zdjęcia 3 boków i zapominasz o paczce dopóki nie przyjdzie jakaś dopłata. Wtedy po numerze trackingowym dojdziesz, które to zdjęcia. Dołączasz je do składanej reklamacji.
Jest jeszcze sposób taki, że drukujesz siatkę z naniesionymi wymiarami co 1cm, o powierzchni 150 cm na 150 cm. W biurze naklejasz sobie taką siatkę na dwie narożne ściany i masz przymiar. W narożniku stawiasz paczkę i robisz jedno zdjęcie na którym widać wymiar szerokości, wysokości i głębokości. Rozwiązanie dla tych którzy biuro lub magazyn mają spory.
Sposób 1 upierdliwy, ale przy 10 paczkach dziennie, nie zabiera mi to więcej niż 5 minut na wszystkie paczki, a w razie reklamacji masz niebity dowód na kształt i wymiar przesyłki.
Sposób 2 dopiero wprowadzę w życie.
Nie rozumiem dlaczego tak ludzi naciągają na kasę przecież i tak opłaty za sprzedaż na allegro są mega wysokie -prowizje od sprzedaży i od wyróżnienia są mega wysokie
@imprezator_com pomysły fajne, gorzej tylko jak tych paczek jest np. 100 dziennie, to wtedy trzeba byłoby zatrudnić specjalną osobę do fotografowania i opisywania tych przesyłek. Ja w przypadku DPD miałem dopłaty często z tytułu wagi. Najlepsze było to, że potrafili wpisać przy paczce, ważącej 500g, np. 10kg. Na moje reklamacje odpisywali, że tak wskazała certyfikowana waga :):)
Dopiero jak zagroziłem zerwaniem umowy i wezwaniem na świadka kuriera, który potwierdziłby, że nigdy takich ciężkich paczek od nas nie odbierał to reklamacje były uznawane.
A czy Np w UPS też jest ten problem? Smart obejmuje DPD, Inpost i UPS. InPost i DPD znam a UPS też są takie problemy?
@Finger000 owszem, dwa razy, teraz złozyłam znow reklamacje, nie są to duże kwoty, ale wychodzę z założenia, że kazdy pieniądż jest mój i ciężko na niego pracuję. Współczuję tym co maja wysyłke duzo wiecej i czasu mniej na sprawdzanie i pisanie reklamacji.
A może na cały przyszły tydzień z cenników pousuwać wysyłki kurierem, ustawić czas dostawy na 7 dni , i bęc nagle DPD mialoby mniej o kilka tysiecy wysyłek.
MAM to samo , robią mnie w ciula tak co miesiąc na setki złoty. w DPD paczka niestatnadarowa i tyle, nie wiedza kto gdzie to wbił. nie maja nic na monitoringu, nieda sie tego wyjasnic udało sie PAnu?
Nam także DPD nalicza dodatkowe opłaty na niektóre paczki, mimo, że wszystkie są takie same - ten sam wymiar (kartony robione specjalnie dla nas) i waga.
Czy ktoś wymógł na kurierze odbierającym paczki podpis, że podane wymiary i wagi są zgodne z rzeczywistością? Mam wagę certyfikowaną 😉 Miarę też 😉
Przejdźcie na Pocztę, problem zniknie. DPD naciągało na dopłaty i ciągle będzie to robić dopóki wam to nie przeszkadza
Opłaty dodatkowe nadal są ale jak uparcie walczysz, wysyłasz reklamacje, odwołanie to po 2-3 miesiącach udaje się i reklamacje uznają , oczywiście nadal opłaty dodatkowe doliczają i nic z tym nie da się zrobić prócz odwołania, odwołania i jeszcze raz odwołania.
Cześć, mi naliczyli za październik do dnia dzisiejszego tj, 15/11/22 - 1200zł, czy to już ostatnio etap czy jeszcze będą naliczać do końca listopada za październik, ktoś wie?
Czyli czytając wątek, da się jakoś te pieniądze odzyskać, reklamacja na stronie dpd, dobrze rozumiem?
Pozdrawiam
mi tez tak przyszło ,wszystko w standarcie. Furbonetka tak robi i nalicza sobie lewą kasę .Nie polecam wysyłać tą formą//
U mnie od 3 miesięcy dpd nalicza opłaty za podjazd, mimo iż nigdy nie zamawiałem podjazdu.
Reklamacja uwzględnia te opłaty, pytanie czy tak będzie ciągle ?.
To nadużycie ze strony dpd. Ilu tego nie zauważy ?.