anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Mniej powiadomień do kupującego - prośba o opinię

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Witajcie,

Obecnie, gdy klient kupi coś na Allegro, otrzymuje od kilku do nawet kilkunastu powiadomień: od Allegro, sprzedającego i przewoźnika. W przypadku częstych zakupów liczba maili robi się przytłaczająca, a przy tym duża część z nich jest niepotrzebna. Kupujący w wielu miejscach sygnalizują nam swoje niezadowolenie z tego powodu. Dlatego zdecydowaliśmy się to zmienić.

Już teraz zmniejszyliśmy liczbę przypomnień o ocenie transakcji. Chcemy też testowo połączyć maile transakcyjne, np. maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia oraz z potwierdzeniem wpłaty. Jeśli kupujący pozytywnie ocenią zmianę, będziemy łączyć kolejne maile.

Chcemy również namawiać Was do rezygnacji z wysyłania maili z zewnętrznych systemów, które dublują informacje przekazywane kupującym przez Allegro (np. z narzędzi do zarządzania sprzedażą). Zdajemy sobie jednak sprawę, że to może wpłynąć na Waszą działalność. Jesteśmy na wstępnym etapie planowania tej zmiany i zależy nam na Waszej opinii!

Jak Waszym zdaniem takie rozwiązanie się sprawdzi? Czy widzicie zagrożenia z tym związane? Które informacje z zewnętrznych systemów są Waszym zdaniem kluczowe dla kupujących? Z góry dziękujemy za każdą merytoryczną uwagę i komentarz!

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
112 ODPOWIEDZI 112

domkar04
#14 Krzewiciel#
 
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

No właśnie @konto zamknięte taki był również cel tego posta - chcielibyśmy dowiedzieć się więcej na temat powodów, dla których sprzedający wysyłają wiadomości z zewnętrznych systemów. Jeśli są to jakieś problemy, z którymi się borykają, moglibyśmy spróbować wziąć je na warsztat. 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@fixxxer_beny myślę, że jedynym celem wysyłania wiadomości z zewnętrznych systemów jest reklama działalności sprzedawców po za Allegro. Dlatego uważam to za spam, sprzedający na Allegro otrzymuje moje dane w celu realizacji transakcji, a nie w celu marketingowym.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny jednym z powodów jest automat odpowiadający na wszystkie maile bo liczycie to do jakości 🙂 oraz jak niżej kilka przykładowych maili identycznych do tych co Wy wysyłacie 

Dziękujemy za wiadomość.

Przekażemy ją do odpowiedniego działu i odpowiemy w najkrótszym możliwym czasie.

 Albo powielone 

dziękujemy za złożenie zamówienia w naszym sklepie.  Informujemy, że rozpoczynamy jego realizację. Zamówione produkty: 

Kolejny powielony mail 

Dziękujemy za złożenie zamówienia w naszym sklepie. Twoje zamówienie zostało przyjęte i otrzymało numer 225424115. Przystępujemy do jego realizacji.

Data zamówienia: 30.11.2020 20:24
Forma płatności: PayU
Sposób wysyłki: Allegro Paczkomaty InPost
Zamówienie dotyczy produktów:

Łączna cena produktów: 80.00
Koszt dostawy: 0.00 
Łączna cena produktów z wysyłką: 80.00

DZIĘKUJEMY ZA SKORZYSTANIE Z NASZEJ OFERTY. DOSTALIŚMY POTWIERDZENIE, ŻE WŁAŚNIE PRZESYŁKA OD NAS DOTARŁA DO CIEBIE.

Mamy nadzieję, że wszystko jest w porządku.
Jeśli jest, miło:) byłoby nam dostać 5***** w każdej kategorii oceny na allegro.  

 

Dzień dobry, 

Dziękujemy za złożenie zamówienia o numerze 218344 w naszym sklepie. 
W kolejnej wiadomości otrzymasz szczegółowe informacje na temat sposobu jego realizacji.
________
Κώστας
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@kostas11 czy sugerujesz, że dobrym pomysłem byłoby połączenie maili, które wychodzą do sprzedających po zakupie? Np zamiast "kupił", "wybrał sposób dostawy i płatności" oraz "zapłacił" przychodziłby mail z zawierający te wszystkie informacje? Zamiast 3... 1? 🙂 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny oczywiście nawet z opóźnieniem 5 minut bo 98 % zamówień jest opłacanych od razu lub wybrana forma za pobraniem a te co nie przeszły płatności to w sumie nie potrzebne bo jak nie zapłacone to i tak nie wyślemy 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@kostas11   Mały komentarz  do propozycji jednego maila podsumowującego zakupu. Oczywiście,  w przypadku  opcji  "kup teraz" kupujący  od razu płaci  i nie ma potrzeby  dublowania  informacji.

Ale  w przypadku  licytacji  a również  na  Al. Lokalne  sytuacja nie jest  taka oczywista  i  kupujący powinien przed zapłaceniem być poinformowany  czy  wygrał  aukcję.  Dopiero wtedy może zapłacić.

Opcja  przypomnienia o  zakupie przydała by się  również  w przypadku  "kup teraz"  na  wypadek niezapłacenia  przez kupującego w ciągu  powiedzmy 24 godzin .

oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@br. Oczywiście, ja również miałem na myśli sytuację zakupu koszykowego, opłaconego w jakimś określonym przedziale czasu. Licytacje i Lokalnie to inna bajka.

Kwestia przypomnienia o nieopłaconym zakupie - przygotowujemy takiego maila, będzie dostępny w narzędziach po wykupieniu abonamentu (nie wiem tylko w jakim pakiecie, mogę sprawdzić).

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

Tak patrzę i stwierdzam, że @fixxxer_beny napisał tu już chyba więcej postów, niż wszyscy eksperci allegro do tej pory razem wzięci - zaczynam go lubić, bo co niektórzy mogliby się od niego uczyć, jak utrzymywać kontakt ze społecznością😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Knowhere  Tak jak ten gość od produktyzacji , który stracił kontakt z bazą 🙂  @jacek_kulakowski 

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@pinsplash @Knowhere w ramach wyjaśnienia (braku) obecności ekspertów Allegro, którzy tu się pojawiali - to nigdy nie miała być stała obecność, a jedynie max kilkunastodniowa aktywność w określonym wątku lub sprawie (zazwyczaj przy okazji AMA). Nie znaczy to jednak, że zgłaszane przez Was uwagi nie trafiają do ludzi i działów odpowiedzialnych za daną zmianę. To się nadal dzieje, niezależnie od tego gdzie te uwagi są umieszczane.

Na stałe jest tu tylko ekipa moderatorska i przedstawiciele współpracujących firm (Inpost, DHL).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@msniezek Tak czy owak jest jednym z najaktywniejszych ekspertów, jeśli nie najaktywniejszym.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@Knowhere Dzięki za docenienie 🙂 po prostu czuję się odpowiedzialny za swoje działania, chcę poznać Wasze zdanie, dowiedzieć się z jakimi problemami możemy się spotkać, bo czegoś nie wzięliśmy pod uwagę w naszych planach.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

A moim zdaniem kupujący powinien otrzymać jak najwięcej wiadomości odnośnie zawartej transakcji. To wynika z bezpośrednich kontaktów z kupującymi. Oczywiście, jako sprzedający i jednocześnie kupujący mógłbym zrezygnować z pewnych informacji. lecz jako jedynie kupujący to chciałbym jak najwięcej informacji na temat zamówienia. I to jest również zdanie moich kupujących.

Do czego można się przyczepić - to nachalne wysyłanie przez Allegro spamu dotyczącego wystawienia komentarza i opinii o produkcie. Ze strony kupującego - to po prostu jest żałosne, uważam to jako spam. Dlaczego Allegro w nachalny sposób nagabuje mnie do wystawiania komentarzy dla sprzedawców? Sęk w tym, że niektórzy kupujący czuję się po takim przypomnieniu wręcz w obowiązku do wystawienia komentarza, czasem nieprawdziwego. A nuż warto zaznaczyć, że koszt wysyłki za wysoki, co mi to szkodzi....

I tak dalej.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@maxr01 to nachalne wysyłanie przez Allegro spamu dotyczącego wystawienia komentarza i opinii o produkcie.

Ale to można wyłączyć mi nie przychodzą 🙂 https://allegro.pl/moje-allegro/moje-konto/powiadomienia

dddfg.jpg

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@maxr01 czyli może wiedza na temat zgód na różne formy kontaktu jest niedostateczna u kupujących? Może powinniśmy wyjść z komunikacją/kampanią, co zrobić, żeby zapanować nad tym, co dostaję jako kupujący? Co myslisz? 

Z mojego doświadczenia wynika, że warto poprzeć opinie danymi. Mamy trochę badań, z których wynika, że spora część kupujących może żyć bez maili, które aktualnie dostaje.

Osobiście chciałbym wiedzieć tylko i wyłącznie o tym, że mam paczkę do odebrania 🙂

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Chyba jednak nie. Kupujący chwalą sobie wszystkie informacje na temat statusu przesyłki - to ze stanowiska sprzedającego jak i kupującego. Im więcej informacji na temat zamówienia - tym lepiej. Chwalę to sobie jako kupujący i mam takie informacje od kupujących. Badania Allegro - to sprawa dyskusyjna. To po prostu temat na porządną książkę.

Co najbardziej mnie denerwuje jako kupującego - nachalne przypomnienia o wystawieniu opinii sprzedającemu i o ocenie towaru. Po prostu chore.....

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@maxr01 jeśli chodzi o wystawianie opinii, to wyżej @kostas11 wrzucił nawet screena z opcji, gdzie możesz zrezygnować z takich maili - także jest rozwiązanie problemu 🙂 Maila o ocenie towaru nie wysyłamy, ale prosimy o nią przy okazji oceniania zakupu 😉 

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Czytałem wszystkie wypowiedzi w wątku i cały czas chodziło mi po głowie to co stwierdził @fixxxer_beny  powyżej: "..może wiedza na temat zgód na różne formy kontaktu jest niedostateczna u kupujących?"

Dyskusja potwierdza że potrzeby i oczekiwania są różne, więc trudno będzie znaleźć zadawalające wszystkich rozwiązanie. Może więc umożliwić wybór?

Jak sprzedający chce wysyłać niech wysyła. Ale kupujący, który nie chce tego otrzymywać niech ma możliwość zablokowania. 

Z mojej praktyki najwięcej niepotrzebne informacji (często żenującą infantylnej) jest i InPost'u. Ale na to nie mamy wpływu.

oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@annas14-firma tylko szkopuł polega na tym, że my możemy dać kupującym możliwość decydowania o tym, jakie komunikaty wyjdą od Allegro, bo kontrolujemy tę część komunikacji. Nie mamy wpływu na zewnętrzne narzędzia, z których korzystają sprzedający do wysyłek maili.

Jedyne, co możemy zrobić w tej kwestii to odpowiednie zapisy w regulaminie.

oznacz moderatorów