anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Już 1 lutego rozpoczniemy nowy program AlleProgres

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Kupujący cenią sobie szybką dostawę. Wysyłka tego samego dnia może przesądzić o tym, że klient wybierze zakup właśnie w Waszym sklepie. Dlatego wprowadzamy nowy program AlleProgres, który zastąpi ubiegłoroczny Program Szybkich Wysyłek. Potrwa on od 1 lutego do 31 maja 2022 r.

Jak zyskać na programie AlleProgres?

W programie możecie otrzymać rabaty za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia. Rabaty przyznamy sprzedającym, którzy osiągną określony wzrost wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia - wyniki porównamy z październikiem 2021 r. Wysokość rabatu jest uzależniona od:

  • kwoty zamówienia
  • metody dostawy
  • tego, o ile wzrośnie Wasz wskaźnik zamówień wysłanych tego samego dnia (względem października 2021 r.).

Dokładne kwoty rabatów możliwych do uzyskania znajdziecie w Załączniku nr 1 do regulaminu.

Kto może wziąć udział w programie?

Program AlleProgres jest dla wszystkich sprzedających, którzy:

  • w październiku 2021 r. otrzymali minimum 10 zamówień (nie liczymy tych anulowanych lub zrealizowanych jedną z metod dostawy wymienionych w punkcie 4. Regulaminu AlleProgres);
  • nie posiadają na żadnym z kont ograniczeń w związku z naruszeniem Regulaminu Allegro.

Jak zapisać się do programu?

Spełnijcie dwa warunki, aby otrzymać rabaty za szybką wysyłkę:

  • zapiszcie się do programu (zrobicie to poprzez zakładkę Program AlleProgres w Moim Allegro);

mr_oma_0-1642767322530.png

  • osiągnijcie wzrost wskaźnika zamówień wysyłanych tego samego dnia o co najmniej 3 punkty procentowe względem wyniku z października 2021 roku.

Oba te warunki muszą zostać spełnione.

Kiedy przesyłkę traktujemy jako wysłaną?

Przesyłkę uznajemy za wysłaną, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy tę informację od przewoźnika. Zasada obowiązuje dla przesyłek nadawanych:

  • bezpośrednio podczas podjazdu kuriera
  • w automatach paczkowych
  • w Punktach Obsługi Klienta InPost
  • w punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).

Aby paczka została skutecznie nadana, umieśćcie ją w automacie paczkowym lub zanieście ją do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika

Z regulaminem AlleProgres możecie zapoznać się tutaj.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
264 ODPOWIEDZI 264

_Likos_
#21 Demiurg#

@BigAndHappy  ale nikt nie napisał że przestanie szybko wysyłać.

Po prostu sprzedający zwracają uwage że program który ma motywować do szybkiej wysyłki tak naprawde jest fikcją.

Pisałem juz gdzies w poście wyżej: można wysyłać szybciej lecz wiąze sie to z dodatkowymi kosztami: zatrudnienie dodatkowego pracownika lub płacenie premii za nadgodziny. W poprzednim programie skutek był wymierny : kazde wysłane zamówienie z tego samego dnia to były jakies nieduże oszczedności na kosztach allegro. Przeznaczając te oszczedności na pracowników można było wysyłac wiecej zamówien z tego samego dnia.

Jeżeli program zakłada "być może wyrobiony " wzrost wysyłek - o którym sie dowiemy na koniec miesiąca - wówczas ponoszenie dodatkowych kosztów zdaje sie być bezcelowe bo obarczone zbyt dużym ryzykiem wygenerowania kosztu

Wiec podsumowując: o ile w poprzednim programie opłacało mi sie powiedzieć pracownikowi: zostań godzine dłużej i zrobimy jeszcze 20 -30 paczek dostaniesz za to dodatkowo 50 zł ( do wypłaty bo były to oszczedności na dopłatach do smarta) to teraz nie opłaca sie tego robic bo moge zapłacic i pracownikowi i za smarta.

Po prostu program który niby jest ale faktycznie nie spełnia swoich założeń bo nie motywuje w żaden sposób do wysyłek w tym samym dniu.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

To nie jest żadna złość, tylko bardzo realne koszty, które my będziemy musieli ponosić. Program został tak skonstruowany, żeby mało kto się na niego załapał, a dopłaty do szybkich paczek to spory zastrzyk gotówki, oczywiście połaczony ze znacznym wysiłkiem sprzedawcy, zarówno fizycznym, jak i logistycznym. Nikt nie będzie robił za free, a to chodzi allegro, żeby sprzedawca dalej orał jak wół, tylko już bez żadnych profitów z tego tytułu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Nie zrozumiałeś w czym problem. Po pierwsze dzieci pięknie myjące zęby wkurzą się, jeśli brudasy dostaną czekolady i lizaki, a ci zawsze staranni - figę z makiem. Jeśli przyzna się nagrodę dla wszystkich myjących zęby, to będzie dopiero uczciwe i motywujące także dla tych leni. Metoda Allegro raczej motywuje do tego, żeby nie myć zębów, bo tylko wtedy mamy szansę na nagrody. Tu bardzo niewychowawcze, jeśli rozpatrujemy w aspektach takiej tresury.

Ale jest jeszcze poważniejszy problem: wadliwy sposób liczenia, powodujący, że nagrody nie zależą zbytnio od tego czy dzieci myją zęby, lecz od czynników losowych. Tylko rano jest dostępna pasta. Dzieci, które przyjdą wieczorem na mycie zębów dostaną karę za to, że intendentka nie zapewniła pasty. Co więcej: tak samo nagradza się dzieci ładnie myjące zęby, jak i te które myją byle jak, zalewają ściany i sikają na kolegów.

Sposób pomiaru kompletnie nie odzwierciedla starań Sprzedawcy, to jest ekstremalnie demotywujące. Sprzedawcy którzy oprócz szybkich wysyłek oferują też tanie wysyłki i dogodne wysyłki do wybory, są okropnie karani obniżeniem oceny jakości obsługi. Im lepsza i wszechstronna oferta przesyłek w trosce o Klienta, tym większa kara dla Sprzedawcy.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Wielkie dzięki za tak merytoryczny odzew! Wszystkie Wasze uwagi z tego wątku przekazujemy do osób zajmujących się tą promocją. Zapewniam, że są czytane.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Co z tego że są czytane? Od ponad roku czytaliście wiele razy o licznych poważnych błędach i żadnego nie poprawiliście.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezek To ten sam zepsój co "ukryj - Nie odkryj"? No to gratulacje...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

A propos przesyłek, ktoś wie dlaczego z menu Obsługa Zamówień zniknęła pozycja Przesyłki? To była taka lista przesyłek, chyba pod adresem https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/lista-nadanych-przesylek. Link już nieaktualny (404). W jakie miejsce menu są teraz przeniesione te Przesyłki? Zastosowali jakieś "ukryj"?

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@nikl4 stycznia 2022 r. z nawigacji głównej, z zakładki Sprzedaż – Obsługa zamówień, usunęliśmy linkowanie do Listy nadanych przesyłek.

Natomiast do końca stycznia w Wysyłam z Allegro będzie aktywna zakładka Zamówione przesyłki, na którą kierowaliśmy po kliknięciu w Listę nadanych przesyłek.

Od połowy lutego 2022 r., w związku z wdrożeniem nowego wyglądu Wysyłam z Allegro, link https://wysylam.allegro.pl/konto/zamowione będzie nieaktywny. Listę zamówionych przesyłek znajdziesz po wejściu w zakładkę Zamówienia. Wystarczy, że rozwiniesz filtr status zamówienia i wybierzesz status: wysłane. Wyświetlimy wtedy listę zamówień, dla których nadano przesyłki. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Nie wyświetla się lista przesyłek w ten ostatni podany sposób. Po pierwsze Statusy nie pokrywają się z rzeczywistymi wysyłkami, a po drugie nie widać przesyłek zleconych do odbioru, a jeszcze nie wysłanych. Dlaczego utrudniacie przegląd przesyłek? Tą ważną funkcję mieliście dać do głównego menu, a usuwacie całkiem? Jaki to ma sens?

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@nikl, przekażę Twoje zgłoszenie do osób odpowiedzialnych za ten obszar. Gdy dowiem się czegoś więcej, wrócę tu z odpowiedzią. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@nikl, wracam z odpowiedzią. Status Wysłane należy zmieniać ręcznie lub ustawić w Ustawieniach zamówień Akcje automatyczne (automatyczną zmianę statusu przesyłki na Wysłane, gdy tylko pojawi się dla niej list przewozowy). Przy nadawaniu przez Wysyłam z Allegro listy przewozowe pojawiają się automatycznie. Wówczas lista będzie się pokrywać. Natomiast będziemy pracować nad tym, aby odnalezienie przesyłek, zarówno tych już nadanych, jak i zapisanych na później, było dla sprzedających łatwiejsze. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

To już było łatwe. Cały czas pracujecie wyłącznie nad utrudnieniami w wielu aspektach i nie słuchacie co się do Was mówi i pisze. Nie zachowujecie się logicznie, ani zgodnie z zasadami informatyki z pierwszego roku studiów. Macie skandaliczne błędy, takie zupełnie podstawowe. Najczęściej klikane pozycje menu umieszczacie na końcu, zamiast optymalizować ruchy. Ukrywacie ważne funkcje, a nieużywane dajecie do głównego menu. Zwiększacie nieustannie ilość kliknięć niezbędnych do wykonania danych czynności. Organizujecie layout tak, żeby jak najmniej informacji mieściło się na ekranie. Zróbcie należyty audyt u jakiegoś studenta informatyki, bo Wasi "specjaliści" nie potrafią tego zrobić lub nie chcą. Człowiek jest jak ślepy we mgle. Nawet nie mogę dowiedzieć się w Moje Oferty jakie mam czasy wysyłek poustawiane. Kto to projektuje? Ci od nowego ładu?

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

"Wystarczy, że rozwiniesz filtr status zamówienia i wybierzesz status: wysłane. Wyświetlimy wtedy listę zamówień, dla których nadano przesyłki. "

Ale wyświetlą się wszystkie wysłane wtedy, każdym kanałem dystrybucji. Obecnie wchodząc w https://wysylam.allegro.pl/konto/zamowione mogłem sprawdzić sobie tylko nadane przesyłki poprzez Allegro. Czemu próbujecie na siłę ulepszać coś co jest dobre i działa? Czy może pomysłodawca tych zmian jest ten sam, co od wyłączenia Menedżera Sprzedaży? Narzędzia czytelniejszego i bardziej przejrzystego niż zakładka "zamówienia od kupujących".

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

U mnie to nie działa. Status Wysłane mają dwa zamówienia, a faktycznie wysłanych jest 5 stron. Lista paczek była dobra, bo były w niej też oczekujące na wysłanie i przede wszystkim była to spójna i czytelna lista. Obejmowałem wzrokiem 12 wysyłek na jeden ekran. W dziale Zamówienia tylko dwa zamówienia na jeden ekran. Ludzie! To nie pudelek tylko system do pracy.

oznacz moderatorów

ExtraTowar_pl
#8 Zapaleniec#

Twoja analogia jest błędna. Odpowiadająca rzeczywistości powinna wyglądać tak:

Po obiedzie dzieci mają myć zęby. Każde z nich dostaje za to cukierki. Wszystkie dzieci stosują się do tego, z wyjątkiem trójki najbardziej upartych/leniwych/niezaradnych, jak zwał tak zwał. Pani przedszkolance zależy, żeby żadne dziecko nie miało dziur w zębach, więc próbuje zachęcić tę trójkę, zabierając pozostałym cukierki.

Bo: w obecnej sytuacji każdy z nas opłaca "darmowego" smarta w jakiejś kwocie. Poprzez udział w programie szybkich wysyłek ta opłata czasem do nas wraca. Teraz nie będzie już wracać, bo Pani zabrała nam cukierki, a więc jesteśmy mniej konkurencyjni względem tych "krnąbrnych", bo nasza oferta staje się droższa, a więc mniej atrakcyjna.

Brak Ci jako kupującemu podstawowego doświadczenia i wiedzy jaką mają sprzedający.

oznacz moderatorów

konselo
#11 Animator#

W Programie odnosimy się do wskaźnika z października 2021, ponieważ był to ostatni "standardowy" miesiąc, który mogliśmy wziąć pod uwagę (wyniki listopadowe czy grudniowe zaburzają święta).  

TAA...  CHYBA WASZA WIELKA WTOPA KTÓRĄ MUSICIE SOBIE ODROBIĆ

oznacz moderatorów

RONCO_PL
#8 Zapaleniec#

"Wiemy, że dla niektórych sprzedających progres może być trudny ale mogą oni np. poszukać możliwości nadawania przesyłek w weekendy" 

To allegro ma umowy z przewoźnikami, więc może allegro "poszuka możliwości" nadawania przesyłek w sobotę i niedzielę.... My je chętnie nadamy, ale gdzie? W zamkniętej poczcie, czy nieobsługiwanym paczkomacie? 

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Przy wyniku 100%, progres może być szczególnie trudny. Należy więc rozdzielać zamówienia na dwie paczki. Wówczas na 100 zamówień, można nadać 105 paczek terminowo i uzyskać wymagane 105% normy jak stachanowiec za komuny. Allegro poleca też usługi wróża Macieja, aby nadać paczki jeszcze przed godziną graniczną, dla zamówień składanych po godzinie granicznej.

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Mam dwie petycje:

1. Proszę we wszystkich wskaźnikach jakości liczyć wyłącznie te czynniki, które zależą od Sprzedawców, a nie liczyć żadnych czynników losowych niezależnych od pracy Sprzedawcy. Obecnie większość wskaźników jakości zależy od szczęśliwego trafu, pracy kuriera, pory dnia itd.

2. Porada absurdalna z wysyłkami w weekendy, bo nie są one liczone prawidłowo.  Jeśli mamy jak stachanowcy wykonywać 110% normy, to dajcie przynajmniej narzędzia. Przykładowo akurat w weekendy macie fatalny błąd techniczny, bo dostawa tego samego dnia nie wyświetla się ani na aukcjach, ani w filtrach. Radzicie pracować w nocy i weekendy, ale wadliwie działa system i nie punktuje tego, ani nie informuje Kupujących, że jest taka możliwość.

oznacz moderatorów

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

Mam 98% szybkich wysyłek więc jak mam uzyskać 3 punkty procentowe kiedy max mogę podciągnąć o 2% 🤔

oznacz moderatorów