anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja allegro - co poszło nie tak?

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Cześć,
Odrzuciłem w dyskusji reklamację klienta jako niezasadną i pracownik allegro lub bot wysłał mi w dyskusji taką wiadomość.
Wydawało mi się, że wszystko dobrze zrobiłem jak przy starszych reklamacjach, czy moglibyście napisać mi co źle zrobiłem przy odrzucaniu reklamacji?
Rzeczoznawca stwierdził uszkodzenie mechaniczne i posiłkuję się tym.dyskusja1.pngdyskusja2.png

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Czy może chodzić tylko o to, że napisałem "polski dystrybutor odrzucił" zamiast tego, że to ja odrzuciłem? Na samej górze mojej wiadomości zaznaczyłem "Reklamacja odrzucona" - także w domyśle chyba, że przeze mnie jest odrzucona.

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@republicbikes zdjęć nie widać, napisz co się stało, dotrzymałeś 14 dniowego terminu na odpowiedź ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Odrzuciłem reklamację (oficjalnie przyciskiem u góry w dyskusji) i napisałem:
"Reklamacja odrzucona Powód: Uszkodzenie towaru przez kupującego Uzasadnienie: Witam, z przykrością muszę poinformować, że polski dystrybutor marki **piiip** odrzucił reklamację jako niezasadną. W załączniku podsyłam odpowiedź z serwisu polskiego dystrybutora. Gdyby Państwo chcieli to można skorzystać z Allegro Protect - często zdarza się, że allegro zwraca pieniądze w przypadku odrzuconych reklamacji. pozdrawiam Obsługa Republic Bikes"

Załączyłem też odpowiedź polskiego dystrybutora marki, gdzie jest dosyć krótka informacja, że reklamacja "odrzucona" i "Uszkodzenie mechaniczne".

po tym pracownik allegro lub bot wysłał mi taką wiadomość:
"przykro mi, że sprawa się przedłuża. republicbikes, samo wyjaśnienie "uszkodzenie mechaniczne" nie jest wystarczające. Przypominam, że za wydanie decyzji rozumie się uznanie lub odrzucenie reklamacji, co powinno zostać poparte odpowiednimi argumentami. Przykładowo "Uznaję reklamację, ponieważ..." lub "Odrzucam reklamację, ponieważ...". Proszę zatem o wydanie jednoznacznej i uargumentowanej decyzji reklamacyjnej. Proszę o odniesienie się do wady zgłoszonej przez kupującego i wydanie decyzji do 6 sierpnia 12:25. W przeciwnym wypadku reklamacja zostanie automatycznie uznana (ze względu na przekroczony termin 2 tyg na odpowiedź. Niewystarczające uzasadnienie traktuję jako brak rozpatrzenia)."

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@republicbikes

I to niestety był błąd. To ty jako sprzedawca odpowiadasz przed kupującym z tytułu niezgodności towaru z umową. Ustawodawca nakłada na sprzedawcę obowiązek rozpatrzenia reklamacji i w razie uznania do sprzedawca ma doprowadzić produkt do zgodności z umową (poprzez wymianę lub naprawę, przy czym to sprzedawca ma dokonać naprawy). Przy reklamacji z tytułu niezgodności z umową nie interesuje cię czy produkt ma gwarancję, ani czy w wyniku nieautoryzowanej naprawy straci gwarancję.

A odrzucenie reklamacji musisz uzasadnić. Początek masz dobry, ale nie powołuj się na odrzucenie twojej reklamacji. To ty masz stwierdzić uszkodzenia mechaniczne.

oznacz moderatorów

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Dziękuję,
Procedury generalnie rozumiem, czy też różnice pomiędzy gwarancją a rękojmią.
Przycisk "odrzuć reklamację" wydaje mi się równoznaczny, że odrzucam reklamację jako sklep.
Czyli Twoim zdaniem rozchodzi się tylko o to, że nie napisałem: "Ja odrzucam reklamację" tylko "reklamacja została odrzucona przez polskiego dystrybutora"?

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@republicbikes

Tak chodzi właśnie o "reklamacja została odrzucona przez polskiego dystrybutora". To ty masz ją oszucić. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@republicbikes 
Reklamacja odrzucona Powód: Uszkodzenie towaru przez kupującego. Jest wszystko co trzeba powód jest i uzasadnienie. Pracownik allegro leci se w jajo i rusza coś do czego nie ma prawa się wtrącać bo nie jest stroną reklamacji 
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  zwróćcie uwagę konsultantowi że jak próbuje być mądry to niech wpierw przeczyta ustawę 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@republicbikes 

Art.  7a.  [Obowiązek udzielenia odpowiedzi na reklamację]
1.  Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
2.  Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3.  Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@republicbikes pokaż uzasadnienie producenta bez jego danych wrażliwych co on odpisał

oznacz moderatorów

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Nie rozpisał się zbytnio, ale przekazaliśmy do sprawdzenia im produkt.
Wspomniał o gwarancji, ale to tutaj nie ma znaczenia - gdyż interesuje nas tylko czy reklamacja jest zasadna aby uznać reklamację lub odrzucić. Jest informacja o uszkodzeniu mechanicznym. aspireodpowiedz2.png

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@republicbikes   Szkoda że dopiero teraz  wiemy o co jest dyskusja.

To jest pamięć komputerowa,  tutaj uszkodzenia mechanicznego czy ręcznego nie da się ukryć, po prostu widać  jeśli są  jakieś ukruszenia styków lub kości pamięci.  Miałeś zdjęcia  kiedy sprzedawałeś możesz pokazać  zdjęcia zwróconych pamięci i masz wynik. Mogłeś to sam zauwazyć i wykazać w dyskusji..

A pamięć uszkodzić można  łatwo jeśli ktoś  ją wciska  odwrotnie, albo usiłuje się wetknąć nie taki typ,  na przykład  pamięć DDR4  do slotu DDR5  czy na odwrót.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@br. nie pomyliłeś wątków? reklamacja była kierownicy rowerowej w tym wątku?

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Faktycznie.....   nie to że pomyliłem, tylko było to tak dawno że zapomniałem o co biega,  tymczasem  ta  nazwa  **piiip**  wprowadziła mnie na złą  drogę.... Dzięki  

edit;  to jest chore  nawet nazwy pamięci nie wolno zacytować bo pika...  A  jeśli SDRAM?

oznacz moderatorów

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Dziękuję za odpowiedź,
generalnie nie jestem "świeży" w tym temacie - codziennie rozpatruję reklamacje od wielu lat.
Faktycznie (być może ze zmęczenia i przyzwyczajeń - rozpatrujemy też przecież reklamacje na podstawie gwarancji), niezbyt trafnie ująłem to zdanie, że to nie my odrzucamy tylko dystrybutor.
Ale to, że odrzuciliśmy reklamację, klikając przycisk, że odrzucamy reklamację (w domyśle my) jako niezasadną, podaliśmy powód, podaliśmy nawet od rzeczoznawcy dokument - zdziwiła nas bardzo ta wiadomość od pracownika allegro.
Z toku dyskusji moim zdaniem jasno wynika, że reklamacja została odrzucona jako niezasadna i jak dla mnie jest to trochę czepianie się nas 😕

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@republicbikes zdjęć nie widać masz za niską rangę wklejaj tekst. Co do konsultantów to większość ustawy nie miała w rękach o innych kodeksach nawet nie wspomnę brak kompetencji po oczach wali oni nawet konsumenta i osoby prywatnej nie rozróżniają i  zakupach osoba prywatna sprzedawca i kupujący podają art UK

oznacz moderatorów

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Jest to screen z systemu reklamacji polskiego dystrybutora amerykańskiej firmy.
Na screenie są tylko informacje, czego dotyczy reklamacja, numer reklamacji + informacje dotyczące rozwiązania reklamacji:
"Stan: Rozwiązano
Sposób rozwiązania: Odrzucono
Wyjaśnienie: Uszkodzenie mechaniczne nie podlegające gwarancji"

Generalnie sprawa dla nas dosyć jasna - od siebie bym dodał, brak możliwości ukrytych wad materiałowych, prosty przedmiot/kierownica rowerowa wykonana z aluminium - być może dlatego dystrybutor się nie rozpisał.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Powód odrzucenia uszkodzenie mechaniczne powstałe z winy klienta brak oznak wad materialowych i / lub konstrukcyjnych. Pytanko jak można uszkodzić kierownicę? Zderzyl się z samochodem czy co?

oznacz moderatorów

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Mając odpowiedź polskiego dystrybutora mam pewność, że produkt nie ma wad.
Kierownica przeznaczona do sportów ekstremalnych.
Poobijana cała, według relacji klienta były wypadki, ale żadnego "poważnego".
Ale mniejsza z tym, jeśli ktokolwiek chce podważyć, że posiadała ukryte wady, to chyba to może tylko sąd wraz z innym rzeczoznawcą.
Ale zastanawia mnie tylko dlaczego otrzymałem taką wiadomość od allegro - co poszło nie tak:
- czy powodem jest wzmianka o gwarancji/dystrybutorze
- czy może powodem jest to, że pracownik allegro próbuje stać się rzeczoznawcą w kwestii o której nie ma żadnego pojęcia "wzmianka o niewystarczającym uzasadnieniu reklamacji"

oznacz moderatorów

republicbikes
#9 Pomysłodawca

Terminu 14-dniowego dotrzymałem. Po czym klient za bardzo nie wiedział na czym polega dyskusja i allegro protect i przez przypadek zakończył dyskusję. Po czym wznowił dyskusję i poprosił allegro o pomoc - tak mu tez sugerowałem, gdyż allegro nie wysłało w trakcie dyskusji link-a do formularza allegro protect.

oznacz moderatorów