Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie,
Klientka dokonała u mnie zakupu i niestety nie zdążyła odebrać paczki z paczkomatu. Paczka wróciła do mnie, ale nikt się o nią nie upominał. W związku z tym nawiązałam korespondencję z Klientką i otrzymałam od Allegro ostrzeżenie, że maile które wysyłam klientom są niezgodne z regulaminem i kontynuacja takich zachowań grozi upomnieniem. Czy w takiej sytuacji pozostaje mi tylko kontakt telefoniczny? (klienci nie zawsze odbierają). Poza tym chcę wysłać klientce link do śledzenie powtórnie nadanej przesyłki. Czy jak dodam numer przesyłki poprzez AKCJE -> NUMERY PRZESYŁEK to Klient otrzyma powiadomienie od Allegro? Czy mogę skorzystać z adresu mailowego Klientki by przesłać jej link i mieć pewność że będzie śledzić przesyłkę?
Sytuacje z nieodebraną przesyłką zdarzają się nie pierwszy raz. Brak możliwości korespondowania z Klientem jest dużym utrudnieniem. A może istnieje gdzieś miejsce / zakadka gdzie mogę "legalnie" załatwiać takie kwestie?
Dorota
Zawsze możesz a nawet musisz gdy klient nawiąże z tobą kontakt przez centrum wiadomości .To klient jest według Allegro od zadawania pytań a sprzedawca ma je czytać i odpowiadać ale tak by nie naruszały zasad regulaminu.
@Best-Solution Nie znam szczegółowej treści tej korespondencji, ale wiadmości mailowe do kontaktu z Kupujący aby wyjaśnić problematyczne sytuacje nie są zakazane, a wręcz zalecane. Możesz również w tym celu skorzystać z Centrum Wiadomości. Abym mogła wyjaśnić Twoją sytuację, będę ogromnie wdzięczna jeśli wskażesz mi, którego dokładnie zamówienia dotyczyła ta korespondencja.
@_HolaOla_ Najczęstszym pytaniem jaki mi się nasuwa ostatnio do kupującego to czy i dlaczego anulował wybrany sposób zapłaty. To ostatnio często się powtarza i nie wiem czy mogę ponownie wystawić swój przedmiot czy klient tylko z jakiegoś powodu nie mógł zrobić opłaty przez allegro finanse. Czy pytanie o finalizowanie transakcji nie wykracza poza wasz regulamin?
@kolekcjoner608 To już zależy od treści tej wiadomości, ale jeśli chodzi o nowe zasady tutaj znajdziesz zestawienie wiadomości, które uznajemy za duble. Jeśli chodzi natomiast o kolejne kroki, to w grudniu dodamy do regulaminu kolejny zapis o wiadomościach, których nie będzie można wysyłać do Klientów.
Będą to mejle z informacją o etapie realizacji zamówienia, np. o tym, że przesyłka czeka na nadanie lub została wysłana. Wiadomości o takiej treści kupujący dostają od nas, a informacje na ten temat Klienci mogą znaleźć również w zakładce Moje zakupy.
Ojojoj... Grudzień blisko i mam nadzieję, że rozwiązaliście problem przesyłek nie posiadających numeru nadania. Czy w takim przypadku sprzedawca będzie mógł bezkarnie wysłać powiadomienie o wysyłce, czy Allegro samo będzie powiadamiać kupujących - a jeśli tak, to na jakiej podstawie? Zmiany statusu zamówienia na "Wysłane" czy jakoś inaczej?
strach się bać jakie nowinki przyniesie przyszły rok. Zaczyna się od ograniczania kontaktu z klientem, niewysyłania maili, blokady wyświetlania nr telefonu i naszych danych firmowych. Tak czuję, że obudzimy się w 2022 roku i już nie będzie naszych kont, tylko jedno wielkie allegrowe. Oby to był tylko zły koszmar.
Będzie dobrze, zobaczysz... Dostaniemy darmowy dowóz autokarami, posiłki za złotówkę i premię za wyniki zespołu.
Żyć nie umierać😁
Cześć @mikeza! Rozumiem obawy, natomiast jak czytam sobie wpisy na Zjednoczonych, to sami sprzedający również zauważają, że ich skrzynki pocztowe puchną po zakupach na Allegro. Czyli doszliśmy do takiego momentu, w którym część sprzedających leci po bandzie i wysyła wszystko: podziękowanie za zakup, wpłatę, paczka się pakuje, paczka spakowana, paczka czeka, paczka przebiera nogami ze zniecierpliwienia, paczka wysłana, paczka szczęśliwa bo odebrana, prośba o wystawienie oceny, podziękowanie za wystawienie oceny, prośba o ocenę w Google, FB i u znajomego królika... no błagam, bądźmy poważni 🙂
Proponujemy zdrowy kompromis - 1 wiadomość per transakcja z podziękowaniem, z załączoną fakturą/dowodem zakupu/innym niezbędnym dokumentem (instukcja obsługi/montażu). Taka wiadomość również daje możliwość spełnienia obowiązku informacyjnego, który ciąży na sprzedających po zakupie.
Co myślisz o takiej propozycji?
Pozdrawiam serdecznie!
Krzysiek
Cześć @Kasiulki2 jeśli przesyłki nie posiadają numeru nadania (czyli korzystacie z przewoźników innych niż tych, którzy są z nami zintegrowani), możecie spokojnie poinformować kupujących o tym, co dzieje się z ich paczką. Warto jednak zwrócić uwagę czy ów przewoźnik nie wysyła również takiej komunikacji - można zrobić zakup testowy, wysłać coś i sprawdzić co dostajemy od takiego przewoźnika, żeby uniknać dubli. O to właśnie w tym projekcie chodzi - o uporządkowanie komunikacji i danie naszym skrzynkom mailowym odetchnąć 🙂
Dziękuję za zaangażowanie. Kłopotliwa korespondencja dotyczyła zamówienia nr a9b71e41-2d1b-11ec-a1e8-7399f76ded04
Po prześledzeniu regulaminu wydaje mi się, że problemem w korespondencji była deklaracja wysłania linku do śledzenia. Kłopot polega na tym, że gdy wysyłam powtórnie paczkę do tego samego klienta i dodaje do śledzenia drugi numer (lub gdy numer aktualizuje ) to Klient chyba nie otrzymuje korespondencji od Allegro bo mam zapytania "co z moją przesyłką?".
Z tego powodu chciałam podać link, by mieć pewność, że przesyłka będzie przez Klienta dopilnowana i odebrana na czas
@Best-Solution, przepraszam Cię za czas oczekiwania na odpowiedź. Dowiedziałam się, że komunikat ten otrzymałeś omyłkowo - był to nasz błąd w klasyfikacji. Będziemy pracować nad usprawnieniem tego systemu. 🙂
Problem może tkwić w treści wiadomości e-mail. Wysyłasz informację na adres klienta podany przez Allegro - czyli zamaskowany. Te wiadomości przechodzą przez serwer Allegro i są sprawdzane pod względem występowania niedozwolonych fraz. Też miałem takie problemy - in od Allegro - wiadomość nie została dostarczona do odbiorcy. Okazało się, że problemem był adres mojego sklepu internetowego wpisanego w stopce wiadomości. Sprawdź, czy wysłanej wiadomości nie masz jakichś niedozwolonych fraz np. typu: "sprzedaż" + "kontakt" + "adres e-mail". - Zapewne tam będzie tkwił problem.
Ja też wysyłam kupującym wiadomości w tej samej sprawie - nie mam z tym żadnych problemów.
Status zamówienia zmieniam na "w realizacji", generuję kolejną przesyłkę - po wpłacie klienta 8,99 za paczkomat. Dodawana jest automatycznie, ew. można ręcznie wklepać. Po wysyłce zmieniam status zamówienia - klient otrzymuje wszystkie informacje (chyba - gdyż odbiera przesyłkę).
Odnośnie śledzenia przesyłek - wchodząc w "Jakość mojej sprzedaży" w jednym z parametrów otrzymuję informację: "... niewielu Twoich klientów może śledzić status przesyłki na swoim koncie w Allegro...". Nie rozumiem o co chodzi. Korzystam jednie z InPost - chyba 90% (numery przesyłek są automatycznie dodawane po wydrukowaniu listu przewozowego) i Poczty Polskiej - numery przesyłek są automatycznie dodawane po zeskanowaniu ich przez pracownika poczty. Skąd więc taka informacja, skoro 100% numerów przesyłek jet wprowadzonych do systemu? Muszę w tym pytaniu oznaczyć chyba moderatorów @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ .
@maxr01 chętnie to skonsultuję, ale podaj proszę na którym koncie otrzymujesz taki komunikat?
Kolejny przykład ograniczania Sprzedawcom form komunikacji podanych w ustawie konsumenckiej
zgłoś to odpowiedniej instytucji
opisz, że serwis formy kontaktu w celu realizacji transakcji traktuje jako niezgodne ze swoim regulaminem
i zniechęca Ci do kontaktu z konsumentem
nadmień, że wygląda to na działanie systemowe i masowe a nie jednostkowy indywidualny przypadek
dodaj to o czym pisze@mikeza czyli o celowym ukrywaniu danych np: numeru telefonu
@la_nika czy allegro może coś zrobić wreszcie porządnie? Chcecie ograniczyć liczbę spamu mailowego ale nie tędy droga
@maxr01 ja nie mam taki problemów ale dla Twój przypadek sugeruje nie podawanie numerów przesyłek przez serwis ze szkodą dla konsumentów
właśnie dodałem pomysł na tym forum by allegro za takie sytuacje płaciło odszkodowanie kupującemu
Cześć @RED , dzięki za Tój głos w dyskusji. Ja jestem zawsze otwarty na pomysły i usprawnienia - jak według Ciebie moglibyśmy działać z przeładowaniem mailowym po zakupach na Allegro? Podzielisz się pomysłami? Chętnie podyskutuję 🙂
Pozdrawiam serdeczenie!
Krzysiek
@fixxxer_beny proszę bardzo
nie wysyłajcie do kupującego, żadnych maili za sprzedającego
np: w stylu twoja transakcja jest opóźniona i innych wprowadzających w błąd
a także w stylu towar został wysłany
zostawcie do kontaktu numery telefoniczne i maila
ustawa konsumencka mówi że kupujący ma prawo sie dowiedzieć od kogo kupuje towar poznać jego dane kontaktowe przed zakupem (!) dowiedzieć sie wszystkiego o produkcie
(nie tylko oglądać jego zdjecia na białym tle) o jego wadach, przykładach stosowania i sposobach użycia, a także o importerze/wprowadzającym na rynek normach certyfikatach
a także o warunkach zawartej umowy - , gwarancjach producenta i itp
i czasie rzeczywistym dostawy
a obecnie kupujący ma ograniczane informacje o produktach:
- nie wie kto jest importerem
- pole opisowe produktu nie pozwala wprowadzić wielu w/w treści i cenzuruje słowa
- zamiast zawartych w umowie warunków odstąpienia od umowy serfi oferuje anulacje (wtf?)
- ukrywane są dane kontaktowe, wypaczany czas dostawy który nie może byc określony przedziałem
- narzucane formy wysyłki
- narzucany sposób korespondencji z cenzurą dostarczania maili
- wysyłane jakiego dziwne maile przez allegro (ja za takie działanie serwisu otrzymałem od kupującego negatywa - serwis nie wyjaśnił sprawy)
- nowomowę allegro znaczącą coś innego niż w przepisach typu anulacja, zwrot, dyskusja czy ostatnio lista nieaktywnych kupujących
- czy rozrzucany po wielu zakładkach regulamin i i inne informacje od allegro (co zarzucił uokik serwisowi jak go ostatnio ukarał)
proste?
Dzień dobry!
Pracuję w dziale marketingu automation i jestem odpowiedzialny za projekt redukcji maili. Sprawdziłem: jeśli dodasz drugi raz numer przesyłki do tego samego zakupu, to komunikacja na temat tej paczki wyjdzie od nas, nie musisz się kłopotać z wysyłką swoich powiadomień do kupującego 🙂
Czy jeszcze o czymś możemy porozmawiać @Best-Solution ?
Pozdrawiam serdecznie!
Krzysiek
@fixxxer_beny Informacje o zakończeniu aukcji w licytacji oraz KUP TERAZ są zbyt długie i nie widać bez kliknięcia czy aukcja się zakończyła sprzedażą czy nie .Jest to bardzo niewygodne ,przedtem od razu było widać gdzie była sprzedaż a gdzie nie .Teraz takie powiadomienia są bezużyteczne i tylko zaśmiecają pocztę .Wnioskuję by te aukcje które kończą się sprzedażą były widoczne bez klikania i szukania które to są.
@Best-Solution możesz pisać co chcesz i do kogo chcesz - JESTEŚ WOLNYM CZŁOWIEKIEM - nie słuchaj korporacyjnych bełkotów, bo zrobią z Ciebie niewolnika.