anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Mniej powiadomień do kupującego - prośba o opinię

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Witajcie,

Obecnie, gdy klient kupi coś na Allegro, otrzymuje od kilku do nawet kilkunastu powiadomień: od Allegro, sprzedającego i przewoźnika. W przypadku częstych zakupów liczba maili robi się przytłaczająca, a przy tym duża część z nich jest niepotrzebna. Kupujący w wielu miejscach sygnalizują nam swoje niezadowolenie z tego powodu. Dlatego zdecydowaliśmy się to zmienić.

Już teraz zmniejszyliśmy liczbę przypomnień o ocenie transakcji. Chcemy też testowo połączyć maile transakcyjne, np. maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia oraz z potwierdzeniem wpłaty. Jeśli kupujący pozytywnie ocenią zmianę, będziemy łączyć kolejne maile.

Chcemy również namawiać Was do rezygnacji z wysyłania maili z zewnętrznych systemów, które dublują informacje przekazywane kupującym przez Allegro (np. z narzędzi do zarządzania sprzedażą). Zdajemy sobie jednak sprawę, że to może wpłynąć na Waszą działalność. Jesteśmy na wstępnym etapie planowania tej zmiany i zależy nam na Waszej opinii!

Jak Waszym zdaniem takie rozwiązanie się sprawdzi? Czy widzicie zagrożenia z tym związane? Które informacje z zewnętrznych systemów są Waszym zdaniem kluczowe dla kupujących? Z góry dziękujemy za każdą merytoryczną uwagę i komentarz!

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
112 ODPOWIEDZI 112

fixxxer_beny
Ekspert Allegro.pl

@Markowa_Bielizna 

ad 1) Brzmi dobrze 🙂

ad 2) To co, kiedy wyłączacie? 🙂 Koniecznie daj znać jaki był efekt

ad 3) Po API byłoby ok?

ad 4) My nie wysyłamy przypomnienia o ocenie produktów, tylko transakcji - 21 dni po upływie zakupu.

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@Markowa_Bielizna Doprecyzuję informację o przypomnieniach o opiniowaniu produktów - to nie jest e-mail a chmurka z liczbą (przy zalogowanym użytkowniku, w prawym górnym rogu). Z tego co widzę, to jedynie sugeruje opiniowanie nowych produktów, ale co mnie zaciekawiło, to że w historii zakupów przy niektórych zniknęło "oceń produkty", a klikając bezpośrednio w zakładkę oceń produkty ocena dla danego przedmiotu jest możliwa (sprawdziłem) - tak jakby znikała z możliwością wystawienia komentarza.

oznacz moderatorów

Markowa_Bielizna
#7 Wielbiciel#

@cookie000 faktycznie. W przypadku gdy kupuję dany produkt cyklicznie co miesiąc, ocenić mogę go tylko raz.

Czyli Allegro w ogóle nie przypomina kupującym o opiniach produktów?

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

powiadomienia.jpg

 

@Markowa_Bielizna To zależy, czy kupujący sobie życzy. Ja nie 😉 A wystawienie jednokrotne opinii ma sens - raz wystarczy.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@msniezek @fixxxer_beny odnośnie zmniejszenia ilości maili 🙂

tyle dostałem od Was reklam dotyczących tego samego ( wiem cześć bezpośrednio a część przez mailing ) ale to troszku przesada 😞

spam.jpg

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro.pl

@kostas11 dzięki za Twój wpis i pamięć o mnie! Rozumiem Cię doskonale, tak to nie powinno wyglądać. Czy byłbyś w stanie podesłać nam forward tych maili na adres spolecznosc@allegro.pl? Zajmiemy się tym.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny ;( skasowałem 😞 dwa były z waszej domeny a dwa z firm mailingowych 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny a teraz dublujecie o odbiorze z paczkomatu nie potrzebnie, skoro inpost wysyła 😞

mail.jpg

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro.pl

@kostas11 dzięki, znam przypadek. Badam, co możemy z tym zrobić.

oznacz moderatorów

piotr4de
#2 Obserwator#

Obrzydło mi sprzedawanie. I allegro też  I uzeranie się  z roszczeniowymi klientami. Wystawiają  po złości negatywny. I zawieszane  konta bo spóźnienie w odpowiedzi  w dyskusji 

oznacz moderatorów

Mitochondrialna
#8 Zapaleniec#

Mimo, że jestem nowym sprzedającym to  w tej kwestii chce powiedzieć, że pomysł ograniczenia ilości korespondencj do kupującego jest bardzo dobry. 

Dla klienta , po dokonaniu zakupu, najważniejsze :

-czy przyjęto zamówienie do realizacji

- czy wysłano zamówienie i czy może je śledzić. Resztę, jak ktoś słusznie zauważył, ląduje w "śmietniku"

Rozkładanie procesu sprzedaży , kolejnych etapów wędrówki zamówienia zanim zostanie wysłane, jest niezbędne, ale moim zdaniem dla opracowania oprogramowania. Natomiast w procesie sprzedaży i wzajemnych relacji kupujący sprzedający, ma wynikać możliwość zabezpieczenia praw obu stron i dlatego meile informujące winny zawierać minimum niezbędne do zachowania praw reklamacyjnych, zwrotów  czy roszczeń strny sprzedająćej wobec klienta 

oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro.pl

@Mitochondrialna dzięki za Twój wpis 🙂

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

oznacz moderatorów