anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak jest liczony parametr "szybka wysyłka"

hurtowniaduska
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry.

Zastanawia mnie w jaki sposób jest liczony parametr "szybka wysyłka". Mam ustawioną wysyłkę na 1 dzień. Nie mniej praktycznie wszystkie wysyłki robię natychmiast. Ale mam naliczany punkty ujemne i jakieś z kosmosu statystyki procentowe np. w piątek wysłałem 100% paczek do 16 a według Allegro wysłałem tylko 34% i dostałem -3 punkty. Czy jest ktoś w stanie wyjaśnić?

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

sklep-lapis
#10 Popularyzator#

jeśli przykładowo do 16 wysyłasz zamówienia, a zamówienia, które spłynęły po tej godzinie i wyślesz je kolejnego dnia, to już nie wliczają się jako "szybka wysyłka"

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@hurtowniaduska nie zastanawiaj się bo szkoda na to czasu, bo zamiast skupić się na obsłudze klienta będziesz studiował ich algorytmy i statystyki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Dzień dobry @hurtowniaduska! W mierze Szybka wysyłka sprawdzamy procent zamówień z ostatnich 28 dni, które zostały przez Ciebie wysłane w dniu zakupu.
Obliczamy: ile zamówień wysyłasz tego samego dnia – dla ofert z deklaracją wysyłki natychmiast lub w ciągu jednego dnia – w stosunku do wszystkich Twoich zamówień (bez względu na ich deklarowany czas wysyłki).
W tej mierze nie przyznajemy ujemnych punktów, możesz w niej tylko zyskać punkty (max 160). 
32.64 % to ilość zamówień z ostatnich 28 dni, które nadałeś w dniu w którym kupujący złożyli zamówienia. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

hurtowniaduska
#8 Zapaleniec#

Szanowna Pani tak jak wspomniał kostas11 nie powinno się brać do głowy tych waszych statystyk bo można oszaleć.

Zamówień które wysłałem w dniu zakupu przez klientów to ok 98% tak więc się zastanawiam co za przedszkolak układa wam te algorytmy.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@hurtowniaduska w zakładce Skuteczność wysyłki, możesz pobrać raport i sprawdzić to dokładnie.  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

fox_paws
#13 Ambasador#

@hurtowniaduska 100% paczek wysłałeś do 16, ale nie wysłałeś tego samego dnia zamówień, które pojawiły się po godz. 16

oznacz moderatorów

hurtowniaduska
#8 Zapaleniec#

O 16 "moi" kurierzy to już jedzą obiad w domu.

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@hurtowniaduska W jaki sposób wysyłasz paczki? Jeżeli nadajesz je w punktach nadania to przesyłka liczy się jako wysłana dopiero po odebraniu jej przez kuriera a nie w momencie zostawienia jej przez Ciebie w punkcie.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#10 Popularyzator#

@ares_  czyli to są punkty dla kuriera😁, jak odbierze szybko , to dostanie punkty😉

oznacz moderatorów

hurtowniaduska
#8 Zapaleniec#

Wszystkie paczki są przy mnie skanowane u mnie w firmie.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@hurtowniaduska masz ustawioną godzinę graniczną ? to do tego liczą tylko zamówienia złożone od godziny 0:00 do godziny granicznej i nadane w ten sam dzień, zamówienia złożone po godzinie granicznej nawet jak nadasz tego samego dnia nie zliczą 🙂

To i tak masz super bo ja ma 26,67% zamówień wysłanych tego samego dnia 😄

A to co Ci pokazuje -3 to tyle Ci spadło od poprzedniego dnia 😞 ja mam dziś - 21 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

hurtowniaduska
#8 Zapaleniec#

System Allegro sam wyznacza godziny graniczne dla poszczególnych kurierów np. UPS 12.00, Orlen 12,30, Inpost 14,00. Tych godzin się trzymam a nawet szykuję paczki po godzinach granicznych, bo wiem mniej więcej o której godzinie przyjeżdżają po odbiory. Pusto w magazynie a "geniusze" z Allgro twierdzą, że 3/4 paczek zostaje. FENOMEN.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@hurtowniaduska i dlatego masz skuteczność w mierze terminowa wysyłka - 98,9%, ale w mierze szybka wysyłka punkty otrzymujesz tylko za zamówienia nadane w dniu złożenia zamówienia przez kupującego. Tutaj godzina graniczna nie jest pod uwagę. Jeśli kupujący złoży zamówienie o 23:00, zostanie wysłane o 8 następnego dnia, to nie otrzymasz za nie punktów. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

hurtowniaduska
#8 Zapaleniec#

Przykro mi bardzo ale moja logika tego nie ogarnia. Nie chodzi mi o dodatkowe punkty tylko o ujemne punkty. Skoro według moich danych może zdarzyć się raz na jakiś czas, że zostanie jedna paczka to skąd bierzecie te prawie 75 % nie wysłanych o czasie.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@hurtowniaduska one nie są nie wysłane o czasie, tylko nie wysłane w dniu, w którym kupujący złożyli zamówienia. W tej mierze nie ma też ujemnych punktów "-3", które widzisz dotyczy porównania z wczoraj. 
To są dwie miary: 
Wysyłka w terminie - tutaj Twoje wyniki to 32 punkty (max to 40) i 98,9% zamówień wysłanych na czas,
Szybka wysyłka - tutaj masz 96 punktów (max to 160) i 32,64% zamówień, które wysyłasz w dniu złożenia zamówienia. 
Np. zamówienie nr 36bb3c60-7b82-11ef-99fc-d3c5743b61d5 złożone 25.09 o 21:08 zostało wysłane 26.09 o 12:03. 
Za to zamówienie otrzymałeś punkty w mierze Wysyłka w terminie, ale nie w mierze Szybka wysyłka. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

hurtowniaduska
#8 Zapaleniec#

Ok. Teraz zrozumiałem. Czyli wszystkie popołudniowe i nocne zamówienia będą na moją niekorzyść. Wydaje mi się to trochę niedorzeczne a raczej promujące tylko i wyłącznie firmy które magazyny mają w centrach logistycznych przy bazach przeładunkowych firm kurierskich.

Dziękuje za wyjaśnienie. 

Pozdrawiam. Piotr

oznacz moderatorów

fox_paws
#13 Ambasador#

@hurtowniaduska I właśnie o to chodzi. Najwięcej punktów zbierają firmy, które mają Allegro Fullfillment, bo wysyłają do godz. 20

oznacz moderatorów