Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od pewnej sumy dodajemy do przesyłki dość cenny gratis (wartość to ok. 70 zł). jest o tym info na naszych aukcjach - że od sumy takiej i takiej otrzymają Państwo gratis. Zazwyczaj gdy klienci odsyłali towar w ramach zwrotu, zwracali również gratis, ale 3 razy mieliśmy przypadek że Kupujący go zatrzymał. W jednym przypadku pani przeprosiła i odesłała, w drugim wielka awantura że nie wiedziała że trzeba to oddawać i nawet jeśli odeśle to tylko za pobraniem, bo nie będzie ponosić kosztów (ale wkleiliśmy jej cytat z rozmowy z pracownikiem Allegro - że nieoddany gratis Kupujący powinien odesłać na swój koszt). Odesłała. Teraz jest trzeci przypadek - pani odesłała towar w ramach zwrotu - bez gratisu. Napisaliśmy że gratis jest integralną częścią zamówienia i zwrócimy pieniądze dopiero gdy go otrzymamy. Napisała że nic takiego w paczce nie było. No i co teraz? Paczki pakują dwie osoby i z cała pewnością dołożony był gratis. Mamy jej to po prostu podarować i zwrócić pieniądze za towar? (dodam że my mamy firmę, a to jest osoba prywatna)
Ja bym potrącił za ten gratis.
Klientka na 100% kłamie. Gdyby nie było gratisu to nie martw się, od razu po rozpakowaniu miałabyś telefon albo maila z pretensjami albo od razu negatywa. To najlepszy dowód na nie prawdomówność Twojej klientki.
Zawsze doadjemy gratisy do paragonu albo wpisujemy na fakture za zero, oraz wpisujemy go do karty gwarancyjnej. Dodatkowo nagrywamy wszystko przed wysylka. Sporo czasu, ale ludzi zwracaja wszystko.
Pozdrawiam
1. - Warto w opisie zaznaczyć, że gratis o wartości yyy przysługuje od kwoty xxx i przy zwrocie części towaru (jeśli kwota zakupu spadnie poniżej ceny xxx) lub całości należy gratis zwrócić, w przypadku braku zwrotu gratisu kupujący zostanie obciążony kwotą yyy.
2. - Kupujący po otrzymaniu towaru nie zgłosił żadnej reklamacji odnośnie zamówienia, więc należy uznać, że gratis też otrzymał.
"Klientka na 100% kłamie. Gdyby nie było gratisu to nie martw się, od razu po rozpakowaniu miałabyś telefon albo maila z pretensjami albo od razu negatywa. To najlepszy dowód na nie prawdomówność Twojej klientki." - do tego jeszcze dochodzi dyskusja na Allegro.
@regimda - hej. Uważam że niestety musisz zagryźć wargi i oddać hajs. To jest patologia i z tym nie wygrasz. Może to zabrzmi głupio - ale dokumentuj pakowanie gratisa. Tyle.
Z pewnością po odstąpieniu od umowy należy jej się zwrot za towar i przesyłkę. Przedmiotem umowy był produkt, za który zapłaciła i który oddała. Kwoty zwrotu także zmniejszyć nie można, gdyż przedmiot nie zmniejszył swojej wartości. Moim zdaniem zaistniała sytuacja to Wasze ryzyko. Jeśli klientka nie otrzyma zwrotu wpłaty, może wystąpić o rekompensatę z POK.
To niech wystąpi, a @regimda ją pozwie za kradzież gratisów i co wtedy?
Lepiej oddać czy mieć sprawę którą się przegra? 🙂
To tak jakby ktoś dostał laptopa za free bo się sprzedawca pomylił i wysłał bez pobrania 🙂
@xyz96 przyjmujesz błędnie, że gratis jest o wartości zero
on jest premią za zakup w określonych warunkach
i to było napisane w umowie
duch ustawy konsumenckiej zakłada, że konsument sprawdza sobie w domu towar i go odsyła nieużywany do Sprzedawcy jeżeli mu się nie podoba a produkt można dalej sprzedać jako nowy
żadna strona nie ma tutaj nic tracić - stąd np: obowiązek zwrotu kosztów wysyłki przez sprzedawcę by było 1:1 w ponoszeniu kosztów wysyłki - chyba że sprzedawca chce inaczej
jeżeli sprzedawca ponosi stratę - np: nie jest zwrócone kompletne zamówienie nieużywane lub nosi ślady używania to sprzedawca ma prawo żądać rekompensaty
wg ciebie konsument sobie może nie oddać 10% gratisu
https://allegro.pl/oferta/bros-snacol-5gb-srodek-trutka-na-slimaki-1kg-10-9324189092
lub tutaj podobnie
https://allegro.pl/oferta/120-szt-10-czosnek-niedzwiedzi-wysylka-gratis-9062254352
Według Allegro nie może sprzedać jako nowy. Jest rozpakowany. Chore, ale nic z tym nie zrobisz.
@cztery_bez_atu ale w 2020 można było sprzedać rozpakowany jako nowy😉
@cztery_bez_atu @KOGIEL_T a w 2025 można karać kupującego zgodnie z przepisami mniejszym zwrotem za obniżenie wartości towaru
duch ustawy mimo, że sie zmieniła, pozostał taki sam - konsument odpowiada za utratę wartości towaru
@regimda No i pewnie nie odda, bo zwraca zakupiony towar, a jak sama nazwa mówi jest to gratis. Może należy zaznaczyć w opisie, że w razie zwrotu należy także zwrócić "gratis".
No nie wiem. To tak jak z gratisową wysyłką. Jeśli np. macie od 200zł gratisową wysyłkę i ktoś kupi 3 rzeczy, przekroczy ten próg. Wy wysyłacie np. kurierem na swój koszt, a następnie klient oddaje 2 rzeczy i wartość zamówienia finalnego jest mniejsza niż 200zł, to jak najbardziej, zgodnie z prawem, należy doliczyć koszt wysyłki do tego co by klient zamówił. Dodatkowo, koszt ten nie podlega wówczas zwrotowi (nawet w tańszej formie) gdyż klient dokonuje częściowego zwrotu. Przerabiałem to kiedyś bo miałem taką cwaną klientkę. No i się przeliczyła.
To samo może być z gratisem. Zależy jak to jest sformułowane w opisie. Jeśli jest to integralna część zamówienia i ktoś rezygnuje z tego zamówienia, no to sorry, ale gratis też należy oddać.
A to, że klientka go otrzymała to więcej niż pewne 😄
No cóż, na takie chamstwo ze strony niektórych klientów nic się nie poradzi.
@regimda to i tak dobrze, że tylko gratis sobie zatrzymała. Równie dobrze mogła sobie zatrzymać wszystko, a Tobie odesłać cegłę i co wtedy ? 🙂
@były forumowicz dlatego najlepszym rozwiązaniem jest to, co np. ja stosuję. Każdy zwrot jaki jest od klienta, jest nagrywany. Od momentu jak paczka jest otwierana. Nie ma niedomówień i jest bezsprzeczny dowód w razie gdy klient próbuje coś ściemniać.
@regimda No dobrze, a co to znaczy "gratis"
Jeżeli w sklepie typowym przemysłowym ( powiedzmy AGD), leżą na ladzie cukierki to po zabraniu jednego cukierka mam za niego zapłacić?
Z opisu sytuacji wynika że niektórzy sprzedawcy traktują gratisy jako sprzedaż wiązaną. Więc proszę tak to napisać w opisie sprzedaży, będzie wiadomo których sprzedawców omijać.
I jeszcze jedno, jeśli bubel gratis który wypychacie się uszkodzi, to będziecie sobie uzurpować prawo do odmowy zwrotu należności za całą dostawę?
@br. nie masz racji. Zobacz co @regimda napisał(a) na początku. W sumie sam dopiero teraz to dokładnie zauważyłem. Cytuję "Od pewnej sumy dodajemy do przesyłki dość cenny gratis". W związku z tym, oczywistą rzeczą jest w tym momencie zależność pomiędzy wielkością zamówienia, a otrzymanym gratisem. Skoro klient odstępuje od umowy i zamówienie jest anulowane lub jego wartość spada na tyle, że ten gratis by mu nie przysługiwał w momencie zakupu, to zgodnie z logiką i na 100% prawem, jest zobowiązany taki gratis zwrócić. To jest identyczna sytuacja jak ta z darmową wysyłką, o której pisałem.
@były forumowicz Mam rację, jeśli coś jest gratisem to po prostu jest i nie ważne czy ktoś rozdaje gratisy po 1 zł czy 1000 zł. Po prostu to jest gratis i dziwne że o tym dyskutujemy.
A jeśli oczekuje zwrotu takiego gratisu to powinien zastrzec to w opisie aukcji, tyle że to by była już tak zwana sprzedaż wiązana.
Oczywiście można dziwić się że ktoś gratisu nie chce oddać, analogicznie dziwię się że darczyńca porusza takie tematy na forum.
Jeśli go nie stać na rozdawanie gratisów niech po porostu nie daje
@br. " Mam rację, jeśli coś jest gratisem to po prostu jest i nie ważne czy ktoś rozdaje gratisy po 1 zł czy 1000 zł. Po prostu to jest gratis i dziwne że o tym dyskutujemy."
Nie, nie masz racji, bo warunkiem otrzymania gratisu w tym wypadku jest dokonanie zakupu za określoną kwotę. Dokonanie częściowego zwrotu powoduje, że nabywca przestaje spełniać warunki otrzymania gratisu, zatem powinien go zwrócić. Zatrzymanie gratisu w takim przypadku spełnia znamiona WYŁUDZENIA.
@regimda gratis staje się gratisem i jest dodawany warunkowo. Warunkiem jest zakup za określoną kwotę. Jeśli kupujący odstąpił od umowy, to umowę uważa się za niezawartą, a przedmiot umowy naley zwrócić w całości.