Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jakiś czas temu, jeszcze w zeszłym miesiącu klient kupił od nas 4 przedmioty (w przeciągu ok 50 minut). Każdy z tych przedmiotów został kupiony z innego konta. Na każdym koncie jest inny adres dostawy (to tylko teoretycznie nieważne) w dodatku adresy są bardzo dziwne. Nie podam tych prawdziwych, aby nie być oskarżonym o łamanie regulaminu, ale dam taki przykład, jak to mniej więcej wygląda:
1 adres to powiedzmy Sportowa 1
2 adres to Sportowa 2
3 adres to Sportowa 3
4 adres to Sprt 5
Podejrzane, prawda?
Jedno z tych zamówień jest na paczkomat, trzy pozostałe są z odbiorem osobistym mimo iż klient mieszka ok 170 km od nas. Na każdym z tych kont jest to samo nazwisko i imię oraz nr telefonu. Próbowaliśmy się z klientem skontaktować wielokrotnie poprzez maile i telefon, ale nic z tego. Nie ma odzewu z drugiej strony. Najdziwniejsze jednak w tym wszystkim jest to, że towar został opłacony. Teraz nie wiemy, co robić. Z chęcią byśmy oddali kasę klientowi, ale boimy się o negatywy. Biorąc pod uwagę liberalną politykę Allegro wobec kupujących gość może nam wystawić 4 negatywy i nic nie będziemy mogli z tym zrobić. Można by powiedzieć, że cały czas czekamy na odbiór osobisty zakupionych przez klienta przedmiotów, a tego 1 nie wysyłaliśmy, bo też jakoś zaufania nie mamy, że to na pewno prawdziwy adres paczkomatu.
Nie wiemy, co w takiej sytuacji robić. 😞
To jest przykład do czego doprowadziła "polityka" Allegro. Kupujacy kupił i zapłacił, a sprzedający boi się wysłać towar.
@Ahoj-Serwis zamówione na dres i opłacone zgodnie z prawem musisz wysłać w zadeklarowanym czasie. Jeżeli odmówi przyjęcia lub się rozmyśli będziesz mieć w papierach jego postępowanie. Jakaś linia obrony będzie. Jak nie wyślesz to z ręką na sercu ma podstawę do negatywa.
W trzech przypadkach odbiór osobisty. Adres każdy inny.
@Ahoj-Serwis napisał: "W trzech przypadkach odbiór osobisty. Adres każdy inny."
Jakie to ma niby znaczenie? Przecież adres odbioru jest jeden - Twój.
Takie, że od razu widać, że to jest przypał.
@Ahoj-Serwis Przypał to będzie, jak nie wyślesz zamówionego i opłaconego z góry towaru.
Najpierw niech się Allegro wypowie, czy można zakładać u nich kilka kont, w tym przynajmniej jedno z fikcyjnym adresem.
@Ahoj-Serwis Allegro się dziś raczej nie wypowie, ale były na tym forum opisywane podobne sytuacje i negatywy były usuwane.
Dziękuję. W końcu coś pozytywnego.
@Ahoj-Serwis Sprawa jest prosta. Opłacony zakup z wysyłką należało wysłać. Opłacone zakupy z odbiorem osobistym powinny zostać odebrane. Jeżeli nie są odbierane przez dłuższy czas, można wysłać klientowi ostateczny termin na ich odbiór i jeżeli termin zostanie przekroczony, zwrócić wpłaty. Komentarze negatywne może wystawić zawsze, ma to zagwarantowane regulaminem. Jeśli oceny będą naruszały zasady, można poprosić Allegro o ich usunięcie; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=51b99f53-f844-4aca-ae85-35363ce7a272&subjectId=0047464a-5...
Nie martwi Allegro, że gość w ciągu niecałej godziny złożył zamówienia z 4 różnych kont u jednego sprzedajacego, podając przy tym przynajmniej jeden fikcyjny adres podczas rejestracji? Gość sobie będzie mógł negatywy wystawiać, super.
@Ahoj-Serwis Nie Twoją rolą jest dociekać jaki adres podał klient, to on odpowiada za podanie błędnych danych. Może jest bezdomny? albo nie zamierza podawać swojego prawdziwego adresu bo ma przeczulice na punkcie ochrony swoich danych, dlatego wybrał dostawę do punktu (paczkomat) lub odbiór osobisty (zgodnie z RODO sklep nie ma prawa wymagać adresu klienta jeśli ten chce odebrać paczkę w PUNKCIE)
A może ktoś niepowołany się dorwał do czyjegoś konta Allegro z podpiętą kartą i robi zakupy free, swoją drogą jeśli udostępniasz klientom odbiór osobisty po przedpłacie to sam prosisz się o kłopoty, gdy właściciel użytej karty zgłasza nieuprawnione użycie, zostajesz bez kasy i towaru.
@Ahoj-Serwis Jeśli się nie odezwie i nie dogadacie się o formie wysyłki to wyślij mu ten opłacony z wysyłką a te co chce odebrać osobiście niech na niego poczekają bo jak je dołożysz do wysyłki z opłaconą aukcją to będziesz miał kłopot ze zwrotem prowizji za aukcje z odbiorem osobistym .
Tak właśnie zrobimy. Niestety, klient nie odpowiada ani na nr telefonów ani na smsy czy maile. Więc to dla nas jest bardzo dziwne. Różne konta, różne adresy (w tym jeden na pewno fikcyjny, bo w tym mieście nie ma takiej ulicy - sprawdziłem to dopiero dzisiaj), odbiór osobisty mimo 170 km odległości, brak kontaktu mimo inicjatywy z naszej strony. Ale dla niektórych to nic niezwykłego. A dla mnie to ostre nieporozumienie. Kupowanie z różnych kont z różnymi adresami (nazwa ulicy w 3 wypadkach ta sama, tylko zmienione numery domów 1,2,3, jednej ulicy nie ma) wzbudza w nas mocne wątpliwości. Nie rozumiem więc dlaczego dla niektórych to norma. Ot, nic niezwykłego.
@Ahoj-Serwis Nie ma takiej ulicy do wcale czy ulicy z paczkomatem? Ten opłacony należy wysłać , na przyszłość każdy wysyłka z odbiorem osobistym to ryzyko, może należy zrezygnować z takiej formy.
@Ahoj-Serwis "a tego 1 nie wysyłaliśmy, bo też jakoś zaufania nie mamy, że to na pewno prawdziwy adres paczkomatu" - https://inpost.pl/znajdz-paczkomat
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
nie trzeba od razu wysłać towaru
napisać do Kupującego za pomocą środków kontaktu jakie podał w allegro
akceptując regulamin miał obowiązek podać prawdziwe dane
można napisać do allegro posta z prośbą o weryfikację kupującego
jeżeli w ciągu 7 dni nie odpowie można anulować transakcję
zgodnie z regulaminem allegro
sposób @xyz96 tez może być prawidłowy
przypominam wszystkim, że allegro kiedyś działało w inny sposób - w pierwszych latach allegro można było założyć dziesiątki dowolnych i fikcyjnych kont - gdzie jedynym elementem unikalnym był adres mailowy
@TATLOK Rodo nie znaczy, że ktoś ma kłamać i oszukiwać by ukryć swoje dane osobowe
za takie działania są paragrafy
Ahoj-Serwis mam jedno podejrzenie - zakup dla pozyskania monet . Miałem podobny przypadek , klient odstąpił od umowy / odbiór osobisty / , monety zostały na jego koncie .Po zgłoszeniu do serwisu zablokowali mu wszytkie konta .
O co poszło u nas to nie wiemy, ale i temu zablokowali wszystkie konta.