Jak walczycie z bezpodstawnymi ostrzeżeniami Allegro ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jak walczycie z bezpodstawnymi ostrzeżeniami Allegro ?
2 tygodnie temu dostałam informację od Allegro, że klient zgłasza problem z zakupem. Problemu nie było z zakupem, klient dostał to co kupił. Ale po 3 tygodniach od dostawy zadzwonił z prośbą, czy by nie mógł wymienić kolorów kilku elementów które kupił. Tych kolorów nie było, więc zgodziłam się zrobić mu przysługę, wymienić te kolory, ale pod warunkiem, że otrzyma je jak fabryka wyprodukuje, wyprodukuje w sierpniu.
Klientka się zgodziła, odesłała towar do wymiany i czekała... I najwidoczniej już się znudziło czekanie, bo zgłosiła do Allegro "problem transakcyjny" !!! 14 lipca odpowiedziałam Allegro, że nie ma żadnego problemu transakcyjnego, że klient po zakupie otrzymał to co kupił i potem poprosił o zmianę kolorów i że ustaliliśmy warunki jak powyżej. Zaznaczyłam że wymiana nie jest w obrębie warunków aukcji, to sprawa całkowicie poza Allegro i wyłącznie moja przysługa.
Allegro odpisało "Dziękujemy za wyjaśnienia"
Klientowi przypomniałam warunki i zapomniałam o sprawie.
2 dni temu dostaje OSTRZEŻENIE, ze działam niezgodnie z regulaminem i że jak nie wyjaśnię problemu transakcyjnego z klientem, to grożą mi sankcje.
Zaraz potem zadzwonił mąż klientki, zapewne po rozmowie z Allegro, który grozi, że mi zablokuje konto bo "nie dostał towaru który kupił". Przypomniałam mu, że to co kupił to już dawno dostał i nikt mu nie kazał prosić o zmianę kolorów. Że wymiana kolorów to nie jest dalsza część aukcji Allegro i że jak nie chce czekać, to może zabrać to co przysłał na wymianę. Po namyśle klient decyduje się czekać dalej, bo jednak chce wymienić kolor.
Dzwonię więc do Allegro, że nie ma żadnego problemu transakcyjnego i nigdy nie istniał. Pokazuje, że 14 lipca już odpowiadałam i że Allegro zapewniło mnie, że wyjaśniania otrzymało. Dodaję, że klient też już sobie przypomniał warunki wymiany i przede wszystkim, że wymiana kolorów to nie dostawa towaru z aukcji.
Na infolinii obiecują pomoc, tak, wszyscy rozumieją, że to wyjątkowo niefortunna pomyłka, że tak, że widzą moją informację z 14 lipca, zapewniają mnie, że już odpowiedni dział się tym zajmuje i że zaraz ostrzeżenia nie będzie... Czekałam 2 dni na odpowiedź, po czym dziś dostaję taką merytoryczną, pół zdaniową odpowiedź:
"Dzień dobry, w tej sytuacji nie mogę anulować ostrzeżenia."
Ale w jakiej sytuacji? Tego nie wiadomo, ale wynika z tego, że przez cały miesiąc będę mieć bezpodstawnie zaniżoną jakość sprzedaży, no bo jak już jest ostrzeżenie to niech w sumie zostanie..
Kilka miesięcy temu miałam dokładnie taką samą sytuację i bezpodstawne ostrzeżenie. Zgłosiłam reklamację, zdjęli po 2 tygodniach i przeprosili, ale co mi po tym jak przez 2 tygodnie miałam zaniżoną pozycję na listingu...
Teraz też złożę, pewnie też przeproszą ale znów stracę 2 tygodnie.. ręce opadają..
Czy któryś z moderatorów może pomóc zdjąć to ostrzeżenie? Dziękuję.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
po co tworzysz sobie problemy
jakieś warunkowe wymiany i itp
kupujący i tak będzie niezadowolony
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To była ostatnia przysługa na Allegro
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Szkoda gadać ,dobrym to można i trzeba być dla zwierząt ,te potrafią się odwdzięczyć .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@SOLETT Jak dziecko we magle 🙂 . Zapamietaj : NIE IDŹ KUPUJĄCEMU NA RĘKĘ - bo Allegro za to karze !!!! Masz swój przykład. Inne to np : Klient kupuje, prosi o wysyłkę za 2 tygodnie jak wróci z wakacji. Ty się zgadzasz, ale ponieważ masz ustawione np: wysyłka w 48H - allegro daje karne punkty za nieterminową wysyłkę.
BRÓSLI
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wczoraj dostałem negatywa że przesyłka przyszła dzień wcześniej niż powinna. Ciekawe czy allegro usunie go ;]
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@matYs307 Marne szanse!😣
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dlatego mam to gdzieś już 😄 Inni otwierają dyskusje zaraz po zakupie gdzie przsyłka, a tutaj Pani mówi że ona PRACUJE ! jak on śmiał przyjechać z przesyłką. Każdy pracuje, może oprócz socjalnych beneficjentów xd
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@matYs307 To i za to muszą obrywać sprzedawcy ? Allegro powinno go bezzwłocznie usunąć -ze wstydu ,bo to oni napędzają sprzedawców do szybkiego wysyłania.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nigdy więcej 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Bycie za dobrym kosztuje, sama robisz sobie problemy, po co, na co? Transakcja finito i basta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@SOLETT Sprawdziłam tę transakcję i korespondencję, którą kupujący prowadzi z nami w tej sprawie i mamy tutaj sytuację gdzie występuje słowo przeciwko słowu. Relacja kupującej jest zgoła odmienna od Twojej wersji, a my nie mamy możliwości, aby rozstrzygać, kto w tej sytuacji mówi nieprawdę. Z uwagi na to, że kupująca dostała niepełne zamówienie ma prawo skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, ale z tego co widzę w ostatniej wiadomości zdeklarowałeś się do wysyłki brakujących elementów, a kupująca akceptuje takie rozwiązanie, więc liczę na to, że cała sprawa zakończy się pomyślnie. Przykro mi jednak, ale nie ma możliwości, abyśmy cofnęli czy anulowali wysłane już ostrzeżenie dotyczące Twojego konta.
Moderatorka
Jak dostawa na czas - to Allegro!
Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry Pani Olu,
Dziękuję za zajęcie się sprawą.
Mogę tylko przypuszczać, jaką wizję wykreował mąż klientki w rozmowie Allegro, skoro wprost groził mi zawieszeniem konta, tylko że to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. I bardzo łatwo sprawdzić kto mówi prawdę a kto naciąga fakty, nawet na 2 sposoby:
1. 14 lipca 2022, na 2 tygodnie przed "interwencją" męża, szczegółowo opisałam, czego sprawa dotyczy i napisała to tylko dlatego, żeby później nie było wątpliwości jakie były ustalenie z klientem i czego sprawa dotyczy. I wszystko co napisałam wtedy zgadza się z tym co mówię teraz.
2. Wczoraj specjalnie napisałam wiadomość do tego klienta, żeby ponownie udowodnić, że to co napisałam do Allegro 14 lipca jest prawdą. To nie była wiadomość dla klienta, bo to wszystko usłyszał przez telefon. Treść jest jednoznaczna:
"W nawiązaniu do dzisiejszej rozmowy potwierdzam, aktualne ustalenia dotyczące wymiany koloru niektórych elementów. Elementy, które zostały już wyprodukowane wysyłamy, a pozostałe elementy będą do odbioru i wysyłki następnego dnia po najbliższej produkcji. Wedle aktualnych planów fabryki produkcja wszystkich elementów w kolorze śmietankowym zakończy się w sierpniu."
Sama Pani zauważyła, że klientka "zaakceptowała rozwiązanie". Tylko ja nie prosiłam w tej wiadomości o żadną akceptację i nie składałam żadnej propozycji rozwiązania nieistniejącego problemu, tylko raz jeszcze tylko potwierdziłam klientowi warunki tego, na co się umówiliśmy a umawiałyśmy się na "WYMIANĘ KOLORÓW NIEKTÓRYCH ELEMENTÓW PO ICH NAJBLIŻSZEJ PRODUKCJI". I tylko dlatego, że mąż narzekał podczas rozmowy "że to o to chodzi, że to tak długo już trwa, a my już byśmy chcieli to mieć", to zaproponowałam, że część, która już jest, możemy wysłać wcześniej - choć na to się nie umawialiśmy.
Jak widzi Pani, w tej wiadomości nie ma nawet słowa Pani Olu o tym, że czegoś "brakowało" czy też "że, przepraszam, za niekompletne zamówienie". Bo takiej sytuacji nie było, klient dostał całe zamówienie. Gdyby tak było, przepraszałabym w co drugim zdaniu...
Jeśli prawda nie była taka jak napisałam, to chyba nie sądzi Pani, że klient by zaakceptował "wymyśloną przez mnie bajkę", bo tak Państwo zakładają, że to co napisałam nie jest prawdą. Wie Pani doskonale, że co najmniej już ze 20 razy by napisał, że kłamię i że nigdy się tak nie umawialiśmy i z 10 razy zadzwonił do Allegro, żądając blokady konta...
Nie pisze z jednego powodu, bo dokładnie o to prosił i na to się umawialiśmy.
Wiec ma Pani niepodważalny dowód, kto mówi prawdę, a kto zapomniał na co się umówił i jakie były warunki tej umowy, bo wiadomo, że z czasem pamięć zawodzi. Na szczęście wczoraj, gdy przypomniałam warunki wymiany, pamięć klientowi wróciła i jak Pani widzi chce czekać dalej.
Niezależnie czy Pani mi pomoże czy nie, będę się odwoływać, dla zasady...
Pozdrawiam,
Kasia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@SOLETT Ja doskonale rozumiem Ciebie i Twoje stanowisko, ale z drugiej strony czytałam relację kupującej, która zupełnie inaczej przedstawia tę sytuację. Nawet gdybym bardzo chciała, nie mogę wyrokować tutaj kto z Was ma rację i mówi prawdę, bo nie taka jest moja rola. Kupująca przesłała nam w korespondencji mailowej Twoją ostatnią wiadomość, więc znam ustalenia między Wami i mam nadzieję, że to rozwiązanie zakończy tę sprawę. Oczywiście masz prawo odwoływać się od każdej decyzji, którą otrzymasz, ale liczę na to, że jednak nie będzie to koniecznie, a tę transakcję potraktujesz jako nowe doświadczenie i naukę na przyszłość. Być może nieszczególnie przyjemną, ale zawsze cenną w prowadzeniu dalszej działalności. Pozdrawiam Cię serdecznie 🙂
Moderatorka
Jak dostawa na czas - to Allegro!
Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@_HolaOla_ W zasadzie, to ukaraliście @SOLETT za prokonsumenckie podejście do kupującej. Nie miała obowiązku wymiany, żaden przepis ustawy konsumenckiej jej do tego nie zmuszał.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Oczywiście, że się odwołałam, może ktoś jednak potraktuje to bardziej poważnie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
I obiecaj sobie "nigdy więcej"....
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@_HolaOla_ mamy tutaj sytuację gdzie występuje słowo przeciwko słowu.
To czemu autor wątku ma ostrzeżenie ??? Powinniście poinformować że nie jesteście w stanie rozstrzygnąć sporu i pokierować do sądu 🙂 zamknąć dyskusje i zapomnieć !
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
podbijam - nie wiem czy Allegro jest tym zainteresowane ale robi się naprawdę niezły bajzel.
Spotykam się z coraz większą ilością ofert wystawiana na "czuja" nie mogę wystawić? brak mi np. EAN... a co tam podepnę do innego co ma podany i zmienia parametry....
Takich sprzedawców będzie przybywać bo wiele produktów nie ma przypisanych kodów a allegro ich wymaga. Prowadzi to do sytuacji - ze np. wystawiam spinki BIAŁE z podanym kodem - a tu proszę pod tym kodem są już CZERWONE, no śmiech na sali...
Zmagam się również ze wszystkimi problemami swoich przedmówców -
Allegro leci na łeb na szyje w rankingach sprzedaży, traci na akcjach i co robi? Utrudnia wyszukiwanie towarów podnosi ceny sprzedaży - czyli podnosi ceny towarów a konkurencja się cieszy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Z własnego doświadczenia - wysyłasz towar zgodny z zamówieniem i sprawa załatwiona.
Chcesz potem iść "na rękę" kupującemu - licz się z problemami.
Najprościej - wysyłaj kupującemu towar zgodny z zamówieniem.
Zgłaszane reklamacje - zwroty , to już inna sprawa.
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.