anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący twierdzi, że paczki nie otrzymał mimo informacji z inpost że paczka odebrano

nallo
#7 Wielbiciel#

Witam czy ktoś z szanownych koleżanek i kolegów sprzedających miał taki problem: kupujacy po ponad 1,5 miesiąca zgłasza problem, że nie otrzymał zakupionego towaru. Według naszego systemu przesyłka została wysłana do paczkomatu. InPost potwierdza odebranie przesyłki z paczkomatu. Nie wpłynął żaden zwrot. 
Co w takiej sytuacji. Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

ares_
#12 Orędownik#

Poszukaj na Gadane, takie sytuacje już się zdarzały. 

Ja bym złożył reklamację do InPostu z prośbą o zabezpieczenie monitoringu paczkomatu i żeby potwierdzili czy przesyłka została odebrana.

Do klienta wyślij wiadomość z informacją, że składasz reklamację u przewoźnika i czekasz na nagrania z monitoringu oraz z prośbą żeby sprawdził czy ktoś inny np. z rodziny nie odebrał przesyłki. Niestety jeżeli klient będzie bardzo roszczeniowy to masz obowiązek wysłać mu ponownie towar bez czekania na decyzję reklamacyjną przewoźnika.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@nallo Klient złożył reklamację ze względu na niedostarczenie towaru. Jeżeli faktycznie go nie otrzymał, należy musi się ponowna wysyłka lub zwrot całej wpłaty. W takiej sytuacji, jeżeli Twoim zdaniem paczkę odebrał, należałoby mu to udowodnić. Sam status przesyłki w InPost może nie być dostatecznym dowodem, mógł powstać jakiś błąd techniczny, paczka mogła zaginąć. Przy paczkomatach jest monitoring. Jeżeli klient jest pewien swego, może otworzyć Dyskusję, może też skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a to zazwyczaj spory problem dla sprzedawcy.

oznacz moderatorów

AndreGoods
#9 Pomysłodawca#

Ciekawe, mam podobną sytuacje, po 40 dniach klient twierdzi że jego paczka została odebrana przez kogoś innego. Wystawia opinie nie polecam, po czym żąda drugiego towaru. Po sprawdzeniu i potwierdzeniu odbioru towaru kontakt się urywa. 

oznacz moderatorów

A3dam
#12 Orędownik#

@AndreGoods 
Może twierdzić, że "jego paczka została odebrana przez kogoś innego" w sytuacji gdy np. udostępnił (umyślnie lub nieumyślnie) kod odbioru osobie trzeciej.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_  poprosimy o wypowiedź , czyżby to nowy sposób na wyłudzenie ? Co w przypadku gdy Inpost potwierdzi prawidłowe odebranie przesyłki ??, co w takim przypadku z niesłuszną oceną , co się stanie jeśli klient wystąpi o rekompensatę do POK ?

oznacz moderatorów

AndreGoods
#9 Pomysłodawca#

W moim przypadku klient, nie zgłosił rekompensaty w POK,

Zgłaszałem to do allegro, ale oni nie widzą nic złego w tym, ani nie mają przesłanek do usunięcia opinii. Kontakt z tym klientem tylko w jeden dzień na dodatek w języku angielskim, plus tylko po przez SMS, w wiadomościach email zero odzewu 😞

Natomiast za ocenę nie polecam tracę super sprzedawcę po prawie 2 latach , to mnie boli najbardziej, dwa lata starania się o wszystko a jedna taka ocena nie zgodna z stanem faktycznym.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

AndreGoods masz 99,9 % nie stracisz SS , w Twoim przypadku wniosek do POK , albo nierozwiązana dyskusja pogrzebałaby SS na miesiąc . Głowa do góry utrata SS to nie koniec świata .

oznacz moderatorów

AndreGoods
#9 Pomysłodawca#

Niestety stracę. Jedna taka ocena nie polecam i obcięcie gwiazdek do 1. ścina zadowolenie kupujących do 4,937 a minimum akceptowane to 4,950. 

Spadła ostatnio liczba wystawianych ocen, to jakaś plaga, a to czynnik który nie podniesie szybko skali ocen. 

Staram się nie martwić, ale dużo pracy to kosztuje, obsługę jaką serwuje ciężko zdobyć tylko 0,1-0,2% (Czasem najlepsza), sprzedawców dawało lepszą. Zazwyczaj poziom wskakiwał na SUPER+

Pracuje 7dni w tygodniu 🙂 

Tego nie rozumie, nie miałem klienta z którym nie potrafiłem się porozumieć. Niestety trafiłem na kamień, a czasem mam wrażenie że allegro podkłada pod ten kamień jeszcze kolejny... 

oznacz moderatorów

A3dam
#12 Orędownik#

@AndreGoods 
Pracuje 7dni w tygodniu

I prawdopodobnie dlatego jesteś na celowniku takich nieetycznych zachowań Kupujących wspieranych przez bierność i zaniechania przez Allegro.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderator
Moderator

@mdrogeria Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, więc nie ma tutaj jednej, ogólnej zasady. Jeśli w odpowiedzi na reklamację Inpost potwierdzi prawidłowe odebranie paczki pozostaje jeszcze możliwość odwołania. Generalnie nagrania z monitoringu przy paczkomatach są udostępniane jedynie na wniosek organów ścigania. 

   Ola
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

A3dam
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ 
Jeśli w odpowiedzi na reklamację Inpost potwierdzi prawidłowe odebranie paczki pozostaje jeszcze możliwość odwołania ,,,

Kto ma odwoływać się od potwierdzenia uzyskanego przez InPost ? - przecież chyba nie Nadawca, który ma uzasadnione, większe zaufanie do profesjonalnego przewoźnika i który wydał oficjalne oświadczenie (odpowiedź na reklamację) niż do klienta, który "przypomniał sobie" po 6 tygodniach o rzekomo nieodebranej przesyłce i klika sobie (prawdopodobnie uważając że bez konsekwencji) na Allegro w Dyskusje i POK.

oznacz moderatorów

fonex_pl
#10 Popularyzator#

Tak tylko z własnego doświadczenia Ci opowiem.... Prywatna historia, byłem odebrać swoje paczki z "multiskrytki". Jakież było moje zdziwienie, gdy w tej mojej multi skrytce znajdowały się moje paczki i JEDNA cudza. Kurier dał [edycja] i w biegu wsadził z moimi. W tym przypadku oczywiście zadzwoniłem do osoby, do której była zaadresowana paczka i zawiozłem mu ją. Tak piszę o tym, bo może Twój klient również trafił na [edycja] kuriera, który pomylił skrytki. Ktoś sobie odebrał i przywłaszczył zawartość. Cóż 😉

___________________________________________________________
FONEX - monitoring, alarmy, domofony i wideodomofony
oznacz moderatorów

_Likos_
#17 Koryfeusz#

@fonex_pl  No ale reklamacja po 45 dniach?

Rozumiem 7-10 dni. No ale półtora miesiąca nie szukać i nagle zgłaszać reklamacje. Jak dla mnie ten czas jest cokolwiek dziwny

Nawet klienci którzy z różnych względów nie mogą odebrac paczki sprawdzają jej status i sie kontaktują

oznacz moderatorów

fonex_pl
#10 Popularyzator#

Tak, ten czas jest co najmniej dziwny. Czy Kupujący zupełnie zapomniał o zamówieniu? Cholera wie.... Mi zdarza się zapomnieć ,ale tak jak piszesz.... do 2 tygodni 😄

___________________________________________________________
FONEX - monitoring, alarmy, domofony i wideodomofony
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@fonex_pl I tu mamy dylemat, jeżeli zapomniał(nie chce pisać że wyłudza), w zasadzie powinieneś ty zgłosić reklamację do przewoźnika, potwierdź że odebrał i koniec, z komentarzem musisz się pogodzić. Towar za który zapłacił mu się należy.

oznacz moderatorów

AndreGoods
#9 Pomysłodawca#

Ogólnie, to mam zasadzę że klient ma zawsze racje, jeżeli nie dostał by paczki robię wysyłkę drugiej. Chociaż takich przypadków nigdy nie miałem, aż do teraz. Jednak te 40dni to już coś jest nie tak. Mój przypadek to kurier Poczty Polskiej, Reklamacje można do 30dni. Tylko że teraz brak kontaktu z tym kupującym. 

oznacz moderatorów

Client:98572120
#13 Ambasador#

@LEW433 napisał: "@fonex_pl I tu mamy dylemat, jeżeli zapomniał(nie chce pisać że wyłudza), w zasadzie powinieneś ty zgłosić reklamację do przewoźnika..."

Ale dlaczego @fonex_pl miałby zgłaszać reklamację do przewoźnika? Przecież to paczki od @nallo i @AndreGoods nie dotarły do adresatów.

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@nallo "kupujacy po ponad 1,5 miesiąca zgłasza problem, że nie otrzymał zakupionego towaru" - serio, dopiero po 1,5 miesiąca mu się przypomniało? Aż dziw bierze, że ten kupujący nie zapomina o oddychaniu.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów