anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ponosi koszty zwrotu?

ComfortArt
#9 Pomysłodawca

Pytanie techniczne.
Ktoś zamówił towar za 10 zł i przesyłkę DPD za 11,99 zł. Zostało wysłane, przesyłka nie została w terminie odebrana przez Kupującego i wróciła. Allegro Pobrało (nie licząc prowizji) kwotę 11,99 zł za przesyłkę i 14,99 za zwrot, Co w takim przypadku zrobić, bo jeśli nawet nie zwrócę Kupującemu kwoty, to i tak jestem stratny na przesyłkach, wszak Allegro zapłaciło mi za zakup suma 21,99 zł, a pobrało ode mnie 26,98 zł. Jak to będzie rozliczone? Kto ponosi koszty, bo w tej chwili wyłącznie ja? @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@ComfortArt jeśli klient odstąpił od umowy koszt nadania jest po Twoje stronie / najniższy z cennika oferty / . koszt powrotu to koszt klienta  , nie odstąpił ...informujesz o powrocie i czekasz .

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@ComfortArt zgodnie z obowiązującym prawem, w tej sytuacji powinieneś skontaktować się z kupującym i wyznaczyć mu dodatkowy termin na odebranie towaru lub zapłatę za ponowne nadanie. Jeśli kupujący się nie odezwie jako sprzedawca możesz odstąpić od umowy i wezwać go do pokrycia kosztów przesyłki zwrotnej. W przypadku braku reakcji masz prawo pomniejszyć zwrot środków o kwotę przesyłki zwrotnej. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@_HolaOla_ 🥀

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

Dzień dobry @mdrogeria 😉 Jak zdrowie i życie leci? 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@_HolaOla_ Miło widzieć Twój avatar , cóż ..starość jest okrutna , a poza tym świetnie ..🙄

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@mdrogeria zgadzam się, ale z pozytywów starość jest okrutna (mniej więcej) dla wszystkich tak samo 😉 Ciebie również dobrze cały czas tutaj widzieć z nami i życzę dużo zdrówka! 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ComfortArt
#9 Pomysłodawca

Wyznaczyć nowy termin na odebranie towaru? W jaki sposób, jak przesyłka wróciła do mnie i Allegro potrąciło ode mnie kwotę za zwrot. Jak niby mam Kupującemu wyznaczyć termin odbioru, skoro przesyłka jest teraz u mnie?

 

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@ComfortArt

Po prostu wyznaczasz termin do kiedy kupujący ma odebrać od ciebie towar lub uzgodnić metodę ponownej wysyłki. Przedmiot nadal należy do nabywcy, a to że przesyłka nie została odebrana nic w tej kwestii nie zmienia.

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@_HolaOla_ jako sprzedawca też masz prawo nie robić nic w tym temacie i czekać na reakcję zainteresowanego - bo towar nie należy już do sprzedawcy

oznacz moderatorów