anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moi nieaktywni kupujący - ograniczysz możliwość zakupów na 180 dni

MAMY ROZWIĄZANIE!
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

10 stycznia 2024 r. zmieniamy zasady dodawania klientów do listy w zakładce Moi nieaktywni kupujący. Jak dotychczas musicie mieć uzasadnioną przyczynę, żeby skorzystać z tej opcji np. łamanie przez kupującego naszego regulaminu. Jednak wprowadzamy ograniczenie dotyczące czasu, w jakim konta mogą pozostawać na Waszej liście.

Nowe zasady - ograniczenie zakupów na maksymalnie 180 dni

Nadal samodzielnie dodajecie klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący, ale nie zrobicie już tego bezterminowo. Kupujący pozostaną w niej maksymalnie 180 dni. Po upływie tego czasu automatycznie usuniemy ich z zakładki. Oznacza to, że ponownie będą mogli u Was kupować. 

Zmianą obejmiemy wszystkich kupujących, których dodacie do zakładki po 9 stycznia 2024. Jeśli obecnie macie w zakładce jakichś kupujących – pozostaną oni nieaktywnymi kupującymi jeszcze przez 180 dni. 

Konta klientów wciąż możecie usuwać z zakładki samodzielnie przed upływem wskazanego czasu.

Dlaczego wprowadzamy zmianę

Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę. Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. Zauważyliśmy jednak, że część z Was nie robi tego na bieżąco. Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
188 ODPOWIEDZI 188
_Likos_
#21 Demiurg#

  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  czyli podsumowując:

Jeśli handlujemy generalnie produktami sezonowymi ( np nasionami) które sie sprzedają w okreslonym momencie roku i kupujacy potrzebuje u nas zrobić zakupy raz w roku. 

I jeśli taki kupujacy nas oszuka w taki czy inny sposób to według Allegro może to spokojnie cyklicznie co roku powtarzać ? czy dobrze zrozumiałem ????????

 

"SERDECZNE PODZIEKOWANIA"  za wygenerowanie kolejnych kosztów i kolejnych kłopotów.

Pięknie zaczynacie rok jako serwis , po prostu pięknie ........ ułatwiając oszukiwanie i sprawienie kłopotów

 

Dla jasności bo może allegro tego nie wie: sprzedający zarabiają na sprzedaży i NIKT bez powodu nie blokuje zakupów kupujacym. Robi sie to wyłącznie w przypadku naciągaczy lub "żartownisiów" . Ale z niewiadomych powodów serwis chce takie uniemożliwianie żartów zablokować. Po prostu super. 

Moim zdaniem ten kto to wymyślił i zatwierdził działa na szkode : uczciwych konsumentów, sprzedających , oraz serwisu allegro. 

Każda nieuczciwa taransakcj deneruje koszty - wzrost liczby nieuczciwych transakcji to wzrost kosztów - wzrost kosztów to wyższe ceny a wzrost liczby nieuczciwych transakcji to wzrost negatywnych opinii o serwisie . JESZCZE RAZ SERDECZNIE GRATULUJE.

 

P.S. A dla najbardziej dokuczliwych klientów i tak mamy zamier przygotować sobie własną liste nieaktywnych z którymi nie bedziemy zawierać transakcji i zamówienia nie bedą realizowane na podstawie konkretnych powodów a na początek zrobimy wydruki z osób aktualnie znajdujących sie na liscie MNK . WSZYSTKO ZGODNIE Z PRAWEM !!!!!!!!!

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Ej no pozwolę się nie zgodzić. Banialuki piszesz. Wzrost ilości negatywnych opinii o allegro od dawna jest fizycznie nie możliwy... A oto dowód, haha. A my gwiazdka mniej na 100 komentarzy i jesteśmy beee beee.

Screenshot_39.png

oznacz moderatorów
cztery_bez_atu
#13 Ambasador#

Moja nieoficjalna lista MNK zaczyna przypominać książkę telefoniczną i ciągle rośnie. Około 80%  jej zawartości stanowią dane zaciągnięte z różnych miejsc również z AG. Jak gdyby przewidując taką możliwość jaką ostatnio nas Allegro " uszczęśliwiło " poprosiłam znajomego informatyka aby na podstawie  otrzymywanych informacji o zakupie porównywał je z listą MNK. Następnym krokiem będzie komunikat który zobaczy potencjalny zablokowany kupujący kiedy kliknie zakup, tylko to już  będzie trudniejsze do zrobienia, ale podobno nie jest to nie możliwe.

oznacz moderatorów
Client:118467221
#9 Pomysłodawca#

@cztery_bez_atu  napisała lub napisał (nie wiadomo tego dokładnie, bo z konta korzystają różne osoby):

Moja nieoficjalna lista MNK zaczyna przypominać książkę telefoniczną i ciągle rośnie. Około 80%  jej zawartości stanowią dane zaciągnięte z różnych miejsc również z AG. Jak gdyby przewidując taką możliwość jaką ostatnio nas Allegro " uszczęśliwiło " poprosiłam znajomego informatyka aby na podstawie  otrzymywanych informacji o zakupie porównywał je z listą MNK. Następnym krokiem będzie komunikat który zobaczy potencjalny zablokowany kupujący kiedy kliknie zakup


Co będzie w tym komunikacie i jak zamierzasz zmusić Allegro, żeby go pokazywało kupującym?

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

Ktoś tu sobie robi jaja ze sprzedawców - bo z przepisami prawa nie ma to nic wspólnego

Dlaczego po 180 dniach a nie po 5  czy 20 lub 730 ?

Dlaczego na allegro Kupujący może robić awantury Sprzedawcy przez  24 miesiące

a Sprzedawca nie może - zablokować zakupów Kupującemu w podobnym okresie?

W przepisach prawa jest podany okres który obejmuje roszczenia wzajemne pomiędzy stronami.

 

Jak rozumiem ta zmiana 180 dni, będzie dotyczyć także samego allegro i serwis będzie automatycznie zdejmował blokady kont osobom, których konta zostały zawieszone?

bo czym się różni blokada konta na allegro od podobnej blokady zakładanej przez sprzedawców?

Czym różni się łamanie np: regulaminu allegro od łamania zawartej umowy kupna-sprzedaży?

 

Dlaczego Sprzedawca nie może trwale zablokować oszusta, naciągacza, pieniacza - np: masowo wykupującego oferty, robiącego zakupy by wystawiać komentarze negatywne, niszczącego towar i pomawiającego i szkodzącego publicznie firmie

np: do czasu uzyskania prawomocnego skazania przez sąd takiego delikwenta?

 

@nat_not Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć.

 

Ten kto pisał ten tekst chyba nie lubi Sprzedawców

Drogie allegro ja wciąż czekam od 20 lat na przeprosiny od człowieka, który wyzwał mnie od oszustów i groził mi bo nie rozumiał polskiego słownictwa w ofercie - przyczyna nadal jest aktualna

 

oznacz moderatorów
Halfrunt
#18 Luminarz#

przecież każdy zasługuje na drugą szansę, a klient allegro na nieskończoną ilość szans. 

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Sokoro zmiana wprowadzona to oczekuję na informacje :

- Z iloma tysiącami ( dziesiątkami tysięcy) Sprzedających konsultowaliście zmianę?

- Co z negatywami wystawionymi przez poprzednio zablokowanych, wystawionymi dla zabawy lub z zemsty ale np bez treści po odblokowaniu?

- Co ze zwrotami prowizji oraz opłat za promowanie za w/w aukcje?

- Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. A jeżeli nadal jest? Na jakiej podstawie twierdzicie ze nie? Proszę o jej podanie. I dlaczego wchodzicie w kompetencje sprzedającego ( sokoro sami twierdzicie ze ma takie prawo )?

- Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć. W jaki sposób? W jaki sposób ma to ograniczyć zabawę kupujących którzy kupują i nie płacą, którzy kupują za pobraniem i nie odbierają i innych żartownisiów robiących "nadużycia"? No w jaki sposób???

OCZEKUJĘ RZETELNEJ ODPOWIEDZI  a nie czegoś typu : nie mamy pojęcia bo pracujemy nad zamianą zakładki "ulubione" na "bardzo ulubione"

 

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@pinsplash Jak widzisz na Twoje istotne pytania nie ma kto z zespołu odpowiedzieć mimo wywołania ,choć innym w tym wątku są udzielane odpowiedzi . Chyba pytania za trudne (choć logiczne) i musi się zebrać zespół lub pozostaną zamiecione pod dywan . 

oznacz moderatorów
fhproszek
#7 Wielbiciel#

Każdy zapomina, że najgorszym typem klienta jest ten który kupuje 2-3 produkty za kwotę ledwo powyżej minimum smart a za kilka dni od otrzymania paczki odsyła 2 z 3 produktów jakie zamówił, wartość zamówienia po zwrocie opiewa na kilka złotych a sprzedawca musi uruchomić całą machinę zwrotu towaru

 

u mnie tacy kupujący są blokowani a za pół toku znowu będą mogli mnie naciągać na koszty

oznacz moderatorów
JKWX
#9 Pomysłodawca#
  • Dobry wieczór, tu zwracam się do Wszystkich (Użytkowników / Dyskutantów)
    w tym temacie, zapewne...dość kontrowersyjnym...dla wielu, a jeszcze wszak
    świeżym, zatem bieżącym - więc..z szacunkiem "dołączę się" tu do podanych
    wypowiedzi. Tak raczej chyba neutralnie - a może po prostu.... "obiektywniej".
    Jestem na "Allegro" 24 lata - zatem wiele widziałem. Tu  wszyscy  wszak mają
    pewne racje, z zaangażowaniem analizowałem wypowiedzi. Dużo wszak racji,
    ale: "ale są (różne) 'ale'..' - tzw. indywidualne sytuacje...
    Zatem - zapytanie, przykład - i..tegoż interpretacja... Zawsze starałem się być
    bardzo rzetelnym, miałem jako Kupujący  wyłącznie same "pozytywy",
    w ilości/liczbie  ok. 2400 - nawet bez tzw. "neutrala" - tak! - były wszak kiedyś,
    dawno temu, komentarze neutralne. Lat temu kilkanaście (sic) znalazłem się
    na tzw. "czarnej liście" u Sprzedającego (firma) mającego wtedy... ok. tysiąca
    negatywów, prawie 1000 (teraz oczywiście sukcesywnie znikają, zaś....kiedyś
    "przybywało" ich, adekwatnie do sytuacji różnych)... Jaki powód mojej "CL" ?
    Za to, że Sprzedający wysłał mi dysk zewnętrzny z WYMONTOWANYM przez
    pewnego pracownika dyskiem wewnętrznym - 1,5TB - wtedy to było..."wiele
    dobrego dobra technicznego, luksus" ;-| - po prostu takiż błąd, nazwijmy  ;-),
    natury organizacyjnej, nawet chyba nie logistycznej..Ktoś wymontował. Tyle.
    Sprawa nie była dyskusyjna: 1) dany pracownik przyznał się, zaś istotniejsze:
    2)  Wtedy nie było paczkomatów, były paczki pocztowe, z PODANĄ WAGĄ (!)
    (sic!), z dokładnością  do 1 g...Zatem BYŁO NAJOCZYWISTSZE, że DYSKU tam
    wszak NIE BYŁO (waga dysku porównywalna z wagą samej pustej obudowy,
    czyli paczka niemalże 40% lżejsza, uwzględniając wagę "tara", czyli tu: wagę
    opakowania, paczki jako pudełka (małego pudła)  (za małego nawet zresztą
    dla bezpieczeństwa transportowego dla asortymentu, ale to inny temat, tj.,
    zagadnienie, aspekt)... Ja prosiłem o dosłanie dysku..  - co do braku którego
    firma wszak nie miała żadnych, żadnych wątpliwości, TU nie było....żadnych
    wszak dylematów, była pełna zgodność- ale..trzeba tu było wszak poszukać
    tegoż braku... "Nie znalazło się" ('może tak, może nie' -- licytacja była udana,
    cena końcowa niższa od ceny samego dysku wewnętrznego, ALE..wszak TU
    nie oceniam nikogo, 😉 - nie interpretuję... Ale fakty takie były...). 'Co dalej' ?
    Sprzedający z własnej inicjatywy zwrócił mi pieniądze i...
    i "miło" umieścił mnie ....na.... CZARNEJ LIŚCIE  (sic!)  ;-|
    Jako chyba konsekwencję...swojego... błędu...(?) Odreagował? Ja zaś przez
    ten cały czas "sprawy', "sytuacji" miło się do tego odnosiłem, byłem: MIŁY,
    "nie cisnąłem", "nie poganiałem". Wszystko serdecznie i wyrozumiale....;-)
    - itd.  I.... ?  "FAJNA NAGRODA" za to, "NAGRODA=CL" - działanie ze strony
    Sprzedającego... 'Wszystko miło, kulturalnie, żadnego negatywa dla firmy'
    - MIŁA dla mnie NAGRODA ?? ;-|. Ale to nic. JA WISZĘ na TEJ LIŚCIE 'dobre',
    tak zwanie, KILKANAŚCIE LAT  - około 14  lat.  14-15 lat! (sic). MA TO SENS,
    SENS JAKIKOLWIEK ??...A pytania we wątkach o 'WERYFIKACJĘ sytuacji' TU
    jakimś 'wszak pomysłem' są... Jeszcze było kilka INNYCH, już tym razem...
    naprawdę tzw. absolutnie absurdalnie absurdalnych sytuacji - "przyczyn"
    zaszczycenia swoją obecnością "CL" (też u osób z WIELOMA negatywami).
    2-3 takie przypadki, a jeden - majstersztyk... - jeden przypadek.
    Nie kupowałem, nie licytowałem, negatywa nie wystawi(a)łem (nie było...
    wszak ani aukcji, ani zakupu - zatem: jak ??). TYLKO TELEFONOWAŁEM.....
    W "nagrodę" === CL.  I tak dalej - to znaczy: ..WIELU UŻYTKOWNIKÓW TU
    na naszym Allegro 😉 miało zapewne WIELE..."takowych" "analogicznych"
    SYTUACJI, ZDARZEŃ --- NIEZASŁUŻONYCH.... Zapewne TEŻ jest 10x, 100 x
    - sto razy WIĘCEJ sytuacji z..."paskudnym" KUPUJĄCYM......
    ALE DLACZEGO ci "DOBRZY", "ci OK.", "SUPER"... Kupujący
    MAJĄ  DOŻYWOTNIO "obrywać" "po głowie" TĄ CZARNĄ LISTĄ ???
    Do końca stulecia ? ;-). Nie ma tu lekarstwa, antidotum ani także..
    "super genialnych zoptymalizowanych uniwersalnych rozwiązań"
    ... (tu bez przecinków).... SĄ ŹLI KUPUJĄCY, SĄ ŹLI Sprzedający..;-|.
    Było też - gdzie indziej na Forum AG - wspomniane o pomyśle
    zakładania (sobie) nowych kont - ominie się blokadę.
    Dla mnie to ... ABSURD... Żadne rozwiązanie. Jeśli już,
    to nadużycie..."Mam jedno konto, rzetelne - i przy nim trwam" ;-|
    'Aspektów we wszystkim jest zawsze wiele' - ukazywane
    meritum w sprawach tu na AG jest najczęściej prawidłowe i także
    wielce trafne 😉  --- ale wszystko czasem trzeba indywidualizować,
    a nie wrzucać wszystkich do jednego tzw. przysłowiowego garnka
    ;-)... NIE JEST TO ŁATWE,  WIEM.... ALE "psioczyć", że ktoś ...'SZUKA
    ROZWIĄZAŃ' to też za dobre nie jest, wszak nie jest...  ;-).
    Ale - POWODZENIA, by jak największemu GRONU osób ---  JAKO...
    gronu Użytkowników --- wiodło się DOBRZE, rzetelnie i też, wszak,
    bez (przykrych) niespodzi(ew)anek ;-).
    Z SZACUNKIEM WIELKIM, PRZEWIELKIM.
    NADZWYCZAJ SERDECZNIE 😉
    😉
    JKWX.
    WROCŁAW.
    *********
    14-01-2024


oznacz moderatorów
atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Co Twoja historia ma do rzeczy? Trafiłeś na dziwnego sprzedawcę ale nie rzutuje to na większość. Obecnie na CL czyli listę "moi nieaktywni kupujący" można było dodać użyszkodnika tylko po zakupach - nie po rozmowie telefonicznej itp. Nikt prowadzący biznes nie dodawał tam klientów bez powodu bo klient to pieniądze.

Jeśli z klientem są problemy, generuje on koszty to będziesz chciał z takim prowadzić biznes? Nie!

Wiesz, konto na Allegro mam od prawie 22 lat więc też trochę subiektywnego obiektywizmu też nabyłem. Allegro nieuczciwie faworyzuje kupującego a poza tym wtrąca się w proces sprzedaży modyfikując ofertę sprzedawcy - informacjami nt. czasów dostaw, tytułów ofert, wiązania z produktami z katalogu (które samo zmienia) itd.

To nie jest wiarygodny partner biznesowy.

No a co do pozostawania na CL - to nikt nie każe Ci kupować u sprzedawcy, który nie chce Ci sprzedawać. To jakiś przymus moralny by kupić tam gdzie Cię nie chcą?

 

Ps. zawsze można skontaktować się ze sprzedawcą. Wyjaśnić, dogadać się itp. Wystarczy być ludzkim po obu stronach a nie patologią z żądaniami, roszczeniami itp.

oznacz moderatorów
drekenzes
#16 Inspirator#

@nat_not Kiedyś był słynny film oparty na faktach... "O jeden most za daleko". Teraz Allegro.... o jeden krok za daleko...... Jak Wy Nam, tak My Wam!

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów
eltrox_pl
#8 Zapaleniec#

Cześć, 

Czy po usunięciu kupujących z listy będzie można umieścić ich tam ponownie?

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@eltrox_pl Wyżej @Health___Beauty zamieściła odpowiedź na to pytanie.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
Puzonix
#12 Orędownik#

Co za syf. Jak ja się cieszę, że udało się rozkręcić działalność stacjonarną i uniezależnić od tego kołchozu dla sprzedawców. Najwidoczniej pupa się komuś pali i konkurencja co raz bardziej rozpycha się przy stole.

oznacz moderatorów
autospecpol
#8 Zapaleniec#

Rozumiem że jeszcze wyślecie @ do tych osób z listy że są już "wolni".

Moje pytanie zatem dlaczego czarna lista 180 dni vs negatywny komentarz 360 dni?

oznacz moderatorów
maxzuczek
#10 Popularyzator#

Ciekawe kiedy ogłoszą podwyżki prowizji, dopłat do smarta, abonamentu i wymyślą kolejny haracz, oczywiście w trosce o nas sprzedających. 

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#13 Ambasador#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  @autospecpol ma rację - skoro kupujący po 180 dniach nabywają prawo do ponownego robienia zakupów u sprzedawcy, którego „nie polecają” to my jako sprzedawcy oczekujemy usuwania negatywnych ocen po takim samym czasie. 

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

W moim poście nie pojawiła się istotna informacja, dlatego zamieszczam ją tutaj: wprowadzane przez nas zmiany są efektem uwag prezesa UOKiK dotyczących potencjalnego nadużywania przez sprzedających listy "Moi nieaktywni kupujący". Mają na celu wyeliminowanie potencjalnego ryzyka prawnego dla sprzedających i Allegro, związanego z jej stosowaniem.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
atechnik_sklep
#13 Ambasador#

@nat_not no to po drugiej stronie masz uwagi od sprzedawców. Uwagi "prezesa" nie są źródłem prawa niezależnie od prezesa ;).

oznacz moderatorów