Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Obecnie, gdy klient kupi coś na Allegro, otrzymuje od kilku do nawet kilkunastu powiadomień: od Allegro, sprzedającego i przewoźnika. W przypadku częstych zakupów liczba maili robi się przytłaczająca, a przy tym duża część z nich jest niepotrzebna. Kupujący w wielu miejscach sygnalizują nam swoje niezadowolenie z tego powodu. Dlatego zdecydowaliśmy się to zmienić.
Już teraz zmniejszyliśmy liczbę przypomnień o ocenie transakcji. Chcemy też testowo połączyć maile transakcyjne, np. maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia oraz z potwierdzeniem wpłaty. Jeśli kupujący pozytywnie ocenią zmianę, będziemy łączyć kolejne maile.
Chcemy również namawiać Was do rezygnacji z wysyłania maili z zewnętrznych systemów, które dublują informacje przekazywane kupującym przez Allegro (np. z narzędzi do zarządzania sprzedażą). Zdajemy sobie jednak sprawę, że to może wpłynąć na Waszą działalność. Jesteśmy na wstępnym etapie planowania tej zmiany i zależy nam na Waszej opinii!
Jak Waszym zdaniem takie rozwiązanie się sprawdzi? Czy widzicie zagrożenia z tym związane? Które informacje z zewnętrznych systemów są Waszym zdaniem kluczowe dla kupujących? Z góry dziękujemy za każdą merytoryczną uwagę i komentarz!
@Markowa_Bielizna
ad 1) Brzmi dobrze 🙂
ad 2) To co, kiedy wyłączacie? 🙂 Koniecznie daj znać jaki był efekt
ad 3) Po API byłoby ok?
ad 4) My nie wysyłamy przypomnienia o ocenie produktów, tylko transakcji - 21 dni po upływie zakupu.
@Markowa_Bielizna Doprecyzuję informację o przypomnieniach o opiniowaniu produktów - to nie jest e-mail a chmurka z liczbą (przy zalogowanym użytkowniku, w prawym górnym rogu). Z tego co widzę, to jedynie sugeruje opiniowanie nowych produktów, ale co mnie zaciekawiło, to że w historii zakupów przy niektórych zniknęło "oceń produkty", a klikając bezpośrednio w zakładkę oceń produkty ocena dla danego przedmiotu jest możliwa (sprawdziłem) - tak jakby znikała z możliwością wystawienia komentarza.
@cookie000 faktycznie. W przypadku gdy kupuję dany produkt cyklicznie co miesiąc, ocenić mogę go tylko raz.
Czyli Allegro w ogóle nie przypomina kupującym o opiniach produktów?
@Markowa_Bielizna To zależy, czy kupujący sobie życzy. Ja nie 😉 A wystawienie jednokrotne opinii ma sens - raz wystarczy.
@msniezek @fixxxer_beny odnośnie zmniejszenia ilości maili 🙂
tyle dostałem od Was reklam dotyczących tego samego ( wiem cześć bezpośrednio a część przez mailing ) ale to troszku przesada 😞
@kostas11 dzięki za Twój wpis i pamięć o mnie! Rozumiem Cię doskonale, tak to nie powinno wyglądać. Czy byłbyś w stanie podesłać nam forward tych maili na adres spolecznosc@allegro.pl? Zajmiemy się tym.
@fixxxer_beny ;( skasowałem 😞 dwa były z waszej domeny a dwa z firm mailingowych 🙂
@fixxxer_beny a teraz dublujecie o odbiorze z paczkomatu nie potrzebnie, skoro inpost wysyła 😞
@kostas11 dzięki, znam przypadek. Badam, co możemy z tym zrobić.
Obrzydło mi sprzedawanie. I allegro też I uzeranie się z roszczeniowymi klientami. Wystawiają po złości negatywny. I zawieszane konta bo spóźnienie w odpowiedzi w dyskusji
Mimo, że jestem nowym sprzedającym to w tej kwestii chce powiedzieć, że pomysł ograniczenia ilości korespondencj do kupującego jest bardzo dobry.
Dla klienta , po dokonaniu zakupu, najważniejsze :
-czy przyjęto zamówienie do realizacji
- czy wysłano zamówienie i czy może je śledzić. Resztę, jak ktoś słusznie zauważył, ląduje w "śmietniku"
Rozkładanie procesu sprzedaży , kolejnych etapów wędrówki zamówienia zanim zostanie wysłane, jest niezbędne, ale moim zdaniem dla opracowania oprogramowania. Natomiast w procesie sprzedaży i wzajemnych relacji kupujący sprzedający, ma wynikać możliwość zabezpieczenia praw obu stron i dlatego meile informujące winny zawierać minimum niezbędne do zachowania praw reklamacyjnych, zwrotów czy roszczeń strny sprzedająćej wobec klienta
@Mitochondrialna dzięki za Twój wpis 🙂
fixxxer_beny już kiedyś pisałem w temacie , wsztrzymałem wysyłanie informacji do klienta dla przesyłek Inpost .Aktualnie nie wysłam żadnych informacji poza wprowadzeniem numeru przesyłki do systemu . Od początku roku NIC SIĘ NIE DZIEJE , czasem mam obciętą gwiazdkę za obsługę ,ale nie mogę jednoznacznie stwierdzić ,że z przyczyny braku informacji . Żaden klient na razie nie pisał w ocenie nic w tym temacie . Czasem , ale to marginalne przypadki , że klient zapyta o przesyłkę .