anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja allegro - co poszło nie tak?

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Cześć,
Odrzuciłem w dyskusji reklamację klienta jako niezasadną i pracownik allegro lub bot wysłał mi w dyskusji taką wiadomość.
Wydawało mi się, że wszystko dobrze zrobiłem jak przy starszych reklamacjach, czy moglibyście napisać mi co źle zrobiłem przy odrzucaniu reklamacji?
Rzeczoznawca stwierdził uszkodzenie mechaniczne i posiłkuję się tym.dyskusja1.pngdyskusja2.png

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@republicbikes  Niepotrzebnie  namawiałeś klienta do wniosku Protect,  nie masz do tego uprawnień.  Musisz pamiętać  że  tam w Allegro czytają to czasem ludzie i na pewno nie odbierają takich komentarzy dobrze.

Po kiego sie wychylasz i odpowiadasz za kogoś, za jakiegoś dystrybutora, lub za pracownika Allegro? Masz pisać od siebie, tylko twoja opinia jest ważna, najwyżej możesz dołączyć  inną opinię jako załacznik.

oznacz moderatorów

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Dziękuję za info.
Allegro samo podpowiada bardzo często protecta (nie wiem nawet czy nie zawsze w przypadku odrzuconych reklamacji), u nas często podpowiadamy i klienci często korzystają potem z tego programu 🙂

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Rozumiem,  a gdyby ktoś obcy stał pod twoim sklepem i bez twojej zgody podpowiadał  potencjalnym klientom jak uzyskać lepszy towar a może jakieś rabaty  czy promocje  to na pewno byłbyś bardzo szczęśliwy.

oznacz moderatorów

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Czyli generalnie myślisz, że pracownik allegro mógł się pogniewać na mnie?
Nie jest to dla mnie tak oczywiste jak dla Ciebie - nie jest to chyba w żaden sposób określone przez allegro w regulaminach / zabronione.
Ja podpowiadając klientowi staram się być dla klienta miłym/pomocnym.
Jaki jest dokładnie zamysł programu allegro protect nie wiem - ale być może taki sam i być może allegro chętnie zwraca pieniądze klientom aby być prokonsumenckim?
Jakby nie patrzeć to finansują ten program sklepy z płaconych prowizji

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Bez przesady z tym gniewaniem,  ale takie wychodzenie przed szereg  nie jest dobrym pomysłem.

Masz pisać swoją opinię, decyzję reklamacyjną a nie  przewidywać i  wymuszać niejako przyszłe decyzje  Allegro.

oznacz moderatorów

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Dzięki za porady.
Tego typu propozycje wydawały mi się miłe w stosunku do klienta/pomocne.
Generalnie wszyscy wiemy jak co poniektórzy klienci potrafią się zdenerwować w przypadku odrzuconej reklamacji, także też miałem wrażenie, że może to załagodzić sytuacje.
Z tego co widzę, też nie zawsze klienci wiedzą jak działa też ten program (który pracownicy allegro/boty automatycznie też) sami sugerują w dyskusjach, także podpowiadaliśmy z tych powodów taką możliwość dotychczas.

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#16 Inspirator

@republicbikes  AP to program uznaniowy Allegro i tylko Allegro decyduje co, komu i za co wypłaca. Tu nie ma żadnych twardych kryteriów. 
Ja na miejscu Allegro przejrzałabym teraz wszystkie Twoje reklamacje bo byłoby to dla mnie podejrzane - sam reklamacje odrzucasz a potem wspaniałomyślnie proponujesz protecta. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@republicbikes czy możesz podać numer zamówienia, którego dotyczy ta dyskusja? 
Poproszę zespół zajmujący się dyskusjami o zweryfikowanie wypowiedzi konsultanta i wyjaśnienie, dlaczego uważa uzasadnienie za niewystarczające. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az1rael ma rację - sprzedawca odpowiedział w reklamacji, ba nawet uzyskał ekspertyzę od dystrybutora/producenta i to za darmo dla reklamującego

wszystko jak najbardziej zgodne z prawem i regulaminem allegro

czego allegro się czepia? nie lepiej popracuje nad własną komunikacją z użytkownikami,

bo tutaj łamie ewidentnie przepisy prawa i do tego sugeruje kupującemu, że ma rację.

 

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@RED jeszcze mi ściągnęli wiadomość za wykazanie niekompetencji konsultantów i uzurpowanie sobie kompetencji organów państwowych działających na rzecz konsumenta

oznacz moderatorów

republicbikes
#9 Pomysłodawca

@RED @az1rael @br.  Dzięki za wszystkie porady.
Udało mi się ustalić, otrzymałem odpowiedź od Allegro co było nie tak.
Według informacji od pracownika Allegro, powodem jest użycie nieakceptowanej/niewystarczającej przez UOKiK frazy "uszkodzenie mechaniczne".
Pełna odpowiedź:
"
dziękuję Państwu za wiadomość i przepraszam za wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź.

Nasza wiadomość w dyskusji wynika z tego, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpisał wydawanie decyzji na podstawie uszkodzenia mechanicznego do listy klauzul niedozwolonych.

W związku, z czym wydając decyzję reklamacyjną nie można opierać się wyłącznie na informacji o uszkodzeniu mechanicznym.

Dziękuję za dodanie w dyskusji bardziej rozbudowanej decyzji. Proszę pamiętać, aby zawsze w decyzji reklamacyjnej znajdowała się jednoznaczna odpowiedź."

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@republicbikes @RED @br. Konia z rzędem temu co znajdzie klauzulę niedozeoloną mówiącą że odrzucenie reklamacji powolując się na uszkodzenie mechaniczne jest klauzulą abuzywną...

https://rejestr.uokik.gov.pl/wyszukiwanie.php?view=#advancedResults

1000008220.jpg

 jedyne co znalazłem i nie ma zastosowania czyli allegro znowu wciska kit dzwoni ale nie wiadomo w jakim kościele

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az1rael @republicbikes allegro to spryciarze - piszą niby coś ale podeprzeć się wyrokiem to nie łaska

adekwatne zdjęcie z komiksu

1.jpg

 

odpisuje się uszkodzenie nie tkwiące w produkcie, działanie czynników zewnętrznych  i itrp

oznacz moderatorów

wojtekmarchewka
#12 Orędownik

Daję plusa za "Tytus, Romek i A’Tomek" 😁

oznacz moderatorów

KrzepkiRadek
#9 Pomysłodawca

@REDjest co najmniej kilkanaście wyroków stwierdzających, że sprzedawca nie może samodzielnie decydować o pochodzeniu wad, zapis "działanie czynników zewnętrznych" z całą pewnością nie obroniłby się w sądzie. Cytując chociażby XVII AmC 6186/13: "(...) Potencjalna odmowa uznania reklamacji powinna być bowiem oparta na opinii kompetentnego podmiotu (np. na ekspertyzie producenta), a nie na własnym przeświadczeniu o przyczynie powstania wad reklamowanego towaru. (...)"

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐
oznacz moderatorów

KrzepkiRadek
#9 Pomysłodawca

@az1rael przecież wystarczy użyć wyszukiwarki: https://rejestr.uokik.gov.pl/wyszukiwanie.php?details=3173#details

Nie zmienia to faktu, że do tej akurat sprawy to nie pasuje - cytując uzasadnienie wyroku: "Powzięcie wątpliwości w przedmiocie pochodzenia wad w reklamowanym towarze nie może stanowić samodzielnej podstawy do odmowy uwzględnienia reklamacji. Potencjalna odmowa uznania reklamacji powinna być bowiem oparta na opinii kompetentnego podmiotu (np. na ekspertyzie producenta), a nie na własnym przeświadczeniu o przyczynie powstania wad reklamowanego towaru."

Tym niemniej klauzula jest, czekam na mojego konia z rzędem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@KrzepkiRadek a przeczytałeś wątek? do odmowy uznania reklamacji z powodu uszkodzenie mechaniczne dołączył opinię producenta powołującą się na to samo.

oznacz moderatorów

KrzepkiRadek
#9 Pomysłodawca

@az1rael na przyszłość, jak oferujesz konia z rzędem, to bądź po prostu bardziej precyzyjny 🙂

Konia z rzędem temu co znajdzie klauzulę niedozeoloną mówiącą że odrzucenie reklamacji powolując się na uszkodzenie mechaniczne jest klauzulą abuzywną

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@KrzepkiRadek chodziło o samo uszkodzenie mechaniczne jako powód odrzucenia cp wynika z dyskusji na forum nie o co wysyępuje najczęściek przyjęcie reklamacji do rozpatrzenia warunkowane jest spisaniem protokołu szkody.

oznacz moderatorów