anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieuczciwi kupujący i system ocen z D.

pinkpink11
#12 Orędownik#

Czy Allegro zamierza coś zrobić z krzywdzącym systemem ocen?

Jedna Pani zakupiła ode mnie przedmiot (mający bardzo dobre opinie, żaden śmieć) i założyła dyskusję, że przyszedł uszkodzony. Kilkukrotnie prosiłam o zdjęcia uszkodzeń których nie dostałam ale dostałam za to informację, że Pani oczekuje "rekompensaty". W związku z kuriozalną sytuacją napisałam na czacie do Allegro, zamknęli dyskusję od ręki.

Jakiś czas później kupująca z tego tytułu wlepiła mi negatywa. Co na to Allegro? "Nie mamy możliwości zweryfikować tej sytuacji" - no jak to? Chyba macie wgląd do dyskusji skoro się w nich udzielacie?

Moja ocena przy 1 negatywie i 123 pozytywach spadła do:

Poziom jakości sprzedaży: -8 / 1000

Polecenia od kupujących:91% -315 / 100

Zadowolenie kupujących:4,806 -138 / 170

 

Już pal licho tego negatywa, odpowiedziałam na niego i święto ale o co chodzi z tymi ocenami? Jeszcze wysyłacie mi durne maile, że moja jakość sprzedaży spadła.

No jak miała nie spaść skoro pochwalacie wyłudzanie pieniędzy pod groźbą zniszczenia profilu?

Jakie możliwości "obrony" ma kupujący skoro zlikwidowaliście nawet czarną listę, nie mówiąc nawet o komentarzach od sprzedających dla kupujących?

Dlaczego promujecie takie zachowania wśród kupujących?

 

Post napisany z prywatnego konta żeby przypadkiem nie trafić na kogoś kto postanowi mnie "ukarać" negatywem za taki wątek bo i pewnie tacy się zdarzają... Nic mnie już na tym portalu nie zdziwi.

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@pinkpink11 Cześć. Zgodnie z informacją na czacie - nie mamy możliwości zweryfikowania tej sytuacji całościowo, ponieważ kontakt z kupującą mógł przebiegać również poza Dyskusją. Klient ma prawo do subiektywnej oceny transakcji. Jeśli ocena nie narusza Regulaminu Allegro, to nie podejmujemy działań i nie usuwamy takich komentarzy. 

Zamiast Czarnej Listy stworzono zakładkę Moi nieaktywni kupujący

oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

Dlaczego odnosicie się do tego co mogłoby ale się nie wydarzyło a nie do faktów? Fakty są takie, że kupująca pomimo próśb moich i pracownika Allegro nie udowodniła, że dostała wadliwy towar. Dlaczego więc zakładacie, że on taki był? Czy osobie która dostała uszkodzoną paczkę nie zależałoby na szybkim i sprawnym załatwieniu sprawy żeby sprzedający mógł natychmiast dosłać np. uszkodzone części?

 

Moi nieaktywni kupujący nie rozwiązują problemu ponieważ nie można dodać do czarnej listy osób które np. u konkurencji zrobiły takie zakupy a później bezpodstawnie wystawiły złą opinię.

 

I dlaczego statystyki są tak krzywdzące? Jeden negatyw załatwił mi cały profil. Ponad 120 zadowolonych kupujących jest mniej ważne niż 1 niezadowolony?

 

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@pinkpink11 Obecnie nie mam szansy odnieść się do faktów, ponieważ piszesz z innego konta. Możesz podać mi numer zamówienia, to będę miała szansę zapoznać się z tym komentarzem. 

Wyniki w Jakości sprzedaży są przeliczane codziennie i dotyczą ostatnich 30 dni. Jeśli masz konkretną sugestię, jak lepiej przeliczać wszystkie miary w panelu Jakość mojej sprzedaży, to możesz zaproponować swoje rozwiązanie, przekażę je do odpowiedniego zespołu. Monitorowanie Jakości ma pomóc sprzedającym w poznawaniu swoich mocnych i słabszych stron, a także rozwijać biznes na Allegro. 

oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

Pobieracie tak horrendalne prowizje więc zatrudnijcie kogoś kto wam usprawni system ocen. Oczywiście chętnie się tym zajmę ale za opłatą a nie charytatywnie.

 

4a8b3984-d74b-11ec-8667-ada18c87baad

Allegro już mailowo się odniosło, że to wcale nie jest próba wyłudzenia a kupująca miała prawo chcieć zwrotu pieniędzy nawet jeśli nie odesłała towaru w ramach reklamacji ani nawet nie wysłała jego zdjęć. Zapewne napiszesz to samo.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@pinkpink11 Obecne przeliczanie wyników w Jakości zostało poprzedzone wieloma badaniami. Rozumiem, że jako sprzedająca preferowałabyś mniej wymagające kryteria, jednak - jak już wcześniej wspominałam - Jakość ma służyć monitorowaniu dobrych i gorszych stron, a także pokazywać możliwe pola do poprawy. 

W komentarzu do tego zamówienia klient skupił się głównie na jakości obsługi i kontakcie po zakupie. Jest to jego subiektywna ocena i nie możemy usunąć tego komentarza. 

oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

Oczywiście, wyzwiska od toksycznych i sugerowanie że to ja zamknęłam dyskusję bez rozwiązania problemu  (od kiedy dajecie sprzedawcy taką możliwość?) to rzetelny komentarz. Masz rację!

Jak miałam jej problem rozwiązać skoro nie odpowiadała na pytania ani moje ani wasze tylko chciała, nazwijmy to po imieniu, opłaty za to że nie wystawi negatywa?

 

Po wystawieniu komentarza również wysłaliście jej powiadomienie żeby się do tego ustosunkowała i również tego nie zrobiła. Serio to dla Ciebie wygląda jak uczciwy, poszkodowany kupujący? Przecież to kpina.

 

System ocen ma służyć monitorowaniu dobrych stron? To dlaczego 123 pozytywne oceny dają mi poziom sprzedaży -8/1000? Ciekawi mnie wzór z którego to obliczacie? To średnia ważona gdzie pozytyw ma wagę 1 a negatyw 1000?

 

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@pinkpink11 W ostatnich 30 dniach otrzymałaś 14 komentarzy, nie 123. Tutaj znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące przeliczania tej miary: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/jakosc-mojej-sprzedazy/jakosc-mojej-sprzedazy-obszar-ocen... 

oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

Ja piszę o wszystkich komentarzach jakie otrzymałam i o tym, że teraz jestem traktowana jak jakiś oszust, który regularnie nie dotrzymuje warunków sprzedaży i trzeba go wywalić na sam dół listingu.

Może odnieś się do bardziej istotnych kwestii które poruszyłam a nie tylko do czepiania się największej **piiip**oły?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@pinkpink11 Rozumiemy, że takie sytuacje się zdarzają, dlatego po 30 dniach od wystawienia tego komentarza Twoja jakość się poprawi (bo negatyw nie będzie już wliczany do statystyk).

Możesz też spróbować skontaktować się z Kupującą i wyjaśnić tę sytuację. Z jej komentarza wynika, że ma żal o nieuprzejme potraktowanie w dyskusji (jest to jej subiektywne odczucie). Być może po wyjaśnieniu tej kwestii kupująca usunie komentarz. 

oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

No świetna rada, za miesiąc jakość sprzedaży (która spadnie pewnie o 90%) się poprawi. Już się cieszę.

 

Dlaczego tak zawzięcie bronicie oszustów?

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Macie punkt 10.1 i 10.2

 

10.1.

Wszelkie działania podejmowane przez Użytkownika w ramach Allegro powinny być zgodne z Regulaminem, dobrymi obyczajami oraz obowiązującymi przepisami prawa, w tym dotyczącymi ochrony praw konsumenta. Użytkownik nie może podejmować działań sprzecznych z Regulaminem, dobrymi obyczajami oraz obowiązującymi przepisami prawa, a także działań, które negatywnie wpływają na bezpieczeństwo funkcjonowania Allegro lub szkodzą Użytkownikom.

10.2.

Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym.

więc możecie poprosić o wyjaśnienie kupującego.


Wstawianie szkalujących ocen jest działaniem na szkodę innego użytkownika.
Jeśli odmówi lub potwierdzi nieprawidłowe zachowanie możecie wyciągnąć konsekwencje wobec tego kupującego a jeśli okazałoby się że komentarz narusza regulamin moglibyście go usunąć w zgodzie z waszym regulaminem.

 

oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

@denim-outlet podobno wysłali kupującej "prośbę o skontaktowanie się" ale to też olała a Allegro uznało, że ok- ma prawo.

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

pinkpink11 
Nie chodziło mi o prośbę o kontakt z Tobą tylko wyjaśnienie problemu/uargumentowanie zasadności komentarza przez kupującego pracownikowi allegro.
Tak jak musi robić każdy sprzedawca gdy kupujący składa zastrzeżenia co do transakcji.
Nie udzielisz wyjaśnień blokada konta.

@ko_alka

napisała 
"Zgodnie z informacją na czacie - nie mamy możliwości zweryfikowania tej sytuacji całościowo, ponieważ kontakt z kupującą mógł przebiegać również poza Dyskusją. Klient ma prawo do subiektywnej oceny transakcji. Jeśli ocena nie narusza Regulaminu Allegro, to nie podejmujemy działań i nie usuwamy takich komentarzy. 

Przecież wystarczyłoby by zapytali czy był jakikolwiek kontakt poza dyskusją lub allegrowym centrum wiadomości.

Samo poproszenie o wyjaśnienie zasadności komentarza w wielu sytuacjach by pomogło i ograniczyło niezasadne złośliwe komentarze czy oceny gwiazdkowe.

Obecnie jednak wmawia się że kupujący może wszystko napisać bez konsekwencji. 
Przez to że obowiązuje taka narracja allegro ignoruje temat, nie uświadamia kupujących o ich obowiązkach to jak widać problem staje się coraz większy szczególnie dla drobnych sprzedawców bazujących na jakości obsługi.
Jeden komentarz często masakruje konto.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pinkpink11 wygląda na typowe wyłudzenie, ja bym skierował sprawę do sądu 🙂

Poprosimy @A3dam napisze bardziej obrazowo co Ci się należy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

A wiesz, że nad tym myślałam? Dość mam chronienia takich osób przez portal...

Wysłałam jej w prośbie o usunięcie komentarza informację, że sprawa trafi na drogę sądową- myślałam, że to przemyśli i nie trzeba się będzie bawić ale od kilku dni się loguje i chyba to olała.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pinkpink11 oczywiście o usunięcie komentarza bo zaszkodził Twojej sprzedaży ( zobaczysz jak teraz spadnie Ci sprzedaż ) 😞 i odszkodowanie za straty !

Bo wyłudzenia raczej nie udowodnisz, chodź tak wygląda skoro nie chce wysłać zdjęć 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

Już spadła bo komentarz jest z 13 czerwca. Aukcje z których były dziennie po 3-4 zakupy spadły do 3-4 zakupów w tygodniu.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@kostas11 Niech tego lepiej nie czyta, bo to historyjka bez pokrycia. Sąd zasądza odszkodowanie wobec kupującego, ponieważ opisał transakcję zgodnie z prawdą - bzdury w każdej literce. Nie psujcie ludziom w głowach kłamstwami i wymyślonymi historyjkami. W wypadku tego wątku, który tutaj mamy sprawa jest o wiele bardziej klarowna, bo mamy dowody na to, że kupujący nadużywa swoich praw a nawet szantażuje przedsiębiorcę. I to jest właściwy powód, a nie napisanie negatywa. Samo napisanie negatywa zgodnego z prawdą nie spowoduje, że sąd mnie za to ukarze gdy zostanę pozwany. Co z tego, że ucierpiał, skoro nie dopełnił swoich zobowiązań, do których zobowiązuje się umową sprzedaży towaru? To jest wina przedsiębiorcy, nie klienta. Szczególnie, kiedy mam wszelkie prawa i możliwości aby udowodnić przebieg realizacji zamówienia. 

Wielu sprzedawców tutaj uwielbia stawiać się w roli ofiary, która zawsze ma źle i każdy negatyw jest dla nich problemem. I jest, to się zgadza. Negatywy stawiane z d to plaga, wyłudzanie i szantaż się zdarzają. Tylko z drugiej strony NIE MOŻNA wymyślać historyjek, pisać jakichś bajek, że ktoś opisał realizację tak jak się odbyła i został ukarany. To są bzdury.

oznacz moderatorów