Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Jak można wyłączyć możliwość przekierowania przesyłek Allegro DPD? Pytam ponieważ coraz więc dostaje za to dopłat. Klient kupuje towar zaznacza adres dostawy ja wysyłam. Kupujący stwierdził że chce przekierować przesyłkę bez mojej wiedzy i co ? I dostaję za to dopłatę to jest niedorzeczne.
U mnie tak samo
Dpd mi odpisało że to allegro pobiera opłaty nie oni. Mało tego to sami zgłosili do allegro że są źle pobierane opłaty. Dostałem nawet potwierdzenie zgłoszenia ale bez odzewu. Tak właśnie traktuje się sprzedawców na allegro.pl
Wiec moze wypowiem sie jako wlasciciel puntu DPD PICKUP....
ktos tutaj CHCE WAS ORZNAC I TO NA MAKSA.... nie bede ocenial czy to Allegro, czy DPD, czy moze wspolnie
Normalnie, gdy klient nadaje paczke, odbiorca moze ja przekierowac w ramach tego samego oddzialu... jesli paczka mialaby trafic do zupelnie innego, to po prostu wraca do nadawcy. Nie ma tutaj mowy o zadnych doplatach itp. przez kogokolwiek.
Wysylajac paczke DPD poprzez Allegro - to my, sprzedawcy podpisujemy usluge na jej wykonanie, wiec JAKIM PRAWEM odbiorca dostaje prawo ingerowania w zakupiona przez nas usluge i obciazania nas kosztami? I dla mnie nie maja znaczenia ile promili stanowia takie przypadki. Serwis powinien zadbac o profesjonalne podejscie do takich sytuacji, a nie sprawdzac slupki ile zarobili na pomylkach w tego typu i podobnych sytuacjach (bo na pewno ktos to sprawdza).
Korzystajac z okazji - kiedy wprowadzicie odbior w punkcie: DPD PICKUP?
@_HolaOla_ Sytuacja przekierowań dotyczy także paczek kierowanych do tego samego oddziału. Skala jest o wiele większa i nie wiem skąd masz takie statystyki. Wielu sprzedających ma ten problem, widać to po FB i ogółem sytuacji na allegro Gadane. Kontaktowaliśmy się z opiekunką DPD i twierdzi ona, że przekierowania w ramach jednego oddziału są darmowe i nie wie skąd w ogóle pojawiły się dopłaty z tego tytułu. Co to znaczy, że rozmowy są trudne? Może dlatego są trudne bo regulamin jest niejasny. Problem jest od października i nikt nie potrafi go rozwiązać, a sprzedawcom naliczane są bezpodstawne opłaty. Przekierowania powinny być darmowe i tyle w temacie!
W skrócie cytuje odpowiedz allegro odnośnie tematu:
"Dzień dobry,
dziękuję Pani za wiadomość.
Opłaty do Pani bilingu na Allegro doliczamy na podstawie faktur wystawionych przez przewoźnika, w tym wypadku DPD. Opłata w takim wypadku została naliczona przez przewoźnika.close
Skontaktuję się w Pani imieniu z przewoźnikiem i postaram się dowiedzieć z czego wynika doliczona opłata."
Odpowiedz w tej kwestii od DPD:
Od kiedy: 4 stycznia
Oferty Allegro Smart! cieszą się ogromną popularnością wśród kupujących. Są atrakcyjniejsze, ponieważ klienci nie muszą dodatkowo płacić za dostawę. Również dla Ciebie Allegro Smart! to wiele korzyści: z naszych danych wynika, że kupujący w ramach usługi robią zakupy 2,5 razy częściej niż kupujący poza Allegro Smart!
Ofert z oznaczeniem Allegro Smart z roku na rok jest coraz więcej. Dotychczas nie pobieraliśmy opłat za przesyłki w ramach Allegro Smart! do Paczkomatów, punktów odbioru oraz listów i przesyłek poleconych.
Co zmienimy
Zgodnie z zapowiedzia, od 4 stycznia koszt przesyłki metodą Allegro Paczkomaty InPost w ramach Allegro Smart! podzielimy między nas i Ciebie. Będziemy ponosić większą część tego kosztu, a do Twojego rachunku za uslugi Allegro doliczymy opłatę:
Jak się okazuję dopłata jest naliczana nie dla zamówienia tylko do każdej paczki.
Jeżeli zakup jest poniżej 100 zł (np.3 paczki) dopłata wynosi 3x0,99 zł, a jeżeli zakup jest od 100 zł zapłacimy 3x1,99 zł
Mnie dzisiaj też zdziwiła sytuacja naliczenia opłaty za przekierowanie DPD do punktu, najdziwniejsze w tym jest to że podjazd był tego samego dnia do klienta w odstępie jednej godziny, być może kurier zrzucił paczki do punktu bo czas go gonił a tak miał z głowy.
2021-03-16 | 17:13:48 | Przesyłka niedoręczona - odbiorca nieobecny | |
2021-03-16 | 15:53:15 | Powiadomienie mail | |
2021-03-16 | 15:51:07 | Przesyłka niedoręczona - odbiorca nieobecny |
@fhunorbis, w tej sytuacji powinieneś wyjaśniać sprawę bezpośrednio z DPD.
Olewanie przez moderatorów jak i same Allegro tematu doliczania opłat za darmowe przekierowania - bezcenne. @mr_oma Dziś po raz kolejny opłata za z zasady darmowe przekierowanie w tym samym oddziale, ciekawe ile taki dziennie umyka sprzedającym wysyłającym duże ilości paczek jednego dnia.
Ja dziś dostałem odpowiedź jakiej się spodziewałem ...
"Zdaję sobie sprawę, że nie jest to dla Pana komfortowa sytuacja. Zgodnie z Załącznikiem nr 4, Regulaminu Allegro - opłata została naliczona prawidłowo. Kupujący wybrał opcję przekierowania przesyłki. W związku z tym zalecam skontaktowanie się z klientem, w celu wyjaśnienia przeadresowania przesyłki. "
Czy w końcu zrobią z tym porządek?
Czyli należy teraz cisnąć klienta żeby zwrócił opłatę za przekierowanie powołując się na odpowiedź którą otrzymałeś. Może należało by wpisywać taką informację w treści aukcji.
Zastanawiam się nad dodaniem takiej informacji w moich ofertach, ale kto lubi się "cisnąć" z klientem.
To jasna sprawa Allegro trzepie kasę na tym i stawia sprzedającego w sytuacji w której pójście na wymianę zdań z klientem w tej kwestii skończy się w wiadomy sposób. Zestawiając to z cennikiem DPD z ich strony :https://www.dpd.com/pl/pl/oferta-dla-firm/warunki-wysylki/warunki-wykonywania-uslug-krajowych/ znajdziemy tam informację o bezpłatnym przekierowaniu w tym samym oddziale. Na infolinii DPD powiedziano mi że nie mogą podać informacji o umowie miedzy nimi a Allegro - nasuwa się pytanie czy Allegro ma zawartą umowę z zapisem który mówi o opłatach za takie przekierowanie podczas gdy normalnie wysyłając paczkę takich opłat nie ma.
Najgorsze jest to że nie masz wpływu na to czy klient może czy nie może przekierować - rozliczasz się za usługę. Po twojej stronie jest dopilnować żeby paczka była zgodna z zadeklarowanymi wymiarami, poszła na dobry adres itd. A w tym jednym przypadku mimo że jesteś stroną która płaci częściowo za usługę jesteś obciążany za działania klienta. Klient nie ma nawet świadomości że będzie to generowało dla Ciebie koszt. Przy przekierowaniu nie ma żadnej informacji o opłatach itd. o ile nawet nie widnieje tam informacja o darmowym przekierowaniu do tego samego oddziału.
Witam,
Ostatnio zauważyłem sporo dodatkowych opłat w INPOST i DPD. Co ciekawe dopłaty z INPOST przychodzą po 2 miesiącach od wysłania przesyłki i trudno zweryfikować czy przesyłka była wysłana zgodnie z deklarowanym gabarytem.
Dzisiaj zauważyłem dopłatę z Allegro DPD 11,99zł:
NUMER NADANIA:
0000011776050L
NAZWA USŁUGI DODATKOWEJ:
Przekierowanie przesyłki
KOD:
DPD_N6_PRZEKIEROWANIE
NUMER ZAMÓWIENIA:
@Zbychu18 Niestety było poruszane i nie ma na to rozwiązania ( z wyjatkiem rezygnacji z DPD). tak to klient przekierował.
Ponownie ten temat poruszam. Mamy właśnie taką samą sytuację. Czyli opłata bez naszej wiedzy i zgody za to, że klient zmienił sobie adres doręczenia ( DPD). Nie sprawdzałam, czy było to w tym samym rejonie czy nie, dla mnie to mało istotne. Czy ktoś zna rozwiązanie tego problemu jak odzyskać 11,99 zł ?
Czyli mam odpowiedź. Brak odpowiedzi to patrz powyżej. Pozostaje czekać aż allegro zmieni kiedyś ten bezprawny "absurd" na korzyść sprzedających.
@pinsplash Nie, nie jest to zmiana warunków umowy, a informacja o dopłatach dodatkowych za przekierowanie znajduje się w załączniku numer 4 do regulaminu Allegro - część V, pkt. 2.c.