Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Obecnie, gdy klient kupi coś na Allegro, otrzymuje od kilku do nawet kilkunastu powiadomień: od Allegro, sprzedającego i przewoźnika. W przypadku częstych zakupów liczba maili robi się przytłaczająca, a przy tym duża część z nich jest niepotrzebna. Kupujący w wielu miejscach sygnalizują nam swoje niezadowolenie z tego powodu. Dlatego zdecydowaliśmy się to zmienić.
Już teraz zmniejszyliśmy liczbę przypomnień o ocenie transakcji. Chcemy też testowo połączyć maile transakcyjne, np. maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia oraz z potwierdzeniem wpłaty. Jeśli kupujący pozytywnie ocenią zmianę, będziemy łączyć kolejne maile.
Chcemy również namawiać Was do rezygnacji z wysyłania maili z zewnętrznych systemów, które dublują informacje przekazywane kupującym przez Allegro (np. z narzędzi do zarządzania sprzedażą). Zdajemy sobie jednak sprawę, że to może wpłynąć na Waszą działalność. Jesteśmy na wstępnym etapie planowania tej zmiany i zależy nam na Waszej opinii!
Jak Waszym zdaniem takie rozwiązanie się sprawdzi? Czy widzicie zagrożenia z tym związane? Które informacje z zewnętrznych systemów są Waszym zdaniem kluczowe dla kupujących? Z góry dziękujemy za każdą merytoryczną uwagę i komentarz!
No właśnie @konto zamknięte taki był również cel tego posta - chcielibyśmy dowiedzieć się więcej na temat powodów, dla których sprzedający wysyłają wiadomości z zewnętrznych systemów. Jeśli są to jakieś problemy, z którymi się borykają, moglibyśmy spróbować wziąć je na warsztat.
@fixxxer_beny myślę, że jedynym celem wysyłania wiadomości z zewnętrznych systemów jest reklama działalności sprzedawców po za Allegro. Dlatego uważam to za spam, sprzedający na Allegro otrzymuje moje dane w celu realizacji transakcji, a nie w celu marketingowym.
@fixxxer_beny jednym z powodów jest automat odpowiadający na wszystkie maile bo liczycie to do jakości 🙂 oraz jak niżej kilka przykładowych maili identycznych do tych co Wy wysyłacie
Dziękujemy za wiadomość. Przekażemy ją do odpowiedniego działu i odpowiemy w najkrótszym możliwym czasie.
Albo powielone
dziękujemy za złożenie zamówienia w naszym sklepie. Informujemy, że rozpoczynamy jego realizację. Zamówione produkty:
Kolejny powielony mail
Dziękujemy za złożenie zamówienia w naszym sklepie. Twoje zamówienie zostało przyjęte i otrzymało numer 225424115. Przystępujemy do jego realizacji. Data zamówienia: 30.11.2020 20:24 Forma płatności: PayU Sposób wysyłki: Allegro Paczkomaty InPost Zamówienie dotyczy produktów: Łączna cena produktów: 80.00 Koszt dostawy: 0.00 Łączna cena produktów z wysyłką: 80.00
DZIĘKUJEMY ZA SKORZYSTANIE Z NASZEJ OFERTY. DOSTALIŚMY POTWIERDZENIE, ŻE WŁAŚNIE PRZESYŁKA OD NAS DOTARŁA DO CIEBIE. Mamy nadzieję, że wszystko jest w porządku.Jeśli jest, miło:) byłoby nam dostać 5***** w każdej kategorii oceny na allegro. |
Dzień dobry,
@kostas11 czy sugerujesz, że dobrym pomysłem byłoby połączenie maili, które wychodzą do sprzedających po zakupie? Np zamiast "kupił", "wybrał sposób dostawy i płatności" oraz "zapłacił" przychodziłby mail z zawierający te wszystkie informacje? Zamiast 3... 1? 🙂
@fixxxer_beny oczywiście nawet z opóźnieniem 5 minut bo 98 % zamówień jest opłacanych od razu lub wybrana forma za pobraniem a te co nie przeszły płatności to w sumie nie potrzebne bo jak nie zapłacone to i tak nie wyślemy 😄
@kostas11 Mały komentarz do propozycji jednego maila podsumowującego zakupu. Oczywiście, w przypadku opcji "kup teraz" kupujący od razu płaci i nie ma potrzeby dublowania informacji.
Ale w przypadku licytacji a również na Al. Lokalne sytuacja nie jest taka oczywista i kupujący powinien przed zapłaceniem być poinformowany czy wygrał aukcję. Dopiero wtedy może zapłacić.
Opcja przypomnienia o zakupie przydała by się również w przypadku "kup teraz" na wypadek niezapłacenia przez kupującego w ciągu powiedzmy 24 godzin .
@br. Oczywiście, ja również miałem na myśli sytuację zakupu koszykowego, opłaconego w jakimś określonym przedziale czasu. Licytacje i Lokalnie to inna bajka.
Kwestia przypomnienia o nieopłaconym zakupie - przygotowujemy takiego maila, będzie dostępny w narzędziach po wykupieniu abonamentu (nie wiem tylko w jakim pakiecie, mogę sprawdzić).
Tak patrzę i stwierdzam, że @fixxxer_beny napisał tu już chyba więcej postów, niż wszyscy eksperci allegro do tej pory razem wzięci - zaczynam go lubić, bo co niektórzy mogliby się od niego uczyć, jak utrzymywać kontakt ze społecznością😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Tak jak ten gość od produktyzacji , który stracił kontakt z bazą 🙂 @jacek_kulakowski
@pinsplash @Knowhere w ramach wyjaśnienia (braku) obecności ekspertów Allegro, którzy tu się pojawiali - to nigdy nie miała być stała obecność, a jedynie max kilkunastodniowa aktywność w określonym wątku lub sprawie (zazwyczaj przy okazji AMA). Nie znaczy to jednak, że zgłaszane przez Was uwagi nie trafiają do ludzi i działów odpowiedzialnych za daną zmianę. To się nadal dzieje, niezależnie od tego gdzie te uwagi są umieszczane.
Na stałe jest tu tylko ekipa moderatorska i przedstawiciele współpracujących firm (Inpost, DHL).
@msniezek Tak czy owak jest jednym z najaktywniejszych ekspertów, jeśli nie najaktywniejszym.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Dzięki za docenienie 🙂 po prostu czuję się odpowiedzialny za swoje działania, chcę poznać Wasze zdanie, dowiedzieć się z jakimi problemami możemy się spotkać, bo czegoś nie wzięliśmy pod uwagę w naszych planach.
A moim zdaniem kupujący powinien otrzymać jak najwięcej wiadomości odnośnie zawartej transakcji. To wynika z bezpośrednich kontaktów z kupującymi. Oczywiście, jako sprzedający i jednocześnie kupujący mógłbym zrezygnować z pewnych informacji. lecz jako jedynie kupujący to chciałbym jak najwięcej informacji na temat zamówienia. I to jest również zdanie moich kupujących.
Do czego można się przyczepić - to nachalne wysyłanie przez Allegro spamu dotyczącego wystawienia komentarza i opinii o produkcie. Ze strony kupującego - to po prostu jest żałosne, uważam to jako spam. Dlaczego Allegro w nachalny sposób nagabuje mnie do wystawiania komentarzy dla sprzedawców? Sęk w tym, że niektórzy kupujący czuję się po takim przypomnieniu wręcz w obowiązku do wystawienia komentarza, czasem nieprawdziwego. A nuż warto zaznaczyć, że koszt wysyłki za wysoki, co mi to szkodzi....
I tak dalej.
@maxr01 to nachalne wysyłanie przez Allegro spamu dotyczącego wystawienia komentarza i opinii o produkcie.
Ale to można wyłączyć mi nie przychodzą 🙂 https://allegro.pl/moje-allegro/moje-konto/powiadomienia
@maxr01 czyli może wiedza na temat zgód na różne formy kontaktu jest niedostateczna u kupujących? Może powinniśmy wyjść z komunikacją/kampanią, co zrobić, żeby zapanować nad tym, co dostaję jako kupujący? Co myslisz?
Z mojego doświadczenia wynika, że warto poprzeć opinie danymi. Mamy trochę badań, z których wynika, że spora część kupujących może żyć bez maili, które aktualnie dostaje.
Osobiście chciałbym wiedzieć tylko i wyłącznie o tym, że mam paczkę do odebrania 🙂
Chyba jednak nie. Kupujący chwalą sobie wszystkie informacje na temat statusu przesyłki - to ze stanowiska sprzedającego jak i kupującego. Im więcej informacji na temat zamówienia - tym lepiej. Chwalę to sobie jako kupujący i mam takie informacje od kupujących. Badania Allegro - to sprawa dyskusyjna. To po prostu temat na porządną książkę.
Co najbardziej mnie denerwuje jako kupującego - nachalne przypomnienia o wystawieniu opinii sprzedającemu i o ocenie towaru. Po prostu chore.....
Czytałem wszystkie wypowiedzi w wątku i cały czas chodziło mi po głowie to co stwierdził @fixxxer_beny powyżej: "..może wiedza na temat zgód na różne formy kontaktu jest niedostateczna u kupujących?"
Dyskusja potwierdza że potrzeby i oczekiwania są różne, więc trudno będzie znaleźć zadawalające wszystkich rozwiązanie. Może więc umożliwić wybór?
Jak sprzedający chce wysyłać niech wysyła. Ale kupujący, który nie chce tego otrzymywać niech ma możliwość zablokowania.
Z mojej praktyki najwięcej niepotrzebne informacji (często żenującą infantylnej) jest i InPost'u. Ale na to nie mamy wpływu.
@annas14-firma tylko szkopuł polega na tym, że my możemy dać kupującym możliwość decydowania o tym, jakie komunikaty wyjdą od Allegro, bo kontrolujemy tę część komunikacji. Nie mamy wpływu na zewnętrzne narzędzia, z których korzystają sprzedający do wysyłek maili.
Jedyne, co możemy zrobić w tej kwestii to odpowiednie zapisy w regulaminie.