Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Moderatorzy żyją w alternatywnym świecie? O co chodzi
W skrócie bo mi się żal robi całego tego niekompetentnego sztabu pracującego na allegro.
W styczniu, klientka kupuje coś. Zwraca na reklamację bo podobno produkt uszkodzony.
Przetestowałem, sprawdziłem, serwisowałem, produkt jest w 100% sprawny, reklamacja odrzucona.
Kobieta zakłada dyskusje że chce zwrot pieniędzy bo odstąpiła od umowy w terminie 14 dni.
Nie, nie odstąpiła. Odesłała produkt z dopiskiem "nie działa, rozlatuje się" oraz nie dostarczyła do dnia dzisiejszego oświadczenia o odstąpieniu od umowy!.
Sama się do tego przyznaje w wiadomości;
"-"Prawdą jest natomiast to, że nie wysłałam oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Odesłałam tarkę, nie przekraczając 14 dni od zakupu."
A moderacja co na to?
@Tanatos777
Jeżeli kupująca wypełniła formularz zwrotu, to miała do wyboru kilka odpowiedzi w ankiecie: "dlaczego zwracasz ?".
Część z nich to powody związane z odstąpieniem (z Art. 27 UoPK), a pozostałe to odesłanie w związku ze składaną reklamacją.
Powinieneś zidentyfikować, którą opcję wybrała kupująca.
Jeżeli wybrała odstąpienie (z Art. 27 UoPK) to dopiski odnalezione przez Ciebie w paczce nie mają wpływu na skuteczność tego odstąpienia.
Przytoczony przez Ciebie art. 27 mówi o tym, że kupujący ma prawo odstąpić od umowy. Ale art 30 (albo 36, nie pamiętam) mówi już jak należy to zrobić. Obowiązkowe jest dostarczenie przedsiębiorcy oświadczenia o odstąpieniu, a takowego nie otrzymałem. W świetle prawa, kobieta nigdy nie odstąpiła od umowy. Żadne ankiety allegro czy dopiski nie mają tutaj znaczenia. Alegro nie stoi ponad polskim prawem.
@Tanatos777
O tym "jak odstąpić" mówi Art. 30 UoPK.
Jeżeli Kupująca wybrała (w formularzu zwrotu) odstąpienie - to jej oświadczenie o odstąpieniu z Art. 27 UoPK znajdziesz w postaci pliku *.pdf w szczegółach zwrotu (w zakładce ZWROTY).
Jeżeli zaznaczyła reklamację - to zamiast możliwości pobrania takiego oświadczenia będziesz miał informację, że kupujący(a) wybrał(a) powód reklamacyjny.
Dokładnie tak jest. Widnieje informacja że kupujący wybrał powód reklamacyjny. Nie mogę wygenerować pdf'a z formularzem.
To nie jest żaden format PDF, trzeba screena zrobić samemu i wydrukować...
Ok, ale jeżeli byłby to zwrot, to jest tam opcja pobrania już wypełnionego odstąpienia od umowy. W tym wypadku, nie ma takowego bo to nie jest odstąpienie od umowy tylko reklamacja
@Tanatos777
W tym wypadku, nie ma takowego bo to nie jest odstąpienie od umowy tylko reklamacja
I wszystko jasne.
Teraz masz pewność, że Kupująca złożyła reklamację, a nie złożyła oświadczenia o konsumenckim odstąpieniu z Art. 27 UoPK (nie odstąpiła więc od Umowy) i możesz procedować zgodnie z prawem reklamację.
Oczywiście. Ja to wiem. Ty, drogi użytkowniku to wiesz, ale moderacja allegro uważa co innego. Pani _HolaOla_ pisze ""Nasz pracownik w trwającej dyskusji napisał o wypełnieniu formularza odstąpienia,"
Ktos w dyskusji na allegro pisze
"Kupująca prawidłowo zwróciła towar, wypełniając formularz odstąpienia."
Więc łapię się za głowę i pytam... co tu się do jasnej ciasnej dzieje? Jakiś matrix?
@Tanatos777
Próbujesz myśleć logicznie - a to nie pomaga w zrozumieniu tzw. "zasad Allegro"
Allegro udostępnia Kupującemu m.in. tzw. ZWROT.
W języku polskim i obowiązujących przepisach prawa to słowo oznacza np. techniczną czynność odesłania rzeczy do sprzedawcy.
Allegro przez długi okres czasu próbowało podtrzymywać wadliwą tezę i przekonywać, że zwrot i złożenie oświadczenia o odstąpieniu - to jest to samo. O tym, że to są dwie zupełnie różne czynności nie trzeba nikogo rozsądnego, a umiejącego czytać - przekonywać.
Pozostał jednak wadliwy formularz "zwrot" (dla swojego sklepu Allegro ma inny formularz), który utrudnia kupującym prawidłowe zachowanie się, a w sytuacji gdy popadną w problemy i próbują zasięgnąć opinii prawnych -uniemożliwia to im prawidłową identyfikację co autor formularza miał na myśli.
Odesłanie (czyli zwrot) może być konsekwencją obowiązku konsumenta (wynikającego z Art. 34 UoPK) gdy konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu (z Art. 27 UoPK) albo konsekwencją złożenia reklamacji (najczęściej do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca żąda odesłania rzeczy).
Teoretycznie konsument może złożyć w reklamacji z tytułu rękojmi oświadczenie o odstąpieniu od Umowy (z Art. 560 kc), ale w przypadku pierwszej reklamacji byłby to (w mojej ocenie) fatalny wybór konsumenta:
- w przypadku pierwszej reklamacji sprzedawca ma prawo rzecz naprawić lub wymienić zamiast przyjmować odstąpienie z Art. 560.
- na rozpatrzenie reklamacji w której złożono oświadczenie o odstąpieniu z Art. 560 kc - sprzedawca ma: nie 14 dni(jak w innych przypadkach reklamacji, gdy żąda naprawy, wymiany albo obniżenia ceny) ale aż 30 dni.
Upierając się, że jest to reklamacja i jednocześnie podtrzymując chęć odstąpienia przy pierwszej reklamacji - konsument komplikuje swoją sytuację (przy aktywnym udziale Allegro) coraz bardziej.
@A3dam szkoda że wszyscy sprzedawcy nie mają tak jak oficjalny sklep allegro dwóch formularzy, tylko wprowadzają zamieszanie z jednym zwrotem i powodami, i się domyślaj o co chodzi klientowi 😞
@A3dam miało być wprowadzone ale na razie 😞 cisza https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/dodanie-formularza-reklamacj...
Kurde faktycznie można tam wygenerować odstąpienie w pdf, nie widziałem tego, kiedy ta opcja tam się pojawiła?
@AlePiesio
kiedy ta opcja tam się pojawiła?
Z relacji innych sprzedających: prawdopodobnie nieco ponad pół roku temu
@Tanatos777 Nasz pracownik w trwającej dyskusji napisał o wypełnieniu formularza odstąpienia, ponieważ Kupująca zgłosiła zwrot przez naszy system. Widzę, że dyskusja między Tobą a Kupującą jest w toku, dlatego prosiłam naszego pracownika o zabranie w niej głosu po raz kolejny.
Więc gdzie jest ten formularz? To do przedsiębiorcy który sprzedał towar, powinien taki formularz trafić. Nie do allegro. Więc ponownie się pytam. Gdzie ten formularz?
Ustawa o prawach konsumenta jasno i wyraźnie mówi, gdzie i jak ma wyglądać odstąpienie od umowy.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Ponawiam pytanie. GDZIE JEST FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Serio? Co Wy tam Wąchacie?
Od kiedy jakiś wasz śmieszny numerek jest w świetle polskiego prawa potwierdzeniem zwrotu i oświadczenia o odstąpieniu?
@Tanatos777
Trafiłeś na świeżaka lub wyjątkowego ... sam wiesz kogo. Im trzeba pisać do skutku aż w końcu do dyskusji zajrzy ktoś kumaty. Nam w jednej z dyskusji za 3 podejściem przyznali rację. Wklej im ściągę ze screenem:
Napisz im wyraźnie co zaznaczyła Kupująca i zgodnie z zasadami zwrotów na Allegro reklamację rozpatrzyłeś. To są prości i ograniczeni przez narzucone szablony odpowiedzi ludzie. Jak im nie narysujesz, to nie zrozumieją 🙂