anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Już 1 lutego rozpoczniemy nowy program AlleProgres

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Kupujący cenią sobie szybką dostawę. Wysyłka tego samego dnia może przesądzić o tym, że klient wybierze zakup właśnie w Waszym sklepie. Dlatego wprowadzamy nowy program AlleProgres, który zastąpi ubiegłoroczny Program Szybkich Wysyłek. Potrwa on od 1 lutego do 31 maja 2022 r.

Jak zyskać na programie AlleProgres?

W programie możecie otrzymać rabaty za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia. Rabaty przyznamy sprzedającym, którzy osiągną określony wzrost wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia - wyniki porównamy z październikiem 2021 r. Wysokość rabatu jest uzależniona od:

  • kwoty zamówienia
  • metody dostawy
  • tego, o ile wzrośnie Wasz wskaźnik zamówień wysłanych tego samego dnia (względem października 2021 r.).

Dokładne kwoty rabatów możliwych do uzyskania znajdziecie w Załączniku nr 1 do regulaminu.

Kto może wziąć udział w programie?

Program AlleProgres jest dla wszystkich sprzedających, którzy:

  • w październiku 2021 r. otrzymali minimum 10 zamówień (nie liczymy tych anulowanych lub zrealizowanych jedną z metod dostawy wymienionych w punkcie 4. Regulaminu AlleProgres);
  • nie posiadają na żadnym z kont ograniczeń w związku z naruszeniem Regulaminu Allegro.

Jak zapisać się do programu?

Spełnijcie dwa warunki, aby otrzymać rabaty za szybką wysyłkę:

  • zapiszcie się do programu (zrobicie to poprzez zakładkę Program AlleProgres w Moim Allegro);

mr_oma_0-1642767322530.png

  • osiągnijcie wzrost wskaźnika zamówień wysyłanych tego samego dnia o co najmniej 3 punkty procentowe względem wyniku z października 2021 roku.

Oba te warunki muszą zostać spełnione.

Kiedy przesyłkę traktujemy jako wysłaną?

Przesyłkę uznajemy za wysłaną, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy tę informację od przewoźnika. Zasada obowiązuje dla przesyłek nadawanych:

  • bezpośrednio podczas podjazdu kuriera
  • w automatach paczkowych
  • w Punktach Obsługi Klienta InPost
  • w punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).

Aby paczka została skutecznie nadana, umieśćcie ją w automacie paczkowym lub zanieście ją do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika

Z regulaminem AlleProgres możecie zapoznać się tutaj.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
264 ODPOWIEDZI 264

nikl
#14 Krzewiciel#

Czyli błędnie liczycie. Zamiast liczyć wyłącznie te przesyłki, które są możliwe do dostarczenia następnego dnia, to odnosicie procenty do wszystkich zamówień, nie zważając nawet na godziny graniczne, ani na przesyłki świadomie wybrane przez Kupujących w taki sposób żeby nie dochodziły na drugi dzień. Kompletnie absurdalne! Działacie na złość Kupującym i wbrew ich woli.

Istnieje bowiem ogromna grupa Kupujących, którzy nienawidzą dostaw następnego dnia, bo są to dostawy sprawiające kłopoty. Albo trzeba nie pracować i siedzieć cały dzień w domu wyglądając kuriera, albo chodzić gdzieś daleko po Urzędach pocztowych, stać w kolejkach kaszlących ludzi, czy odwiedzać odległe paczkomaty. Dużo ludzi mieszka w rejonach, gdzie najlepszym sposobem dostawy jest list ekonomiczny, który trafi do skrzynki bez koniecznej obecności domownika i przy okazji jest najtańszy! Dlaczego chcecie utrudnić Kupującym ten wybór, banując Sprzedawców wychodzących naprzeciw realnym potrzebom?

Dlaczego Wasz proces liczenia zawiera tak ogromne błędy, że wynik zależy głównie o czynników losowych, a nie od staranności Sprzedawcy? To jest chory system. Równie głupie jak uzależnianie oceny od długości przedmiotu, co też robicie. To są fatalne błędy projektowe!

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@nikl dziękuję za Twoją opinię, jednak Twoje informacje odnośnie oczekiwań kupujących są odwrotne do naszych. Większość kupujących chce otrzymać swoje przesyłki jak najszybciej. Jeśli kupujący chce otrzymać przesyłkę listem ekonomicznym to może wybrać taką metodę dostawy. Udział w Programie AlleProgres jest dobrowolny i nie będziemy banować sprzedających, którzy nie będą chcieli brać w nim udziału.  

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Jeśli zapytacie czy Kupujący chce otrzymać najszybciej, to powie TAK. Ale jeśli poinformujecie uczciwie, że przez to zapłaci drożej i poniesie inne niedogodności, jak konieczność obecności w domu przy wizycie kuriera, lub konieczność chodzenia na Pocztę, lub do odległego paczkomatu, to odpowie, że nie chce szybkiej przesyłki. Zależy od Kupującego i lokalizacji.

Dlatego źle oceniacie jakość Sprzedawców. Nie ten jest dobry, co oferuje wyłącznie szybkie dostawy, tylko ten, który oferuje szeroki wybór metod, także te nie szybkie, lecz tanie i dogodne.

Ale pomińmy ten aspekt. Jest drugi problem z wadliwym ocenianiem jakości Sprzedawcy. Intencją Allegro jest wysoka ocena, dla Sprzedawców oferujących dostawę następnego dnia. To dlaczego nie mierzycie tego prawidłowo? Dlaczego wprowadzacie dwa czynniki losowe niezależne od sprzedawcy? Jest to pora złożenia zamówienia, oraz to czy Sprzedawca oferuje inne dogodne metody i czy Klienci chętnie z nich korzystają. Tym złym algorytmem ocen zmuszacie Sprzedawców do pousuwania bardzo dogodnych dla Klientów form dostawy.

I w reszcie trzecia sprawa. Nieprawdą jest, że kto nie przystąpi nie poniesie konsekwencji. Dajecie nieuczciwe fory gorszym Sprzedawcom, banując w ten sposób najlepszych. O to mam pretensję. Czy wezmę udział czy nie, to i tak gorsi Sprzedawcy otrzymają nieuczciwą przewagę. To jest niesprawiedliwe i nieuczciwa konkurencja. Nic nie stało na przeszkodzie, aby nagrodzić zarówno tych poprawiających się, jak i tych, którzy od lat są na najwyższym poziomie. I przede wszystkim uczciwie oceniać tylko te aspekty, które zależą od sprzedawców, a nie od czynników losowych. Proszę oznaczyć problem jako nierozwiązany w wymienionych kwestiach.

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Pani Moderator, proszę o konkrety: Dlaczego listy ekonomiczne zaliczacie do przesyłek niedostarczonych następnego dnia, nie mając na to żadnych dowodów. Znam wiele przypadków dostarczenia listu następnego dnia. Powinniście liczyć do statystyk wyłącznie to co da się dostarczyć następnego dnia, czyli tylko paczki zamówione przed godzina graniczną i tylko te, które da się śledzić.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika czy rozwiązaliście już problem z jakością wtedy gdy jest zakup i kupujący prosi o wysyłkę np "za tydzień"? Czy w dalszym ciągu karzecie za to Sprzedawców ( za pójście na rękę Kupującemu)?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@pinsplash, w tej sprawie nic się nie zmieniło. Zakładamy, że są to sytuacje jednostkowe i większość kupujących zamawia przedmioty, które chce otrzymać jak najszybciej. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

To nieprawda, że wszyscy chcą jak najszybciej. Zadajcie prawidłowe pytanie w ankietach: Zapytajcie czy wolą szybko, czy tanio, zaznaczając, że koszt niby darmowej przesyłki musi być wliczony do ceny przedmiotu, bo cudów nie ma. Wtedy okaże się, że połowa  ludzi bardziej woli tanio niż szybko.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@mr_oma źle zakładacie

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Analogicznie niby wszyscy chcą mieć niski wiek emerytalny. Do momentu gdy dowiedzą się, że wówczas ich emerytura wyniesie 300 zł. Fakty są takie, że większość Kupujących tanie przedmioty, chce przede wszystkim taniej przesyłki, a nie szybkiej. Albo tego nie rozumiecie, albo nie chcecie zrozumieć. To nie są jednostkowe przypadki. Gdy daję do wyboru przesyłkę powolną za 6 zł i szybką za 9 zł, to prawie zawsze jest wybierana powolna przesyłka. Nie znacie się na handlu i potrzebach konsumentów i bez sensu narzucacie kary za oferowanie tańszych przesyłek.

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

"Udział w Programie AlleProgres jest dobrowolny i nie będziemy banować sprzedających, którzy nie będą chcieli brać w nim udziału."

Ale odczujemy to po pozycjonowaniu atrakcyjności oferty, ustawiacie logorytmy tak, że oferty z udziałem Alleprogres ida w górę a tez bez lecą w dół.  

oznacz moderatorów

ExtraTowar_pl
#8 Zapaleniec#

Co masz na myśli pisząc "poszukać możliwości nadawania przesyłek w weekendy"? Gdzie mam szukać? Kupujący wybiera paczkomat inpost a paczkomaty w weekendy nie są opróżniane. Jak niby mam wysłać tę paczkę w weekend?

Jeszcze zrozumiałabym, gdybyście brali pod uwagę czas umieszczenia paczki w paczkomacie. A jest on dla Was dostępny, tak jak dla każdego znającego numer przesyłki. Jednak tego czasu nie chcecie brać pod uwagę, bo wtedy warunki mogłoby spełnić za dużo osób. Oto wasza polityka. Wciskacie ludziom za przeproszeniem kit udając że działacie w imię i na dobro klienta.

Jaki mam mieć powód teraz by się starać? Żaden. I nie będę. Nie będę wysyłać tego samego dnia, chyba że przypadkiem.

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Ja wysyłam w weekendy i wysyłam do trzeciej w nocy, także w dni wolne, wszystkie paczki wysyłam błyskawicznie, a Allegro ocenia to fatalnie. Matrix!

oznacz moderatorów

konselo
#11 Animator#

taa... jedyną opcją aby się załapać na ww program to w lutym nie wysłać ani 1 paczki w ten sam dzień wtedy na następny " cykl " zwrotów się załapiemy

i nie rozumiem waszej filozofii- w październiku (teoretycznie bo bardzo się starałem) wysłałem 100 % paczek w ten sam dzień - w lutym też to zrobię bo zależy mi na tym by rósł wskaźnik zamówień wysyłanych tego samego dnia = progres 0% - zwrotów 0 - i to ma mnie zmotywować👍

NO TO CENY W GÓRĘ PANOWIE I PANIE 🥂

oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  No widzę, że decyzja w Allegro już zapadła i możemy sobie tutaj bić pianę i tak nic to nie da. Generalnie ten program to najlepszy przykład najgorszych korporacyjnych praktyk - czyli nagroda za wzrost. Wiele firm to stosuje i jest to bardzo przykre. Bo każda kolejna "edycja" takiego programu zmusza (motywuje?) cię do coraz większego wysiłku - bez względu na to jak się do tej pory starałeś i bez względu na to czy możesz zrobić więcej czy nie. Jeżeli Allegro jako firma w podobny sposób traktuje swoich pracowników to na prawdę szczere współczucia dziewczyny i chłopaki. Wam też szef mówi, że jak nie możecie zrobić więcej to "spróbujcie popracować w weekend"? Nie wiem jak inni, ale my nie zamierzamy brać udziału w tym wyścigu szczurów. Wracamy do starego trybu - wysyłka do godziny granicznej i koniec.

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Zmuszanie do wysiłku może i dobre, ale to już są absurdy totalne i niewykonalne:

1. Jak cofnąć się w czasie, żeby pogorszyć wynik z października? To powinno być zapowiedziane we wrześniu, że nie należy wysyłać terminowo w październiku, bo dostaniemy karę w postaci nieuczciwej przewagi konkurencyjnej i nagród dla gorszych sprzedawców.

2. Jak cofnąć się w czasie, żeby wysłać przed godziną graniczną zamówienie złożone po tej godzinie?

3. Jak telepatycznie namówić Klientów, żeby kupowali rano, nie wieczorem i wybierali dokładnie te metody, które są punktowane, a nie te dogodne dla nich np. listy? Tu akurat mam pomysł, aby hurtowo podnosić ceny po godzinach granicznych i obniżać po północy.

4. Jak spełnić wymaganie Allegro, aby przedmioty powyżej 64cm też wpychać do paczkomatu? Są kary i ciągły alarm "wymaga poprawy" jeśli tego nie robimy. 

oznacz moderatorów

BigAndHappy
#9 Pomysłodawca#

Jako kupujący trochę nie rozumiem Waszego podejścia, sprzedawcy... Taka analogia mi przyszła do głowy przedszkolna, za co z góry przepraszam. Po obiedzie dzieci mają myć zęby. Wszystkie dzieci stosują się do tego, z wyjątkiem trójki najbardziej upartych/leniwych/niezaradnych, jak zwał tak zwał. Pani przedszkolance zależy, żeby żadne dziecko nie miało dziur w zębach, więc próbuje zachęcić tę trójkę, obiecując im naklejki za pamiętanie o tym obowiązku. Na co wszystkie inne dzieci, w proteście przeciwko nierównemu traktowaniu, przestają myć zęby 🙂

Otóż drodzy przedsz... tzn. sprzedający. Po pierwsze, już samo wysyłanie przesyłek tego samego dnia daje wiele benefitów - wpływa na pozycję ofert w trafności, ale przede wszystkim wpływa na opinie kupujących, więc zwiększa waszą sprzedaż. I tym samym po drugie - rezygnując z tego, zaszkodzicie sobie sami - odmrozicie sobie uszy na złość babci. Nikt inny na tym nie straci, kupujący znajdą kogoś innego, kto wysyła szybciej. Ale to oczywiście Wasza sprawa....

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@BigAndHappy  no to Ci odpowiem.

Program alle progres to sa realne zniżki ( kwotowe) dopłaty do smarta dla sprzedających którzy poprawią szykbośc wysyłki w odniesieniu do pażdziernika 2021. Sprzedający którzy mieli wysoki odstek wysyłek tego samego dnia(czyt: dobrze obsługiwali kupujących) w pażdzierniku 2021 w tym momencie nie są w stanie podnieść tego procenta wiec : zostają ukarani utratą tych zniżek

Wiec teraz wracając do Twojej analogii z przedszkolakami wygląda to tak: moje drogie dzieci ponieważ ślicznie umyłyściez ąbki to juz niestety nie otrzymacie deseru. Otrzyma go tylko ta trójka która ząbków nie myła......

No i teraz powiedz czy warto było sie starać w pażdzierniku ????? Po to aby teraz stracić ???

Ponadto wczesniej czy później każdy ze sprzedających osiągnie bariere szybkosci wysyłki której nie bedzie w stanie przekroczyć wiec: " drogie dzieci właśnie otrzymałyście super cukierka  i możecie go zjeść -...... o ile jesteście w stanie go rozpakowac z sejfu......

To nie odmrażanie uszu na zlośc babci tylko realna ciężka codzienna praca.......

oznacz moderatorów

BigAndHappy
#9 Pomysłodawca#

@_Likos_no ale właśnie rzecz w tym, że szybka wysyłka jest dobra niezależnie od tego, czy dostajesz jakieś zniżki czy nie. Żeby było jasne, ja rozumiem rozżalenie, to tak jak w telekomach, gdzie super warunki zawsze dostają ci nowi, a nie ci lojalni. Natomiast mówienie "to ja w takim razie przestanę myć zęby, bo nie dostałem deseru" jest bez sensu - za jakiś czas będziesz tej decyzji mocno żałować, gdy przyjdzie leczyć kilka zębów kanałowo...

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Faktycznie tylko pogorszenie daje szansę na takie nagrody w przyszłości. Tu jednak nie chodzi o szybką wysyłkę. Wadliwy jest sposób pomiaru. Zamówienia po godzinie granicznej nie możesz wysłać tego samego dnia. Program promuje czynniki losowe niezależne od Sprzedawcy. W dodatku zauważ, że obniżenie kosztów to nie jest zwykłą nagroda finansowa. To daje nieuczciwą przewagę konkurencyjną. Na aukcji porządnego Sprzedawcy pojawia się reklama, że ten gość, co w październiku był kiepski, ma niższą cenę. Nóż w kieszeni się otwiera. To jest banner "Nie kupujcie u tych, co szybko wysyłali".

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Dla wielu Kupujących szybka wysyłka nie jest dobra! Przy tanich małych przedmiotach i domu na odludziu, znacznie lepszy jest list ekonomiczny, który listonosz przywiezie do skrzynki, nawet jak Cię nie ma w domu i to taniej. Jeśli pracujesz, to kurier nikogo nie zastanie, a urząd pocztowy i paczkomat jest daleko. Wtedy zdecydowanie wolisz list ekonomiczny. Allegro w programie szybkiej dostawy bardzo źle ocenia Sprzedawców dających wybór listu, oprócz szybkich przesyłek.

Zniżka dla tandeciarzy październikowych daje im przewagę konkurencyjną. To nie my chcemy przestać myć zęby. Tym co dobrze myli w październiku odcina się dostęp do umywalki i szczoteczki zaporą cenową.

oznacz moderatorów