Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient kupił od nas nową maszynkę do glazury do cięcia płytek. Po tygodniu zwrócił do nas produkt bez podania przyczyny. Maszynka wróciła do nas ze znacznymi śladami użytkowania: porysowane miejsca styku z ciętą płytką, wytarte kółko tnące, wykrzywione prowadnice. Ewidentnie widać, iż klient kupił nową maszynkę, uciął kilkadziesiąt płytek i zwrócił produkt.
Odmówiliśmy zwrotu pieniędzy. Klient oczywiście otworzył dyskusje, dał negatywa. Zwróciliśmy maszynkę do glazury klientowi, przesyłka na kosz sprzedawcy co potwierdzają dodane listy przewozowe przez allegro w dyskusji z klientem.
W dyskusji klient poprosił o pomoc allegro.
Allegro stanęło po stronie klienta pisząc:
" W przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny sprzedający jest zobowiązany przyjąć zwrócony towar, niezależnie od stanu i nie może odmówić zwrotu z tytułu odstąpienia. Sprzedający staje się bowiem właścicielem towaru.
Zwrot może zostać pomniejszony o utraconą wartość towaru, która wynika wyłącznie z korzystania z przedmiotu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania tego towaru.
Jeśli sprzedający zdecyduje się obniżyć kwotę zwrotu, to powinien przedstawić uzasadnienie, wraz z wyliczeniami, z których wynika obniżenie wartości tego towaru"
Produkt jest u klienta, a allegro informuje, iż musimy zwrócić jeszcze pieniądze klientowi
Zamówienie 84c9e130-6cd9-11ee-93a7-bffb4ecf84f7
Zgłoszony zwrot KWZG/2023
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Co mogę teraz z tym zrobić ?
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Twój błąd - możesz pomniejszyć kwotę zwrotu i o 99% (jeśli uzasadnisz) ale nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu.
Czyli zamiast wysyłać produkt z powrotem do klienta muszę zwrócić min 1% wartości ?
Produkt jest teraz u klienta.
Dodam, że na początku dyskusji klient zażądał zwrotu pieniędzy lub zwrotu produktu.
towar jest u kupującego to zwróć mu 1 zł nie masz tego towaru kupujący chciał zwrot produktu to dostał
Zwróć mu 0.1 gr i napisz że tyle jest teraz warta maszynka, ale takie pomniejszenie musi być poparte faktami.
@ALCkow zgodnie z tym co napisaliśmy w dyskusji nie możesz nie przyjąć zwrotu, ale możesz zmniejszyć wartość zwracanej kwoty. W takiej sytuacji to Ty powinieneś odebrać przedmiot od kupującego.
Faktycznie na początku napisał, że oczekuje zwrotu towaru albo zwrotu pieniędzy, ale później napisał: "Kategorycznie żądam zwrotu pieniędzy".
W takiej sytuacji zakładam, że jednak oczekuje zwrotu wpłaty, tak jak pisałam możesz ją obniżyć, ale musisz przedstawić uzasadnienie, wraz z wyliczeniami, z których wynika obniżenie wartości tego towaru.
Właśnie dziś jest wątek że można nie przyjąć i to odpisał pani moderator, problem dotyczy sklepu OSA, mało tego kupujacy pisze że zasady ASA zmienił po zakupie i zwrocie.
Widze że zdziwiony jestes tym zwrotem .stara praktyka cwaniaków zrobił łazienke i maszyna mu juz nie potrzebna