Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od 28 lutego 2024 r. podczas dodawania klienta do zakładki Moi nieaktywni kupujący, powód swojej decyzji wybierzecie z listy:
Wielokrotnie oznacza minimum trzy razy.
Jeśli nie określicie powodu swojej decyzji, nie dodacie klienta do zakładki i nie ograniczycie mu możliwości zakupu w swoich ofertach. Nadal możecie też dodać notatkę, w której doprecyzujecie powód swojej decyzji.
Dlaczego wprowadzimy tę zmianę
Listę powodów stworzyliśmy na podstawie analizy dotychczasowych zgłoszeń sprzedających oraz sugestii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Kiedy nie możecie dodać klientów do listy
Do zakładki Moi nieaktywni kupujący nie możecie dodać kupującego tylko dlatego, że wystawił Wam negatywny komentarz. Każdy klient ma prawo do oceny swojego zakupu. Jeśli klient w Waszej ocenie działa niezgodnie z przepisami prawa lub naszym regulaminem, możecie skontaktować się z nami. W Allegro nieustannie pracujemy nad tym, aby ograniczać nieuczciwe działania. W tym celu między innymi monitorujemy zachowania klientów. Weryfikujemy każde zgłoszenie i jeśli potwierdzimy, że kupujący narusza prawo lub nasz regulamin, możemy nałożyć na niego odpowiednie sankcje, w tym ograniczyć mu dostęp do platformy.
Dowiedzcie się więcej o zakładce Moi nieaktywni kupujący.
Przepisy dotyczą konsumentów, co z transakcjami b2b gdzie sprzedawca ma pełną swobodę do warunków, czy Allegro umozliwi blokowanie dowolnego NIPu?
W sumie po każdym takim debilnym pomyśle kilkaset osób na allegro mówi sobie dość i inwestuje w swój sklep i inne formy sprzedaży. Zmienianie platformy na inną nic nie daje, taka sama dzicz jest wszędzie. Kiedyś sprzedawałem na allegro 80% i 20% w swoim sklepie. Teraz sprzedaje w swoim sklepie 80% a na allegro 20% i mam ich gdzieś !!!
@iglakiwolsztyn "W sumie po każdym takim debilnym pomyśle kilkaset osób na allegro mówi sobie dość i inwestuje w swój sklep i inne formy sprzedaży" - takom uczynił 🙂 Z tym że nie po wygłupie Allegro z tego wątku, bo w czasach gdy każdy może kupić bez rejestracji i/lub założyć dowolną liczbę kont, to "czarna lista" w praktyce i tak nie ma racji bytu. Mocniej mnie trzepnęło "upraszczanie cennika", które poskutkowało drastycznym podwyższeniem prowizji (w niektórych wypadkach nawet o 100%).
Każdy powód by się z tąd wyrwać jest dobry !!!
Dobre pytanie, co w takim razie z B2B skoro nie są Konsumentami?
a co to jest B2B na Allegro?
Owszem, dokonuję na Allegro zakupów na firmę. Z tego jednego powodu - wychodzi mi taniej, niż w sklepach internetowych takich firm.
Nie rozumiem takich sytuacji - firma wystawia towar na Allegro, Allegro pobiera za to sporą prowizję, również od kosztów przesyłki. Wchodzę na taki sklep internetowy - a tam ceny jeszcze wyższe i do tego jeszcze koszt przesyłki. To chyba jest jakiś absurd.
Ja zaczynam "pakować" towar do swojego sklepu. Ceny niższe niż na All - to zrozumiałe. Nieraz za kilkadziesiąt zł już u mnie opłaca się kupić towar, niż na All. No, chyba że ktoś dokonuje zakupów za 15 zł, dobiera towar do SMARTA i resztę zwraca - ale za to za chwilę też się wezmę, to są zmiany warunków umowy, narzucone przez kupującego, i zacznę doliczać koszty przesyłek - po wcześniejszym poinformowaniu o tym kupującego.
Myślę, że jest to zgodne z prawem - mam nagraną interpretację pewnej Pani specjalistki, która wypowiadała się w TV (w sumie nie miała kompletnie żadnego pojęcia o sprzedaży przez internet). Twierdziła ona, że przy zwrocie towaru sprzedawca ma zwrócić również część kosztów przesyłki, czyli, np. klient kupuje pralkę i do tego 49 żarówek, koszt wysyłki wynosi 160 zł (paleta), to kupujący zwraca 49 żarówek, a sprzedawca zwraca za żarówki i koszt przesyłki w wysokości 157 zł (za 49 szt. zwróconego towaru).
@ELMIXAGD_pl nie zwraca kosztu paczki bo i tak poniósłby konsumemt koszt transportu rzeczy do niego
Kolejny cios Allegro skierowany przeciwko sprzedającym. Ja klientowi, który mnie oszukał i np. odesłał mi używany towar na pewno więcej nie sprzedam. Anuluję taka transakcję. Ustawie to w baselinkerze lub skrzynce mailowej, żeby tych oszustów wyłapać. Mam uzasadnioną przyczynę, ponieważ klient postąpił niezgodnie z prawem. Oczywiście takie "blokady" można robić sporadycznie, jak tego będzie więcej to spadną statystyki, albo Allegro będzie interweniować - według mnie niezgodnie z prawem...ale to Allegro ma rzeszę prawników, nie ja. Po rozpoczęciu przez Allegro cyrku z wielowariantami i produktyzacją zacząłem wchodzić na inne rynki e-commerce i robię przebudowę własnego sklepu.
Nie można nikogo dodać do zakładki nieaktywni kupujący- portal już całkiem zwariował owszem słyszałam,że będzie można dodać jedynie kupującego który (wow) co najmniej 3 razy Ci groził przy 3 zakupach, bo przecież jak ktoś grozi sprzedawcy raz czy dwa to luzik 🙂 ale widzę,że teraz wymagają jeszcze dowodów graficznych....
Wybierz ten powód, jeśli kupujący przynajmniej 3 razy w ciągu 180 dni groził działaniami na Twoją szkodęW kolejnym kroku poprosimy Cię o wgranie plików graficznych, które to potwierdzą.
.....czyli jeśli ktoś nie odbiera przesyłek, nabija Ci koszty, grozi, niszczy twoje produkty itp itd, dalej może kupować. To nie jest działanie na szkodę a przynajmniej nie jeśli to się nie powtarza 3 razy.. po 3 RAZACH TO JUŻ MOŻNA MIEĆ ZNISZCZONĄ SPRZEDAŻ. A PO DRUGIE SUPER ŻE TERAZ OBCHODZĄ WAS PLIKI GRAFICZNE, JAK KUPUJĄCY WIELOKROTNIE GROZIŁ MI I OBRAŻAŁ W DYSKUSJI TO PISALIŚCIE,ŻE NIE OBCHODZĄ WAS DOWODY GRAFICZNE BO TO NIE DOWÓD
Kupujący działa na niekorzyść sprzedającego licytuje i nie płaci robi oszustwa i dopiero po 3 próbach można go zablokować