Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Co najlepiej zrobić, gdy kupujący zakupił kilka produktów, a nawet nie odebrał paczki z punktu lub z uwagi na błędny adres nie została ona dostarczona?
Kupujący za dostawę zapłacił.
To, że zwracam mu wpłatę za towar jest oczywiste, ale co w przypadku kosztów przesyłki?
@CarpolSklep no to jeszcze zależy czy odstąpił od umowy czy nie
W większości takich przypadków odstąpienia od umowy nie ma.
Jeśli jest to wtedy zwracam koszt towaru i najtańszą możliwą przesyłkę, racja?
@CarpolSklep "To, że zwracam mu wpłatę za towar jest oczywiste, " a czemu przyjmujesz że to oczywiste? Czy kupujacy rozwiązał umowe? Nie . Wiec towar pozostaje Jego własnościąa wpłata Twoją.
Jaką widzisz podstawe do zwrotu środków bez odstąpienia od umowy i jak zamierzasz to wytłumaczyć choćby podczas kontroli skarbowej?
MOżesz co najwyżej pisemnie wezwać do odbioru własności po rygorem rozwiązania umowy lub naliczać koszty za magazynowanie ( po uprzednim poinformowaniu o tym kupujacego)
No w sumie racja.
A ile czasu ma kupujący na zgłoszenie zwrotu?
@CarpolSklep nic nie ma bo po nieodebraniu nie ma możliwości powołać się na UK maił czas przed powrotem lub 14 dni od odebrania, teraz może jedynie zrezygnować z zakupu ( nie myl z Odstąpieniem od Umowy który reguluje UK )
@kostas11 "nic nie ma bo po nieodebraniu nie ma możliwości powołać się na UK maił czas przed powrotem lub 14 dni od odebrania"
Czyli mówisz, że jak nie doszło do wydania towaru to możesz ograniczyć prawo do odstąpienia od umowy kupującemu 🤔 Ciekawe co UOKiK na to.
Kupujący ma prawo odstąpić od umowy w dowolnym czasie jednak nie później niż 14 dni od dostarczenia towaru.
@CarpolSklep kupujący nie wywiązał się z umowy zgodnie z KC, masz starty które musi pokryć czyli jest dłużnikiem KC, dopytaj się czy opłaca koszt powrotu o ile był i ponowną wysyłkę czy rezygnuje i oddajesz mu kasę minus koszty wysyłki i powrotu jak był 😄
ps. nie możesz od tak se oddać kasy bo towar nie należy do Ciebie 😞 wyznacz termin odbioru - kontaktu potem sam odstąp od umowy powołując się na KC
Rozumiem, że najlepiej przebieg konwersacji z takim klientem mieć w formie pisemnej, np. wiadomości Allegro?
Jeśli nie będzie kontaktu z tym klientem, np. przez 7 dni wtedy odstępując od umowy zwracam klientowi wartość towaru?
@CarpolSklep musisz wyznaczyć rozsądny termin odbioru
@CarpolSklep w takiej sytuacji najlepiej jest skontaktować się z klientem i dopytać, czy chce, żeby przesyłka została nadana ponownie (za dopłatą za przesyłkę) czy odstępuje od zakupu. Jeżeli to pierwsze, klient powinien dopłacić, a ty nadać nową przesyłkę. Jeżeli to drugie zwracasz klientowi kwotę za zakup i najtańszą metodę dostawy udostępnioną w ofercie.
@Syrena_zT gdzie jest w przepisach obowiązek pytania o nieodebraną przesyłkę
czy też czy kupujący odstępuje od umowy?
Mam podobną sytuację. Klient nie odebrał przesyłki z paczkomatu i wróciła ona do mojego paczkomatu. Sprzedaż na firmę (sp. z o.o., faktura wystawiona i wysłana). Klient nie odstąpił od umowy, nie zrobił zwrotu, nic - zero reakcji. Kontaktu ze strony klienta również nie ma. Mam czas do wieczora odebrać paczkę z paczkomatu. Jeśli jej nie odbiorę Inpost ją zutylizuje. Co ja mam w takim przypadku zrobić? Mam obowiązek ją odebrać?
@AROMATIQ przede wszystkim powinieneś skontaktować się w tej sprawie z kupującym.
Nie ma przepisów, które narzucają Ci odbiór przesyłki, natomiast decyzja należy do Ciebie i nie możemy tutaj nic podpowiedzieć.
@AROMATIQ każde rozwiązanie jest złe, gdyż sprzedajesz na allegro - w normalnym przypadku masz pełne prawo zignorować ten zwrot (paczka trafi do magazynu przesyłek nieodebranych) - tutaj czeka Cię upierdliwa dyskusja gdzie będzesz marnował czas na tłumaczenia kupującemu i moderatorom jakie są przepisy w Polsce
Niestety, paczka trafi po iluś tam dniach do utylizacji w InPoście i zapewne potem będzie zgrzyt. No właśnie, normalnie bym to zignorował, ale przepisy swoje, a allegrowe swoje.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Mam podobną sytuację.Przesyłka nieodebrana wróciła do mnie w dniu wczorajszym.Wysyłka była Smart Allegro DPD Delivery.Koszt opłaty Smart wrócił na moje konto.Klient skontaktował się dzisiaj telefonicznie i stwierdził że przesyłki nie odebrał celowo bo się rozmyślił.Odstąpił od umowy ustnie i nie zamierza przesyłać żadnych kwitów ani odstąpić przez Allegro (nie bo nie).
I teraz pytanie, jak wygląda sprawa ze zwrotem prowizji po zwrocie wpłaty kupującemu? Odbędzie się to bez problemu?
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Nie wierzę że wszyscy na urlopie.Czy mogę prosić o jakąś konkretną odpowiedź?
@ART_FOTO Jeśli pojawi się problem ze zwrotem prowizji, zgłoś się do nas ponownie podając numer zamówienia, o które chodzi. Wtedy postaramy się pomóc.
@nat_not Dziękuję za odpowiedź.Robię zatem zwrot i mam nadzieję że nie będę musiał walczyć o zwrot prowizji :).