anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja Reklamacja

MAMY ROZWIĄZANIE!
AlleMakijazPL
#11 Animator#

Szanowni Państwo,

Kupujący zgłosił reklamację, na którą niezwłocznie odpowiedziałam, prosząc o odesłanie towaru w celu jej dalszego rozpatrzenia. Niestety, mimo upływu czasu kupujący nie zareagował – nie odesłał produktu ani nie wyraził chęci kontynuowania postępowania reklamacyjnego.

Dziś mija termin na rozpatrzenie dyskusji, w związku z czym – ze względu na brak odesłania towaru – zdecydowałam się na odrzucenie reklamacji jako bezzasadnej.

Zostałam jednak poinformowana przez Allegro, że odrzucenie reklamacji jest nieuzasadnione, ponieważ to ja – jako sprzedający – powinnam odebrać towar od kupującego. Przyznam, że jestem tym stanowiskiem zaskoczona, ponieważ w moim odczuciu to kupujący, jako inicjator reklamacji, powinien wykazać minimum zaangażowania i przesłać towar do weryfikacji.

Proszę o doprecyzowanie, czy zgodnie z regulaminem Allegro to na sprzedającym ciąży obowiązek organizacji odbioru reklamowanego produktu, nawet jeśli kupujący nie wykazuje żadnej inicjatywy i nie odpowiada na wiadomości.

Z góry dziękuję za wyjaśnienie tej sytuacji.

 

oznacz moderatorów
121 ODPOWIEDZI 121
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@biumax  kod odbioru możesz wysłać do paczkomatu, ale on też jest płatny😔

oznacz moderatorów
kelpi_pl
#8 Zapaleniec#

Należy jeszcze pamiętać, że klient musi zaakceptować takie rozwiązanie. W momencie gdy klient nie wyrazi chęci noszenia przesyłki do paczkomatu, to na sprzedawcy ciąży obowiązek znalezienia innego rozwiązania. Przynajmniej tak zrozumiałem poniższą wypowiedź. 

odpowiedz-generowanie-kodów.jpg

oznacz moderatorów
MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@biumax, chodzi dokładnie o kod do nadania przesyłki w Paczkomacie - wtedy klient nie musi drukować etykiety, a podaje jedynie kod do nadania paczki. Tutaj znajdziesz instrukcję i szczegóły. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
AstraDigital
#8 Zapaleniec#

@MiMarya jak mogę wygenerować kod nadania przesyłki w paczkomacie ale nie korzystając z inpost mobile? Jak to zrobić w managerze inpost?

oznacz moderatorów
N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@AstraDigital Wysyłam Ci instrukcję jak krok po kroku to zrobić. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów
AstraDigital
#8 Zapaleniec#

Ale tutaj generuję etykietę, a ja pytam o możliwość wygenerowanie kodu dla Klienta - jak to zrobić?

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

@AstraDigital po wypełnieniu danych adresowych w następnym kroku Podsumowanie i płatność masz dwie opcje 

Client44052296_0-1752140508865.png

 

oznacz moderatorów
AstraDigital
#8 Zapaleniec#

@N_Nitka28 Ale tutaj generuję etykietę, a ja pytam o możliwość wygenerowanie kodu dla Klienta - jak to zrobić?

oznacz moderatorów
N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@AstraDigital Jasne, ale pytałeś o managera paczek. Kod nadania możesz wykupić w aplikacji mobilnej Inpost. Rozumiem, że chcesz wygenerować kod nadania dla klienta do zwrotu tak? 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów
AstraDigital
#8 Zapaleniec#

@N_Nitka28tak, pytam o opcję wygenerowania kodu dla Klienta do zwrotu (nie chodzi mi o zwrot gdzie Klient sam zgłasza zwrot i generuje sobie kod tylko o opcję, że to sprzedawca chce zapewnić zwrot dla Klienta np. w ramach reklamacji). Rozumiem że taki kod jest dostępny w aplikacji mobilnej a w managerze paczek nie ma tej opcji tak?

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
AstraDigital
#8 Zapaleniec#

Czy jest tu opcja nadania za pomocą kodu? I czy mogę wykorzystać adres e-mail allegrowy Klienta (bo nie mam przecież prywatnego adresu mailowego Klienta, a muszę podać dane nadawcy). Jak to w praktyce robisz?

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@republicbikes @pecela  moim zdaniem wystarczy poprosić kupującego o dane przesyłki -waga , wymiary, adres itp ( niezbedne do przygotowani etykiety) jeśłi kupujacy w ciągu 14 dni nie poda danych jest to podstawa do odrzucenia reklamacji ( nieudostępnienie produktu)

oznacz moderatorów
republicbikes
#8 Zapaleniec#

Dzięki za odpowiedź.
Mam taką nadzieję 🙂 Dzisiaj podesłałem 4 klientom bez zapytania kody do paczkomatów (w sumie jest to najpowszechniejsza forma wysyłki w Polsce).
Szkoda, że allegro nie udostępniło jakiejś szczegółowej instrukcji jak postępować 😕
Wyjdzie w praniu.

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#11 Animator#

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 

Szanowni Państwo,

Bardzo proszę o wypowiedź moderatorów w mojej sprawie, ponieważ przekazana mi interpretacja jest – moim zdaniem – nielogiczna i budzi poważne wątpliwości.

Kupujący zgłosił reklamację dotyczącą produktu o wartości 359 zł. W ramach dyskusji zostałam poinformowana o zgłoszeniu, na które niezwłocznie odpowiedziałam – poprosiłam kupującego o odesłanie towaru w celu jego weryfikacji. Niestety, kupujący nie udzielił żadnej odpowiedzi i nie odesłał reklamowanego produktu.

Po upływie 14 dni – zgodnie z przyjętymi zasadami – wydałam decyzję o odrzuceniu reklamacji z powodu braku kontaktu oraz nieodesłania towaru.

Otrzymałam jednak od Allegro informację, że moja decyzja została uznana za bezzasadną, ponieważ – cytuję – „to sprzedający powinien odebrać towar od kupującego”.

Proszę o wyjaśnienie, w jaki sposób miałabym odebrać towar, skoro kupujący:

  1. Nie udostępnił adresu odbioru ani nie odpowiedział na żadne wiadomości.

  2. Nie wykazał żadnej inicjatywy w kontynuowaniu reklamacji.

Dodatkowo pojawia się pytanie: co w sytuacji, gdy odbiorę towar na własny koszt, a reklamacja okaże się bezzasadna? Kto wówczas pokryje koszt przesyłki zorganizowanej przez sprzedającego?

W mojej opinii odpowiedzialność za odesłanie produktu spoczywa na kupującym – jeśli reklamacja zostanie uznana, wówczas obowiązkiem sprzedającego jest zwrot kosztów przesyłki.

Proszę o jednoznaczne stanowisko oraz wyjaśnienie tej kwestii, ponieważ obecna interpretacja wydaje się niespójna z logiką postępowania reklamacyjnego oraz obowiązującymi przepisami.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@AlleMakijazPL  No to przecież masz wyraźnie napisane:  przedmiot masz odebrać.

Nie wysyłasz jakichś kodów czy etykiet,  musisz zebrać odpowiednią grupę, jedziesz do klienta i odbierasz, tak jak Allegro wymaga.  Nie prosisz o zwrot lecz odbierasz.  Starajcie się unikać  zbędnej przemocy!

A  Mickiewicz napisał że Pan Tadeusz to ostatni zajazd ...

oznacz moderatorów
catnis
#9 Pomysłodawca#

Tu nie ma co interpretować. Odpowiedzialność za reklamację spoczywa na sprzedawcy. Obojętnie czy reklamacja będzie zasadna, czy nie, to sprzedawca ponosi koszty reklamacji.

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#11 Animator#

jesteś niestety w błędzie 

jesli reklamacja jest bezzasadna masz prawo domagać się zwrotu kosztu wysyłki 

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@AlleMakijazPL  to prawda, ale najpierw musisz odebrać towar od klienta, a dopiero później możesz stwierdzić, czy reklamacja jest zasadna, czy też nie i żądać zwrotu kosztów

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#11 Animator#

tak, a jak mam  go odebrac 

skad mam wysłać kuriera w ciemno pod adres z ktorego zamówił 

a później się okaże ze go nie ma tu bo jest np u kogoś z rodziny 

to jest nieporozumienie 

ja mogę odebrac towar od kupującego ale powinien być on ze mną uzgodniony a skoro się ktoś nie odzywa to przecież nie mam możliwości odbioru tego zamówienia 

oznacz moderatorów