Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient w ciągu 5 min. dokonał zakupu trzech przedmiotów płacąc za każdy osobno (za towar plus paczkomat)
Każdy z przedmiotów poniżej 40zł, dostawa pod ten sam adres paczkomatu na te same dane.
Do czasu sprzed "jakości sprzedaży" zwracłem nadpłaty za wysyłkę i wysyłałem w jednej paczcze dodajac ten sam numer nadania w każdym zamówieniu + mail do klienta, dostając w odpowiedzi podziękowanie za uczciwość itp.
Od czasu "Jakośc sprzedaży" wysyłam każdy przedmiot w oddzielnej paczkce i nie zwracam nadpłaty. Marnuję miejsce w paczkomacie, opakowania i toner w drukarce bo Allegro nie umozliwia łącznia zamówień.
Towary są niewielkie więc nawet i 50 sztuk zmieści się w jednej paczce.
Skopiowanie tego samego numeru nadania do innych zamówień nic nie daje, bo sysytem Allegro nie zlicza takich samych numerów trakcyjnych, co de facto obniża jakość sprzedazy (numery przesyłek uzupełnionych w terminie) -> to info jest pewne potwierdzone kiedyś czatem z allegro. Wg pracownika allegro powinienem realizować zamówienia jak w FOD (miałem kiedyś tak wysłać 8 przesyłek za pobraniem do jednego klienta, bo do każdej aukcji oddzielnie wypełniał FOD pobranie) - masakra!
Zróbcie coś z tym bo szlag trafia !
@hanyz Allegro umożliwia łączenie zamówień, tylko ludzie nie potrafią tego zaptaszkować, połączyć i zapłacić razem. Żeby tego uniknąć, system sam je powinien łączyć, ale to też nie jest możliwe, jeśli ktoś kupi, zapłaci i znów kupi, zapłaci. Na to chyba nie ma dobrej metody. Mam z klientami dokładnie to samo 🙂
jest metoda ale z poziomu SPRZEDAJĄCEGO - tak jak na innych zagranicznych portalach, robi się "łączenie zamówień" i wysyła podsumowanie klientowi
czy Ty WREDZIA-W1 również wysyłasz takie zamówienia oddzielnymi paczkami?
Co na to kupujący?
@hanyz Nie wysyłam oddzielnie. Razem wysyłam i zwracam pieniądze. Na szczęście ostatnio nie miałam takich cyrków.
P.S. Takie łączenie przez sprzedającego głupie nie jest. Mógłby być też komunikat przy drugim zakupie.Np. >Kupiłeś już u tego Sprzedającego.Czy chcesz zakupy połączyć w jedną przesyłkę?< Ułatwiło by to kupującym.
Cały problem wynika z pierworodnego grzechu Allegro. Na normalnych serwisach to sprzedawca wysyła rachunek kupującemu. I jest to logiczne, bo z reguły sprzedawca jest lepiej obeznany z zawiłościami serwisu. Na Allegro zrobili odwrotnie, przerzucając na kupującego obowiązek, któremu on nie zawsze potrafi podołać. Trudno się zresztą temu dziwić, bo tzw. proces zakupowy osiągnął stopień komplikacji godny ZUS.
@TomBanknoter Bo powinno być coś w rodzaju instrukcji - chcesz kupić więcej przedmiotów od jednego sprzedającego - skorzystaj z koszyka! Tylko to uruchamia lawinę ... bo trzeba tez poprawić koszyk. Tam domyslnie jest zaznaczony cały, i dopiero trzeba odklikać to czego nie chcesz. Bo ludzie klikają zapłać cały i potem masz zwroty"przez pomyłkę kupiłem". Powinno być docelowo nic nie zaznaczone tak aby to kupujacy zaznaczał.
A na samym końcu masz brak myślenia Kupujacych...mój ulubiony ostatnio : kupił z aplikacji, a potem stwierdził że to pomyłka bo on myślał że na telefonie to tak na próbę a na serio kupuje się z komputera...
U mnie akurat mało kto kupuje tylko jedną rzecz. Przeważnie kilka-kilkanaście. Większość sobie radzi, ale jakieś 10 % wypełnia np. osobny FOD do każdej transakcji, a i potem nie zawsze potrafi to połączyć do wspólnej zapłaty. Teraz to jedynie trochę więcej roboty dla nas (wklepywanie numerów, zwroty nadpłat) - ale po wprowadzeniu durnowatych prowizji od przesyłek będzie prawdziwa tragedia.
Moi klienci również nie potrafią połączyć zakupów. Płacą podwójnie za przesyłkę. W allegro przy dokonywaniu zwrotu wpłaty jest opcja "Klient zapłacił za małą kwotę" lub "Zwrot". Trzeba coś wybrać.
Kupujący ślą "pytania" o tym że zapłacili dwa razy i trzeba im tłumaczyć iż dostaną zwrot. Są zadowoleni.
Na jakość sprzedaży nie zwracam uwagi gdyż zasady jej liczenia nie są jasne ani też nie jest to widoczne dla Kupujących. Nie mam danych jak to wpływa na sprzedaż. Pod uwagę biorę jedynie komentarze.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Wątek ma ponad rok.
Nic się nie zmieniło.
Mam trzy zamówienia z 2 sierpnia 2021 od tego samego kupującego do tego samego paczkomatu, które połączyłem w jedną przesyłkę. Zwróciłem kupującemu płatności za dwie przesyłki paczkomatem i wysłałem jedną przesyłką. Efekt:
- Nie mam możliwości wystąpić o zwrot prowizji - Allegro pobrało dodatkowe 2 PLN
- Mam obniżony wskaźnik terminowej wysyłki i List przewozowy dodany w terminie
Alternatywą jest negatyw od klienta lub zabranie gwiazdek za koszt wysyłki.
Proszę nie piszcie tylko, że to wynik waszych starań o zachowanie jakości sprzedaży. Proszę o jasną odpowiedź czy coś tym zrobicie, czy mam dać sobie spokój i wliczyć to w koszty sprzedaży na portalu.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Przyłączam się i czekam na rzeczową odpowiedź gdyż sam wystawiając przedmioty w licytacjach trafiają mi się tacy którzy nie znają zasad allegro (kupujący pewnie nie musi bo mu więcej wolno) i opłacają każdy przedmiot oddzielnie doliczając do niego dostawę .Dotychczas wysyłałem to jedną wysyłką a resztę kosztów zwracałem w kopercie lub na konto klienta ale mam już dość tej dobroci jak za to dostaje się po statystykach.
Ja wysyłam tak jak klient kupuje. Jeżeli jest kilka zamówień od jednego klienta - wysyłam kilka przesyłek. Uważam że to klient dokonuje wyboru i nie mam prawa tego zmieniać.
Być moze klient chce kilka różnych paczek dla kilku osób i dlatego potrzebuje kilka paragonów?
Nic nie zmieniam bez wyraźnej dyspozycji klienta.
@_Likos_ Można i tak. My pytamy klienta czy to pomyłka czy taki miął zamiar.
@annas14-firma, @kolekcjoner608zamówienia powinny być realizowane w takiej formie, w jakiej zostały złożone przez klienta. Możecie zaproponować kupującemu, aby skorzystał z opcji anulowania zamówienia i dokonania go ponownie, łącząc zakupy w jedną przesyłkę.
Jeśli chodzi o wysyłkę w terminie w opisanej sytuacji, policzymy tylko pierwsze zamówienie, w którym numer przewozowy został dodany, nawet jeśli zostanie dodany list przewozowy do pozostałych przesyłek - zaliczymy to jako duplikat.
Konsultuję jeszcze kwestię przyznania rabatu transakcyjnego w takich sytuacjach. Proszę Was o cierpliwość.
@mr_oma Co masz na myśli mówiąc: " - zaliczymy to jako duplikat."
Pomimo wpisania numeru etykiety pierwszego zamówienia do pozostałych (połączonych zamówień) w raporcie wysyłki figuruje "brak"
@annas14-firma, z uwagi na zaliczenie numeru przewozowego jako duplikat, zamówienie nie jest zaliczone do statystyk jako wysłane oraz nie będzie zaliczone w parametrze "numery przewozowe uzupełnione w terminie", ponieważ wymagamy aby do każdego zamówienia był wygenerowany inny numer przewozowy.
@mr_oma Jak sobie wyobrażasz anulowanie i dokonanie zamówienia ponownie jak wystawiam tylko w licytacjach od 1 zł ,a nawet gdybym chciał i wystawił ponownie w opcji KUP TERAZ wszystkie zakupione przedmioty z taką ceną jak je klient zakupił to niekoniecznie jest on w stanie wszystkie kupić ponownie gdyż to są pojedyncze sztuki które się nie powtarzają i może je podkupić ktoś inny. To nie jest dobre rozwiązanie dla wszystkich .Za swoją uczciwość sprzedawca ponosi konsekwencje .
@annas14-firma, jeśli chodzi o zwrot prowizji - w takiej sytuacji skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy przesyłając potwierdzenie zwrotu wpłaty za przesyłkę. W przypadku przesyłki za pobraniem, możesz przesłać zrzut ekranu z wiadomości do kupującego, z której wynika, że wspólnie ustaliliście przesyłkę w jednej paczce. Możesz też podesłać potwierdzenie z managera przesyłek, na którym będzie widoczna kwota pobrania. Nie powinno być problemu ze skorygowaniem naliczonej prowizji.
@mr_oma Dziękuję za wyjaśnienie. Rozumiem, że w ocenie Allegro nie ma potrzeby robienia żadnych zmian. Przyjmuję do wiadomości i będę to stanowisko przekazywał klientom w celu wyjaśnienia braku możliwości połączenia zakupów z wielokrotnie opłaconą dostawą.
Re: "Możecie zaproponować kupującemu, aby skorzystał z opcji anulowania zamówienia i dokonania go ponownie, łącząc zakupy w jedną przesyłkę."
Najczęściej sytuacja taka zdarza się początkującym klientom. Proponowanie im anulowania i ponownego zakupu nie ma większego sensu. Ich, niejednokrotnie pierwsze doświadczenia z Allegro będzie się kończyć poczuciem "nabicia w butelkę".