anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dziwny klient - boimy się o negatywny komentarz

MAMY ROZWIĄZANIE!
Ahoj-Serwis
#10 Popularyzator#

Jakiś czas temu, jeszcze w zeszłym miesiącu klient kupił od nas 4 przedmioty (w przeciągu ok 50 minut). Każdy z tych przedmiotów został kupiony z innego konta. Na każdym koncie jest inny adres dostawy (to tylko teoretycznie nieważne) w dodatku adresy są bardzo dziwne. Nie podam tych prawdziwych, aby nie być oskarżonym o łamanie regulaminu, ale dam taki przykład, jak to mniej więcej wygląda:

1 adres to powiedzmy Sportowa 1

2 adres to Sportowa 2

3 adres to Sportowa 3

4 adres to Sprt 5 

Podejrzane, prawda? 

Jedno z tych zamówień jest na paczkomat, trzy pozostałe są z odbiorem osobistym mimo iż klient mieszka ok 170 km od nas. Na każdym z tych kont jest to samo nazwisko i imię oraz nr telefonu. Próbowaliśmy się z klientem skontaktować wielokrotnie poprzez maile i telefon, ale nic z tego. Nie ma odzewu z drugiej strony. Najdziwniejsze jednak w tym wszystkim jest to, że towar został opłacony. Teraz nie wiemy, co robić. Z chęcią byśmy oddali kasę klientowi, ale boimy się o negatywy. Biorąc pod uwagę liberalną politykę Allegro wobec kupujących gość może nam wystawić 4 negatywy i nic nie będziemy mogli z tym zrobić. Można by powiedzieć, że cały czas czekamy na odbiór osobisty zakupionych przez klienta przedmiotów, a tego 1 nie wysyłaliśmy, bo też jakoś zaufania nie mamy, że to na pewno prawdziwy adres paczkomatu. 

Nie wiemy, co w takiej sytuacji robić. 😞 


oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30
Klaudiusz1983
#12 Orędownik#

To jest przykład do czego doprowadziła "polityka" Allegro. Kupujacy kupił i zapłacił, a sprzedający boi się wysłać towar.

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

@Ahoj-Serwis  zamówione na dres i opłacone zgodnie z prawem musisz wysłać w zadeklarowanym czasie. Jeżeli odmówi przyjęcia lub się rozmyśli będziesz mieć  w papierach jego postępowanie. Jakaś linia obrony będzie. Jak nie wyślesz to z ręką na sercu ma podstawę do negatywa.

oznacz moderatorów
Ahoj-Serwis
#10 Popularyzator#

W trzech przypadkach odbiór osobisty. Adres każdy inny. 

oznacz moderatorów
Client:98572120
#13 Ambasador#

@Ahoj-Serwis napisał: "W trzech przypadkach odbiór osobisty. Adres każdy inny."

Jakie to ma niby znaczenie? Przecież adres odbioru jest jeden - Twój.

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów
Ahoj-Serwis
#10 Popularyzator#

Takie, że od razu widać, że to jest przypał. 

oznacz moderatorów
Client:98572120
#13 Ambasador#

@Ahoj-Serwis Przypał to będzie, jak nie wyślesz zamówionego i opłaconego z góry towaru.  

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów
Ahoj-Serwis
#10 Popularyzator#

Najpierw niech się Allegro wypowie, czy można zakładać u nich kilka kont, w tym przynajmniej jedno z fikcyjnym adresem. 

oznacz moderatorów
vonNogay
#17 Koryfeusz#

@Ahoj-Serwis Allegro się dziś raczej nie wypowie, ale były na tym forum opisywane podobne sytuacje i negatywy były usuwane.

oznacz moderatorów
Ahoj-Serwis
#10 Popularyzator#

Dziękuję. W końcu coś pozytywnego. 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Ahoj-Serwis Sprawa jest prosta. Opłacony zakup z wysyłką należało wysłać. Opłacone zakupy z odbiorem osobistym powinny zostać odebrane. Jeżeli nie są odbierane przez dłuższy czas, można wysłać klientowi ostateczny termin na ich odbiór i jeżeli termin zostanie przekroczony, zwrócić wpłaty. Komentarze negatywne może wystawić zawsze, ma to zagwarantowane regulaminem. Jeśli oceny będą naruszały zasady, można poprosić Allegro o ich usunięcie; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=51b99f53-f844-4aca-ae85-35363ce7a272&subjectId=0047464a-5...

oznacz moderatorów
Ahoj-Serwis
#10 Popularyzator#

Nie martwi Allegro, że gość w ciągu niecałej godziny złożył zamówienia z 4 różnych kont u jednego sprzedajacego, podając przy tym przynajmniej jeden fikcyjny adres podczas rejestracji? Gość sobie będzie mógł negatywy wystawiać, super. 

oznacz moderatorów
TATLOK
#15 Entuzjasta#

@Ahoj-Serwis  Nie Twoją rolą jest dociekać jaki adres podał klient, to on odpowiada za podanie błędnych danych. Może jest bezdomny? albo nie zamierza podawać swojego prawdziwego adresu bo ma przeczulice na punkcie ochrony swoich danych, dlatego wybrał dostawę do punktu (paczkomat) lub odbiór osobisty (zgodnie z RODO sklep nie ma prawa wymagać adresu klienta jeśli ten chce odebrać paczkę w PUNKCIE) 

A może ktoś niepowołany się dorwał do czyjegoś konta Allegro z podpiętą kartą i robi zakupy free, swoją drogą jeśli udostępniasz klientom odbiór osobisty po przedpłacie to sam prosisz się o kłopoty, gdy właściciel użytej karty zgłasza nieuprawnione użycie, zostajesz bez kasy i towaru.

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@Ahoj-Serwis Jeśli się nie odezwie i nie dogadacie się o formie wysyłki to wyślij mu ten opłacony z wysyłką a te co chce odebrać osobiście niech na niego poczekają bo jak je dołożysz do wysyłki z opłaconą aukcją to będziesz miał kłopot ze zwrotem prowizji za aukcje z odbiorem osobistym .

oznacz moderatorów
Ahoj-Serwis
#10 Popularyzator#

Tak właśnie zrobimy. Niestety, klient nie odpowiada ani na nr telefonów ani na smsy czy maile. Więc to dla nas jest bardzo dziwne. Różne konta, różne adresy (w tym jeden na pewno fikcyjny, bo w tym mieście nie ma takiej ulicy - sprawdziłem to dopiero dzisiaj), odbiór osobisty mimo 170 km odległości, brak kontaktu mimo inicjatywy z naszej strony. Ale dla niektórych to nic niezwykłego. A dla mnie to ostre nieporozumienie. Kupowanie z różnych kont z różnymi adresami (nazwa ulicy w 3 wypadkach ta sama, tylko zmienione numery domów 1,2,3, jednej ulicy nie ma) wzbudza w nas mocne wątpliwości. Nie rozumiem więc dlaczego dla niektórych to norma. Ot, nic niezwykłego. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Ahoj-Serwis Nie ma takiej ulicy do wcale  czy ulicy z paczkomatem? Ten opłacony  należy wysłać , na przyszłość każdy wysyłka z odbiorem osobistym to ryzyko, może należy zrezygnować z takiej formy.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@Ahoj-Serwis "a tego 1 nie wysyłaliśmy, bo też jakoś zaufania nie mamy, że to na pewno prawdziwy adres paczkomatu"https://inpost.pl/znajdz-paczkomat

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@Ahoj-Serwis

nie trzeba od razu wysłać towaru

napisać do Kupującego za pomocą środków kontaktu jakie podał w allegro

akceptując regulamin miał obowiązek podać prawdziwe dane

 można napisać do allegro posta z prośbą o weryfikację kupującego

jeżeli w ciągu 7 dni nie odpowie można anulować transakcję

zgodnie z regulaminem allegro

sposób @xyz96 tez może być prawidłowy

przypominam wszystkim, że allegro kiedyś działało w inny sposób - w pierwszych latach allegro można było założyć dziesiątki dowolnych i fikcyjnych kont - gdzie jedynym elementem unikalnym był adres mailowy

@TATLOK  Rodo nie znaczy, że ktoś ma kłamać i oszukiwać by ukryć swoje dane osobowe

za takie działania są paragrafy

 

 

 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Ahoj-Serwis mam jedno podejrzenie - zakup dla pozyskania monet . Miałem podobny przypadek , klient odstąpił od umowy / odbiór osobisty / , monety zostały na jego koncie .Po zgłoszeniu do serwisu zablokowali mu wszytkie konta .

oznacz moderatorów
Ahoj-Serwis
#10 Popularyzator#

O co poszło u nas to nie wiemy, ale i temu zablokowali wszystkie konta. 

oznacz moderatorów