anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dział bezpieczeństwa największym żartem serwisu

shoosk
#7 Wielbiciel

Cześć wszystkim,

Chciałbym podzielić się moim (niestety bardzo nieprzyjemnym) doświadczeniem z serwisem Allegro.

Sprzedałem na aukcji przedmiot wirtualny. Kupujący po jego otrzymaniu skorzystał z procedury chargeback i odzyskał pieniądze w swoim banku. W efekcie zostałem bez przedmiotu i bez pieniędzy.

Nie ukrywam – częściowo wina leży po mojej stronie, bo mogłem poczekać na pełne zaksięgowanie środków. Ale winę ponosi też Allegro – serwis wysłał mi kilka maili z informacją, że „przedmiot został sprzedany”, naliczył prowizję od sprzedaży (co uważam za absurd, skoro transakcja faktycznie nie doszła do skutku), a następnie całkowicie umył ręce. Allegro twierdzi, że to sprawa PayU, a PayU twierdzi, że to wina Allegro. W efekcie odbijanie piłeczki trwało tak długo, że jedynym rozwiązaniem pozostało zgłoszenie sprawy do organów ścigania.

Najbardziej irytuje mnie jednak coś innego – po moim zgłoszeniu kupujący dostał blokadę na konto… ale ja również. Dział bezpieczeństwa Allegro nie podał żadnej przyczyny blokady, a kontakt z nimi polega jedynie na otrzymywaniu wiadomości o „problemach technicznych” i prośbach o cierpliwość. W praktyce oznacza to, że zostałem postawiony na tym samym poziomie co osoba, która popełniła wobec mnie przestępstwo.

Dla mnie sytuacja jest jasna - nie ważne jak się zabezpieczycie i ile dowodów posiadacie (posiadam wszystkie rozmowy z kupującym, nagranie z dowodem przekazania przedmiotu, uzupełniłem wszystkie wymagane od działu bezpieczeństwa dokumenty) allegro woli traktować Was jako potencjalnych oszustów, zamiast stać po stronie sprzedawcy, który zrobił wszystko jak należy.

 

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@shoosk Zapewniam, że nie blokujemy kont bez przyczyny. W zgłoszonym przypadku otrzymałeś od nas informację:

"Zawiesiliśmy Twoje konto ze względów bezpieczeństwa. Musimy się upewnić, że korzysta z niego uprawniona osoba i ma ona możliwość dokończenia transakcji".

Żeby sprawa mogła zostać wyjaśniona, konieczny jest nieprzerwany kontakt z doradcami, którzy znają szczegóły i stosowanie się do wszystkich wskazówek, które od nich otrzymujesz.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

shoosk
#7 Wielbiciel

Pomijając fakt, że przytoczona odpowiedź to formułka czatbota Alliny, nie znam powodu dlaczego próbujecie Państwo przedstawić blokadę jako działanie "prewencyjne", a nie sankcję.

Sformułowanie "ze względów bezpieczeństwa" jest ogólnikiem, który nie wyjaśnia faktycznej przyczyny blokady. Nie wskazano mi żadnego konkretnego punktu regulaminu, który miałbym złamać. Nie wiem też, czy blokada wynika z naruszenia regulaminu, procedury bezpieczeństwa czy może wyłącznie ze zgłoszenia ze strony kupującego.

Niejasne jest również stwierdzenie o "możliwości dokończenia transakcji". Wielokrotnie informowałem konsultantów, że posiadam nagranie potwierdzające przekazanie przedmiotu kupującemu. Nikt z działu bezpieczeństwa nie poprosił mnie o to nagranie, a skoro wywiązałem się z mojej części umowy, trudno mówić, że transakcja nie została dokończona.

Co do stwierdzenia: "żeby sprawa mogła zostać wyjaśniona, konieczny jest nieprzerwany kontakt z doradcami" - chciałbym tutaj podkreślić, że kontakt z mojej strony jest stały i co pewnie jest gdzieś udokumentowane w logach Waszego serwisu. Prowadziłem rozmowy z wieloma doradcami, jednak zamiast merytorycznych informacji czy konkretnych wskazówek, otrzymuję jedynie powtarzane prośby o cierpliwość i "że z naszego poziomu nic nie da się zrobić"

Kolejna kwestia to weryfikacja moich danych osobowych. Od tygodnia przesyłam dokument i czekam na potwierdzenie zgodności danych z dowodu osobistego z danymi rejestracyjnymi na Waszym portalu. Wydaje mi się, że to wyjątkowo długi czas, szczególnie, że mówimy o podstawowej czynności administracyjnej, która w każdym innym przypadku trwa kilkanaście minut. Brak jakiejkolwiek decyzji w tej kwestii nie tylko blokuje mi dostęp do konta ale również budzi obawy co do rzetelności całej procedury.

oznacz moderatorów

shoosk
#7 Wielbiciel
oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@shoosk Natalia wyjaśniła wszystko wyczerpująco. Zachęcam do kontaktu mailowo, ponieważ w temacie blokad udzielamy dokładnych wyjaśnień wyłącznie mailowo.

Dobrego dnia!

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

shoosk
#7 Wielbiciel

@gdvorek, właśnie to jest problem, że nawet mailowo nie udzielacie żadnych informacji. Jeżeli uważacie te wyjaśnienia za wyczerpujące, to nie jestem zdziwiony, że sprawa wygląda jak wygląda.

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@shoosk rozumiem, natomiast na publicznym forum w temacie blokady nie udzielimy Tobie żadnych informacji, ponieważ tak po prostu nie mamy do nich dostępu.

Możesz również umówić rozmowę z Doradcą przez formularz kontaktowy.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów