anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja Reklamacja

MAMY ROZWIĄZANIE!
AlleMakijazPL
#11 Animator#

Szanowni Państwo,

Kupujący zgłosił reklamację, na którą niezwłocznie odpowiedziałam, prosząc o odesłanie towaru w celu jej dalszego rozpatrzenia. Niestety, mimo upływu czasu kupujący nie zareagował – nie odesłał produktu ani nie wyraził chęci kontynuowania postępowania reklamacyjnego.

Dziś mija termin na rozpatrzenie dyskusji, w związku z czym – ze względu na brak odesłania towaru – zdecydowałam się na odrzucenie reklamacji jako bezzasadnej.

Zostałam jednak poinformowana przez Allegro, że odrzucenie reklamacji jest nieuzasadnione, ponieważ to ja – jako sprzedający – powinnam odebrać towar od kupującego. Przyznam, że jestem tym stanowiskiem zaskoczona, ponieważ w moim odczuciu to kupujący, jako inicjator reklamacji, powinien wykazać minimum zaangażowania i przesłać towar do weryfikacji.

Proszę o doprecyzowanie, czy zgodnie z regulaminem Allegro to na sprzedającym ciąży obowiązek organizacji odbioru reklamowanego produktu, nawet jeśli kupujący nie wykazuje żadnej inicjatywy i nie odpowiada na wiadomości.

Z góry dziękuję za wyjaśnienie tej sytuacji.

 

oznacz moderatorów
121 ODPOWIEDZI 121
AlleMakijazPL
#11 Animator#

Dzień dobry,

dziękuję za cierpliwość.

odp z allegro Odpowiedź na zgłoszenie nr "52881439" [ ref:!00D240aE05.!500Ti0T7qUD:ref ]

Wracam z odpowiedzią i bardzo mi przykro na ten moment nie mogę zakończyć dyskusji. W przypadku gdy klient zgłosi reklamację to Pani jest zobowiązana do odebrania przedmiotu od klienta i jeśli mimo Pani propozycji odebrania paczki klient by nie udostępnił przesyłki może Pani odrzucić reklamację, inaczej odrzucenie jest bezzasadne

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@AlleMakijazPL serio 🙂 tyle tu wątków na ten temat 🙂 regulamin allegro nie ma tu nic do rzeczy 🙂 Było wysłać etykietę lub kod, albo jak jest aktywny zwrot smart 14 dni w ramach reklamacji poprosić o wysłanie na podstawie udostępnionego zwrotu 🙂 dopiero jak to oleje i nie odeśle to możesz odrzucić reklamację 🙂

Art. 43d. 5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#11 Animator#

no ale wczoraj minął czas na kod 

prosiłam o wysłanie paczki kodem samrt zwrot i się nikt nie odezwał 

to co miałam jeszcze zrobić ?

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#11 Animator#

no to prosze mi napisach w jaki sposób mam  otrzymac twoar skoro nikt sie nie odzywa 

jesli tak to ma wyglądać to zaraz odkupie od ciebie kilka rzeczy 

zgłoszę reklamacje nie odezwę się i zażądam kilka stówek bez odsyłania towaru 

no chyba ze przyjedziesz do mnie i go odbierzesz 

oznacz moderatorów
Crow_Empire
#14 Krzewiciel#

@AlleMakijazPL  to nie tyle regulamin Allegro co prawo polskie, prawa konsumenta... Prowadzisz działalność i nie wiesz?

 

Pozostaje uznać reklamację i spełnić żądania konsumenta.

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#11 Animator#

ale jak mam spełnić ządanie skoro nie mam odesłanego twoaru 

twoar za 350 pln 

i co mam oddać kase bez towaru ? no to chyba jest jakiś żart 

oznacz moderatorów
Crow_Empire
#14 Krzewiciel#

@AlleMakijazPL  my nie wiemy co tam się odbyło i w jaki sposób. Należało poprosić o dane do odbioru, nie prosić o zwrot smart, bo zwrot smart jest dla klienta, nie dla Ciebie.

Minął czas na odbiór, więc reklamacja została automatycznie uznana. Teraz należy ją doprowadzić zgodnie z żądaniem klienta. Jak wystąpi o rekompensatę, to ją pewnie uznają a obciążą Ciebie.

Nie wiem jak się teraz z tego wybronić, reklamacja została uznana,. Zwróć kwotę, albo proś o dane do odbioru przesyłki. Nieznajomość prawa szkodzi, ale to już wiesz.

oznacz moderatorów
AROMATIQ
#10 Popularyzator#

Nie, to nie jest żart. To Allegro. Dzisiaj Allegro przyznało protect oszustce, która odesłała mi inny produkt (i to całkowicie zniszczony) niż ten, który u mnie zakupiła. Allegro ma to w doopie. Pamiętaj, że Ty jesteś nikim.

oznacz moderatorów
republicbikes
#8 Zapaleniec#

Potwierdzam, coś się w tej kwestii od dzisiaj lub wczoraj zmieniło w allegro.
Do tej pory można było w dyskusjach z tego powodu odrzucić reklamację.
Dzisiaj również otrzymaliśmy od allegro w dyskusji podobną wiadomość (poniżej).allezlo.png

oznacz moderatorów
republicbikes
#8 Zapaleniec#

Czyli w praktyce chyba wystarczy w dyskusji zadać pytanie klientowi typu: "czy mogę wygenerować kod zwrotu do paczkomatu Inpost" i jeśli nie odpisze/nie będzie z nim kontaktu (jak to nieraz bywa) odrzucić reklamację?

oznacz moderatorów
pecela
#19 Nestor#

@republicbikes

Nie. Ustawodawca nakłada na ciebie, jako sprzedawcę, obowiązek odbioru reklamowanego produktu.

A nadanie w paczkomacie, to tylko wyraz dobrej woli kupującego. 

oznacz moderatorów
republicbikes
#8 Zapaleniec#

Ale aby wygenerować etykietę kuriera po odbiór przesyłki też muszę znać aktualny adres zamieszkania klienta. Także tak czy inaczej zanim wygeneruję jakąkolwiek etykietę kuriera lub kod zwrotu muszę ustalić z klientem formę odbioru przesyłki.

oznacz moderatorów
republicbikes
#8 Zapaleniec#

Są dwie opcje przy planowaniu odbioru przesyłki od klienta w dyskusji (screen).
Czyli generalnie chyba mogę zaznaczyć drugą opcję i podesłać klientowi kod zwrotu do paczkomatu.
Jasne rozumiem, że klient może nie zaakceptować tej formy zwrotu, ale np. gdyby nic nie odpisał, to mam próbę odbioru przesyłki.allezlo2.png

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#11 Animator#

poza tym ja mam pokryć koszt wysyłki odebrać od kupującego twoar 

a co jak sie okaże ze jest reklamacja bezzasadna ?

co z tym kosztem wtedy kto go pokryje ?

oznacz moderatorów
Crow_Empire
#14 Krzewiciel#

@AlleMakijazPL  teraz te pytania nie są ważne, reklamacja została uznana, więc nie może być bezzasadna.

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#11 Animator#

ja pytam na przyszłosć a nie teraz 

 i to ja pytam , nie muszą się wam podobać moje pytania 

Pytam bo chce wiedzieć jak interpretuje to allegro 

a wy możecie się poduczyć 

oznacz moderatorów
biumax
#9 Pomysłodawca#

Jak można wygenerować kod zwrotu dla kupującego? Myślałem, że kod zwrotu może wygenerować tylko kupujący zgłaszając zwrot w formularzu Allegro

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@biumax  "darmowy" zwrot na Allegro  może wygenerować jedynie kupujący, natomiast płatnie możesz sobie zamówić kuriera gdzie chcesz😉 może Ci nawet odebrać przesyłkę z Chin😁

oznacz moderatorów
biumax
#9 Pomysłodawca#

ja wiem, że mogę wygenerować samemu etykietę kurierską dla kupującego ale już któraś osoba pisze o podsyłaniu kodu odbioru, że myślałem, że coś mnie omija 🙂

oznacz moderatorów