anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nie otrzymałem informacji o anulowaniu zamówienia kupującej, a Allegro założyło dyskusję, dlaczego?

_Likos_
#21 Demiurg#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 Czy to sa jakieś żarty ???????

Zamówienie: e0509e82-da1d-11ed-914a-1f0555a2b639   z godziny 19,11

status : OPŁACONE

 i TU NAGLE INFORMACJA:

13 kwietnia 2023 20:12
Dyskusja rozpoczęta przez doradcę Allegro
Powód otwarcia Dyskusji: brak zwrotu wpłaty po anulowaniu zamówienia
_Likos__0-1681409917899.jpeg

 

PNOS Pomidor koktajlowy typu cherry Koralik 1g


Opis problemu: Dzień dobry. strefadomu odstępuje od umowy. Likos_proszę o niezwłoczny zwrot pieniędzy do Kupującej.
 
 
 
Taka sama sytuacja z zamówieniem
e0509e80-da1d-11ed-914a-1f0555a2b639
Także : zakup, status opłacone i nagle dyskusja ZAŁOŻONA PRZEZ ALLEGRO
 
Ze kupujący anulował.
 
NIE MA ŻADNEJ INFORMACJI O ANULOWANIU TYCH ZAMÓWIEŃ. aNI MAILOWEJ ANIE W STYSTEMIE ALLEGRO
 
To teraz jaki jest status tych zamówien ???????????
 
 
oznacz moderatorów
59 ODPOWIEDZI 59

mm-computers
#11 Animator#

ale w ogóle z jakiego tytułu i na jakiej podstawie została założona dyskusja ?

Jak rozumiem Kupujący przesłał odstąpienie od umowy do Allegro, a Allegro założyło sobie dyskusję bez wcześniejszego kontaktu ani poinformowania Sprzedającego, tak ?

Nawet Allegro traktuje sobie dyskusje jako czat, to jest chore. Od dziś może trzeba zakładać dyskusje zamiast wysyłać maile do Sprzedawców....

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@mm-computers  dyskusja została zalożona ponieważ kupująca zamiast anulować zamówienie w systemie lub napisać do nas wiadomośc o chęci anulowania zamówienia to napisała wiadomośc do allegro że anuluje zamówienie ( dokładnej treści wiadomości jednak nie znam). 

Wiec w jej mieniu allegro założyło dyskusje.

Dlaczego ? nie wiem

Czy kupująca skutecznie odstapiła od umowy ? Nie wiem

Czy konsultant zakładając dyskusje popełnił błąd? kilka błedów

Czy złamano przepisy prawa i regulamin allegro ? zdecydowanie tak

Czy zrobiła to celowo? Tak podejrzewam ponieważ dyskusje do tej pory nie są zamknięte a klientka jest także sprzedającą firmą wiec miała pełną świadomość zarówno jak należy zamówienie anulować oraz ile szkody zrobi w statystykach to zo własnie zrobiła.

Sprawa wygląda na celowe uderzenie w nas ponieważ zakup był zrobiony w ojednej godzinie na dwóch naszych kontach i sytuacja jest identyczna nadwóch kontach.

 

 

oznacz moderatorów

mm-computers
#11 Animator#

@nat_not 

czy możemy poprosić o wypowiedź moderatorów ? Na jakiej podstawie założono te dyskusje bez wcześniejszej próby kontaktu oraz przesłania informacji do Sprzedawcy ?

(co Allegro może potwierdzić wewnętrznie)

Dlaczego w ogóle dyskusje, a nie przekierowanie informacji od Kupującego. Czy Allegro zostało upoważnione przez Kupującego do występowania w jego imieniu w jakiś sposób i czy taka forma odstępowania od umów jest dopuszczalna na Allegro ?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@mm-computers  taka forma odstąpienia odumowy nie jest dopuszczalna prawnie wiec nie może być dopuszczona regulaminowo.

oznacz moderatorów

mm-computers
#11 Animator#

i tu jest cały myk. Kupujący robi coś, co nie jest dopuszczone prawnie, ale Ty masz dyskusje, negatywy i spadek ocen. Ty odpowiadasz za wszystko. Zostaniesz oszukany - Twoja wina. Ktoś ukradnie towar - Twoja wina. Ale wpłatę zwróć. No i popraw jakość sprzedaży, bo zablokujemy Ci konto. Nie wiem, ale to idzie w złym kierunku.

 

ps. jeśli to firma, to ze spokojnym sumieniem możesz zablokować tego użytkownika - na przyszłość mniej problemów.

oznacz moderatorów

mash4
#8 Zapaleniec#

zablokowanie po zmianach z 11 kwietnia niewiele da, komentarze będą mogły wystawiać kupujący bez pełnej aktywacji konta, czyli można spodziewać się coraz większej ilości podobnych jaj 😂😂😂  kilka fejkowych kont i konkurencja zablokowana 😂😂😂

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@nat_not  jeszcze jedno. Jeśłi to moze w czymś pomóc jestem w stanie przekazać nazwe konta sprzedażowego kupującej (Oczywiście nie puiblicznie). Gdze mozna potwierdzić handel tym samym asortymentem oraz dane właściciela konta ( w tym dane które nam podała jako dane do FV)

Myśle że Wasz system to spokojnie wyłapie lecz jak najbardziej mam to potwierdzone 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@nat_not  odświeżam temat.

Ponieważ dziś dostaliśmy ODMOWE ZWROTU PROWIZJI mało tego okaząlo sie że fromularz odwołania także sie zmienił i nie można juz zamieścić swoich wyjaśnien. Chciałem sie zapytac czy cos sie wyjaśniło ?

W tej sytuacji niestety jeśli nic do jutra sie nie wyjaśni w weekend bede zmuszony napisac oficjalna reklamacje zarówno na działania kupujacej jak i konsultanta który w tak "dziwny" sposób "rozwiązal "problem naruszając zarówno regulamin allegro jak i przepisy prawa

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@_Likos_ dziś pisałem odwołanie i było okienko na wyjaśnienia oraz na załącznik, klient mi mailem zrezygnował, odwołałem się i dostałem po godzinie zwrot prowizji 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@kostas11  a ja miałem tylko przycisk "odwołaj sie" bez okienka które zwykle było. Nie można byla zamieścicć żadnej informacji tylko wybrac login kupującego i kliknąć. Co mnie także zaskoczyło. No ale zdaje sie że to w ogóle "specyficzna" sprawa jest

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@_Likos_ ogólnie dziwnie to wszystko wygląda, jak by celowe działanie w zmowie z allegro, wszystko pod górkę i niezgodnie z prawem i ustawami 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@kostas11  na razie nie chce nic zakładać. Prócz co najmniej dziwnych zachowań. Zarówno konsultanta jak i kupującej. Lecz handlując na allegro chyba od 5 lat , zawierając rocznie kilka-kilkanascie tysiecy transakcji, obsługując różne dziwne zwroty, reklamacje i anulowania PO RAZ PIERWSZY mam taką sytuacje.

Która jest tak dziwna od początku do konca. Cóż człowiek uczy sie całe życie. Byc moze uda sie coś wyjaśnić.... a może nie. Zobaczymy

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@kostas11  cudów ciąg dalszy 🙂

Wieczorem otrzymalismy maila pt:  "sprawdz informacje o rabacie transakcyjnym" - chociaż zawsze mail był zatytuowany "przyznaliśmy /nie przyznalismy rabatu"

W mailu było napisane:" Przeanalizowaliśmy zamówienie jeszcze raz i obecnie spełnia warunki przyznania rabatu."

Czyli o godz 20 -nie spełnialo ale już po upłynięciu 1 godziny zaczeło spełniać

Dalszy ciąg dziwnych rzeczy> pod mailem nie ma podpisu konsultanta. Choc z reguły przy odwoływaniu sie już z reguły robił to człowiek , rabat był przyznawany ręcznie i był podpis.

Ale w tym przypadku żadnego podpisu nie ma

Albo allegro znów testuje mechanizacje przy odwołaniach od nieprzyznanych rabatów albo ta sprawa jest tak tajemnicza że tylko boty chca o niej wiedzieć a żaden człowiek nie chce sie pod tym podpisać.

Ani konsultant zakładający dyskusje anie teraz przy odwołaniu o zwrot prowizji.

Wszystko zupełnie inaczej niż zwykle.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@_Likos_ nie wiesz o co chodzi i po co dziwna dyskusja ? ... jak zwykle chodzi o kasę , jeśli do transakcji jest otwarta czy była dyskusja , a jakość sprzedawcy oscyluje w okolicy neutralnego  mają podstawę do odrzucenia wniosku o zwrot prowizji , czyli suma - sumarum kolejna ukryta prowizja .

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@mdrogeria  tylko że my mamy jakośc od dawna super lub super+ . Po prostu w tym przypadku cały przebieg sprawy jest dziwny. Przy odwołaniu o nieprzyznana prowizje nie mieliśmy miejsca na wyjasnienia, po przyznaniu zwrotu prowizji takze żadnego podpisu ( choć zasze był podpisany konsultant który rabat przyznawał.) Od samego początku do konca ta sprawa jest zupełnie inna niż standardowa procedura.

Po prostu jest to dziwne

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@_Likos_ działanie na zwłokę może zniechęcić sprzedawcę jeśli kwota zwrotu jest niewielka 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@nat_not Czy dobrze zrozumiałem, ze mimo iż ustawa wymaga aby to Kupujący poinformował Sprzedającego wy uznajecie że poinformowanie kogokolwiek kto nie jest stroną jest ok? Czyli o odstąpieniu ( które mi nie przysługuje ustawowo jak w tym przypadku) mogę poinformować "Ciocię Jadzię" i to będzie prawnie skuteczne? I czy możliwe ( to sarkazm) ze konsultant Allegro nie ma pojęcia co robi i o czym pisze???

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

Niektórzy konsultanci mają bardzo duże pojęcie - jednak zawsze znajdzie się dżentelmen w musztardowych rurkach 😉

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Dobre.....  takiej chały i komiksu już dawno nie widziałem. 

Kupujący wysyła do Allegro odstąpienia od umowy, a Allegro zakłada dyskusję !!!!

Ten pracownik powinien serwisu Allegro być w trybie w trybie natychmiastowym skierowany na odpowiednie szkolenie, a inny , bardziej doświadczony pracownik powinien przeprosić sprzedawcę i poinstruować kupującego, który jest zresztą doświadczonym sprzedawcą, o jego prawach i obowiązkach. 

Również  odpowiadając tutaj po prostu "błaźni się". Ta informacja nic nie znaczy. Zarówno nasze prawo jak i regulamin Allegro wyraźnie określają, kto i do kogo,  w jaki sposób, w jakiej formie ma wysyłać odstąpienie od zawartej umowy i co ma minimum zawierać to zgłoszenie.  

Jeśli Allegro czuje się stroną transakcji - to proszę zwrócić klientowi wpłacone środki. Jeśli Allegro uważa, że nie jest stroną transakcji - to proszę poinformować kupującego, do kogo powinien kierować odstąpienie od zawartej umowy - zresztą kupujący widział je przed zawarciem umowy na stronie aukcji.

Chała, chała i jeszcze raz chała i totalna kompromitacja niedoświadczonych pracowników Allegro, a potem jeszcze stanie murem za ich decyzjami.

Czy ktoś kiedyś otrzymał jakieś przeprosiny od Allegro typu:

- Przepraszamy, podjęliśmy błędną decyzję

- Przepraszam, jestem nowym pracownikiem, podjąłem niewłaściwa decyzję

- Przepraszamy, nasz pracownik podjął błędną decyzję...

Przez lata toczyłem boje z jednym "adminem" - ja twierdziłem, że zwrot towaru nie jest równoznaczny z odstąpieniem od umowy, on twierdził, że jest. Po kilku latach, jednak okazało się , że racja leży po mojej stronie, co Allegro poinformowało na forum, a co samo stosowało od kilku lat w swoim oficjalnym sklepie.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

allegro ginie od własnego bajzlu

obecnie NIKT NIE PANUJE nad wymysłami

pracowników serwisu

@_Likos_ @maxr01 to co allegro wyczynia w dyskusjach to kuriozum

obecnie też mamy u siebie kilka takich kwiatków w dyskusjach - moderatorów

nie interesują polskie przepisy, wręcz ignorują ich istnienie

otrzymujemy od nich groźby, jesteśmy szantażowani i zmuszani do niekorzystnego gospodarowania mieniem

i co najciekawsze - 90% takich zgłaszanych dyskusji generuje sam serwis

złym działaniem swoich usług

 

 

tu w roku 2020 podawałem czym jest odstąpienie od umowy

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/nowomowa-allegro-co-to-jest-allegro-zwrot/...

oznacz moderatorów