anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieodbieranie przesyłek a zwrot kosztów

MAMY ROZWIĄZANIE!
petinek_pl
#13 Ambasador#

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  1.Jaki jest koszt dla sprzedawcy wysyłki za pobraniem w ramach allegro delivery kurier (allegro one i dhl) oraz jaki to jest dla sprzedawcy koszt w przypadku zwrotu nieodebranej przesyłki. Czy jest nakładany na sprzedawce ponowny koszt wysyłki zwrotnej w ramach tych dostaw? 

2.W przypadku opłaconej z góry przesyłki przez klienta ale nieodebranej, gdy klient opłacił ją rozumiem,że w takim przypadku zwracam mu sam koszt produktu, no bo w tym momencie gdy zwrócę mu również koszt wysyłki to koszt poniosę ja a klient nie odebrał nawet paczki. 

3.I co w przypadku wysyłki SMART za którą klient nie płaci a ja zostaję obciążona dopłatą za SMART, jest zwracana sprzedawcy w przypadku nieodebrania zamówienia?

4.Czy są nakłądane koszty za zwrot nieodebranej przesyłki w którejś z dostaw allegro,allegro dhl,allegro one,orlen lub inpost?

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14
N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@petinek_pl Konsultuję sprawę. Jak tylko otrzymam informacje, wrócę z odpowiedzią. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów
N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@petinek_pl 

1. Do opłaty za przesyłki z płatnością za pobraniem doliczymy 4,99 zł za usługę pobrania. Przesyłka może do Ciebie wrócić, jeśli klient jej nie odbierze. W takim wypadku nie obciążymy Cię kosztem jej zwrotu, a przesyłka wróci na adres, jaki podajesz w ustawieniach konta. - informacje są w artykule

3. Jeśli Twój klient: zwróci zakup w ramach odstąpienia od umowy (zgłosi zwrot za pomocą formularza zwrotu na swoim koncie Allegro i nada metodą zwrotu, która jest dostępna w ramach Allegro Smart!) lub nie odbierze przesyłki- automatycznie zwrócimy Ci opłatę za dostawę przesyłki Smart! Nie musisz składać wniosku, żeby dostać zwrot. Informacje są w artykule

4. Jeżeli to pytanie dotyczy Allegro Delivery, to wracamy do punktu 1. Nie ma opłat. 🙂 

Na drugie pytanie nie otrzymałam jeszcze odpowiedzi. 

[AKTUALIZACJA] 19.05.2025 r. 

2. Jeżeli transakcja ma charakter konsumencki (B2C), to w przypadku odstąpienia od umowy zwracasz koszt towaru + koszt najtańszej przesyłki dostępnej w ofercie.

Jeżeli przewoźnik naliczył koszty za to, że paczka do Ciebie wraca, możesz pomniejszyć kwotę zwrotu o tę opłatę.

Wysyłam artykuł na ten temat. (podstawa prawna to art. 33 i 34 ust. 2 i 4 ustawy o prawach konsumenta) 

Nieodebranie paczki nie jest jednoznaczne z odstąpieniem o umowy, więc sprzedający w teorii nie musi robić nic. 

Jeżeli klient nie odebrał paczki, sprzedający może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo klienta (artykuł 551 Kodeksu cywilnego).

Sprzedający powinien wyznaczyć klientowi dodatkowy termin na odebranie towaru, lub zapłatę za ponowne nadanie. W przypadku braku kontaktu z klientem sprzedający może odstąpić od umowy (artykuł 491 Kodeksu cywilnego) po wyznaczeniu dodatkowego terminu na odbiór towaru.

Jeśli sprzedający zdecyduje się odstąpić od umowy, powinien skontaktować się z klientem, aby pokrył koszty przesyłki. Brak zwrotu tych kosztów powoduje, iż zostaną one odjęte ze środków, jakie klient wpłacił za towar (artykuł 498 Kodeksu Cywilnego).

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów
TechartGSM
#12 Orędownik#

Ad.2 Zwracasz koszt towaru i najtańszej przesyłki dostępnej w ofercie.

oznacz moderatorów
petinek_pl
#13 Ambasador#

@TechartGSM no ale skoro klient nieodebrał przesyłki to czemu mam zwracać mu koszt jej nadania?W takim razie ja płace za nadanie choć nie odebrał.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@petinek_pl Nicol napisała, że jeszcze czeka na odpowiedź na pytanie nr 2, więc musimy poprosić Cię jeszcze o cierpliwość. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
TechartGSM
#12 Orędownik#

@petinek_pl Klient może odstąpić od umowy w dowolnym momencie, nawet przed odbiorem przesyłki, a jak stanowi polskie prawo - w wypadku odstąpienia od umowy zwracasz klientowi koszt towaru i najtańszej wysyłki dostępnej w ofercie. Pamiętać należy że samo nieodebranie przesyłki nie jest odstąpieniem od umowy, równolegle klient musi poinformować o rezygnacji z zamówienia. Jeżeli przez 14 dni od momentu wydania przesyłki do doręczenia kupujący od umowy nie odstąpi, to możesz nie oddawać kosztu wysyłki. Mało tego - możesz w ogóle nic nie oddawać i wezwać klienta do wpłaty kosztu ponownego nadania przesyłki a po jego otrzymaniu wysłać ją ponownie. Narażasz się tym na negatywa, ale jesteś na prawie i nikt Ci za to nic zrobić nie może.

@la_nika Nad czym się zastanawiacie z tą odpowiedzią, to podstawy praw konsumenta...

oznacz moderatorów
Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@TechartGSM samo nieodebranie przesyłki nie jest równoznaczne z odstąpieniem od zakupu. Jeszcze tę sprawę konsultujemy, żeby móc wrócić do was z pełną informacją. Prosimy was o cierpliwość. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów
TechartGSM
#12 Orędownik#

@Syrena_zT Zgadza się, nie jest. Dokładnie tak jak napisałem... Tylko nadal nie wiem co tu jest do konsultowania.

oznacz moderatorów
petinek_pl
#13 Ambasador#

@TechartGSM tak,pisze o sytuacji gdy klient zrezygnuje z odbioru przesyłki bez informacji o zwrocie. Najbardziej lubię status "Odbiorca odmówił przyjęcia". Niemyślący kupujący a sprzedawca płaci podwójnie.

oznacz moderatorów
petinek_pl
#13 Ambasador#

@N_Nitka28 a pkt.2?

oznacz moderatorów
pecela
#18 Luminarz#

@petinek_pl

Należy ci się też zwrot opłaty za usługę pobranie. W końcu usługa nie została wykonana.

oznacz moderatorów
N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@petinek_pl Wracam z odpowiedzią na 2 pytanie 🙂 

Jeżeli transakcja ma charakter konsumencki (B2C), to w przypadku odstąpienia od umowy zwracasz koszt towaru + koszt najtańszej przesyłki dostępnej w ofercie.

Jeżeli przewoźnik naliczył koszty za to, że paczka do Ciebie wraca, możesz pomniejszyć kwotę zwrotu o tę opłatę.

Wysyłam artykuł na ten temat 🙂 

(podstawa prawna to art. 33 i 34 ust. 2 i 4 ustawy o prawach konsumenta) 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów
TechartGSM
#12 Orędownik#

@N_Nitka28 Konsultowaliście, konsultowaliście, a na koniec odpowiedź nie na temat. Któraś z moderatorek zwróciła uwagę że powrót przesyłki nie jest jednoznaczny z odstąpieniem od umowy, co zresztą wcześniej napisałem. Założyciel wątku napisał że kupujący od umowy nie odstąpił, a Ty piszesz o przypadku odstąpienia od umowy... 

oznacz moderatorów
N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@TechartGSM Odpowiedź jest na temat, ale mogę ją rozwinąć 🙂 

Nieodebranie paczki nie jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy, więc sprzedający w teorii nie musi robić nic. 

Jeżeli klient nie odebrał paczki, sprzedający może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo klienta (artykuł 551 Kodeksu cywilnego).

Sprzedający powinien wyznaczyć klientowi dodatkowy termin na odebranie towaru, lub zapłatę za ponowne nadanie. W przypadku braku kontaktu z klientem sprzedający może odstąpić od umowy (artykuł 491 Kodeksu cywilnego) po wyznaczeniu dodatkowego terminu na odbiór towaru.

Jeśli sprzedający zdecyduje się odstąpić od umowy, powinien skontaktować się z klientem, aby pokrył koszty przesyłki. Brak zwrotu tych kosztów powoduje, iż zostaną one odjęte ze środków, jakie klient wpłacił za towar (artykuł 498 Kodeksu Cywilnego).

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów